Siirry suoraan sisältöön

Kätilötyön kehittämistehtäväLaajuus (5 op)

Tunnus: 7K00GJ58

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojaksolla opiskelija
• osoittaa tehtävän avulla osaavansa hyödyntää kätilötyön tietoperustaa ja käytäntöjä näyttöön perustuvasti
• toimii työelämälähtöisesti
• arvioi ja hyödyntää uusinta tutkimustietoa kehittämistehtävässä
• tuottaa julkaistavan artikkelin tai tuotoksen työelämälähtöisesti
• kirjoittaa tuotoksesta ja sen prosessista raportin

Sisältö

• kätilötyön työelämälähtöinen kehittämistehtävä
• ideapaperi
• tuotos
• raportti (jos tuotos on muu kuin julkaistava artikkeli)

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

• kehittämistehtävän aihe syventää kätilöosaamista pintapuolisesti.
• opiskelija kehittää kätilötyön tietoperustaa ja käytäntöjä näyttöön perustuvasti.
• opiskelija ei ole arvioinut, eikä hyödyntänyt riittävästi uusinta tutkimustietoa tehtävässä
• hyödynnetty tutkimustieto on yksipuolista (esimerkiksi ainoastaan kotimaista)
• kehittämistehtävän tuotos on visuaalisesti heikko ja viimeistelemätön
• tehtävää ei ole tehty työelämäyhteistyössä, eikä se vastaa työelämän tarpeita
• raportti mukailee pääosin annettuja ohjeita

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

• kehittämistehtävän aihe syventää kätilöosaamista hyvin
• opiskelija kehittää kätilötyön tietoperustaa ja käytäntöjä näyttöön perustuvasti
• opiskelija on arvioinut ja hyödyntänyt riittävästi uusinta tutkimustietoa tehtävässä
• hyödynnetty tutkimustieto on monipuolista
• kehittämistehtävän tuotos on visuaalisesti hyvä ja viimeistelty
• tehtävä on tehty työelämäyhteistyössä ja se vastaa työelämän tarpeita
• raportti vastaa annettuja ohjeita

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

• kehittämistehtävän aihe syventää kätilöosaamista laajasti
• opiskelija kehittää kätilötyön tietoperustaa ja käytäntöjä näyttöön perustuvasti
• opiskelija on arvioinut ja hyödyntänyt laajasti uusinta tutkimustietoa tehtävässä
• hyödynnetty tutkimustieto on monipuolista ja kansainvälisiä tutkimuksia on käytetty laajasti
• kehittämistehtävän tuotos on visuaalisesti kiitettävällä tasolla ja siinä on käytetty luovuutta
• artikkelimuotoisessa tehtävässä pohdinta on erityisen ansiokasta
• tehtävää on tehty työelämäyhteistyössä ja se vastaa työelämän tarpeita
• raportti vastaa annettuja ohjeita