Siirry suoraan sisältöön

Monikulttuurisuus viestinnässä ja johtamisessaLaajuus (5 op)

Tunnus: 8T00FO72

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija
-tietää kulttuurien väliseen viestintään liittyviä käsitteitä ja monikulttuurisessa ympäristössä työskentelyyn liittyviä erityispiirteitä
- ymmärtää erilaisiin kulttuureihin liittyviä tapoja, arvoja, normeja sekä asenteita käyttäytymisen taustalla ja osaa tunnistaa ja havainnoida niitä erilaisissa ympäristöissä
-osaa soveltaa omassa asiantuntija- ja esimiestoiminnassaan monikulttuurisuutta käytäntöön ja toimia yhdenvertaisuuden periaatteiden mukaisesti
-osaa arvioida omaa toimintaansa

Sisältö

MITÄ tekijöitä ilmenee kulttuurien välisessä viestinnässä ja monikulttuurisessa johtamisessa?
MITEN monikulttuurisuuden osaamisella voidaan vaikuttaa viestintään ja johtamiseen?
MIKSI yhdenvertaisuus on tärkeä moninaisessa ja monikulttuurisessa maailmassa?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija määrittelee pintapuolisesti kulttuurien väliseen viestintään ja johtamiseen liittyviä käsitteitä ja toimintoja. Hän osaa havainnoida niitä ympäristöstään mutta omaan toimintaan soveltamisessa on puutteita myös oman toiminnan kehittämisen näkökulmasta. Hän tunnistaa yhdenvertaisuuden merkityksen mutta ei välttämättä osaa arvioida sitä omassa toiminnassaan. Teorian, havaintojen ja sovellusten välinen yhteys on olematon tai sitä ei ole. Lähdemateriaalia ei ole hyödynnetty juurikaan ja tehtäväksi antoihin vastaaminen on puutteellista. Tehtävän rakenteessa ja kirjoittamisessa on puutteita eikä kirjoittamisen ohjeita ole hyödynnetty.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa määritellä kulttuurien väliseen viestintään ja johtamiseen liittyviä käsitteitä ja toimintoja monipuolisesti. Hän osaa myös havainnoida niitä ympäristössään ja jossain määrin myös soveltaa oman toiminnan kehittämiseen. Hän tunnistaa myös yhdenvertaisuuden tärkeyden omassa toiminnassaan. Teorian, havaintojen ja sovellusten välinen yhteys on havaittavissa. Lähdemateriaalia on hyödynnetty ja tehtäväksi antoihin vastataan selkeästi. Tehtävän rakenteessa ja kirjoittamisessa on jonkin verran puutteita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa määritellä käsitteellisellä tasolla kulttuurien väliseen viestintään ja johtamiseen liittyviä käsitteitä ja toimintoja sekä havainnoida kyseisiä asioita ympäristöstään ja soveltaa niitä oman kulttuurisen pätevyyden kehittämiseen. Hän osaa arvioida omaa käyttäytymistään suhteessa positiiviseen ymmärrykseen yhdenvertaisuudesta. Teorian, havaintojen ja sovellusten välinen yhteys on selkeästi nähtävissä. Opiskelija käyttää lähdemateriaalia monipuolisesti ja kirjoittaa oppimistehtäviään suhteessa tehtäväksi antoihin sekä kirjoittamista koskeviin ohjeisiin.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija ei ole määritellyt käsitteitä tai ne on määritelty hyvin puutteellisesti ja muutoinkin tehtäväksi antoihin ei ole vastattu. Hän ei esitä omia havaintojaan tai sovelluksiaan käsitteiden ja toimintojen tueksi eikä missään määrin osaa arvioida omaa toimintaansa kulttuurisen pätevyyden kehittämisessä. Hän ei tuo esille yhdenvertaisuuden merkitystä omassa toiminnassaan. Yhteyttä teorian ja sovellusten välillä ei ole. Lähdemateriaali ei juurikaan ole hyödynnetty. Tehtävän rakenteen ja kirjoituksen suhteen ei ole noudatettu ohjeita, tekstissä esiintyy paljon kirjoitusvirheitä.

