Opinnäytetyön toteutusLaajuus (7 op)
Tunnus: 7K00EW04
Laajuus
7 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa käyttää teoreettista tietoa kriittisesti
- osaa soveltaa opinnäytetyöhön asianmukaista tutkimuksellista lähestymistapaa
Sisältö
- opinnäytetyön toteuttaminen ohjatusti
- kohdennetut metodiopinnot (kvalitatiiviset ja kvantitatiiviset tutkimusmenetelmät, kirjallisuuskatsaus ja toiminnalliset menetelmät)
Esitietovaatimukset
Opiskelija on suorittanut opintojakson hoitotiede eilen ja tänään sekä osallistunut opintojaksoon orientaatio opinnäytetyöhön.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty:
Opiskelija
- hallitsee teoreettisen tiedon käytön opinnäytetyössään
- hallitsee asianmukaisen tutkimuksellisen lähestymistavan opinnäytetyössään
Hylätty:
Opiskelija
- ei hallitse teoreettisen tiedon käyttöä opinnäytetyössään
- ei hallitse asianmukaista tutkimuksellista lähestymistapaa opinnäytetyössään
Ilmoittautumisaika
08.07.2023 - 06.08.2023
Ajoitus
07.08.2023 - 17.12.2023
Laajuus
7 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sairaanhoitaja
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sairaanhoitajan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Heidi Valtatie
- Riitta Lietsala
- Piia Lavonius-Ylönen
- Milka Erkkilä
- Pia Keiski
- Taina Ojaniemi
- Minna Talvitie
- Minna Merta
- Maija Korpikoski
- Ulla Markkanen
- Irja Nieminen
- Anne Kivimäki
- Kristiina Vähämaa
- Minna Tiainen
Vastuuhenkilö
Pia Keiski
Ryhmät
-
21ASH1Sairaanhoitajan tutkinto-ohjelma, monimuotototeutus
-
21SH1ASairaanhoitajan tutkinto-ohjelma 21SH1A
-
21SH1BSairaanhoitajan tutkinto-ohjelma 21SH1B
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa käyttää teoreettista tietoa kriittisesti
- osaa soveltaa opinnäytetyöhön asianmukaista tutkimuksellista lähestymistapaa
Sisältö (OJ)
- opinnäytetyön toteuttaminen ohjatusti
- kohdennetut metodiopinnot (kvalitatiiviset ja kvantitatiiviset tutkimusmenetelmät, kirjallisuuskatsaus ja toiminnalliset menetelmät)
Esitietovaatimukset (OJ)
Opiskelija on suorittanut opintojakson hoitotiede eilen ja tänään sekä osallistunut opintojaksoon orientaatio opinnäytetyöhön.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty:
Opiskelija
- hallitsee teoreettisen tiedon käytön opinnäytetyössään
- hallitsee asianmukaisen tutkimuksellisen lähestymistavan opinnäytetyössään
Hylätty:
Opiskelija
- ei hallitse teoreettisen tiedon käyttöä opinnäytetyössään
- ei hallitse asianmukaista tutkimuksellista lähestymistapaa opinnäytetyössään
Aika ja paikka
syksy 2023
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
- opinnäytetyön toteuttaminen ohjatusti
- kohdennetut metodiopinnot (kvalitatiiviset ja kvantitatiiviset tutkimusmenetelmät, kirjallisuuskatsaus ja toiminnalliset menetelmät)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 x 27h = 135h
Ilmoittautumisaika
02.07.2023 - 14.08.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 06.12.2023
Laajuus
7 op
TKI-osuus
7 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Ensihoitaja, kätilö ja terveydenhoitaja
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Terveydenhoitajan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Maija Korpikoski
- Paula Pajunen
- Elisa Airikkala
Vastuuhenkilö
Paula Pajunen
Ryhmät
-
20THTerveydenhoitajan tutkinto-ohjelma 20TH
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa käyttää teoreettista tietoa kriittisesti
- osaa soveltaa opinnäytetyöhön asianmukaista tutkimuksellista lähestymistapaa
Sisältö (OJ)
- opinnäytetyön toteuttaminen ohjatusti
- kohdennetut metodiopinnot (kvalitatiiviset ja kvantitatiiviset tutkimusmenetelmät, kirjallisuuskatsaus ja toiminnalliset menetelmät)
Esitietovaatimukset (OJ)
Opiskelija on suorittanut opintojakson hoitotiede eilen ja tänään sekä osallistunut opintojaksoon orientaatio opinnäytetyöhön.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty:
Opiskelija
- hallitsee teoreettisen tiedon käytön opinnäytetyössään
- hallitsee asianmukaisen tutkimuksellisen lähestymistavan opinnäytetyössään
Hylätty:
Opiskelija
- ei hallitse teoreettisen tiedon käyttöä opinnäytetyössään
- ei hallitse asianmukaista tutkimuksellista lähestymistapaa opinnäytetyössään
Aika ja paikka
Syksy 2023
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
- opinnäytetyön toteuttaminen ohjatusti
- kohdennetut metodiopinnot (kvalitatiiviset ja kvantitatiiviset tutkimusmenetelmät, kirjallisuuskatsaus ja toiminnalliset menetelmät)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op x27h = 135 h
Sisällön jaksotus
Syksy 2023
Lisätietoja opiskelijoille
Viestintä tapahtuu Wihin kautta.
