Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisuuden hyödyntäminen myynnissä ja markkinoinnissaLaajuus (5 op)

Tunnus: 3H00DZ81

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojaksolla perehdytään yrityksen digitaaliseen markkinointiin ja sisällöntuotantoon eri kanavissa.

Opiskelija osaa
- tehdä perusteltuja kanavavalintoja digimarkkinoinnin suunnittelussa
- suunnitella ja toteuttaa monipuolista sisältömarkkinointia yritykseen
- hyödyntää digitaalisuutta myyntiprosessin eri vaiheissa
- asettaa tavoitteita, analysoida ja tehdä päätöksiä kerätyn asiakasdatan perusteella.

Sisältö

Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä osittain tai kokonaan tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?

Esitietovaatimukset

1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät peruskäsitteet. Opiskelija pystyy soveltamaan perustasolla oppimaansa käytäntöön. Opiskelijan kyvyssä perustella tekemiään ratkaisuja on puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija osaa ratkaista moderniin myyntiin ja markkinointiin liittyviä käytännön ongelmia ja perustella ratkaisunsa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija pystyy ratkaisemaan ja analysoimaan moderniin myyntiin ja markkinointiin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Ilmoittautumisaika

22.11.2023 - 15.01.2024

Ajoitus

08.01.2024 - 24.05.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Mari Stenvall
Vastuuhenkilö

Mari Stenvall

Ryhmät
  • 22ALITA
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2022, Monimuoto, Myyntiosaaminen

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla perehdytään yrityksen digitaaliseen markkinointiin ja sisällöntuotantoon eri kanavissa.

Opiskelija osaa
- tehdä perusteltuja kanavavalintoja digimarkkinoinnin suunnittelussa
- suunnitella ja toteuttaa monipuolista sisältömarkkinointia yritykseen
- hyödyntää digitaalisuutta myyntiprosessin eri vaiheissa
- asettaa tavoitteita, analysoida ja tehdä päätöksiä kerätyn asiakasdatan perusteella.

Sisältö (OJ)

Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä osittain tai kokonaan tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?

Esitietovaatimukset (OJ)

1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät peruskäsitteet. Opiskelija pystyy soveltamaan perustasolla oppimaansa käytäntöön. Opiskelijan kyvyssä perustella tekemiään ratkaisuja on puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija osaa ratkaista moderniin myyntiin ja markkinointiin liittyviä käytännön ongelmia ja perustella ratkaisunsa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija pystyy ratkaisemaan ja analysoimaan moderniin myyntiin ja markkinointiin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Aika ja paikka

Kurssin etä/lähiopetukset:
18.01.2024 12.15 - 13.00 B3-27 (40 henkilöä)
14.03.2024 08.15 - 11.00 Ulkopuolinen tila : Etäopetus

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei erilliä tenttejä vaan arvosana muodostuu suoritusperusteisesti.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kurssi suoritetaan verkossa.

Oppimateriaalit

Tarvittava materiaali moodlessa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella.

Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään perjantaina 8.1.2024 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja. Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot.

Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Valitse HyväHot-hakemuksen käsittelijäksii opintojakson vastuuopettaja.

Kansainvälisyys

Materiaalia on myös englanniksi.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
Ei kykene suorittamaan opintojakson oppimistehtäviä ja ei pysty osoittamaan niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
osaa suorittaa opintojakson oppimistehtävät
osoittaa niiden perusteella hallitsevansa opintojakson perussisällön
osaa soveltaa oppimaansa työelämän tilanteissa, mutta osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
suoriutuu opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin
aktiivisena oppijana, yksilönä ja tiimissä pystyy osoittamaan kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
pystyy suorittamaan kaikki opintojakson osiot kiitettävästi
hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä ja osaa jakaa osaamistaan toisille
hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä

Ilmoittautumisaika

23.11.2022 - 10.01.2023

Ajoitus

20.01.2023 - 30.03.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Mari Stenvall
Vastuuhenkilö

Mari Stenvall

Ryhmät
  • 21ALITA
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2021, Monimuoto, Myyntiosaaminen

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla perehdytään yrityksen digitaaliseen markkinointiin ja sisällöntuotantoon eri kanavissa.

Opiskelija osaa
- tehdä perusteltuja kanavavalintoja digimarkkinoinnin suunnittelussa
- suunnitella ja toteuttaa monipuolista sisältömarkkinointia yritykseen
- hyödyntää digitaalisuutta myyntiprosessin eri vaiheissa
- asettaa tavoitteita, analysoida ja tehdä päätöksiä kerätyn asiakasdatan perusteella.