Ilmoittautumisaika

04.04.2022 - 08.04.2022

Ajoitus

11.04.2022 - 20.05.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Restonomi

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 100

Koulutus
  • Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Riitta Brännare
Vastuuhenkilö

Riitta Brännare

Ryhmät
  • 22MRESTO
    Palveluliiketoiminta, monimuotototeutus, syksy 2022
  • AVOINAMK
    Avoin amk

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
-tietää kulttuurien väliseen viestintään liittyviä käsitteitä ja monikulttuurisessa ympäristössä työskentelyyn liittyviä erityispiirteitä
- ymmärtää erilaisiin kulttuureihin liittyviä tapoja, arvoja, normeja sekä asenteita käyttäytymisen taustalla ja osaa tunnistaa ja havainnoida niitä erilaisissa ympäristöissä
-osaa soveltaa omassa asiantuntija- ja esimiestoiminnassaan monikulttuurisuutta käytäntöön ja toimia yhdenvertaisuuden periaatteiden mukaisesti
-osaa arvioida omaa toimintaansa

Sisältö (OJ)

MITÄ tekijöitä ilmenee kulttuurien välisessä viestinnässä ja monikulttuurisessa johtamisessa?
MITEN monikulttuurisuuden osaamisella voidaan vaikuttaa viestintään ja johtamiseen?
MIKSI yhdenvertaisuus on tärkeä moninaisessa ja monikulttuurisessa maailmassa?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija määrittelee pintapuolisesti kulttuurien väliseen viestintään ja johtamiseen liittyviä käsitteitä ja toimintoja. Hän osaa havainnoida niitä ympäristöstään mutta omaan toimintaan soveltamisessa on puutteita myös oman toiminnan kehittämisen näkökulmasta. Hän tunnistaa yhdenvertaisuuden merkityksen mutta ei välttämättä osaa arvioida sitä omassa toiminnassaan. Teorian, havaintojen ja sovellusten välinen yhteys on olematon tai sitä ei ole. Lähdemateriaalia ei ole hyödynnetty juurikaan ja tehtäväksi antoihin vastaaminen on puutteellista. Tehtävän rakenteessa ja kirjoittamisessa on puutteita eikä kirjoittamisen ohjeita ole hyödynnetty.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa määritellä kulttuurien väliseen viestintään ja johtamiseen liittyviä käsitteitä ja toimintoja monipuolisesti. Hän osaa myös havainnoida niitä ympäristössään ja jossain määrin myös soveltaa oman toiminnan kehittämiseen. Hän tunnistaa myös yhdenvertaisuuden tärkeyden omassa toiminnassaan. Teorian, havaintojen ja sovellusten välinen yhteys on havaittavissa. Lähdemateriaalia on hyödynnetty ja tehtäväksi antoihin vastataan selkeästi. Tehtävän rakenteessa ja kirjoittamisessa on jonkin verran puutteita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa määritellä käsitteellisellä tasolla kulttuurien väliseen viestintään ja johtamiseen liittyviä käsitteitä ja toimintoja sekä havainnoida kyseisiä asioita ympäristöstään ja soveltaa niitä oman kulttuurisen pätevyyden kehittämiseen. Hän osaa arvioida omaa käyttäytymistään suhteessa positiiviseen ymmärrykseen yhdenvertaisuudesta. Teorian, havaintojen ja sovellusten välinen yhteys on selkeästi nähtävissä. Opiskelija käyttää lähdemateriaalia monipuolisesti ja kirjoittaa oppimistehtäviään suhteessa tehtäväksi antoihin sekä kirjoittamista koskeviin ohjeisiin.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija ei ole määritellyt käsitteitä tai ne on määritelty hyvin puutteellisesti ja muutoinkin tehtäväksi antoihin ei ole vastattu. Hän ei esitä omia havaintojaan tai sovelluksiaan käsitteiden ja toimintojen tueksi eikä missään määrin osaa arvioida omaa toimintaansa kulttuurisen pätevyyden kehittämisessä. Hän ei tuo esille yhdenvertaisuuden merkitystä omassa toiminnassaan. Yhteyttä teorian ja sovellusten välillä ei ole. Lähdemateriaali ei juurikaan ole hyödynnetty. Tehtävän rakenteen ja kirjoituksen suhteen ei ole noudatettu ohjeita, tekstissä esiintyy paljon kirjoitusvirheitä.

Aika ja paikka

- Suomeksi
-verkkoympäristö moodle alken 11.4.2022 klo 8.00 ja päättyen 20.5.2022 klo 15.00

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

ei ole tenttiä, suoritukset oppimistehtävillä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

1) Kriteerit arvioinnin perusteena tehtävissä:
- tehtävien vastausten / kirjoitelmien vastaavuus suhteessa tehtäväksiantoon
- annettujen lähdemateriaalien hyödyntäminen ja käytetyn lisämateriaalin taso ja soveltuvuus
- teoreettisen taustan hyödyntäminen ja osoittaminen sovelluksissa ja esimerkeissä
- oppimistehtävien rakenne, käytetty kieli ja tyyli, oikeinkirjoitus, lähteiden käyttö , kokonaisuus

2)itsearviointi tehtävistä em. kriteerien perusteella (opiskelija tekee itsearvioinnin kerran, viimeisen palautettavan tehtävän yhteydessä)

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

-etäopiskelu ja itsenäinen opiskelu moodle-oppimisympäristössä
-oppimistehtävät ja suoritusten itsearviointi

Oppimateriaalit

-oppimateriaalit, linkit yms. ilmoitetaan moodlessa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

-yksi opintopiste vastaa opiskelijan 27 tunnin työtä mutta riippuu myös opiskelijan aiemmasta taustasta ja osaamisesta aiheen alueelta sekä opiskelijan omista tavoitteista, materiaalien valinnoista, englannin kielen sekä kirjallisen tuottamisen tasosta

-työn jakaantuminen seuraavasti:

1) oppimistehtäviin liittyvään materiaalin perehtyminen (n. 60 %)
2) oppimistehtävien kirjoittaminen ja suoritusten arviointiin (n. 40 %)

Sisällön jaksotus

Kurssi jakaantuu kolmeen osaan, joissa on yhteensä kaksi oppimistehtävää ja yksi tehtäviin liittyvä itsearviointi.

Osa 1:
Kulttuuriset stereotypiat ja kulttuurien eroavaisuuksia arvojen ja viestinnän näkökulmasta sekä kulttuurien ilmentyminen käyttäytymisessä - max 45 pistettä (tehtävä jakautuu useampaan pienempään tehtävään, joista yksi on keskeustelu/kommentointitehtävä). Tätä tehtävää varten tulee myös lukea/kuunnella yksi romaanityyppinen teos, joka liittyy jollakin tavalla kulttuurien väliseen viestintään.

-oppimistehtävien palautus mielellään 30.4.2022 m)ennessä (keskustelu-/kommentointitehtävän deal line 20.4.), jotta jää aikaa myös toisen tehtävän tekemiselle
-ehdoton dead line on kuitenkin 20.5.22 (pl.keskustelu-/kommentointitehtävä), jolloin kurssi sulkeutuu

Osa 2:
Moninaisuus ja monikulttuurisuus esimiestyössä ja johtamisessa - max. 30 pistettä. Tähän tehtävään liittyy haastattelu, joka kohdistuu johonkin toisessa kulttuurissa asuneeseen

-oppimistehtävän palautus viimeistään maanantaina 20.5.2022 klo 15, jolloin moodle sulkeutuu, eikä sen jälkeen voi palauttaa mitään dokumentteja

Osa 3:
Itsearviointi, 5 pistettä

Itsearviointi tehtävien yhteisenä arvointina perustuen annettuihin kriteereihin.
Itsearviointi tulee palauttaa osa 2:n tehtävän palauttamisen jälkeen, kuitenkin viimeistään 20.5.22 klo 15 mennessä.

