Digitaalisten kanavien asiakashankintaLaajuus (5 op)
Tunnus: NY00EK75
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
• Kurssin jälkeen opiskelija osaa:
• kehittää, suunnitella ja toteuttaa asiakashankintaa yrityksen digitaalisissa markkinointikanavissa
• suunnitella ja toteuttaa hakukoneoptimointia ja –markkinointia
• käyttää GoogleAds –työkalua
• suunnitella GoogleAds -työkalun hyödyntämisen organisaatiossa
Sisältö
Opintojakson sisällöt
• GoogleAds työkalun käyttö
• Hakukoneoptimointi (SEO) ja hakusanojen valinta
• Hakukonemainonta (GoogleAds)
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija
• osaa suorittaa opintojakson oppimistehtävät
• osoittaa niiden perusteella hallitsevansa opintojakson perussisällön
• osaa soveltaa oppimaansa työelämän tilanteissa, mutta osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija
• suoriutuu opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin
• aktiivisena oppijanan yksilönä ja tiimissä pystyy osoittamaan kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija
• pystyy suorittamaan kaikki opintojakson osiot kiitettävästi
• hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä ja osaa jakaa osaamistaan toisille
• hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä
Ilmoittautumisaika
27.05.2024 - 22.08.2024
Ajoitus
04.09.2024 - 15.11.2024
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Opettaja
- Mari Stenvall
Vastuuhenkilö
Mari Stenvall
Ryhmät
-
24YAMKYlempi AMK, yhteiset opinnot
Tavoitteet (OJ)
• Kurssin jälkeen opiskelija osaa:
• kehittää, suunnitella ja toteuttaa asiakashankintaa yrityksen digitaalisissa markkinointikanavissa
• suunnitella ja toteuttaa hakukoneoptimointia ja –markkinointia
• käyttää GoogleAds –työkalua
• suunnitella GoogleAds -työkalun hyödyntämisen organisaatiossa
Sisältö (OJ)
Opintojakson sisällöt
• GoogleAds työkalun käyttö
• Hakukoneoptimointi (SEO) ja hakusanojen valinta
• Hakukonemainonta (GoogleAds)
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija
• osaa suorittaa opintojakson oppimistehtävät
• osoittaa niiden perusteella hallitsevansa opintojakson perussisällön
• osaa soveltaa oppimaansa työelämän tilanteissa, mutta osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija
• suoriutuu opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin
• aktiivisena oppijanan yksilönä ja tiimissä pystyy osoittamaan kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija
• pystyy suorittamaan kaikki opintojakson osiot kiitettävästi
• hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä ja osaa jakaa osaamistaan toisille
• hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä
Aika ja paikka
Aikataulutettu opetus tulee olla parillisilla viikoilla, to-pe-la päivillä.
4.09. 15.15 - 16 Etäluento
2.10. 13.15 - 16 Lähiopetus
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei erilliä tenttejä vaan arvosana muodostuu suoritusperusteisesti.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kurssi suoritetaan verkossa. Kurssilla on kaksi lähi/etäopetuspäivää, jotka ilmoitetaan kurssin alussa.
4.09. 15.15 - 16 Etäluento
2.10. 13.15 - 16 Lähiopetus
Oppimateriaalit
Tarvittava materiaali moodlessa.
Ilmoittautumisaika
01.08.2023 - 30.08.2023
Ajoitus
31.08.2023 - 14.10.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Yrittäjyyden ylempi tutkinto-ohjelma
- Kliinisen asiantuntijan ylempi tutkinto-ohjelma
- Väyläopinnot toisen asteen yhteistyöoppilaitosten opiskelijoille
- Hyvinvointiteknologian ylempi tutkinto-ohjelma (sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala)
- Degree Programme in Media, students who began in 2013 or earlier
- Kansainvälisen myynnin ja myynnin johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
- Mediatuottamisen ylempi tutkinto-ohjelma
- Avoin ammattikorkeakoulu
- Moderni johdon assistentti
- Digitekijä Fast Track -erikoistumiskoulutus
- Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Digitaalinen talousohjaus -erikoistumiskoulutus
- Hyvinvointiteknologian ylempi tutkinto-ohjelma (liiketalouden ala)
Opettaja
- Mari Stenvall
Ryhmät
-
23YAMKYlempi amk, yhteiset opinnot
Tavoitteet (OJ)
• Kurssin jälkeen opiskelija osaa:
• kehittää, suunnitella ja toteuttaa asiakashankintaa yrityksen digitaalisissa markkinointikanavissa
• suunnitella ja toteuttaa hakukoneoptimointia ja –markkinointia
• käyttää GoogleAds –työkalua
• suunnitella GoogleAds -työkalun hyödyntämisen organisaatiossa
Sisältö (OJ)
Opintojakson sisällöt
• GoogleAds työkalun käyttö
• Hakukoneoptimointi (SEO) ja hakusanojen valinta
• Hakukonemainonta (GoogleAds)
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija
• osaa suorittaa opintojakson oppimistehtävät
• osoittaa niiden perusteella hallitsevansa opintojakson perussisällön
• osaa soveltaa oppimaansa työelämän tilanteissa, mutta osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija
• suoriutuu opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin
• aktiivisena oppijanan yksilönä ja tiimissä pystyy osoittamaan kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija
• pystyy suorittamaan kaikki opintojakson osiot kiitettävästi
• hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä ja osaa jakaa osaamistaan toisille
• hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
aloitusluento 31.8.2023 klo 16-18 ETÄ
asiantuntijaluento 6.10.2023 klo 14-16 ETÄ
Muutoin työskentely verkossa ilman aikataulutettuja etä/lähitapaamisia.
Ilmoittautumisaika
16.05.2022 - 22.08.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 23.10.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Opettaja
- Mari Stenvall
Vastuuhenkilö
Mari Stenvall
Ryhmät
-
22YAMKYlempi amk, yhteiset opinnot
Tavoitteet (OJ)
• Kurssin jälkeen opiskelija osaa:
• kehittää, suunnitella ja toteuttaa asiakashankintaa yrityksen digitaalisissa markkinointikanavissa
• suunnitella ja toteuttaa hakukoneoptimointia ja –markkinointia
• käyttää GoogleAds –työkalua
• suunnitella GoogleAds -työkalun hyödyntämisen organisaatiossa
Sisältö (OJ)
Opintojakson sisällöt
• GoogleAds työkalun käyttö
• Hakukoneoptimointi (SEO) ja hakusanojen valinta
• Hakukonemainonta (GoogleAds)
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija
• osaa suorittaa opintojakson oppimistehtävät
• osoittaa niiden perusteella hallitsevansa opintojakson perussisällön
• osaa soveltaa oppimaansa työelämän tilanteissa, mutta osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija
• suoriutuu opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin
• aktiivisena oppijanan yksilönä ja tiimissä pystyy osoittamaan kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija
• pystyy suorittamaan kaikki opintojakson osiot kiitettävästi
• hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä ja osaa jakaa osaamistaan toisille
• hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä
Aika ja paikka
Kurssilla on aloitusluento ja 1-2 asiantuntojaluentoa, jotka voidaan sopia vasta syksyllä (ei keväällä, kun tehdään tilavaraukset). Muutoin kurssi on verkkokurssi.
Kurssi suoritetaan itsenäisesti annetussa aikataulussa.
Kurssilla on myös suoritettava ryhmätyö, jota ei voi korvata yksilösuorituksella vaan se tehdään ryhmässä.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kurssin jälkeen opiskelija osaa:
Aloittaa digitaalisen markkinoinnin
Toteuttaa hakukoneoptimointia
Valita hakusanat
Tehdä kanavavalintoja
Tuottaa digitaalista sisältöä
Kriittisesti tarkastella digitaalista markkinointia
Toteuttaa asiakashankintaa yrityksen digitaalisissa markkinointikanavissa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssi on intensiivinen ja vaatii annettujen 1-2 viikkokohtaisten tehtävien suorittamista annetussa ajassa. En suosittele kurssin aikana lomamatkoja tai pitkiä etukäteen tiedossa olevia poissaoloja, koska ne saattavat haitata oppimisprosessia ja kurssin mielekästä suorittamista.
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssilla on aloitusluento ja 1-2 asiantuntojaluentoa.