Asiantuntijuuden kehittyminenLaajuus (3 op)
Tunnus: 7F00FV04
Laajuus
3 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa laatia henkilökohtaisen opiskelu- ja kehittymissuunnitelman koulutuksen ajalle ja hän päivittää sitä säännöllisin väliajoin opettajatutorinsa tukemana,
- reflektoi omaa oppimistaan ja ammatillista kehitystään ammattiin kasvun portfoliotehtävien avulla,
- seuraa omia opintosuorituksiaan ja tarvittaessa esittää realistisen suunnitelman puuttuvien opintojensa suorittamisesta,
- suunnittelee vapaasti valittavien opintojen toteuttamisen,
- pystyy kuvaamaan opiskelu- ja urasuunnittelun merkityksen oman ammatillisen kasvunsa kannalta,
- laatii ammatillista kasvuaan kuvaavan portfolion jatkuvan ammatillisen kehityksensä tueksi,
- tuntee kestävän kehityksen periaatteita fysioterapeutin työssä ja arvioi niitä omassa toiminnassaan.
Sisältö
- portfolio
- oman osaamisen reflektio
- ammatillisuus
- ammattiin kasvu
- ammatti-identiteetti
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty suoritus edellyttää, että opiskelija suunnittelee ja seuraa oman opinto-ohjelmansa ja oppimisensa edistymistä. Hän osallistuu henkiläökohtaisiin ja ryhmän kanssa toteutuviin opintojen etenemistä tarkasteleviin keskusteluihin ja laatii portfolion.
Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 30.08.2022
Ajoitus
01.06.2022 - 31.12.2025
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Fysioterapeutti
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Fysioterapeutin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Laura Hilden
- Tiina Pystynen
Vastuuhenkilö
Tiina Pystynen
Ryhmät
-
22FYKENDegree Programme in Physiotherapy
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa laatia henkilökohtaisen opiskelu- ja kehittymissuunnitelman koulutuksen ajalle ja hän päivittää sitä säännöllisin väliajoin opettajatutorinsa tukemana,
- reflektoi omaa oppimistaan ja ammatillista kehitystään ammattiin kasvun portfoliotehtävien avulla,
- seuraa omia opintosuorituksiaan ja tarvittaessa esittää realistisen suunnitelman puuttuvien opintojensa suorittamisesta,
- suunnittelee vapaasti valittavien opintojen toteuttamisen,
- pystyy kuvaamaan opiskelu- ja urasuunnittelun merkityksen oman ammatillisen kasvunsa kannalta,
- laatii ammatillista kasvuaan kuvaavan portfolion jatkuvan ammatillisen kehityksensä tueksi,
- tuntee kestävän kehityksen periaatteita fysioterapeutin työssä ja arvioi niitä omassa toiminnassaan.
Sisältö (OJ)
- portfolio
- oman osaamisen reflektio
- ammatillisuus
- ammattiin kasvu
- ammatti-identiteetti
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty suoritus edellyttää, että opiskelija suunnittelee ja seuraa oman opinto-ohjelmansa ja oppimisensa edistymistä. Hän osallistuu henkiläökohtaisiin ja ryhmän kanssa toteutuviin opintojen etenemistä tarkasteleviin keskusteluihin ja laatii portfolion.
Aika ja paikka
Opintojakso alkaa syksyllä 2022 ja kestää koko koulutuksen ajan päättyen joulukuussa 2025.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttejä.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
- Itsenäisesti tehtävät portfoliotehtävät lukuvuosittain
- HOPS-keskustelut
- yleistutoreiden infot
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
3 op eli 3 x 27 h opiskelijan työtä.
Sisällön jaksotus
- HOPS-keskustelut lukuvuosittain
- portfoliotehtävät lukuvuosittain
- yleistutoreiden infot lukukausittain sekä muutoinkin tarvittaessa
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja, osallistuminen on pakollista
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Asiantuntijuuden kehittymistä seurataan kaikilla ammattitaitoa edistävillä harjoittelujaksoilla. Opiskelija saa palautetta asiantuntijuutensa kehittymisestä harjoittelussa.
Kansainvälisyys
Mahdollisuus kehittää asiantuntijuuttaan opiskelujen aikana kansainvälisyysopinnoissa.
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hylätty:
Opiskelija ei ole suunnitellut eikä seurannut omien opintojensa edistymistä. Opiskelija ei ole tehnyt portfoliotehtäviä.
Hyväksytty:
Hyväksytty suoritus edellyttää, että opiskelija suunnittelee ja seuraa
oman opinto-ohjelmansa ja oppimisensa edistymistä. Hän osallistuu
henkilökohtaisiin ja ryhmän kanssa toteutuviin opintojen etenemistä
tarkasteleviin keskusteluihin ja laatii portfolion.