HUOM! Jokaiseen tehtävään (osa 1 ja 2 sekä osa 3 eli itsearviointi) tulee vastata ja jokaisesta tulee siis saada pisteitä läpäistäkseen valintakurssin, (yhteensä vähintään 40 pistettä, maksimi on 80 pistettä)

Lisäksi yhteispisteisiin lasketaan työkokemuspisteet, joita voi saada maksimissaan 20. Työkokemuspisteet huomioidaan vain niiltä, jotka saavat vähintään 40 pistettä valintakurssista.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

ei ole

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

ei ole

Kansainvälisyys

englanninkielistä materiaalia

Lisätietoja opiskelijoille

1)
Palveluliiketoiminnan monimuoto-opiskelijaksi hakevien työokemuksen pisteytys:

Alan työkokemuksesta voi saada max. 20 pistettä
-alle 1 vuoden työkokemus -> 5 pistettä
-vähintää 1 vuoden mutta alle 3 vuoden työkokemus -> 10 pistettä
-vähintään 3 vuoden työkokemus -> 20 pistettä (maksimi työkokemuspistemäärä)

Pisteisiin oikeuttava työkokemus todistetaan moodleen liitettävillä työtodistuksilla.

2)
-Monikulttuurisuus viestinnässä ja johtamisessa -kurssi on 5 op:n suoritus ja tutkinto-opiskelijaksi valitulle suoritus laitetaan vapaasti valittaviin opintoihin. Valintakoekurssi kerryttää siis opiskelijan opintoja.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei ole määritellyt käsitteitä tai ne on määritelty hyvin puutteellisesti ja muutoinkin tehtäväksi antoihin ei ole vastattu. Hän ei esitä omia havaintojaan tai sovelluksiaan käsitteiden ja toimintojen tueksi eikä missään määrin osaa arvioida omaa toimintaansa kulttuurisen pätevyyden kehittämisessä. Hän ei tuo esille yhdenvertaisuuden merkitystä omassa toiminnassaan. Yhteyttä teorian ja sovellusten välillä ei ole. Lähdemateriaali ei juurikaan ole hyödynnetty. Tehtävän rakenteen ja kirjoituksen suhteen ei ole noudatettu ohjeita, tekstissä esiintyy paljon kirjoitusvirheitä.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija määrittelee pintapuolisesti kulttuurien väliseen viestintään ja johtamiseen liittyviä käsitteitä ja toimintoja. Hän osaa havainnoida niitä ympäristöstään mutta omaan toimintaan soveltamisessa on puutteita myös oman toiminnan kehittämisen näkökulmasta. Hän tunnistaa yhdenvertaisuuden merkityksen mutta ei välttämättä osaa arvioida sitä omassa toiminnassaan. Teorian, havaintojen ja sovellusten välinen yhteys on olematon tai sitä ei ole. Lähdemateriaalia ei ole hyödynnetty juurikaan ja tehtäväksi antoihin vastaaminen on puutteellista. Tehtävän rakenteessa ja kirjoittamisessa on puutteita eikä kirjoittamisen ohjeita ole hyödynnetty.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa määritellä kulttuurien väliseen viestintään ja johtamiseen liittyviä käsitteitä ja toimintoja monipuolisesti. Hän osaa myös havainnoida niitä ympäristössään ja jossain määrin myös soveltaa oman toiminnan kehittämiseen. Hän tunnistaa myös yhdenvertaisuuden tärkeyden omassa toiminnassaan. Teorian, havaintojen ja sovellusten välinen yhteys on havaittavissa. Lähdemateriaalia on hyödynnetty ja tehtäväksi antoihin vastataan selkeästi. Tehtävän rakenteessa ja kirjoittamisessa on jonkin verran puutteita.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa määritellä käsitteellisellä tasolla kulttuurien väliseen viestintään ja johtamiseen liittyviä käsitteitä ja toimintoja sekä havainnoida kyseisiä asioita ympäristöstään ja soveltaa niitä oman kulttuurisen pätevyyden kehittämiseen. Hän osaa arvioida omaa käyttäytymistään suhteessa positiiviseen ymmärrykseen yhdenvertaisuudesta. Teorian, havaintojen ja sovellusten välinen yhteys on selkeästi nähtävissä. Opiskelija käyttää lähdemateriaalia monipuolisesti ja kirjoittaa oppimistehtäviään suhteessa tehtäväksi antoihin sekä kirjoittamista koskeviin ohjeisiin.

