Siirry suoraan sisältöön

Yrityksen viestintäLaajuus (5 op)

Tunnus: 3H00DZ71

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojaksolla syvennetään neuvottelu- ja kokoustaitoja, yritysviestinnän ja digitaalisen viestinnän osaamista.

Opiskelija osaa
- hyödyntää digitaalista viestintää yrityksen toiminnassa
- käyttää tuloksellisia neuvottelu- ja kokoustaitoja
- esiintyä liike-elämän tilanteissa luontevasti
- laatia kirjallisia tuotoksia yrityksen tarpeisiin.

Sisältö

Mitä on digitaalinen viestintä?
Miten neuvotellaan ja toimitaan tuloksellisesti kokouksessa?
Miten esiinnytään asiantuntijana vakuuttavasti eri tilanteissa?
Miten kirjoitetaan asiatyylisiä yritysviestinnän tekstejä?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa kuvailla yritysviestinnän toimintatapoja sekä peruskäsitteitä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee yritysviestinnän toimintatapoja sekä peruskäsitteitä. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa yritysviestinnän toimintatapoja sekä peruskäsitteitä. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella toimintavaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Ilmoittautumisaika

22.11.2023 - 14.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 31.05.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

TAMK Kielet ja viestintä

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Marita Mäki
Vastuuhenkilö

Marita Mäki

Ryhmät
  • 23ALITA
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2023, Monimuoto, Myyntiosaaminen

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla syvennetään neuvottelu- ja kokoustaitoja, yritysviestinnän ja digitaalisen viestinnän osaamista.

Opiskelija osaa
- hyödyntää digitaalista viestintää yrityksen toiminnassa
- käyttää tuloksellisia neuvottelu- ja kokoustaitoja
- esiintyä liike-elämän tilanteissa luontevasti
- laatia kirjallisia tuotoksia yrityksen tarpeisiin.

Sisältö (OJ)

Mitä on digitaalinen viestintä?
Miten neuvotellaan ja toimitaan tuloksellisesti kokouksessa?
Miten esiinnytään asiantuntijana vakuuttavasti eri tilanteissa?
Miten kirjoitetaan asiatyylisiä yritysviestinnän tekstejä?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa kuvailla yritysviestinnän toimintatapoja sekä peruskäsitteitä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee yritysviestinnän toimintatapoja sekä peruskäsitteitä. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa yritysviestinnän toimintatapoja sekä peruskäsitteitä. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella toimintavaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Aika ja paikka

Opetus alkaa lähiopetuksena torstaina 11.1. klo 14-17 luokassa B5-31.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Opintojaksolla ei ole tenttiä. Opintojakson arvioinnit perustuvat kirjallisiin ja suullisiin tehtäviin, jotka esitellään opintojakson Moodle-alueella.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan numeerisesti arvosanalla 1-5.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lähiopetus aikataulun mukaisesti. Luento-opetus ja pienryhmätyöskentely tiimeissä.

Oppimateriaalit

Oppimateriaali jaetaan opintojakson Moodlessa. Oppimateriaaliin sisältyy kirjallisuuslista, johon opiskelijat perehtyvät opintojaksolla annettavan tiimitehtävän yhteydessä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 5 op eli 135 tuntia opiskelijan työskentelyä.

Sisällön jaksotus

Yrityksen viestinnän osa-alueet sisältäen digitaalisen viestinnän
Asiatyylinen kirjallinen viestintä
Kokous- ja neuvottelutaidot, esiintyminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT-menettely.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei ole osallistunut tiimin toimintaan aktiivisesti. Hän ei ole tehnyt osuuttaan opintojaksolla annetuista tehtävistä tai hän ei ole ollut riittävästi läsnä opetuskerroilla. Opiskelijalle ei ole muodostunut selkeää käsitystä yritysviestinnän käsitteistä ja toimintatavoista.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osallistuu tiiminsä toimintaan ja tekemiseen. Hän toimii yhteistyössä tiimin kanssa ja hoitaa tyydyttävästi osuutensa annetuista tehtävistä. Opiskelija hallitsee tyydyttävästi yritysviestinnän keskeisiä käsitteitä ja toimintatapoja ja pyrkii soveltamaan oppimaansa käytännön tilanteissa.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osallistuu aktiivisesti tiiminsä toimintaan ja tekemiseen. Hän toimii vuorovaikutteisesti yhteistyössä muiden tiimin jäsenten kanssa ja hallitsee hyvin yritysviestinnän keskeisiä toimintatapoja sekä peruskäsitteitä ja soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osallistuu erittäin aktiivisesti tiiminsä toimintaan ja tekemiseen. Hän toimii vuorovaikutteisesti yhteistyössä muiden tiimin jäsenten kanssa; ideoi ja kantaa vastuuta esimerkiksi aikatauluista ja tiimin työnjaosta. Opiskelija hallitsee kiitettävällä tasolla yritysviestinnän toimintatapoja sekä käsitteitä. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella toimintavaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Ilmoittautumisaika