Ilmoittautumisaika
02.07.2023 - 31.07.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Laajuus
7 op
TKI-osuus
7 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Ensihoitaja, kätilö ja terveydenhoitaja
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Kätilön tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Elina Botha
- Maija Koivunen
- Raakel Viheroksa
- Milla Hiitti
Vastuuhenkilö
Elina Botha
Ryhmät
-
20KLKätilön tutkinto-ohjelma 20KL
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa käyttää teoreettista tietoa kriittisesti
- osaa soveltaa opinnäytetyöhön asianmukaista tutkimuksellista lähestymistapaa
Sisältö (OJ)
- opinnäytetyön toteuttaminen ohjatusti
- kohdennetut metodiopinnot (kvalitatiiviset ja kvantitatiiviset tutkimusmenetelmät, kirjallisuuskatsaus ja toiminnalliset menetelmät)
Esitietovaatimukset (OJ)
Opiskelija on suorittanut opintojakson hoitotiede eilen ja tänään sekä osallistunut opintojaksoon orientaatio opinnäytetyöhön.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty:
Opiskelija
- hallitsee teoreettisen tiedon käytön opinnäytetyössään
- hallitsee asianmukaisen tutkimuksellisen lähestymistavan opinnäytetyössään
Hylätty:
Opiskelija
- ei hallitse teoreettisen tiedon käyttöä opinnäytetyössään
- ei hallitse asianmukaista tutkimuksellista lähestymistapaa opinnäytetyössään
Aika ja paikka
Käsikirjoitusseminaari 27.10.2023.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
-
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
-
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Itsenäinen työskentely
Ohjauksen hyödyntäminen
Oppimateriaalit
Sama kirjallisuus koko opinnäytetyöprosessin ajan (kts. orientaatio opinnäytetyöhön-toteutus).
Kaikki tieto Moodlessa ja Wihin kautta kaikki toiminta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
-
Sisällön jaksotus
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opinnäytetyö tehdään yhteistyössä työelämän kanssa.
Kansainvälisyys
-
Lisätietoja opiskelijoille
-
Ilmoittautumisaika
02.07.2023 - 31.07.2023
Ajoitus
09.01.2023 - 31.12.2023
Laajuus
7 op
TKI-osuus
7 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Ensihoitaja, kätilö ja terveydenhoitaja
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Ensihoitajan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mervi Juntunen
- Tuija Rasku
- Pasi Vehniäinen
- Hannu Tuhkanen
Vastuuhenkilö
Tuija Rasku
Ryhmät
-
20EHEnsihoitajan tutkinto-ohjelma 20EH
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa käyttää teoreettista tietoa kriittisesti
- osaa soveltaa opinnäytetyöhön asianmukaista tutkimuksellista lähestymistapaa
Sisältö (OJ)
- opinnäytetyön toteuttaminen ohjatusti
- kohdennetut metodiopinnot (kvalitatiiviset ja kvantitatiiviset tutkimusmenetelmät, kirjallisuuskatsaus ja toiminnalliset menetelmät)
Esitietovaatimukset (OJ)
Opiskelija on suorittanut opintojakson hoitotiede eilen ja tänään sekä osallistunut opintojaksoon orientaatio opinnäytetyöhön.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty:
Opiskelija
- hallitsee teoreettisen tiedon käytön opinnäytetyössään
- hallitsee asianmukaisen tutkimuksellisen lähestymistavan opinnäytetyössään
Hylätty:
Opiskelija
- ei hallitse teoreettisen tiedon käyttöä opinnäytetyössään
- ei hallitse asianmukaista tutkimuksellista lähestymistapaa opinnäytetyössään
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
03.12.2022 - 01.01.2023
Ajoitus
02.01.2023 - 28.05.2023
Laajuus
7 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sairaanhoitaja
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sairaanhoitajan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Maaret Salminen
- Marjo Räsänen
- Gitte Taulo
- Stiina Storvik-Sydänmaa
- Anna Karma
- Eija Piikkilä
- Pia Keiski
- Taina Ojaniemi
- Sirkku Haaranen
- Sanna Nisula
- Anna Aikasalo
- Elina Korpimäki
- Irja Nieminen
- Terhi Pekkinen
- Kristiina Vähämaa
- Minna Tiainen
Vastuuhenkilö
Pia Keiski
Ryhmät
-
20SH2ESairaanhoitajan tutkinto-ohjelma 20SH2E
-
20SH2DSairaanhoitajan tutkinto-ohjelma 20SH2D
-
20SH2CSairaanhoitajan tutkinto-ohjelma 20SH2C
-
20SH2ASairaanhoitajan tutkinto-ohjelma 20SH2A
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa käyttää teoreettista tietoa kriittisesti
- osaa soveltaa opinnäytetyöhön asianmukaista tutkimuksellista lähestymistapaa
Sisältö (OJ)
- opinnäytetyön toteuttaminen ohjatusti
- kohdennetut metodiopinnot (kvalitatiiviset ja kvantitatiiviset tutkimusmenetelmät, kirjallisuuskatsaus ja toiminnalliset menetelmät)
Esitietovaatimukset (OJ)
Opiskelija on suorittanut opintojakson hoitotiede eilen ja tänään sekä osallistunut opintojaksoon orientaatio opinnäytetyöhön.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty:
Opiskelija
- hallitsee teoreettisen tiedon käytön opinnäytetyössään
- hallitsee asianmukaisen tutkimuksellisen lähestymistavan opinnäytetyössään
Hylätty:
Opiskelija
- ei hallitse teoreettisen tiedon käyttöä opinnäytetyössään