Ilmoittautumisaika

10.01.2022 - 27.11.2022

Ajoitus

01.02.2022 - 31.12.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Restonomi

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 100

Koulutus
  • Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Riitta Brännare
Vastuuhenkilö

Riitta Brännare

Ryhmät
  • 20RESTO
    Restonomi 2020, päivätoteutus
  • 20MRESTO
    Restonomi, monimuotototeutus, syksy 2020
  • 19MRESTO
    Restonomi, monimuotototeutus, syksy 2019
  • 19RESTO
    Restonomi 2019, päivätoteutus

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
-tietää kulttuurien väliseen viestintään liittyviä käsitteitä ja monikulttuurisessa ympäristössä työskentelyyn liittyviä erityispiirteitä
- ymmärtää erilaisiin kulttuureihin liittyviä tapoja, arvoja, normeja sekä asenteita käyttäytymisen taustalla ja osaa tunnistaa ja havainnoida niitä erilaisissa ympäristöissä
-osaa soveltaa omassa asiantuntija- ja esimiestoiminnassaan monikulttuurisuutta käytäntöön ja toimia yhdenvertaisuuden periaatteiden mukaisesti
-osaa arvioida omaa toimintaansa

Sisältö (OJ)

MITÄ tekijöitä ilmenee kulttuurien välisessä viestinnässä ja monikulttuurisessa johtamisessa?
MITEN monikulttuurisuuden osaamisella voidaan vaikuttaa viestintään ja johtamiseen?
MIKSI yhdenvertaisuus on tärkeä moninaisessa ja monikulttuurisessa maailmassa?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija määrittelee pintapuolisesti kulttuurien väliseen viestintään ja johtamiseen liittyviä käsitteitä ja toimintoja. Hän osaa havainnoida niitä ympäristöstään mutta omaan toimintaan soveltamisessa on puutteita myös oman toiminnan kehittämisen näkökulmasta. Hän tunnistaa yhdenvertaisuuden merkityksen mutta ei välttämättä osaa arvioida sitä omassa toiminnassaan. Teorian, havaintojen ja sovellusten välinen yhteys on olematon tai sitä ei ole. Lähdemateriaalia ei ole hyödynnetty juurikaan ja tehtäväksi antoihin vastaaminen on puutteellista. Tehtävän rakenteessa ja kirjoittamisessa on puutteita eikä kirjoittamisen ohjeita ole hyödynnetty.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa määritellä kulttuurien väliseen viestintään ja johtamiseen liittyviä käsitteitä ja toimintoja monipuolisesti. Hän osaa myös havainnoida niitä ympäristössään ja jossain määrin myös soveltaa oman toiminnan kehittämiseen. Hän tunnistaa myös yhdenvertaisuuden tärkeyden omassa toiminnassaan. Teorian, havaintojen ja sovellusten välinen yhteys on havaittavissa. Lähdemateriaalia on hyödynnetty ja tehtäväksi antoihin vastataan selkeästi. Tehtävän rakenteessa ja kirjoittamisessa on jonkin verran puutteita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa määritellä käsitteellisellä tasolla kulttuurien väliseen viestintään ja johtamiseen liittyviä käsitteitä ja toimintoja sekä havainnoida kyseisiä asioita ympäristöstään ja soveltaa niitä oman kulttuurisen pätevyyden kehittämiseen. Hän osaa arvioida omaa käyttäytymistään suhteessa positiiviseen ymmärrykseen yhdenvertaisuudesta. Teorian, havaintojen ja sovellusten välinen yhteys on selkeästi nähtävissä. Opiskelija käyttää lähdemateriaalia monipuolisesti ja kirjoittaa oppimistehtäviään suhteessa tehtäväksi antoihin sekä kirjoittamista koskeviin ohjeisiin.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija ei ole määritellyt käsitteitä tai ne on määritelty hyvin puutteellisesti ja muutoinkin tehtäväksi antoihin ei ole vastattu. Hän ei esitä omia havaintojaan tai sovelluksiaan käsitteiden ja toimintojen tueksi eikä missään määrin osaa arvioida omaa toimintaansa kulttuurisen pätevyyden kehittämisessä. Hän ei tuo esille yhdenvertaisuuden merkitystä omassa toiminnassaan. Yhteyttä teorian ja sovellusten välillä ei ole. Lähdemateriaali ei juurikaan ole hyödynnetty. Tehtävän rakenteen ja kirjoituksen suhteen ei ole noudatettu ohjeita, tekstissä esiintyy paljon kirjoitusvirheitä.