Sisältö (OJ)

Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä osittain tai kokonaan tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?

Esitietovaatimukset (OJ)

1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät peruskäsitteet. Opiskelija pystyy soveltamaan perustasolla oppimaansa käytäntöön. Opiskelijan kyvyssä perustella tekemiään ratkaisuja on puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija osaa ratkaista moderniin myyntiin ja markkinointiin liittyviä käytännön ongelmia ja perustella ratkaisunsa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija pystyy ratkaisemaan ja analysoimaan moderniin myyntiin ja markkinointiin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Aika ja paikka

Kurssin etä/lähiopetukset:
• 20.01.2023 14.00 - 15.00 Ulkopuolinen tila : Etäopetus
• 17.02.2023 15.00 - 17.00 B3-27 (40 henkilöä)

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei erilliä tenttejä vaan arvosana muodostuu suoritusperusteisesti.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kurssi suoritetaan verkossa.

Oppimateriaalit

Tarvittava materiaali moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Moduulien suorittamiseen aikaa joko viikko tai kaksi viikkoa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella.

Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään perjantaina 6.1.2023 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja. Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot. Näyttö arvioidaan asteikolla suoritus hyväksytty/hylätty.

Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Valitse HyväHot-hakemuksen käsittelijäksii opintojakson vastuuopettaja.

Kansainvälisyys

Materiaalia on myös englanniksi.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
Ei kykene suorittamaan opintojakson oppimistehtäviä ja ei pysty osoittamaan niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
osaa suorittaa opintojakson oppimistehtävät
osoittaa niiden perusteella hallitsevansa opintojakson perussisällön
osaa soveltaa oppimaansa työelämän tilanteissa, mutta osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
suoriutuu opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin
aktiivisena oppijana, yksilönä ja tiimissä pystyy osoittamaan kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
pystyy suorittamaan kaikki opintojakson osiot kiitettävästi
hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä ja osaa jakaa osaamistaan toisille
hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä

Ilmoittautumisaika

24.11.2021 - 06.01.2022

Ajoitus

20.01.2022 - 06.05.2022

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Mari Stenvall
Vastuuhenkilö

Mari Stenvall

Ryhmät
  • 20ALITA
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2020, monimuoto, Myyntiosaaminen

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla perehdytään yrityksen digitaaliseen markkinointiin ja sisällöntuotantoon eri kanavissa.

Opiskelija osaa
- tehdä perusteltuja kanavavalintoja digimarkkinoinnin suunnittelussa
- suunnitella ja toteuttaa monipuolista sisältömarkkinointia yritykseen
- hyödyntää digitaalisuutta myyntiprosessin eri vaiheissa
- asettaa tavoitteita, analysoida ja tehdä päätöksiä kerätyn asiakasdatan perusteella.

Sisältö (OJ)

Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä osittain tai kokonaan tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?

Esitietovaatimukset (OJ)

1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät peruskäsitteet. Opiskelija pystyy soveltamaan perustasolla oppimaansa käytäntöön. Opiskelijan kyvyssä perustella tekemiään ratkaisuja on puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija osaa ratkaista moderniin myyntiin ja markkinointiin liittyviä käytännön ongelmia ja perustella ratkaisunsa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija pystyy ratkaisemaan ja analysoimaan moderniin myyntiin ja markkinointiin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Aika ja paikka

Kurssi suoritetaan kokonaisuudessaan verkossa.
Kurssin kesto: 19.2-25.4.2021.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei erilliä tenttejä vaan arvosana muodostuu suoritusperusteisesti.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kurssi suoritetaan kokonaisuudessaan verkossa.

Oppimateriaalit

Tarvittava materiaali moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Moduulien suorittamiseen joko viikko tai kaksi viikkoa.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
Ei kykene suorittamaan opintojakson oppimistehtäviä ja ei pysty osoittamaan niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
osaa suorittaa opintojakson oppimistehtävät
osoittaa niiden perusteella hallitsevansa opintojakson perussisällön
osaa soveltaa oppimaansa työelämän tilanteissa, mutta osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
suoriutuu opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin
aktiivisena oppijana, yksilönä ja tiimissä pystyy osoittamaan kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
pystyy suorittamaan kaikki opintojakson osiot kiitettävästi
hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä ja osaa jakaa osaamistaan toisille
hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä