Siirry suoraan sisältöön

Projektinhallinnan dynamiikka ja menetelmätLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: 3H00FE23

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Tässä opintojaksossa perehdytään projektimuotoiseen työskentelyyn aina sen vaiheiden tuntemisesta työkaluihin, resurssien hallintaan ja brändivaikutuksiin asti.

Opiskelija osaa
- käyttää tarkoituksenmukaisia projektityökaluja,
- tuntee viestinnän merkityksen osana projektityöskentelyä ja osaa edistää projektin toimintaa viestinnän keinoin käyttäen hyväkseen strategiaa, kohderyhmäjaotteluja ja tarkoituksenmukaisia kanavia,
- käyttää neuvottelutaitoja hyödykseen,
- laatia kirjallisia tuotoksia projektien tarpeisiin, soveltaa IT-taitoja sekä hyödyntää sosiaalisen median kanavia,
- toimia projektimuotoisissa työtehtävissä.

Sisältö

Mitä projekteissa tapahtuu, miten projekteissa toimitaan ja miten niitä johdetaan?
Mitä työkaluja on projektinhallinnan avuksi? Miten niitä hyödynnetään?
Miten tehdään yhteisökuva-, brändi- ja profilointityötä?
Miten viestintäkanavia käytetään tarkoituksenmukaisesti?
Miten neuvottelutaitoja voi hyödyntää omassa työssään?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tietää projektityöskentelyt periaatteet ja työkaluja ja on käyttänyt jotain niistä. Hän tuntee projektien dynamiikkaa vain joko teoria- tai käytäntöpainotteisesti. Omista projektinhallinta ja -johtamistaidoista on vähäiset näytöt.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija hallitsee projektityöskentelyn käsitteistön, yleiset prosessit ja tavallisimmat työkalut. Hän on soveltanut niitä käytäntöön. Hän on osoittanut ymmärtävänsä viestinnän ja brändinrakentamisen kytköksen niin yksittäiseen projektiin kuin yritystoiminnan kokonaisuuteen. Hän osaa työskennellä projekteissa ja arvioida niiden johtamista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee projektityöskentelyn periaatteet ja osaa johtaa projektia. Hän tietää, miten tarkoituksenmukaiset työkalut valitaan ja hänellä on kokemusta niiden käytöstä. Hän osaa yhdistää sisäisen ja ulkoisen viestinnän niin yksittäiseen projektiin kuin yrityksen kokonaiskuvaan ja brändiin.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija ei ole tosoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.

Siirry alkuun