- ei hallitse asianmukaista tutkimuksellista lähestymistapaa opinnäytetyössään
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
09.05.2022 - 31.08.2022
Ajoitus
08.08.2022 - 18.12.2022
Laajuus
7 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sairaanhoitaja
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sairaanhoitajan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Stiina Storvik-Sydänmaa
- Anna Karma
- Anne Kivimäki
- Piia Lavonius-Ylönen
- Sanna Paloposki
Vastuuhenkilö
Stiina Storvik-Sydänmaa
Ryhmät
-
20ASH1Sairaanhoitaja, monimuoto kevät 2020
-
20SH2BSairaanhoitajan tutkinto-ohjelma 20SH2B
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa käyttää teoreettista tietoa kriittisesti
- osaa soveltaa opinnäytetyöhön asianmukaista tutkimuksellista lähestymistapaa
Sisältö (OJ)
- opinnäytetyön toteuttaminen ohjatusti
- kohdennetut metodiopinnot (kvalitatiiviset ja kvantitatiiviset tutkimusmenetelmät, kirjallisuuskatsaus ja toiminnalliset menetelmät)
Esitietovaatimukset (OJ)
Opiskelija on suorittanut opintojakson hoitotiede eilen ja tänään sekä osallistunut opintojaksoon orientaatio opinnäytetyöhön.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty:
Opiskelija
- hallitsee teoreettisen tiedon käytön opinnäytetyössään
- hallitsee asianmukaisen tutkimuksellisen lähestymistavan opinnäytetyössään
Hylätty:
Opiskelija
- ei hallitse teoreettisen tiedon käyttöä opinnäytetyössään
- ei hallitse asianmukaista tutkimuksellista lähestymistapaa opinnäytetyössään
Aika ja paikka
Kohdennettujen metodiopintojen tarkemmat ajankohtatiedot löytyvät - Opinnäytetyö Terveysala Moodlealustalta.
Teoreettinen (avain: teoreettinen)
https://moodle.tuni.fi/course/view.php?id=14554
Toiminnallinen (avain: toiminnallinen)
https://moodle.tuni.fi/course/view.php?id=14547
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ohjauksen käyttö opinnäytetyötä edistävällä tavalla.
Osallistuminen oman ryhmänsä käsikirjoitusseminaariin ja toimiminen vertaisarvioijana.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Tentti, luennot, seminaarit, verkko-opinnot, opinnäytetyön ohjaus, itsenäinen opiskelu
Oppimateriaalit
• Eriksson, K. et al. 2012. Hoitotiede. 4. uud. p. Helsinki: Sanoma Pro.
• Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. 3. uud. p. Helsinki: Sanoma Pro.
• Kylmä, J. & Juvakka, T. 2007. Laadullinen terveystutkimus. Helsinki: Edita.
• Lauri, S. & Kyngäs, H. 2005. Hoitotieteen teorian kehittäminen. Porvoo: WSOY.
• Hirsjärvi, S., Remes, P., Sajavaara, P. & Sinivuori, E. 2009. Tutki ja kirjoita. 15. uud. p. Helsinki: Tammi.
• Heikkilä, A. Jokinen, P., Nurmela, T. 2008. Tutkiva kehittäminen: avaimia tutkimus- ja kehittämishankkeisiin terveysalalla. WSOY.
• Heikkinen, H., Rovio, E., Syrjälä, L. 2006. Toiminnasta tietoon: toimintatutkimuksen menetelmät ja lähestymistavat. Kansanvalistusseura.
• Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. 2016. Toim. M. Stolt, A. Axelin, R. Suhonen. Turku: Turun yliopisto Hoitotieteen laitoksen julkaisuja. Tutkimuksia ja raportteja. Sarja A.
• Vilkka, H. & Airaksinen, T. 2003. Toiminnallinen opinnäytetyö . Helsinki: Tammi. (toiminnalliseen)
• Vilkka, H. 2020. Akateemisen lukemisen ja kirjoittamisen opas. Jyväskylä: PS-kustannus.
https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1kfmqvo/alma9911131569305973
• Vilkka, H. 2015. Tutki ja kehitä. 4. uud. p. Jyväskylä: PS-kustannus.
• Jämsä, U. 2014. Kuntoutuksen muutosagentit. Tutkimus työelämälähtöisestä oppimisesta ylemmässä ammattikorkeakoulutuksessa. Acta Universitatis Ouluensis D Medica 1252. (toiminnalliseen)
• Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino oy. (toiminnalliseen)
• Tuomi, J., Sarajärvi, Anneli 2018. Laadullinen tutkimmus ja sisällönanalyysi. Tammi.
Muu lähde:
• Vilkka, H. 2021. Näin onnistut opinnäytetyössä: Ratkaisut tutkimuksen umpikujiin. Jyväskylä: PS-kustannus. UUSI/TULOSSA 03/21
• Isojärvi J. 2011. Tutkimuskysymyksestä hakustrategiaksi: PICO-asetelma informaatikon työkaluna. Osaamisen ytimessä – tietoaineistot tutuiksi. BMF ry:n kevätseminaari 13.4.2011 Kuopio. Viitattu 5.3.2021. Saatavana: https://bmfry.files.wordpress.com/2018/06/pico-asetelma-informaatikon-tyc3b6kaluna.pdf
Englanniksi
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opinnäytetyön laajuus on yhteensä 15op (405h), josta 2/3 opintojakso on 5 op = 135h opiskelijan työtä
-osallistuu suunnitelmaseminaariin, opponointi
-suunnitelman viimeistely, opinnäytetyösopimus
-suunnitelman allekirjoitukset ja lupa wihiin
-mentelmäopinnot
-opinnäytetyön tekeminen, ohjaukset
-käsikirjoitusseminaari, opponointi
Sisällön jaksotus
Suunnitelmaseminaari
Kohdennetut metodiopinnot
Käsikirjoitusseminaari
Itsenäinen työskentely
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kaikki opinnäytetyöt pyritään tekemään yhteistyössä työelämän kanssa. Opinnäytetyön toteutusvaiheessa opiskelija on yhteydessä työelämätahon kanssa sovitusti.
