Terveysteknologioiden markkinointi, hankinnat ja kilpailutus (5op)
Opintojakson tunnus: 7Y00CV51
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee markkinoinnin merkityksen ja markkinointiajattelun yritystoiminnassa.
Opiskelija osaa toteuttaa markkinointia käytännössä.
Opiskelija tietää hyvinvointi- ja terveysalan kilpailutus- ja hankintalainsäädännön.
Opiskelija osaa toimia hyvinvointi- ja terveysalan tuotteiden ja palveluiden kilpailutus- ja hankintamenettelyissä asiantuntijana.
Sisältö
Asiakaslähtöisyys ja –kokemus sekä arvon tuottaminen markkinoinnin lähtökohtina.
Markkinoinnin merkitys yritystoiminnassa.
Markkinointiajattelun perusteet.
Markkinoinnin käytännön totetutuskeinoja.
Kilpailutus- ja hankintalainsäädäntö.
Kilpailutus- ja hankintamenettely terveyden-/sosiaalihuollon toimintaympäristöissä.
Kilpailutus- ja hankintaprojektien läpivieminen.