Siirry suoraan sisältöön

Palvelu vieraanvaraisuutenaLaajuus (10 op)

Tunnus: 8T00DQ58

Laajuus

10 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa palvelutilanteen erilaisille asiakasryhmille
- arvioida toteutunutta ruokapalvelutilannetta tuote- ja ravitsemuslaadun, kannattavuuden, ajankäytön ja asiakaskokemuksen näkökulmasta

Sisältö

MITÄ ravitsemuslaatu tarkoittaa ruokapalveluissa?
MIKSI markkinointi ja henkilökohtainen myyntityö ovat tärkeitä palvelutilanteiden järjestämisessä?
MITEN taloudellisuutta voidaan mitata ja arvioida asiakasta unohtamatta?
MITEN anniskelu- ja elintarvikelainsäädäntö tulee huomioida palvelutilanteen järjestämisessä?

Esitietovaatimukset

Ala tutuksi, raaka-aineesta asiakkaan annokseksi sekä laatu ja turvallisuus esimiehen vastuulla opintojaksot suoritettu.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suoriutunut palvelutilanteen suunnittelusta ja toteutuksesta tyydyttävästi. Toteutus ei vastannut täysin suunnitelmaa. Opiskelijan itsenäisessä työskentelyssä sekä ryhmän työskentelyssä ja suunnittelutaidoissa on ollut puutteita. Asiakkaat eivät ole olleet toteutukseen tyytyväisiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti ja perustellusti ottaen huomioon erilaiset asiakasryhmät. Toteutus on ollut hyvää, joskaan se ei osoita erityistä innovatiivisuutta. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet hyvällä tasolla. Tiimi toimii kokonaisuutena yhteistyössä ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti, perusteellisesti ja soveltaen opittuja taitoja. Palvelutilanne on toteutettu innovatiivisesti ja erityisen hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta osoittaen. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet erinomaisella tasolla ja eri asiakasryhmät on otettu huomioon kiitettävästi. Tiimi toimii moitteettomasti ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta.

Ilmoittautumisaika

17.01.2024 - 02.03.2024

Ajoitus

08.03.2024 - 27.04.2024

Laajuus

10 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Restonomi

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Mika Kylänen
  • Taija Karhe
Vastuuhenkilö

Jaana Sahlsten

Ryhmät
  • 23MRESTO
    Palveluliiketoiminta, monimuotototeutus, syksy 2023

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa palvelutilanteen erilaisille asiakasryhmille
- arvioida toteutunutta ruokapalvelutilannetta tuote- ja ravitsemuslaadun, kannattavuuden, ajankäytön ja asiakaskokemuksen näkökulmasta

Sisältö (OJ)

MITÄ ravitsemuslaatu tarkoittaa ruokapalveluissa?
MIKSI markkinointi ja henkilökohtainen myyntityö ovat tärkeitä palvelutilanteiden järjestämisessä?
MITEN taloudellisuutta voidaan mitata ja arvioida asiakasta unohtamatta?
MITEN anniskelu- ja elintarvikelainsäädäntö tulee huomioida palvelutilanteen järjestämisessä?

Esitietovaatimukset (OJ)

Ala tutuksi, raaka-aineesta asiakkaan annokseksi sekä laatu ja turvallisuus esimiehen vastuulla opintojaksot suoritettu.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on suoriutunut palvelutilanteen suunnittelusta ja toteutuksesta tyydyttävästi. Toteutus ei vastannut täysin suunnitelmaa. Opiskelijan itsenäisessä työskentelyssä sekä ryhmän työskentelyssä ja suunnittelutaidoissa on ollut puutteita. Asiakkaat eivät ole olleet toteutukseen tyytyväisiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti ja perustellusti ottaen huomioon erilaiset asiakasryhmät. Toteutus on ollut hyvää, joskaan se ei osoita erityistä innovatiivisuutta. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet hyvällä tasolla. Tiimi toimii kokonaisuutena yhteistyössä ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti, perusteellisesti ja soveltaen opittuja taitoja. Palvelutilanne on toteutettu innovatiivisesti ja erityisen hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta osoittaen. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet erinomaisella tasolla ja eri asiakasryhmät on otettu huomioon kiitettävästi. Tiimi toimii moitteettomasti ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta.