Lisätietoja opiskelijoille
Wihi:n kautta lähetetään ohjaajalle viestit ja liitteet. https://wihi.tamk.fi/
Oheismateriaalina voidaan käyttää erilaisia menetelmäopetuksen verkkokursseja tai eri metodikirjoja opetusmateriaalin lisäksi.
Kohdennettujen metodiopintojen aikana on mahdollisuus saada myös henkilökohtaista metodiohjausta opettajalta.
Ilmoittautumisaika
01.08.2022
Ajoitus
08.08.2022 - 22.12.2022
Laajuus
7 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Avoin AMK
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Avoin ammattikorkeakoulu
Opettaja
- Katja Hautsalo
- Minna Tiainen
- Pia Keiski
Vastuuhenkilö
Minna Tiainen
Ryhmät
-
20SHHUPVSairaanhoitajan tutkinto-ohjelma, Virrat
-
20AVOSHVSairaanhoitajakoulutuksen polkuopinnot, Virrat
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa käyttää teoreettista tietoa kriittisesti
- osaa soveltaa opinnäytetyöhön asianmukaista tutkimuksellista lähestymistapaa
Sisältö (OJ)
- opinnäytetyön toteuttaminen ohjatusti
- kohdennetut metodiopinnot (kvalitatiiviset ja kvantitatiiviset tutkimusmenetelmät, kirjallisuuskatsaus ja toiminnalliset menetelmät)
Esitietovaatimukset (OJ)
Opiskelija on suorittanut opintojakson hoitotiede eilen ja tänään sekä osallistunut opintojaksoon orientaatio opinnäytetyöhön.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty:
Opiskelija
- hallitsee teoreettisen tiedon käytön opinnäytetyössään
- hallitsee asianmukaisen tutkimuksellisen lähestymistavan opinnäytetyössään
Hylätty:
Opiskelija
- ei hallitse teoreettisen tiedon käyttöä opinnäytetyössään
- ei hallitse asianmukaista tutkimuksellista lähestymistapaa opinnäytetyössään
Aika ja paikka
Opinnäytetyön aikataulut Intrassa (etenemissuunnitelmissa, löytyy myös haulla: aikataulu)
Menetelmäopetus (linkki menetelmäopetuksen aikatauluihin ja moodlealustalle opinnäytetyön moodlessa)
Käsikirjoitusseminaarin ajankohta Intrassa etenemissuunnitelmissa kohdassa: Opinnäytetöiden eteneminen
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
•Suunnitelmaseminaari
Valmis suunnitelma ja lupa Wihiin
• Suorittaa menetelmäopinnot ja tekee menetelmäopintojen tehtävän
• Tekee opinnäytetyötä ja varaa 2. ohjausajan Wihin kautta (Opinnäytetyön tekemiselle
varatut viikot)
• Osallistuu käsikirjoitusseminaariin ja saa kommentit opponenteilta sekä ohjaajalta. (1
viikkoa ennen palautus opponenteille ja tallennus Wihiin
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Opiskelija tekee opinnäytetyötä hyödyntäen ohjausta
Opiskelija osallistuu menetelmäopetukseen
Opiskelija osallistuu ja esittelee työnsä käsikirjoitusseminaarissa
Oppimateriaalit
TAMK Intra: Opiskelijan käsikirja/Opinnäytetyö, Tiedonhaku Moodle -materiaali
Muu opintojakson eri osien opetuksen yhteydessä osoitettu materiaali
• Eriksson, K. et al. 2012. Hoitotiede. 4. uud. p. Helsinki: Sanoma Pro.
• Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. 3. uud. p. Helsinki: Sanoma Pro.
• Kylmä, J. & Juvakka, T. 2007. Laadullinen terveystutkimus. Helsinki: Edita.
• Lauri, S. & Kyngäs, H. 2005. Hoitotieteen teorian kehittäminen. Porvoo: WSOY.
• Hirsjärvi, S., Remes, P., Sajavaara, P. & Sinivuori, E. 2009. Tutki ja kirjoita. 15. uud. p. Helsinki: Tammi.
• Heikkilä, A. Jokinen, P., Nurmela, T. 2008. Tutkiva kehittäminen: avaimia tutkimus- ja kehittämishankkeisiin terveysalalla. WSOY.
• Heikkinen, H., Rovio, E., Syrjälä, L. 2006. Toiminnasta tietoon: toimintatutkimuksen menetelmät ja lähestymistavat. Kansanvalistusseura.
• Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. 2016. Toim. M. Stolt, A. Axelin, R. Suhonen. Turku: Turun yliopisto Hoitotieteen laitoksen julkaisuja. Tutkimuksia ja raportteja. Sarja A.
• Vilkka, H. & Airaksinen, T. 2003. Toiminnallinen opinnäytetyö . Helsinki: Tammi. (toiminnalliseen)
• Vilkka, H. 2020. Akateemisen lukemisen ja kirjoittamisen opas. Jyväskylä: PS-kustannus.
https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1kfmqvo/alma9911131569305973
• Vilkka, H. 2015. Tutki ja kehitä. 4. uud. p. Jyväskylä: PS-kustannus.
• Jämsä, U. 2014. Kuntoutuksen muutosagentit. Tutkimus työelämälähtöisestä oppimisesta ylemmässä ammattikorkeakoulutuksessa. Acta Universitatis Ouluensis D Medica 1252. (toiminnalliseen)
• Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino oy. (toiminnalliseen)
• Tuomi, J., Sarajärvi, Anneli 2018. Laadullinen tutkimmus ja sisällönanalyysi. Tammi.
• Tietoarkiston tutkimusmenetelmien verkkokäsikirja: https://www.fsd.tuni.fi/fi/palvelut/menetelmaopetus/
Muu lähde:
• Vilkka, H. 2021. Näin onnistut opinnäytetyössä: Ratkaisut tutkimuksen umpikujiin. Jyväskylä: PS-kustannus.
• Isojärvi J. 2011. Tutkimuskysymyksestä hakustrategiaksi: PICO-asetelma informaatikon työkaluna. Osaamisen ytimessä – tietoaineistot tutuiksi. BMF ry:n kevätseminaari 13.4.2011 Kuopio. Viitattu 5.3.2021. Saatavana: https://bmfry.files.wordpress.com/2018/06/pico-asetelma-informaatikon-tyc3b6kaluna.pdf
Sisällön jaksotus
•Suunnitelmaseminaari
Valmis suunnitelma ja lupa Wihiin
• Suorittaa menetelmäopinnot ja tekee menetelmäopintojen tehtävän
• Tekee opinnäytetyötä ja varaa 2. ohjausajan Wihin kautta (Opinnäytetyön tekemiselle
varatut viikot)
• Osallistuu käsikirjoitusseminaariin ja saa kommentit opponenteilta sekä ohjaajalta. (1
viikkoa ennen palautus opponenteille ja tallennus Wihiin
Lisätietoja opiskelijoille
Tälle opintojaksolle ei ilmoittauduta
Ilmoittautumisaika
02.07.2022 - 31.07.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 18.12.2022
Laajuus
7 op
TKI-osuus
7 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Ensihoitaja, kätilö ja terveydenhoitaja
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Terveydenhoitajan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Maija Korpikoski
- Anne Silvan
- Paula Pajunen
Vastuuhenkilö
Ida Nikkola
Ryhmät
-
19THTerveydenhoitajakoulutus 19TH
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa käyttää teoreettista tietoa kriittisesti
- osaa soveltaa opinnäytetyöhön asianmukaista tutkimuksellista lähestymistapaa
Sisältö (OJ)
- opinnäytetyön toteuttaminen ohjatusti
- kohdennetut metodiopinnot (kvalitatiiviset ja kvantitatiiviset tutkimusmenetelmät, kirjallisuuskatsaus ja toiminnalliset menetelmät)
Esitietovaatimukset (OJ)
Opiskelija on suorittanut opintojakson hoitotiede eilen ja tänään sekä osallistunut opintojaksoon orientaatio opinnäytetyöhön.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty:
Opiskelija
- hallitsee teoreettisen tiedon käytön opinnäytetyössään
- hallitsee asianmukaisen tutkimuksellisen lähestymistavan opinnäytetyössään
Hylätty:
Opiskelija
- ei hallitse teoreettisen tiedon käyttöä opinnäytetyössään
- ei hallitse asianmukaista tutkimuksellista lähestymistapaa opinnäytetyössään
Aika ja paikka
Käsikirjoitusseminaari 3.11.2022
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
-
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
-
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Itsenäinen työskentely
Ohjauksen hyödyntäminen
Suunnitelmaseminaari 24.5.2022
Käsikirjoitusseminaari 3.11.2022
Oppimateriaalit
Sama kirjallisuus koko opinnäytetyöprosessin ajan (kts. Moodle 19 th ONT prosessi-toteutus). https://moodle.tuni.fi/course/view.php?id=24485
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
-
Sisällön jaksotus
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opinnäytetyö tehdään yhteistyössä työelämän kanssa.
Kansainvälisyys
-
Lisätietoja opiskelijoille
-
Ilmoittautumisaika
01.07.2022 - 01.09.2022
Ajoitus
31.07.2022 - 25.12.2022
Laajuus
7 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sairaanhoitaja
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sairaanhoitajan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sanna Eironen
- Ulla Markkanen
- Irja Nieminen
- Piia Lavonius-Ylönen
- Riitta Lietsala
- Jaana Vainionpää
- Minna Tiainen
- Eija Piikkilä
- Milla Salama
- Riikka Huttunen
Vastuuhenkilö
Minna Tiainen
Ryhmät
-
20SH1BSairaanhoitajan tutkinto-ohjelma 20SH1B
-
20SH1ASairaanhoitajan tutkinto-ohjelma 20SH1A
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa käyttää teoreettista tietoa kriittisesti
- osaa soveltaa opinnäytetyöhön asianmukaista tutkimuksellista lähestymistapaa
Sisältö (OJ)
- opinnäytetyön toteuttaminen ohjatusti
- kohdennetut metodiopinnot (kvalitatiiviset ja kvantitatiiviset tutkimusmenetelmät, kirjallisuuskatsaus ja toiminnalliset menetelmät)
Esitietovaatimukset (OJ)
Opiskelija on suorittanut opintojakson hoitotiede eilen ja tänään sekä osallistunut opintojaksoon orientaatio opinnäytetyöhön.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty:
Opiskelija
- hallitsee teoreettisen tiedon käytön opinnäytetyössään
- hallitsee asianmukaisen tutkimuksellisen lähestymistavan opinnäytetyössään
Hylätty:
Opiskelija
- ei hallitse teoreettisen tiedon käyttöä opinnäytetyössään
- ei hallitse asianmukaista tutkimuksellista lähestymistapaa opinnäytetyössään
Aika ja paikka
Opinnäytetyön aikataulut Intrassa (etenemissuunnitelmissa, löytyy myös haulla: aikataulu)
Menetelmäopetus (linkki menetelmäopetuksen aikatauluihin ja moodlealustalle opinnäytetyön moodlessa)
Käsikirjoitusseminaarin ajankohta Intrassa etenemissuunnitelmissa kohdassa: Opinnäytetöiden eteneminen
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
•Suunnitelmaseminaari
Valmis suunnitelma ja lupa Wihiin
• Suorittaa menetelmäopinnot ja tekee menetelmäopintojen tehtävän
• Tekee opinnäytetyötä ja varaa 2. ohjausajan Wihin kautta (Opinnäytetyön tekemiselle
varatut viikot)
• Osallistuu käsikirjoitusseminaariin ja saa kommentit opponenteilta sekä ohjaajalta. (1
viikkoa ennen palautus opponenteille ja tallennus Wihiin
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Opiskelija tekee opinnäytetyötä hyödyntäen ohjausta
Opiskelija osallistuu menetelmäopetukseen
Opiskelija osallistuu ja esittelee työnsä käsikirjoitusseminaarissa
Oppimateriaalit
TAMK Intra: Opiskelijan käsikirja/Opinnäytetyö, Tiedonhaku Moodle -materiaali
Muu opintojakson eri osien opetuksen yhteydessä osoitettu materiaali
• Eriksson, K. et al. 2012. Hoitotiede. 4. uud. p. Helsinki: Sanoma Pro.
• Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. 3. uud. p. Helsinki: Sanoma Pro.
• Kylmä, J. & Juvakka, T. 2007. Laadullinen terveystutkimus. Helsinki: Edita.
• Lauri, S. & Kyngäs, H. 2005. Hoitotieteen teorian kehittäminen. Porvoo: WSOY.
• Hirsjärvi, S., Remes, P., Sajavaara, P. & Sinivuori, E. 2009. Tutki ja kirjoita. 15. uud. p. Helsinki: Tammi.
• Heikkilä, A. Jokinen, P., Nurmela, T. 2008. Tutkiva kehittäminen: avaimia tutkimus- ja kehittämishankkeisiin terveysalalla. WSOY.
• Heikkinen, H., Rovio, E., Syrjälä, L. 2006. Toiminnasta tietoon: toimintatutkimuksen menetelmät ja lähestymistavat. Kansanvalistusseura.
• Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. 2016. Toim. M. Stolt, A. Axelin, R. Suhonen. Turku: Turun yliopisto Hoitotieteen laitoksen julkaisuja. Tutkimuksia ja raportteja. Sarja A.
• Vilkka, H. & Airaksinen, T. 2003. Toiminnallinen opinnäytetyö . Helsinki: Tammi. (toiminnalliseen)
• Vilkka, H. 2020. Akateemisen lukemisen ja kirjoittamisen opas. Jyväskylä: PS-kustannus.
https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1kfmqvo/alma9911131569305973
• Vilkka, H. 2015. Tutki ja kehitä. 4. uud. p. Jyväskylä: PS-kustannus.
• Jämsä, U. 2014. Kuntoutuksen muutosagentit. Tutkimus työelämälähtöisestä oppimisesta ylemmässä ammattikorkeakoulutuksessa. Acta Universitatis Ouluensis D Medica 1252. (toiminnalliseen)
• Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino oy. (toiminnalliseen)
• Tuomi, J., Sarajärvi, Anneli 2018. Laadullinen tutkimmus ja sisällönanalyysi. Tammi.
• Tietoarkiston tutkimusmenetelmien verkkokäsikirja: https://www.fsd.tuni.fi/fi/palvelut/menetelmaopetus/
Muu lähde:
• Vilkka, H. 2021. Näin onnistut opinnäytetyössä: Ratkaisut tutkimuksen umpikujiin. Jyväskylä: PS-kustannus.