23.11.2022 - 18.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.05.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

TAMK Kielet ja viestintä

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Marita Mäki
  • Mari Touronen
Vastuuhenkilö

Mari Touronen

Ryhmät
  • 22ALITA
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2022, Monimuoto, Myyntiosaaminen

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla syvennetään neuvottelu- ja kokoustaitoja, yritysviestinnän ja digitaalisen viestinnän osaamista.

Opiskelija osaa
- hyödyntää digitaalista viestintää yrityksen toiminnassa
- käyttää tuloksellisia neuvottelu- ja kokoustaitoja
- esiintyä liike-elämän tilanteissa luontevasti
- laatia kirjallisia tuotoksia yrityksen tarpeisiin.

Sisältö (OJ)

Mitä on digitaalinen viestintä?
Miten neuvotellaan ja toimitaan tuloksellisesti kokouksessa?
Miten esiinnytään asiantuntijana vakuuttavasti eri tilanteissa?
Miten kirjoitetaan asiatyylisiä yritysviestinnän tekstejä?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa kuvailla yritysviestinnän toimintatapoja sekä peruskäsitteitä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee yritysviestinnän toimintatapoja sekä peruskäsitteitä. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa yritysviestinnän toimintatapoja sekä peruskäsitteitä. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella toimintavaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Aika ja paikka

Opetus alkaa lähiopetuksena 19.1. klo 12-14 luokassa B5-31.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Opintojaksolla ei ole tenttiä. Opintojakson arviointi perustuu kolmeen tiimitehtävään sekä jatkuvaan arviointiin.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan numeerisesti arvosanalla 1-5.
Arvioitavia suorituksia on kolme, ja ne toteutetaan tiimeittäin:
1) asiatyylinen raportti yrityksen viestinnästä
2) blogiteksti
3) suullinen asiantuntijaesitys.

Opiskelijat voivat vaikuttaa opintojakson arviointiin itse- ja vertaisarvioinnilla.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Etäopetus Zoomissa ja lähiopetus aikataulun mukaisesti. Luento-opetus ja pienryhmätyöskentely tiimeissä.

Oppimateriaalit

Oppimateriaali jaetaan opintojakson Moodlessa. Oppimateriaaliin sisältyy kirjallisuuslista, johon opiskelijat perehtyvät opintojaksolla annettavan tiimitehtävän yhteydessä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 5 op eli 135 tuntia opiskelijan työskentelyä.

Sisällön jaksotus

Yrityksen viestinnän osa-alueet sisältäen digitaalisen viestinnän
Asiatyylinen kirjallinen viestintä
Kokous- ja neuvottelutaidot, esiintyminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT-menettely.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei ole osallistunut tiimin toimintaan aktiivisesti. Hän ei ole tehnyt osuuttaan opintojaksolla annetuista tehtävistä tai hän ei ole ollut riittävästi läsnä opetuskerroilla. Opiskelijalle ei ole muodostunut selkeää käsitystä yritysviestinnän käsitteistä ja toimintatavoista.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osallistuu tiiminsä toimintaan ja tekemiseen. Hän toimii yhteistyössä tiimin kanssa ja hoitaa tyydyttävästi osuutensa annetuista tehtävistä. Opiskelija hallitsee tyydyttävästi yritysviestinnän keskeisiä käsitteitä ja toimintatapoja ja pyrkii soveltamaan oppimaansa käytännön tilanteissa.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osallistuu aktiivisesti tiiminsä toimintaan ja tekemiseen. Hän toimii vuorovaikutteisesti yhteistyössä muiden tiimin jäsenten kanssa ja hallitsee hyvin yritysviestinnän keskeisiä toimintatapoja sekä peruskäsitteitä ja soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osallistuu erittäin aktiivisesti tiiminsä toimintaan ja tekemiseen. Hän toimii vuorovaikutteisesti yhteistyössä muiden tiimin jäsenten kanssa; ideoi ja kantaa vastuuta esimerkiksi aikatauluista ja tiimin työnjaosta. Opiskelija hallitsee kiitettävällä tasolla yritysviestinnän toimintatapoja sekä käsitteitä. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella toimintavaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Ilmoittautumisaika