Aika ja paikka

Opintojakso alkaa etäopetuksena 8.3. klo 9.
Kontaktipäivät ovat:
08.03.2024 09.00 - 16.00 ETÄ
05.04.2024 09.00 - 16.00 ETÄ
06.04.2024 08.30 - 14.30 ETÄ
26.04.2024 09.00 - 16.00 LÄHI, B5-26
27.04.2024 08.30 - 14.30 LÄHI, B5-26

Arviointiasteikko

0-5

Oppimateriaalit

Sovitaan opintojakson alkaessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op on 27h opiskelijan työtä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT, ilmoittautuminen 14.2.2024. mennessä. Täytä HyväHot -hakemus ja osoita hakemus Taija Karhelle.

Ilmoittautumisaika

04.02.2023 - 05.03.2023

Ajoitus

06.03.2023 - 22.04.2023

Laajuus

10 op

Virtuaaliosuus

3 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

70 % Lähiopetus, 30 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Restonomi

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 50

Koulutus
  • Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Jaana Sahlsten
  • Taija Karhe
Vastuuhenkilö

Taija Karhe

Ryhmät
  • 22MRESTO
    Palveluliiketoiminta, monimuotototeutus, syksy 2022

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa palvelutilanteen erilaisille asiakasryhmille
- arvioida toteutunutta ruokapalvelutilannetta tuote- ja ravitsemuslaadun, kannattavuuden, ajankäytön ja asiakaskokemuksen näkökulmasta

Sisältö (OJ)

MITÄ ravitsemuslaatu tarkoittaa ruokapalveluissa?
MIKSI markkinointi ja henkilökohtainen myyntityö ovat tärkeitä palvelutilanteiden järjestämisessä?
MITEN taloudellisuutta voidaan mitata ja arvioida asiakasta unohtamatta?
MITEN anniskelu- ja elintarvikelainsäädäntö tulee huomioida palvelutilanteen järjestämisessä?

Esitietovaatimukset (OJ)

Ala tutuksi, raaka-aineesta asiakkaan annokseksi sekä laatu ja turvallisuus esimiehen vastuulla opintojaksot suoritettu.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on suoriutunut palvelutilanteen suunnittelusta ja toteutuksesta tyydyttävästi. Toteutus ei vastannut täysin suunnitelmaa. Opiskelijan itsenäisessä työskentelyssä sekä ryhmän työskentelyssä ja suunnittelutaidoissa on ollut puutteita. Asiakkaat eivät ole olleet toteutukseen tyytyväisiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti ja perustellusti ottaen huomioon erilaiset asiakasryhmät. Toteutus on ollut hyvää, joskaan se ei osoita erityistä innovatiivisuutta. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet hyvällä tasolla. Tiimi toimii kokonaisuutena yhteistyössä ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti, perusteellisesti ja soveltaen opittuja taitoja. Palvelutilanne on toteutettu innovatiivisesti ja erityisen hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta osoittaen. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet erinomaisella tasolla ja eri asiakasryhmät on otettu huomioon kiitettävästi. Tiimi toimii moitteettomasti ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta.

Aika ja paikka

Opintojakson opetuspäivät ovat 2023.
perjantai 10. 3. Lähiopetus klo 8-16

perjantai 31.3. Etäopetus
lauantai 1.4. Etäopetus

perjantai 21.4. Lähiopetus
lauantai 22.4. Lähiopetus

Arviointiasteikko

0-5

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ahot -mahdollisuus on ollut elokuussa 2022.

Ilmoittautumisaika

08.02.2022 - 10.03.2022

Ajoitus

11.03.2022 - 23.04.2022

Laajuus

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Restonomi

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

5 - 50

Koulutus
  • Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Jaana Sahlsten
  • Sami Salonen
  • Taija Karhe
Vastuuhenkilö

Taija Karhe

Ryhmät
  • 21MRESTO
    Palveluliiketoiminta, monimuotototeutus, syksy 2021

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa palvelutilanteen erilaisille asiakasryhmille
- arvioida toteutunutta ruokapalvelutilannetta tuote- ja ravitsemuslaadun, kannattavuuden, ajankäytön ja asiakaskokemuksen näkökulmasta

Sisältö (OJ)

MITÄ ravitsemuslaatu tarkoittaa ruokapalveluissa?
MIKSI markkinointi ja henkilökohtainen myyntityö ovat tärkeitä palvelutilanteiden järjestämisessä?
MITEN taloudellisuutta voidaan mitata ja arvioida asiakasta unohtamatta?
MITEN anniskelu- ja elintarvikelainsäädäntö tulee huomioida palvelutilanteen järjestämisessä?

Esitietovaatimukset (OJ)

Ala tutuksi, raaka-aineesta asiakkaan annokseksi sekä laatu ja turvallisuus esimiehen vastuulla opintojaksot suoritettu.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on suoriutunut palvelutilanteen suunnittelusta ja toteutuksesta tyydyttävästi. Toteutus ei vastannut täysin suunnitelmaa. Opiskelijan itsenäisessä työskentelyssä sekä ryhmän työskentelyssä ja suunnittelutaidoissa on ollut puutteita. Asiakkaat eivät ole olleet toteutukseen tyytyväisiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti ja perustellusti ottaen huomioon erilaiset asiakasryhmät. Toteutus on ollut hyvää, joskaan se ei osoita erityistä innovatiivisuutta. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet hyvällä tasolla. Tiimi toimii kokonaisuutena yhteistyössä ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti, perusteellisesti ja soveltaen opittuja taitoja. Palvelutilanne on toteutettu innovatiivisesti ja erityisen hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta osoittaen. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet erinomaisella tasolla ja eri asiakasryhmät on otettu huomioon kiitettävästi. Tiimi toimii moitteettomasti ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta.

Aika ja paikka

Opintojakso alkaa 11.3. 2022 luokassa B4-22. Opetus on lähiopetusta sekä perjantaina 11.3. että lauantaina 12.3.
Muut tarkemmat aikataulut lisätään myöhemmin.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

14.01.2022 - 25.02.2022

Ajoitus

07.03.2022 - 30.04.2022

Laajuus

10 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Restonomi

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

5 - 50

Koulutus
  • Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Jaana Sahlsten
  • Riitta Brännare
  • Pilvi Torvinen
Vastuuhenkilö

Pilvi Torvinen

Ryhmät
  • 21RESTO
    Palveluliiketoiminta 2021, päivätoteutus

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa palvelutilanteen erilaisille asiakasryhmille
- arvioida toteutunutta ruokapalvelutilannetta tuote- ja ravitsemuslaadun, kannattavuuden, ajankäytön ja asiakaskokemuksen näkökulmasta

Sisältö (OJ)

MITÄ ravitsemuslaatu tarkoittaa ruokapalveluissa?
MIKSI markkinointi ja henkilökohtainen myyntityö ovat tärkeitä palvelutilanteiden järjestämisessä?
MITEN taloudellisuutta voidaan mitata ja arvioida asiakasta unohtamatta?
MITEN anniskelu- ja elintarvikelainsäädäntö tulee huomioida palvelutilanteen järjestämisessä?

Esitietovaatimukset (OJ)

Ala tutuksi, raaka-aineesta asiakkaan annokseksi sekä laatu ja turvallisuus esimiehen vastuulla opintojaksot suoritettu.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on suoriutunut palvelutilanteen suunnittelusta ja toteutuksesta tyydyttävästi. Toteutus ei vastannut täysin suunnitelmaa. Opiskelijan itsenäisessä työskentelyssä sekä ryhmän työskentelyssä ja suunnittelutaidoissa on ollut puutteita. Asiakkaat eivät ole olleet toteutukseen tyytyväisiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti ja perustellusti ottaen huomioon erilaiset asiakasryhmät. Toteutus on ollut hyvää, joskaan se ei osoita erityistä innovatiivisuutta. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet hyvällä tasolla. Tiimi toimii kokonaisuutena yhteistyössä ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti, perusteellisesti ja soveltaen opittuja taitoja. Palvelutilanne on toteutettu innovatiivisesti ja erityisen hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta osoittaen. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet erinomaisella tasolla ja eri asiakasryhmät on otettu huomioon kiitettävästi. Tiimi toimii moitteettomasti ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta.

Aika ja paikka

opintojakso toteutetaan pääasiassa lähiopetuksena mutta myös etäyhteydellä
projektit ovat Catering Studiolla

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

-tentti: alkoholilainsäädäntö ja juomat
-tentti: liiketoiminta, tapahtumat

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

luennot
harjoitukset
projektit

Oppimateriaalit

materiaali osoitetaan moodle-oppimisympäristössä
markkinoinnin materiaalia / teos
laskennan materiaalia

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op vastaa 27 tunnin opiskelijan työtä, joka riippuu opiskelijan omasta panoksesta ko. opintoihin, aiemmasta kokemuksesta ja opinnoista

Sisällön jaksotus

opintojakso toteutuu 7.3.-29.4. maanantaisin, tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 8-16 välillä

-ravitsemus
-alkoholilainsäädäntö ja juomat
-tapahtumat ja palveluliiketoiminta (sis. markkinointia ja tapahtumahinnoittelua)
-projektit (osalistuminen 20restojen minä esimiehenä projekteihin työntekijänä+oman projektin suunnittelu ja toteutus)

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-projektien toteutus Catering Studiolla