Kätilötyön kehittämistehtäväLaajuus (5 op)
Tunnus: 7K00FN58
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- Osoittaa tehtävän avulla osaavansa hyödyntää kätilötyön tietoperustaa ja käytäntöjä näyttöön perustuvasti.
- Toimii työelämälähtöisesti.
- Arvioi ja hyödyntää uusinta tutkimustietoa kehittämistehtävässä.
- Tuottaa julkaistavan artikkelin tai tuotoksen työelämälähtöisesti.
- Kirjoittaa tuotoksesta ja sen prosessista raportin.
Sisältö
- Kätilötyön työelämälähtöinen kehittämistehtävä
- Ideapaperi
-Tuotos
-Raportti (jos tuotos on muu kuin julkaistava artikkeli)
Esitietovaatimukset
Opinnäytetyö valmiina.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
- Kehittämistehtävän aihe syventää kätilöosaamista pintapuolisesti.
- Opiskelija kehittää kätilötyön tietoperustaa ja käytäntöjä näyttöön perustuvasti.
- Opiskelija ei ole arvioinut, eikä hyödyntänyt riittävästi uusinta tutkimustietoa tehtävässä. Hyödynnetty tutkimustieto on yksipuolista (esimerkiksi ainoastaan kotimaista).
- Kehittämistehtävän tuotos on visuaalisesti heikko ja viimeistelemätön.
- Tehtävää ei ole tehty työelämäyhteistyössä, eikä se vastaa työelämän tarpeita.
- Raportti mukailee pääosin annettuja ohjeita.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
- Kehittämistehtävän aihe syventää kätilöosaamista hyvin.
- Opiskelija kehittää kätilötyön tietoperustaa ja käytäntöjä näyttöön perustuvasti.
- Opiskelija on arvioinut ja hyödyntänyt riittävästi uusinta tutkimustietoa tehtävässä. Hyödynnetty tutkimustieto on monipuolista.
- Kehittämistehtävän tuotos on visuaalisesti hyvä ja viimeistelty.
- Tehtävä on tehty työelämäyhteistyössä ja se vastaa työelämän tarpeita.
- Raportti vastaa annettuja ohjeita.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
- Kehittämistehtävän aihe syventää kätilöosaamista laajasti.
- Opiskelija kehittää kätilötyön tietoperustaa ja käytäntöjä näyttöön perustuvasti.
- Opiskelija on arvioinut ja hyödyntänyt laajasti uusinta tutkimustietoa tehtävässä. Hyödynnetty tutkimustieto on monipuolista ja kansainvälisiä tutkimuksia on käytetty laajasti.
- Kehittämistehtävän tuotos on visuaalisesti kiitettävällä tasolla ja siinä on käytetty luovuutta. Artikkelimuotoisessa tehtävässä pohdinta on erityisen ansiokasta.
- Tehtävää on tehty työelämäyhteistyössä ja se vastaa työelämän tarpeita.
- Raportti vastaa annettuja ohjeita.