Aika ja paikka

-verkkoympäristö moodle alken 1.2.2022 ja päättyen 11.12.2022

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

ei ole tenttiä, suoritukset oppimistehtävillä

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

-etäopiskelu ja itsenäinen opiskelu moodle-oppimisympäristössä
-oppimistehtävät ja suoritusten itsearviointi

Oppimateriaalit

-oppimateriaalit, linkit yms. ilmoitetaan moodlessa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

-yksi opintopiste vastaa opiskelijan 27 tunnin työtä mutta riippuu myös opiskelijan aiemmasta taustasta ja osaamisesta aiheen alueelta
-työ jakaantuu:
1) oppimistehtäviin liittyvään materiaalin perehtyminen (n. 60 %)
2) oppimistehtävien kirjoittaminen ja suoritusten arviointiin (n. 40 %)
**
riippuu opiskelijan omista tavoitteista, materiaalien valinnoista, englannin kielen sekä kirjallisen tuottamisen tasosta

Sisällön jaksotus

Kurssi jakaantuu kolmeen oppimistehtävään eli osiin.
Osa 1: Orientaatio kulttuurisiin ilmentymiin, itsearvio - 1 op
Osa 2: Kulttuurien eroavaisuuksia arvojen ja viestinnän näkökulmasta ja kulttuurien ilmentyminen käyttäytymisenä - 2 op
Osa 3: Moninaisuus ja monikulttuurisuus johtamisessa - 2 op

Opiskelija suorittaa lähtökohtaisesti koko 5 op:n kurssin mutta joissakin tapauksissa voidaan sopia osasuorituksista. Tästä tulee kuitenkin sopia ennakkoon.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

ei ole

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

ei ole

Kansainvälisyys

englanninkielistä materiaalia

Lisätietoja opiskelijoille

-Kurssi toimii ns. nonstop -periaatteella.
-Kurssi toteutuu 1.2.-11.12.2022 ja siihen voi ilmoittautua 27.11.2022 asti. Tehtävät pitää palauttaa viimeistään 11.12.2022.

-Ilmoittaudu kurssille vain, jos päätät myös suorittaa sen. Jos kuitenkin ilmoittautumisen jälkeen tulee muutoksia tilanteeseesi, etkä suorita kurssia, peru ilmoittatumisesi, jotta joku muu pääsee tilallesi.

-Prosessi: Opiskelija ilmoittautuu kurssille. Ilmoittautuneiden hyväksyminen taataan kaksi kertaa kuukaudessa, alussa ja puolessa välissä. Kun ilmoittautuminen on hyväksytty, opiskelija pääsee automaattisesti moodle-oppimisympäristöön, jossa on kaikki ohjeet, materiaalit, tehtäväksiannot ja tehtäväpalautukset, joten hän voi ruveta suorittamaan kurssia. Tehtävistä annetaan palaute, joten kannattaa käydä lukemassa palautteita ja hyödyntää niitä aina tulevissa tehtävissä. Opiskelija tekee myös tehtyihin tehtäviin liittyvän yhden itsearvioinnin, joka suorituksena kuuluu osaan 1. Opiskelija saa kokonaisudesta arvosanan, joka tulee hänelle näkyväksi kun kurssipalaute on annettu.