Asiakkuus markkinoinnin ytimessäLaajuus (6 op)
Tunnus: 3H00EA58
Laajuus
6 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija tutustuu markkinointiin asiakasnäkökulmasta sekä markkinointitutkimuksien suunnitteluun ja toteutuksiin.
Opiskelija osaa
- toteuttaa asiakassuhdemarkkinointia
- tehdä markkinointitutkimuksen, laatia markkinointisuunnitelman ja markkinointikampanjan
- toteuttaa mystery shopping –tutkimuksen.
Sisältö
Mitä on asiakassuhdemarkkinointi?
Miten markkinointitutkimuksia tehdään?
Miten laaditaan markkinointisuunnitelma?
Miten toteutetaan mystery shopping -tutkimus?
Miten monikanavainen markkinointikampanja rakennetaan?
Mitä vaatimuksia kanavavalinnat aiheuttavat graafiselle viestinnälle?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät, tuntee viestintäkanavat ja osaa hyödyntää niitä markkinoinnissa tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija osaa soveltaa ja analysoida oppimaansa käytännön tilanteisiin. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella uusia ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.