Siirry suoraan sisältöön

Digiajan asiakaskokemusLaajuus (5 op)

Tunnus: TK00GA82

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

 Asiakkuudenhallinta & asiakkuudenhallinnan ohjelmistot
 Sisältö- ja digimarkkinointi
 Digimyynti & palveluvienti
 Digitaalinen palvelumuotoilu
Kurssilla perehdytään digiajan asiakaskokemukseen sekä sen johtamiseen ja kehittämiseen. Kurssin käytyään opiskelijat osaavat hyödyntää asiakasymmärrystä asiakaspolkujen sekä asiakasprofiilien ja -persoonien luomisessa, suunnitella markkinointiviestintää ja ymmärtää sen merkityksen asiakaskokemuksen muodostumisessa, tunnistaa asiakasarvon lähteet ja suunnitella asiakaslähtöistä tarjoomaa sekä asettaa asiakastavoitteet ja suunnitella niihin liittyvät mittarit. Kurssin jälkeen opiskelijat hahmottavat, kuinka digitaalinen tuote- ja palveluosaaminen sekä asiakashallinta liittyvät vientikauppaan. Kurssilla tuodaan esiin myös digitaalisen palveluviennin merkitys Suomen kansantaloudelle: Palveluvienti on kasvanut jo pitkään tavaravientiä nopeammin, ja kattaa kolmasosan Suomen viennin kokonaisarvosta. Korkean osaamisen ja digitaalisoitavissa olevien palveluiden markkinoiden kasvu tarjoaa mahdollisuuksia kansainvälistymiseen ja kasvuun, mikä puolestaan korostaa digitaalisen palvelumuotoilun merkitystä. Kurssin käytyään opiskelijat ymmärtävät, että digitaalisten palveluiden ja verkkokaupan asiakaslähtöisyys varmistetaan palvelumuotoilun avulla. Opiskelijat oppivat kiinnittämään huomiota asiakkaan ostopolun sujuvuuteen ja verkkokaupankäynnin jatkuvaan kehittämiseen.
Kurssi on erittäin käytännönläheinen ja monimuotoinen. Opetusmenetelminä käytetään luentoja, ryhmätöitä, käytännön digitaalisia sisällöntuotanto harjoituksia (sosiaalisessa mediassa) ja vierailevia puhujia (pirkanmaalaiset vientiyritykset, digitaalisen palvelumuotoilun ammattilaiset).
Aikataulu: lokakuu 2022 – tammikuu 2023

Ilmoittautumisaika

30.09.2023 - 29.10.2023

Ajoitus

30.10.2023 - 31.12.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Täydennyskoulutus

Tavoitteet (OJ)

 Asiakkuudenhallinta & asiakkuudenhallinnan ohjelmistot
 Sisältö- ja digimarkkinointi
 Digimyynti & palveluvienti
 Digitaalinen palvelumuotoilu
Kurssilla perehdytään digiajan asiakaskokemukseen sekä sen johtamiseen ja kehittämiseen. Kurssin käytyään opiskelijat osaavat hyödyntää asiakasymmärrystä asiakaspolkujen sekä asiakasprofiilien ja -persoonien luomisessa, suunnitella markkinointiviestintää ja ymmärtää sen merkityksen asiakaskokemuksen muodostumisessa, tunnistaa asiakasarvon lähteet ja suunnitella asiakaslähtöistä tarjoomaa sekä asettaa asiakastavoitteet ja suunnitella niihin liittyvät mittarit. Kurssin jälkeen opiskelijat hahmottavat, kuinka digitaalinen tuote- ja palveluosaaminen sekä asiakashallinta liittyvät vientikauppaan. Kurssilla tuodaan esiin myös digitaalisen palveluviennin merkitys Suomen kansantaloudelle: Palveluvienti on kasvanut jo pitkään tavaravientiä nopeammin, ja kattaa kolmasosan Suomen viennin kokonaisarvosta. Korkean osaamisen ja digitaalisoitavissa olevien palveluiden markkinoiden kasvu tarjoaa mahdollisuuksia kansainvälistymiseen ja kasvuun, mikä puolestaan korostaa digitaalisen palvelumuotoilun merkitystä. Kurssin käytyään opiskelijat ymmärtävät, että digitaalisten palveluiden ja verkkokaupan asiakaslähtöisyys varmistetaan palvelumuotoilun avulla. Opiskelijat oppivat kiinnittämään huomiota asiakkaan ostopolun sujuvuuteen ja verkkokaupankäynnin jatkuvaan kehittämiseen.
Kurssi on erittäin käytännönläheinen ja monimuotoinen. Opetusmenetelminä käytetään luentoja, ryhmätöitä, käytännön digitaalisia sisällöntuotanto harjoituksia (sosiaalisessa mediassa) ja vierailevia puhujia (pirkanmaalaiset vientiyritykset, digitaalisen palvelumuotoilun ammattilaiset).
Aikataulu: lokakuu 2022 – tammikuu 2023

