Siirry suoraan sisältöön

Monialainen johtaminen integroituvissa sosiaali- ja terveysalan palveluissaLaajuus (5 op)

Tunnus: 7H00FK53

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija

- osaa kehittää ja uudistaa asiakaslähtöisesti integroituvia sote-palveluja
- osaa hankkia, soveltaa ja käyttää kriittisiä tietoja palvelujen laadun, vaikuttavuuden ja tuottavuuden kehittämiseksi

Sisältö

- integroituvat sote-palvelut
- integraation monialainen ja yhteensovittava johtaminen
- integroituvien sote-palveluiden kehittäminen ja uudistaminen asiakaslähtöisesti
- tiedolla johtaminen palvelujen laadun, vaikuttavuuden ja tuottavuuden kehittämisessä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija
- kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
- kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella
- kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin
- kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja

Ilmoittautumisaika

07.08.2023 - 31.08.2023

Ajoitus

25.08.2023 - 31.12.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Hyvinvointipalvelujen johtaminen ja kehittäminen YAMK

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Merja Kanervisto-Jokinen
  • Hannele Laaksonen
Vastuuhenkilö

Merja Kanervisto-Jokinen

Ryhmät
  • 23YSTK
    Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
  • 23YSTY
    Sosiaali- ja terveysalan yrittäjyyden ylempi tutkinto-ohjelma

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija

- osaa kehittää ja uudistaa asiakaslähtöisesti integroituvia sote-palveluja
- osaa hankkia, soveltaa ja käyttää kriittisiä tietoja palvelujen laadun, vaikuttavuuden ja tuottavuuden kehittämiseksi

Sisältö (OJ)

- integroituvat sote-palvelut
- integraation monialainen ja yhteensovittava johtaminen
- integroituvien sote-palveluiden kehittäminen ja uudistaminen asiakaslähtöisesti
- tiedolla johtaminen palvelujen laadun, vaikuttavuuden ja tuottavuuden kehittämisessä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija
- kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
- kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella
- kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin
- kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja

Aika ja paikka

Verkko-opinnot Moodlessa.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Osio 1. sisältää Moodle-tentin, osio 2 sisältää Digimedian tehtäviä ja yhden erillisen kirjallisen tehtävän, osio 3 sisältää H5P-tehtäviä ja kirjallisen kokoavan lopputehtävän. Tehtävissä eteneminen edellyttää eri osien hyväksytyn suorittamisen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Lopputehtävän arviointi kriteerien perusteella. Välitehtävä on suoritettava hyväksytysti ennen lopputehtävää.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Itsenäinen perehtyminen opintojakson sisältään Moodlessa jaettujen materiaalien ja kirjallisuuden pohjalta sekä itsenäisesti tehtävien suorittaminen.

Oppimateriaalit

Opiskelijat perehtyvät materiaaliin (kirjat, raportit, tutkimukset, pp-esitykset, videot) ja tekevät tehtävät itsenäisesti. Kirjallisuus ilmoitetaan kunkin osan kohdalla.

Laaksonen, Laitinen & Hiilamo (toim.) 2020. Sosiaali- ja terveydenhuollon järjestelmä. SanomaPro.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op= 135 h
Osio 1 = 35 h
Osio 2 = 35 h
Osio 3 = 65 h

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Osa tehtävistä suoritetaan kehittämistehtävänä omaan organisaatioon.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
- kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
- kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella
- kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin
- kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja

Ilmoittautumisaika

08.08.2022 - 28.02.2023

Ajoitus

12.08.2022 - 31.05.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Hyvinvointipalvelujen johtaminen ja kehittäminen YAMK

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Merja Kanervisto-Jokinen
  • Hannele Laaksonen
Vastuuhenkilö

Hannele Laaksonen

Ryhmät
  • 22YSTK
    Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija

- osaa kehittää ja uudistaa asiakaslähtöisesti integroituvia sote-palveluja
- osaa hankkia, soveltaa ja käyttää kriittisiä tietoja palvelujen laadun, vaikuttavuuden ja tuottavuuden kehittämiseksi

Sisältö (OJ)

- integroituvat sote-palvelut
- integraation monialainen ja yhteensovittava johtaminen
- integroituvien sote-palveluiden kehittäminen ja uudistaminen asiakaslähtöisesti
- tiedolla johtaminen palvelujen laadun, vaikuttavuuden ja tuottavuuden kehittämisessä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija
- kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
- kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella
- kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin
- kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja

Aika ja paikka

Verkko-opinnot Moodlessa.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Osio 1. sisältää Moodle-tentin, osio 2 sisältää Digimedian tehtäviä ja yhden erillisen kirjallisen tehtävän, osio 3 sisältää H5P-tehtäviä ja kirjallisen kokoavan lopputehtävän. Tehtävissä eteneminen edellyttää eri osien hyväksytyn suorittamisen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Lopputehtävän arviointi kriteerien perusteella. Välitehtävä on suoritettava hyväksytysti ennen lopputehtävää.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Itsenäinen perehtyminen opintojakson sisältään Moodlessa jaettujen materiaalien ja kirjallisuuden pohjalta sekä itsenäisesti tehtävien suorittaminen.

Oppimateriaalit

Opiskelijat perehtyvät materiaaliin (kirjat, raportit, tutkimukset, pp-esitykset, videot) ja tekevät tehtävät itsenäisesti. Kirjallisuus ilmoitetaan kunkin osan kohdalla.

Laaksonen, Laitinen & Hiilamo (toim.) 2020. Sosiaali- ja terveydenhuollon järjestelmä. SanomaPro.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op= 135 h
Osio 1 = 35 h
Osio 2 = 35 h
Osio 3 = 65 h

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Osa tehtävistä suoritetaan kehittämistehtävänä omaan organisaatioon.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
- kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
- kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella
- kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin
- kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja

Ilmoittautumisaika

02.08.2021 - 14.02.2022

Ajoitus

09.08.2021 - 13.05.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Hyvinvointipalvelujen johtaminen ja kehittäminen YAMK

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Merja Kanervisto-Jokinen
  • Hannele Laaksonen
  • Sari Tommola
Vastuuhenkilö

Hannele Laaksonen

Ryhmät
  • 21YSTK
    Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija

- osaa kehittää ja uudistaa asiakaslähtöisesti integroituvia sote-palveluja
- osaa hankkia, soveltaa ja käyttää kriittisiä tietoja palvelujen laadun, vaikuttavuuden ja tuottavuuden kehittämiseksi

Sisältö (OJ)

- integroituvat sote-palvelut
- integraation monialainen ja yhteensovittava johtaminen
- integroituvien sote-palveluiden kehittäminen ja uudistaminen asiakaslähtöisesti
- tiedolla johtaminen palvelujen laadun, vaikuttavuuden ja tuottavuuden kehittämisessä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija
- kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
- kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella
- kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin
- kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja

Aika ja paikka

Verkko-opinnot Moodlessa.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Osio 1. sisältää Moodle-tentin, osio 2 sisältää Digimedian tehtäviä ja yhden erillisen kirjallisen tehtävän, osio 3 sisältää H5P-tehtäviä ja kirjallisen kokoavan lopputehtävän. Tehtävissä eteneminen edellyttää eri osien hyväksytyn suorittamisen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Lopputehtävän arviointi kriteerien perusteella. Välitehtävä on suoritettava hyväksytysti ennen lopputehtävää.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Itsenäinen perehtyminen opintojakson sisältään Moodlessa jaettujen materiaalien ja kirjallisuuden pohjalta sekä itsenäisesti tehtävien suorittaminen.

Oppimateriaalit

Opiskelijat perehtyvät materiaaliin (kirjat, raportit, tutkimukset, pp-esitykset, videot) ja tekevät tehtävät itsenäisesti. Kirjallisuus ilmoitetaan kunkin osan kohdalla.


Laaksonen, Laitinen & Hiilamo (toim.) 2020. Sosiaali- ja terveydenhuollon järjestelmä. SanomaPro.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op= 135 h
Osio 1 = 35 h
Osio 2 = 35 h
Osio 3 = 65 h

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Osa tehtävistä suoritetaan kehittämistehtävänä omaan organisaatioon.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
- kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
- kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella
- kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin
- kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja