Ohjattu harjoittelu, äkillisesti sairaan ja tehohoitoa vaativan lapsen ja perheen hoitotyöLaajuus (10 op)
Tunnus: 7K00GS65
Laajuus
10 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija syventää lapsen ja perheen hoitotyön osaamista lasten ja nuorten hoitoyksiköissä.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• toimii ammattialaansa liittyvän eettisen toiminnan periaatteiden mukaisesti lapsen ja perheen hoitotyössä
• soveltaa teoreettista tietoa ja toimii hoitoprosessin eri vaiheissa lapsen ja perheen hoitotyössä osana moniammatillista työryhmää
• toteuttaa turvallisesti lapsen lääke- ja nestehoitoa
• toimii vastuullisesti oman osaamisensa ammatillisessa kehittämisessä lapsen ja perheen hoitotyössä.
Sisältö
Orientaatio ohjattuun harjoitteluun ja lapsen ja perheen hoitotyön harjoittelu.
Esitietovaatimukset
Vaihtoehtoisten ammattiopintojen alkaessa opiskelijalla tulee olla suoritettuna 135 op opintoja. Näihin tulee sisältyä sen alueen teoreettiset opinnot, mitä opiskelija on valinnut vaihtoehtoisiksi ammattiopinnoikseen, anatomian ja fysiologian opinnot sekä vähintään kuusi ohjattujen harjoitteluiden opintojaksoa.
Osallistuminen opintojaksolle Äkillisesti sairaan ja tehohoitoa vaativan lapsen ja perheen hoitotyö.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty
Opiskelija
• osaa toimia ammattialaansa liittyvien eettisten toiminnan perusteiden mukaisesti lapsen ja perheen hoitotyössä
• toimii vastuullisesti työryhmän jäsenenä ja noudattaa harjoittelun ohjeistuksia
• käyttää teoreettista tietoa hoitoprosessin eri vaiheissa lapsen ja perheen hoitotyössä ja työskentelee aktiivisesti osana moniammatillista työryhmää
• tietää ja osaa toteuttaa turvallisesti lapsen lääke- ja nestehoitoa
• on aktiivinen oman teoreettisen osaamisensa ja toimintansa kehittämisessä lapsen ja perheen hoitotyöstä.
Hylätty
Opiskelija
• ei toimi ammattialaansa liittyvien eettisten toiminnan perusteiden ja ohjeistusten mukaisesti
• ei noudata harjoittelun ohjeistuksia tai toimii vilpillisesti (esim. tavoitteet tai työvuorot puuttuvat, ei noudata työaikoja, ei ilmoita poissaoloistaan sovitulla tavalla)
• ei osaa käyttää teoreettista tietoa hoitoprosessin eri vaiheissa lapsen ja perheen hoitotyössä
• ei osaa toteuttaa turvallisesti lapsen lääke- ja nestehoitoa
• ei tunnista omaa osaamistaan tai osaamisensa rajoja
• on passiivinen oman teoreettisen osaamisensa ja toimintansa kehittämisessä lapsen ja perheen hoitotyöstä
• vaarantaa toiminnallaan potilasturvallisuuden.