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

04.09.2023 - 03.10.2023

Ajoitus

04.10.2023 - 30.06.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Täydennyskoulutus
Opettaja
  • Salman Saleem
  • Salman Saleem
Ryhmät
  • 23SIBL
    International Business and Logistics -training

Tavoitteet (OJ)

 Asiakkuudenhallinta & asiakkuudenhallinnan ohjelmistot
 Sisältö- ja digimarkkinointi
 Digimyynti & palveluvienti
 Digitaalinen palvelumuotoilu
Kurssilla perehdytään digiajan asiakaskokemukseen sekä sen johtamiseen ja kehittämiseen. Kurssin käytyään opiskelijat osaavat hyödyntää asiakasymmärrystä asiakaspolkujen sekä asiakasprofiilien ja -persoonien luomisessa, suunnitella markkinointiviestintää ja ymmärtää sen merkityksen asiakaskokemuksen muodostumisessa, tunnistaa asiakasarvon lähteet ja suunnitella asiakaslähtöistä tarjoomaa sekä asettaa asiakastavoitteet ja suunnitella niihin liittyvät mittarit. Kurssin jälkeen opiskelijat hahmottavat, kuinka digitaalinen tuote- ja palveluosaaminen sekä asiakashallinta liittyvät vientikauppaan. Kurssilla tuodaan esiin myös digitaalisen palveluviennin merkitys Suomen kansantaloudelle: Palveluvienti on kasvanut jo pitkään tavaravientiä nopeammin, ja kattaa kolmasosan Suomen viennin kokonaisarvosta. Korkean osaamisen ja digitaalisoitavissa olevien palveluiden markkinoiden kasvu tarjoaa mahdollisuuksia kansainvälistymiseen ja kasvuun, mikä puolestaan korostaa digitaalisen palvelumuotoilun merkitystä. Kurssin käytyään opiskelijat ymmärtävät, että digitaalisten palveluiden ja verkkokaupan asiakaslähtöisyys varmistetaan palvelumuotoilun avulla. Opiskelijat oppivat kiinnittämään huomiota asiakkaan ostopolun sujuvuuteen ja verkkokaupankäynnin jatkuvaan kehittämiseen.
Kurssi on erittäin käytännönläheinen ja monimuotoinen. Opetusmenetelminä käytetään luentoja, ryhmätöitä, käytännön digitaalisia sisällöntuotanto harjoituksia (sosiaalisessa mediassa) ja vierailevia puhujia (pirkanmaalaiset vientiyritykset, digitaalisen palvelumuotoilun ammattilaiset).
Aikataulu: lokakuu 2022 – tammikuu 2023

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

11.09.2022 - 10.10.2022

Ajoitus

11.10.2022 - 31.12.2022

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta

Opetuskielet
  • Suomi

Tavoitteet (OJ)