• Isojärvi J. 2011. Tutkimuskysymyksestä hakustrategiaksi: PICO-asetelma informaatikon työkaluna. Osaamisen ytimessä – tietoaineistot tutuiksi. BMF ry:n kevätseminaari 13.4.2011 Kuopio. Viitattu 5.3.2021. Saatavana: https://bmfry.files.wordpress.com/2018/06/pico-asetelma-informaatikon-tyc3b6kaluna.pdf
Sisällön jaksotus
•Suunnitelmaseminaari
Valmis suunnitelma ja lupa Wihiin
• Suorittaa menetelmäopinnot ja tekee menetelmäopintojen tehtävän
• Tekee opinnäytetyötä ja varaa 2. ohjausajan Wihin kautta (Opinnäytetyön tekemiselle
varatut viikot)
• Osallistuu käsikirjoitusseminaariin ja saa kommentit opponenteilta sekä ohjaajalta. (1
viikkoa ennen palautus opponenteille ja tallennus Wihiin
Lisätietoja opiskelijoille
Tälle opintojaksolle ei ilmoittauduta
Ilmoittautumisaika
11.03.2022 - 10.04.2022
Ajoitus
11.04.2022 - 25.12.2022
Laajuus
7 op
TKI-osuus
7 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Ensihoitaja, kätilö ja terveydenhoitaja
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Ensihoitajan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mervi Juntunen
- Tuija Rasku
- Pasi Vehniäinen
- Hannu Tuhkanen
Vastuuhenkilö
Ida Nikkola
Ryhmät
-
19EHEnsihoitajakoulutus 19EH
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa käyttää teoreettista tietoa kriittisesti
- osaa soveltaa opinnäytetyöhön asianmukaista tutkimuksellista lähestymistapaa
Sisältö (OJ)
- opinnäytetyön toteuttaminen ohjatusti
- kohdennetut metodiopinnot (kvalitatiiviset ja kvantitatiiviset tutkimusmenetelmät, kirjallisuuskatsaus ja toiminnalliset menetelmät)
Esitietovaatimukset (OJ)
Opiskelija on suorittanut opintojakson hoitotiede eilen ja tänään sekä osallistunut opintojaksoon orientaatio opinnäytetyöhön.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty:
Opiskelija
- hallitsee teoreettisen tiedon käytön opinnäytetyössään
- hallitsee asianmukaisen tutkimuksellisen lähestymistavan opinnäytetyössään
Hylätty:
Opiskelija
- ei hallitse teoreettisen tiedon käyttöä opinnäytetyössään
- ei hallitse asianmukaista tutkimuksellista lähestymistapaa opinnäytetyössään
Aika ja paikka
Toteuma viikkojen 13 ja 39 välillä.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei ole.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Noudattavat TAMKin opinnäytetyön arviointikriteerejä.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Itsenäinen opinnäytetyön kokoaminen
Ohjaajan tapaaminen
Oppimateriaalit
Toiminnallinen ja teoreettisen menetelmän oppikirjallisuus.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
7 x 27h = 189h
Sisällön jaksotus
Suunnitelmaseminaari 30.3.2022
Menetelmäopinnot (Toiminnallinen tai teoreettinen)
Ohjausaika
Käsikirjoitusseminaari 29.9.2022
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei ole.
Kansainvälisyys
Mahdollisuuksien mukaan yhteispalaverit kv.kumppaneiden kanssa.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
TAMK:n yhteiset opinnäytetyön kriteerit.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
TAMK:n yhteiset opinnäytetyön kriteerit.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
TAMK:n yhteiset opinnäytetyön kriteerit.
Ilmoittautumisaika
19.02.2022 - 20.03.2022
Ajoitus
14.03.2022 - 01.12.2022
Laajuus
7 op
TKI-osuus
7 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Ensihoitaja, kätilö ja terveydenhoitaja
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Kätilön tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Elina Botha
- Maija Koivunen
- Milla Hiitti
- Marika Mettälä
Vastuuhenkilö
Elina Botha
Ryhmät
-
19KLKätilökoulutus 19KL
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa käyttää teoreettista tietoa kriittisesti
- osaa soveltaa opinnäytetyöhön asianmukaista tutkimuksellista lähestymistapaa
Sisältö (OJ)
- opinnäytetyön toteuttaminen ohjatusti
- kohdennetut metodiopinnot (kvalitatiiviset ja kvantitatiiviset tutkimusmenetelmät, kirjallisuuskatsaus ja toiminnalliset menetelmät)
Esitietovaatimukset (OJ)
Opiskelija on suorittanut opintojakson hoitotiede eilen ja tänään sekä osallistunut opintojaksoon orientaatio opinnäytetyöhön.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty:
Opiskelija
- hallitsee teoreettisen tiedon käytön opinnäytetyössään
- hallitsee asianmukaisen tutkimuksellisen lähestymistavan opinnäytetyössään
Hylätty:
Opiskelija
- ei hallitse teoreettisen tiedon käyttöä opinnäytetyössään
- ei hallitse asianmukaista tutkimuksellista lähestymistapaa opinnäytetyössään
Aika ja paikka
Suunnitelmaseminaari 19.5.2022.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
-
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
-
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Itsenäinen työskentely
Ohjauksen hyödyntäminen
Suunnitelmaseminaari 19.5.2022.
Oppimateriaalit
Sama kirjallisuus koko opinnäytetyöprosessin ajan (kts. orientaatio opinnäytetyöhön-toteutus).
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
-
Sisällön jaksotus
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opinnäytetyö tehdään yhteistyössä työelämän kanssa.
Kansainvälisyys
-
Lisätietoja opiskelijoille
-
Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 31.12.2021
Ajoitus
01.01.2022 - 29.05.2022
Laajuus
7 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sairaanhoitaja
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sairaanhoitajan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Maaret Salminen
- Stiina Storvik-Sydänmaa
- Nora Viitala
- Katja Hautsalo
- Heimo Outinen
- Riitta Lietsala
- Mari Vikman
- Pia Keiski
- Taina Ojaniemi
- Minna Talvitie
- Minna Merta
- Katariina Kunnas
- Terhi Pekkinen
- Kristiina Vähämaa
Ryhmät
-
19SH2ASairaanhoitajakoulutus 19SH2A
-
19SH2BSairaanhoitajakoulutus 19SH2B
-
19SH2DSairaanhoitajakoulutus 19SH2D
-
19SH2CSairaanhoitajakoulutus 19SH2C
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa käyttää teoreettista tietoa kriittisesti
- osaa soveltaa opinnäytetyöhön asianmukaista tutkimuksellista lähestymistapaa
Sisältö (OJ)
- opinnäytetyön toteuttaminen ohjatusti
- kohdennetut metodiopinnot (kvalitatiiviset ja kvantitatiiviset tutkimusmenetelmät, kirjallisuuskatsaus ja toiminnalliset menetelmät)
Esitietovaatimukset (OJ)
Opiskelija on suorittanut opintojakson hoitotiede eilen ja tänään sekä osallistunut opintojaksoon orientaatio opinnäytetyöhön.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty:
Opiskelija
- hallitsee teoreettisen tiedon käytön opinnäytetyössään
- hallitsee asianmukaisen tutkimuksellisen lähestymistavan opinnäytetyössään
Hylätty:
Opiskelija
- ei hallitse teoreettisen tiedon käyttöä opinnäytetyössään
- ei hallitse asianmukaista tutkimuksellista lähestymistapaa opinnäytetyössään
Aika ja paikka
Kohdennettujen metodiopintojen tarkemmat ajankohtatiedot löytyvät - Opinnäytetyö Terveysala Moodlealustalta.