01.03.2022 - 10.03.2022

Ajoitus

10.03.2022 - 31.05.2022

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

TAMK Kielet ja viestintä

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Mari Touronen
Vastuuhenkilö

Mari Touronen

Ryhmät
  • 21ALITA
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2021, Monimuoto, Myyntiosaaminen

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla syvennetään neuvottelu- ja kokoustaitoja, yritysviestinnän ja digitaalisen viestinnän osaamista.

Opiskelija osaa
- hyödyntää digitaalista viestintää yrityksen toiminnassa
- käyttää tuloksellisia neuvottelu- ja kokoustaitoja
- esiintyä liike-elämän tilanteissa luontevasti
- laatia kirjallisia tuotoksia yrityksen tarpeisiin.

Sisältö (OJ)

Mitä on digitaalinen viestintä?
Miten neuvotellaan ja toimitaan tuloksellisesti kokouksessa?
Miten esiinnytään asiantuntijana vakuuttavasti eri tilanteissa?
Miten kirjoitetaan asiatyylisiä yritysviestinnän tekstejä?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa kuvailla yritysviestinnän toimintatapoja sekä peruskäsitteitä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee yritysviestinnän toimintatapoja sekä peruskäsitteitä. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa yritysviestinnän toimintatapoja sekä peruskäsitteitä. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella toimintavaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Aika ja paikka

Opetus alkaa etäopetuksena Zoomissa 10.3. klo 17 - 19. Lähiopetuskerrat luokassa B5-31.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Opintojaksolla ei ole tenttiä. Opintojakson arviointi perustuu kolmeen tiimitehtävään sekä jatkuvaan arviointiin.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan numeerisesti arvosanalla 1-5.
Arvioitavia suorituksia on kolme, ja ne toteutetaan tiimeittäin:
1) asiatyylinen raportti yrityksen viestinnästä
2) blogiteksti
3) suullinen asiantuntijaesitys.

Opiskelijat voivat vaikuttaa opintojakson arviointiin itse- ja vertaisarvioinnilla.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Etäopetus Zoomissa ja lähiopetus aikataulun mukaisesti. Luento-opetus ja pienryhmätyöskentely tiimeissä.

Oppimateriaalit

Oppimateriaali jaetaan opintojakson Moodlessa. Oppimateriaaliin sisältyy kirjallisuuslista, johon opiskelijat perehtyvät opintojaksolla annettavan tiimitehtävän yhteydessä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 5 op eli 135 tuntia opiskelijan työskentelyä.

Sisällön jaksotus

Yrityksen viestinnän osa-alueet sisältäen digitaalisen viestinnän
Asiatyylinen kirjallinen viestintä
Kokous- ja neuvottelutaidot, esiintyminen

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei ole osallistunut tiimin toimintaan aktiivisesti. Hän ei ole tehnyt osuuttaan opintojaksolla annetuista tehtävistä tai hän ei ole ollut riittävästi läsnä opetuskerroilla. Opiskelijalle ei ole muodostunut selkeää käsitystä yritysviestinnän käsitteistä ja toimintatavoista.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osallistuu tiiminsä toimintaan ja tekemiseen. Hän toimii yhteistyössä tiimin kanssa ja hoitaa tyydyttävästi osuutensa annetuista tehtävistä. Opiskelija hallitsee tyydyttävästi yritysviestinnän keskeisiä käsitteitä ja toimintatapoja ja pyrkii soveltamaan oppimaansa käytännön tilanteissa.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osallistuu aktiivisesti tiiminsä toimintaan ja tekemiseen. Hän toimii vuorovaikutteisesti yhteistyössä muiden tiimin jäsenten kanssa ja hallitsee hyvin yritysviestinnän keskeisiä toimintatapoja sekä peruskäsitteitä ja soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osallistuu erittäin aktiivisesti tiiminsä toimintaan ja tekemiseen. Hän toimii vuorovaikutteisesti yhteistyössä muiden tiimin jäsenten kanssa; ideoi ja kantaa vastuuta esimerkiksi aikatauluista ja tiimin työnjaosta. Opiskelija hallitsee kiitettävällä tasolla yritysviestinnän toimintatapoja sekä käsitteitä. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella toimintavaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.