 Asiakkuudenhallinta & asiakkuudenhallinnan ohjelmistot
 Sisältö- ja digimarkkinointi
 Digimyynti & palveluvienti
 Digitaalinen palvelumuotoilu
Kurssilla perehdytään digiajan asiakaskokemukseen sekä sen johtamiseen ja kehittämiseen. Kurssin käytyään opiskelijat osaavat hyödyntää asiakasymmärrystä asiakaspolkujen sekä asiakasprofiilien ja -persoonien luomisessa, suunnitella markkinointiviestintää ja ymmärtää sen merkityksen asiakaskokemuksen muodostumisessa, tunnistaa asiakasarvon lähteet ja suunnitella asiakaslähtöistä tarjoomaa sekä asettaa asiakastavoitteet ja suunnitella niihin liittyvät mittarit. Kurssin jälkeen opiskelijat hahmottavat, kuinka digitaalinen tuote- ja palveluosaaminen sekä asiakashallinta liittyvät vientikauppaan. Kurssilla tuodaan esiin myös digitaalisen palveluviennin merkitys Suomen kansantaloudelle: Palveluvienti on kasvanut jo pitkään tavaravientiä nopeammin, ja kattaa kolmasosan Suomen viennin kokonaisarvosta. Korkean osaamisen ja digitaalisoitavissa olevien palveluiden markkinoiden kasvu tarjoaa mahdollisuuksia kansainvälistymiseen ja kasvuun, mikä puolestaan korostaa digitaalisen palvelumuotoilun merkitystä. Kurssin käytyään opiskelijat ymmärtävät, että digitaalisten palveluiden ja verkkokaupan asiakaslähtöisyys varmistetaan palvelumuotoilun avulla. Opiskelijat oppivat kiinnittämään huomiota asiakkaan ostopolun sujuvuuteen ja verkkokaupankäynnin jatkuvaan kehittämiseen.
Kurssi on erittäin käytännönläheinen ja monimuotoinen. Opetusmenetelminä käytetään luentoja, ryhmätöitä, käytännön digitaalisia sisällöntuotanto harjoituksia (sosiaalisessa mediassa) ja vierailevia puhujia (pirkanmaalaiset vientiyritykset, digitaalisen palvelumuotoilun ammattilaiset).
Aikataulu: lokakuu 2022 – tammikuu 2023

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

11.09.2022 - 10.10.2022

Ajoitus

11.10.2022 - 31.05.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Täydennyskoulutus
Opettaja
  • Salman Saleem
Ryhmät
  • 22SIBL
    International Business and Logistics -training

Tavoitteet (OJ)

 Asiakkuudenhallinta & asiakkuudenhallinnan ohjelmistot
 Sisältö- ja digimarkkinointi
 Digimyynti & palveluvienti
 Digitaalinen palvelumuotoilu
Kurssilla perehdytään digiajan asiakaskokemukseen sekä sen johtamiseen ja kehittämiseen. Kurssin käytyään opiskelijat osaavat hyödyntää asiakasymmärrystä asiakaspolkujen sekä asiakasprofiilien ja -persoonien luomisessa, suunnitella markkinointiviestintää ja ymmärtää sen merkityksen asiakaskokemuksen muodostumisessa, tunnistaa asiakasarvon lähteet ja suunnitella asiakaslähtöistä tarjoomaa sekä asettaa asiakastavoitteet ja suunnitella niihin liittyvät mittarit. Kurssin jälkeen opiskelijat hahmottavat, kuinka digitaalinen tuote- ja palveluosaaminen sekä asiakashallinta liittyvät vientikauppaan. Kurssilla tuodaan esiin myös digitaalisen palveluviennin merkitys Suomen kansantaloudelle: Palveluvienti on kasvanut jo pitkään tavaravientiä nopeammin, ja kattaa kolmasosan Suomen viennin kokonaisarvosta. Korkean osaamisen ja digitaalisoitavissa olevien palveluiden markkinoiden kasvu tarjoaa mahdollisuuksia kansainvälistymiseen ja kasvuun, mikä puolestaan korostaa digitaalisen palvelumuotoilun merkitystä. Kurssin käytyään opiskelijat ymmärtävät, että digitaalisten palveluiden ja verkkokaupan asiakaslähtöisyys varmistetaan palvelumuotoilun avulla. Opiskelijat oppivat kiinnittämään huomiota asiakkaan ostopolun sujuvuuteen ja verkkokaupankäynnin jatkuvaan kehittämiseen.
Kurssi on erittäin käytännönläheinen ja monimuotoinen. Opetusmenetelminä käytetään luentoja, ryhmätöitä, käytännön digitaalisia sisällöntuotanto harjoituksia (sosiaalisessa mediassa) ja vierailevia puhujia (pirkanmaalaiset vientiyritykset, digitaalisen palvelumuotoilun ammattilaiset).
Aikataulu: lokakuu 2022 – tammikuu 2023

Arviointiasteikko

0-5