Teoreettinen (avain: teoreettinen)
https://moodle.tuni.fi/course/view.php?id=14554
Toiminnallinen (avain: toiminnallinen)
https://moodle.tuni.fi/course/view.php?id=14547
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ohjauksen käyttö opinnäytetyötä edistävällä tavalla.
Osallistuminen oman ryhmänsä käsikirjoitusseminaariin ja toimiminen vertaisarvioijana.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Tentti, luennot, seminaarit, verkko-opinnot, opinnäytetyön ohjaus, itsenäinen opiskelu
Oppimateriaalit
• Eriksson, K. et al. 2012. Hoitotiede. 4. uud. p. Helsinki: Sanoma Pro.
• Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. 3. uud. p. Helsinki: Sanoma Pro.
• Kylmä, J. & Juvakka, T. 2007. Laadullinen terveystutkimus. Helsinki: Edita.
• Lauri, S. & Kyngäs, H. 2005. Hoitotieteen teorian kehittäminen. Porvoo: WSOY.
• Hirsjärvi, S., Remes, P., Sajavaara, P. & Sinivuori, E. 2009. Tutki ja kirjoita. 15. uud. p. Helsinki: Tammi.
• Heikkilä, A. Jokinen, P., Nurmela, T. 2008. Tutkiva kehittäminen: avaimia tutkimus- ja kehittämishankkeisiin terveysalalla. WSOY.
• Heikkinen, H., Rovio, E., Syrjälä, L. 2006. Toiminnasta tietoon: toimintatutkimuksen menetelmät ja lähestymistavat. Kansanvalistusseura.
• Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. 2016. Toim. M. Stolt, A. Axelin, R. Suhonen. Turku: Turun yliopisto Hoitotieteen laitoksen julkaisuja. Tutkimuksia ja raportteja. Sarja A.
• Vilkka, H. & Airaksinen, T. 2003. Toiminnallinen opinnäytetyö . Helsinki: Tammi. (toiminnalliseen)
• Vilkka, H. 2020. Akateemisen lukemisen ja kirjoittamisen opas. Jyväskylä: PS-kustannus.
https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1kfmqvo/alma9911131569305973
• Vilkka, H. 2015. Tutki ja kehitä. 4. uud. p. Jyväskylä: PS-kustannus.
• Jämsä, U. 2014. Kuntoutuksen muutosagentit. Tutkimus työelämälähtöisestä oppimisesta ylemmässä ammattikorkeakoulutuksessa. Acta Universitatis Ouluensis D Medica 1252. (toiminnalliseen)
• Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino oy. (toiminnalliseen)
• Tuomi, J., Sarajärvi, Anneli 2018. Laadullinen tutkimmus ja sisällönanalyysi. Tammi.
Muu lähde:
• Vilkka, H. 2021. Näin onnistut opinnäytetyössä: Ratkaisut tutkimuksen umpikujiin. Jyväskylä: PS-kustannus. UUSI/TULOSSA 03/21
• Isojärvi J. 2011. Tutkimuskysymyksestä hakustrategiaksi: PICO-asetelma informaatikon työkaluna. Osaamisen ytimessä – tietoaineistot tutuiksi. BMF ry:n kevätseminaari 13.4.2011 Kuopio. Viitattu 5.3.2021. Saatavana: https://bmfry.files.wordpress.com/2018/06/pico-asetelma-informaatikon-tyc3b6kaluna.pdf
Englanniksi
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opinnäytetyön laajuus on yhteensä 15op (405h), josta 2/3 opintojakso on 5 op = 135h opiskelijan työtä
-osallistuu suunnitelmaseminaariin, opponointi
-suunnitelman viimeistely, opinnäytetyösopimus
-suunnitelman allekirjoitukset ja lupa wihiin
-mentelmäopinnot
-opinnäytetyön tekeminen, ohjaukset
-käsikirjoitusseminaari, opponointi
Sisällön jaksotus
Suunnitelmaseminaari
Kohdennetut metodiopinnot
Käsikirjoitusseminaari
Itsenäinen työskentely
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kaikki opinnäytetyöt pyritään tekemään yhteistyössä työelämän kanssa. Opinnäytetyön toteutusvaiheessa opiskelija on yhteydessä työelämätahon kanssa sovitusti.
Lisätietoja opiskelijoille
Wihi:n kautta lähetetään ohjaajalle viestit ja liitteet. https://wihi.tamk.fi/
Oheismateriaalina voidaan käyttää erilaisia menetelmäopetuksen verkkokursseja tai eri metodikirjoja opetusmateriaalin lisäksi.
Kohdennettujen metodiopintojen aikana on mahdollisuus saada myös henkilökohtaista metodiohjausta opettajalta.