Laatujohtamisen ja turvallisuuskulttuurin kehittäminenLaajuus (5 op)
Tunnus: 7L00FG21
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa kriittisesti arvioida, kehittää ja johtaa nykyistä kliinisen radiografian turvallisuuskulttuuria terveyspolitiikan mukaisesti.
Sisältö
• Eettinen ja kustannusvaikuttava kliininen radiografia
• laatujohtamisen mallit ja teoriat kliinisessä radiografiassa
• Kliinisen radiografian turvallisuuskulttuurin käsitteet ja periaatteet
• Tavallisimmat kliinisen radiografian arviointimenetelmät
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija
• tietää eettisen ja kustannusvaikuttavan kliinisen radiografian periaatteet
• tietää kliinisen radiografian laatujohtamisen mallit ja teoriat
• ymmärtää kliinisen radiografian turvallisuuskulttuurin käsitteet ja periaatteet
• ymmärtää tavallisimmat kliinisen radiografian arviointimenetelmät
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija
• soveltaa eettisen ja kustannusvaikuttavan kliinisen radiografian periaatteita
• soveltaa kliinisen radiografian laatujohtamisen malleja ja teorioita
• hyödyntää kliinisen radiografian turvallisuuskulttuurin käsitteitä ja periaatteita
• soveltaa tavallisimpia kliinisen radiografian arviointimenetelmiä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija
• analysoi eettisen ja kustannusvaikuttavan kliinisen radiografian periaatteita
• analysoi kliinisen radiografian laatujohtamisen malleja ja teorioita
• osaa yhdistää kliinisen radiografian turvallisuuskulttuurin käsitteitä ja periaatteita
• analysoi tavallisimpia kliinisen radiografian arviointimenetelmiä
Ilmoittautumisaika
02.07.2023 - 31.07.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 24.11.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Kliininen asiantuntija YAMK
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 1
Koulutus
- Kliinisen asiantuntijan ylempi tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Marja Jaronen
Vastuuhenkilö
Marja Jaronen
Ryhmät
-
22YKAKliinisen asiantuntijan ylempi tutkinto-ohjelma
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija osaa kriittisesti arvioida, kehittää ja johtaa nykyistä kliinisen radiografian turvallisuuskulttuuria terveyspolitiikan mukaisesti.
Sisältö (OJ)
• Eettinen ja kustannusvaikuttava kliininen radiografia
• laatujohtamisen mallit ja teoriat kliinisessä radiografiassa
• Kliinisen radiografian turvallisuuskulttuurin käsitteet ja periaatteet
• Tavallisimmat kliinisen radiografian arviointimenetelmät
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija
• tietää eettisen ja kustannusvaikuttavan kliinisen radiografian periaatteet
• tietää kliinisen radiografian laatujohtamisen mallit ja teoriat
• ymmärtää kliinisen radiografian turvallisuuskulttuurin käsitteet ja periaatteet
• ymmärtää tavallisimmat kliinisen radiografian arviointimenetelmät
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija
• soveltaa eettisen ja kustannusvaikuttavan kliinisen radiografian periaatteita
• soveltaa kliinisen radiografian laatujohtamisen malleja ja teorioita
• hyödyntää kliinisen radiografian turvallisuuskulttuurin käsitteitä ja periaatteita
• soveltaa tavallisimpia kliinisen radiografian arviointimenetelmiä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija
• analysoi eettisen ja kustannusvaikuttavan kliinisen radiografian periaatteita
• analysoi kliinisen radiografian laatujohtamisen malleja ja teorioita
• osaa yhdistää kliinisen radiografian turvallisuuskulttuurin käsitteitä ja periaatteita
• analysoi tavallisimpia kliinisen radiografian arviointimenetelmiä
Aika ja paikka
Aikataulu Metropolian Moodlessa
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Core competence: The student is able to critically evaluate, develop and lead the current safety culture in clinical radiography according to the current health policy. Whereas, for EQF Level 7 Knowledge, Skills and Competence are further defined as follows:
● Knowledge – highly specialised knowledge, some of which is at the forefront of knowledge in a field of work or study, as the basis for original thinking and/or research.
● Skills critical awareness of knowledge issues in a field and at the interface between different fields specialised problemsolving skills required in research and/or innovation in order to develop new knowledge and procedures and to integrate knowledge from different fields.
● Competence manage and transform work or study contexts that are complex, unpredictable and require new strategic approaches take responsibility for contributing to professional knowledge and practice and/or for reviewing the strategic performance of teams.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Virtuaalisesti toteutettava opintojakso yhteistyössä viiden AMKin kanssa.