Myynnin ja asiakassuhteen johtaminenLaajuus (5 op)
Tunnus: 3H00FE41
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson aikana opitaan suunnittelemaan, johtamaan ja seuraamaan myyntiä sekä pitämään huolta asiakkaista.
Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa myyntiprosessin.
- muodostaa ja motivoida myyntiorganisaation.
- seurata myynnin kehitystä ja tarttua toimenpiteisiin tarvittaessa.
- huolehtia asiakassuhteista.
Sisältö
Miten tuloksellinen myyntiprosessi toteutetaan?
Miten b2b- ja b2c–myynti eroavat toisistaan?
Mitä tehokkaan myyntitapaamisen aikana tapahtuu?
Mitä keinoja on seurata myynnin kehitystä?
Mitä asiakassuhteiden johtaminen tarkoittaa käytännössä?
Miten asiakaslähtöinen toimintatapa näkyy yrityskultturissa?
Esitietovaatimukset
Edellisten moduulien tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija tietää myyntiorganisaation ja asiakassuhteen johtamiseen liittyvät peruskäsitteet. Opiskelija pystyy soveltamaan oppimaansa käytäntöön perustasolla. Opiskelijan kyvyssä perustella tekemiään ratkaisuja on puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija hallitsee myyntiorganisaation ja asiakassuhteen johtamiseen liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija osaa ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön ongelmia ja perustella ratkaisunsa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa myyntiorganisaation ja asiakassuhteen johtamiseen liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija pystyy ratkaisemaan ja analysoimaan aihepiiriin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hylätty
Opiskelija ei ole tutustunut aiheeseen liittyvään lähdemateriaaliin eikä osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.