Siirry suoraan sisältöön

Täydennyskoulutus TAOK

Laajuus:
15 op

Digiportaat
Tunnus
(21DIGI)

HYPETÄ-Aktivoivaa ja osallistavaa pedagogiikkaa etänä ja hybridisti
Tunnus
(22HYPE)

Rohkeasti eteenpäin
Tunnus
(22ROHK)
Ilmoittautumisaika

13.08.2024 - 11.09.2024

Ajoitus

12.09.2024 - 06.11.2024

Laajuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydennyskoulutus TAOK

Tavoitteet (OJ)

Koulutuksen tavoitteena on antaa toisen asteen opetushenkilöstölle ajankohtaista osaamista vuorovaikutukseen, traumatietoisuuteen ja tunne- ja vuorovaikutukseen liittyvien ilmiöiden tunnistamiseen yksilö- ja yhteisötasolla.

Sisältö (OJ)

Empatian voima työssä
Ammatillisen kasvun merkitys yhteisön hyvinvoinnissa
Arvostava kohtaaminen työyhteisössä
Traumatietoinen työote ja yhteisöllinen opiskeluhuolto
Tarinateatteri-menetelmänä

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Ilmoittautumisaika

02.07.2024 - 31.07.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 23.10.2024

Laajuus

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydennyskoulutus TAOK

Tavoitteet (OJ)

Tavoitteena on antaa osallistujille työkaluja kielenoppimisen puheeksiottamiseen ja suunnitelmalliseen kielitaidon kehittämiseen työharjoittelun aikana. Osallistujat saavat keinoja ohjata opiskelijaa havainnoimaan ja hyödyntämään kielenoppimiseen otollisia tilanteita ja ottamaan vastuuta kielitaitonsa kehittämisestä työharjoittelussa.

Sisältö (OJ)

kielitietoinen ohjaus, tilanteinen kielenoppiminen, kielen oppiminen työssä, kielen puheeksiottaminen, kielisopimus

Ohjaus- ja opetuskeskustelut sekä työskentely vertaisryhmissä neljän viikon ajan (verkkokeskustelut, 1 vko / teema), kokoava lopputehtävä, yhteinen loppukeskustelu

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Ilmoittautumisaika

13.08.2024 - 11.09.2024

Ajoitus

12.09.2024 - 30.11.2024

Laajuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydennyskoulutus TAOK

Tavoitteet (OJ)

Täydennyskoulutuksella pyritään vastaamaan oppilaitosten muutoskykyyn
kehittämällä toiminta- ja oppimisympäristöjä pedagogisesti kestävällä tavalla
sekä varmistuakseen koulutuksen työelämävastaavuudesta ja laadusta nyt ja
tulevaisuudessa.

Sisältö (OJ)

Kasvu yksilönä ja tiiminä (työpaja I)
• Strateginen ajattelu ja ongelmanratkaisukyky
• Minä muutostoimijana
• Verkostojen voima
• Miten tuen toimintaympäristön- ja oppimisympäristöjen muutosta
Oppimistehtävä: Minä muutostoimijana

Toimintaympäristön muotoilu (työpaja II)

• Näkökulmia muuttuvaan toimintaympäristöön
• Ammatillisen opettajan digitaalisen osaamisen kehittyminen
• Oppimisympäristöjen käyttäjälähtöisyys, arviointi ja kehittäminen

Webinaari: Hyvän oppimisen tilat

Oppimistehtävä: Oppimisympäristön kehittäminen

Tulevaisuuden työ (työpaja III)

• Toimintaympäristö muuttuu
• Työelämätaidot
• Tiedolla johtaminen osana kehittämistä
• Jatkuva oppiminen, elinikäinen oppiminen ja itsensä kehittäminen

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Ilmoittautumisaika

31.07.2024 - 29.08.2024

Ajoitus

30.08.2024 - 11.10.2024

Laajuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydennyskoulutus TAOK

Tavoitteet (OJ)

Koulutuksen tavoitteena on edistää uudenlaista ohjausajattelua ja -osaamista parantaa sitä kautta ohjausprosessien laatua ja vaikuttavuutta. Keskiössä ovat yksilö- ja tarvelähtöisyys, ohjauksen arviointi ja tulevaisuussuuntautuneisuus. Tarkoituksena on varmistaa, että ohjaustyöhön osallistuvat kehittävät osaamistaan tulevaisuuden yhteiskunnallisten vaatimusten mukaisesti. Koulutuksen aikana kehitetään toimintatapoja, joilla varmistetaan ohjauspalvelujen arviointiin perustuva laatu ja vaikuttavuus.

Sisältö (OJ)

Keskeinen tavoite:

Löytää tapoja ohjauksen laadun varmistamiseen.

Koulutuksen aikana tarkastellaan seuraavia teemoja:
- Suunnitelmallinen ohjaus
- Laadukas ohjaus
- Mitä hyvä ohjaus saa aikaan (Ohjauksen vaikuttavuus)
- Miten arvioida ohjauksen laatua ja vaikuttavuutta

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty