Siirry suoraan sisältöön

Asiantuntijamyyntityö ja modernit liiketoimintaympäristötLaajuus (10 op)

Tunnus: 3Y00EB12

Laajuus

10 op

Osaamistavoitteet

Opiskelijat ymmärtävät mitä on vaativa asiantuntijamyyntityö moderneissa liiketoimintaympäristöissä yritysten välisessä kaupankäynnissä sekä osaavat kriittisesti tarkastella ja kehittää eri yrityksissä ja eri toimialueilla tapoja toteuttaa myynnillisiä toimenpiteitä. Opiskelija osaa, miten tämän päivän menestyksekäs myyntiorganisaatio toimii ja miten myynnissä onnistutaan. Opiskelijat oppivat myös hyödyntämään asiantuntijamyyntityön digitaalisia työkaluja sekä oivaltavat, miten markkinoinnin ja myynnin tulisi toimia digitaikakaudella. Opintojakson kautta he osaavat kehittää myyntiä organisaation strategisesta näkökulmasta erilaisissa toimintaympäristöissä sekä toimia analyyttisinä muutoksen johtajina. Opintojakso on ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon opintojakso.

Sisältö

Asiakaskäyttäytymisen muutos ja myynnin transformaatio
Myyjä asiantuntijana ja kompleksiset asiakastarpeet
Tuotemyynnistä strategiseen arvomyyntiin
Asiantuntijamyyjä ja asiakkaan ostopäätöksentekoprosessit
Tiimimyynti osana arvomyyntiä
Myyntiprosessi ja tavoitteellinen vuorovaikutus myynnissä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija ymmärtää asiantuntijamyyntityön vaatimuksia ja osaa tarkastella myyntiä eri yrityksissä ja eri toimialueilla. Opiskelija myös tietää, että digitalisuutta tulisi hyödyntää osana myynnin työtä. Opiskelija tietää millaisia elementtejä tekemisessä on myyntiorganisaatioissa ja miten myynnissä voi onnistua. Opiskelija tietää, että myynnin ja markkinoinnin tulisi toimia digiaikakaudella yhdessä, sekä osaa tuoda asiaa esiin omassa organisaatiossaan. Opiskelija on tehnyt opintojaksolle osoitetut tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija tietää mitä on vaativa asiantuntijamyyntityö yritysten välisessä kaupankäynnissä. Opiskelija osaa tarkastella eri yrityksissä ja eri toimialueilla myynnin tekemistä sekä miten digitalisuutta tulisi hyödyntää osana myynnin työtä. Opiskelija tietää millaisia elementtejä tekemisessä on menestyvässä myyntiorganisaatiossa ja miten myynnissä onnistutaan. Opiskelija myös tietää myynnin ja markkinoinnin synergiat digiaikakaudella, sekä osaa tehdä ehdotuksia muutosta suunnaten. Opiskelija osaa myös kehittää myyntiä organisaatiossaan. Opiskelija on tehnyt opintojaksolle osoitetut tehtävät.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on ymmärtänyt mitä on vaativa asiantuntijamyyntityö yritysten välisessä kaupankäynnissä. Opiskelija osaa kriittisesti tarkastella ja kehittää eri yrityksissä ja eri toimialueilla myynnin tekemistä sekä miten digitalisuutta tulisi hyödyntää osana myynnin työtä. Opiskelija tietää miten tämän päivän menestyksekäs myyntiorganisaatio toimii ja miten myynnissä onnistutaan sekä osaa myös muuttaa ja vaikuttaa tekemiseen tiimitasolla. Opiskelija on myös ymmärtänyt myynnin ja markkinoinnin synergiat digiaikakaudella, sekä tietää miten oivalluttaa muuttunut tilanne organisaatiossa muutoksen käynnistämiseksi. Opiskelija osaa myös kehittää myyntiä organisaation strategisesta näkökulmasta erilaisissa toimintaympäristöissä sekä toimia analyyttisenä muutoksen johtajina. Opiskelija on tehnyt opintojaksolle osoitetut tehtävät.