Siirry suoraan sisältöön

Nykyarkkitehtuurin teoria ja historiaLaajuus (4 op)

Tunnus: 5B00FB06

Laajuus

4 op

Osaamistavoitteet

Opintojaksolla opiskelija tutustuu nykyarkkitehtuurin historiaan ja teoriaan sekä tutustuu Suomen ja Pohjoismaiden arkkitehtuurin historiaan. Opiskelija tuntee arkkitehtuurin teorioiden vaikutuksen arkkitehtuurin historiassa ja nykypäivässä.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa lukea arkkitehtuurin kerroksellisuutta.

Opiskelija pystyy muodostamaan oman arkkitehtuurikäsityksensä ja pystyy perustelemaan omia näkemyksiään arkkitehtuurista. Opiskelija osaa soveltaa arkkitehtuurin teoriaa myös käytäntöön. Opiskelija osaa soveltaa ekologisuuden ja kestävän kehityksen vaatimuksia arkkitehtisuunnittelussa.

Sisältö

Nykyarkkitehtuurin historia ja teoria
Suomen ja Pohjoismaiden arkkitehtuurin historia.
Arkkitehtuuriteoriat ja niiden vaikutus käytäntöön.
Kokonaisuuden syntyminen arkkitehtuurissa.
Arkkitehtuurin kritiikki.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tunnistaa nykyarkkitehtuurin historian tyylillisiä ajanjaksoja, mutta kokonaisuuden hahmottamisessa on vielä aukkoja. Osaamisen näytöissä on havaittavissa osaamisen puutteita.

Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on kohtalaista.

Opiskelija ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan. Hän tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija hahmottaa ja jäsentää nykyarkkitehtuurin historian tyylillistä kehitystä ja historiallista ympäristöä hyvin, osaa eritellä tyylille ominaisia piirteitä ja soveltaa oppimaansa harjoitustöihin ja osaamisen näyttöihin kattavasti.

Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on hyvää ja rakentavaa.

Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Hän osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Hän tarkastelee ja arvioi asioita sekä omasta että lähiyhteisön näkökulmasta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa selittää ja esittää nykyarkkitehtuurin historian jatkumon asiantuntevasti ja analysoida historiallista ympäristöä. Hän ymmärtää arkkitehtuurin historian ja yleisen historia asiayhteyden syyt ja seuraukset ja osaa soveltaa oppimaansa oivaltavasti sekä harjoitustehtäviin että muihin osaamisen näyttöihin.

Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti, sitoutuneesti ja rakentavasti.

Opiskelija käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.Hän osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Hän tarkastelee ja arvioi itseään sekä sitä yhteisöä tai työkokonaisuutta, jossa omalla ammattialallaan toimii.

Ilmoittautumisaika

02.12.2023 - 15.02.2024

Ajoitus

08.01.2024 - 30.04.2024

Laajuus

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Rakennusarkkitehti

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Rakennusarkkitehdin tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Jaakko Aumala
  • Tytti Kaitala
Vastuuhenkilö

Minna Nyström-Järvinen

Ryhmät
  • 22I800
    Rakennusarkkitehti

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla opiskelija tutustuu nykyarkkitehtuurin historiaan ja teoriaan sekä tutustuu Suomen ja Pohjoismaiden arkkitehtuurin historiaan. Opiskelija tuntee arkkitehtuurin teorioiden vaikutuksen arkkitehtuurin historiassa ja nykypäivässä.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa lukea arkkitehtuurin kerroksellisuutta.

Opiskelija pystyy muodostamaan oman arkkitehtuurikäsityksensä ja pystyy perustelemaan omia näkemyksiään arkkitehtuurista. Opiskelija osaa soveltaa arkkitehtuurin teoriaa myös käytäntöön. Opiskelija osaa soveltaa ekologisuuden ja kestävän kehityksen vaatimuksia arkkitehtisuunnittelussa.

Sisältö (OJ)

Nykyarkkitehtuurin historia ja teoria
Suomen ja Pohjoismaiden arkkitehtuurin historia.
Arkkitehtuuriteoriat ja niiden vaikutus käytäntöön.
Kokonaisuuden syntyminen arkkitehtuurissa.
Arkkitehtuurin kritiikki.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tunnistaa nykyarkkitehtuurin historian tyylillisiä ajanjaksoja, mutta kokonaisuuden hahmottamisessa on vielä aukkoja. Osaamisen näytöissä on havaittavissa osaamisen puutteita.

Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on kohtalaista.

Opiskelija ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan. Hän tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija hahmottaa ja jäsentää nykyarkkitehtuurin historian tyylillistä kehitystä ja historiallista ympäristöä hyvin, osaa eritellä tyylille ominaisia piirteitä ja soveltaa oppimaansa harjoitustöihin ja osaamisen näyttöihin kattavasti.

Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on hyvää ja rakentavaa.

Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Hän osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Hän tarkastelee ja arvioi asioita sekä omasta että lähiyhteisön näkökulmasta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa selittää ja esittää nykyarkkitehtuurin historian jatkumon asiantuntevasti ja analysoida historiallista ympäristöä. Hän ymmärtää arkkitehtuurin historian ja yleisen historia asiayhteyden syyt ja seuraukset ja osaa soveltaa oppimaansa oivaltavasti sekä harjoitustehtäviin että muihin osaamisen näyttöihin.

Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti, sitoutuneesti ja rakentavasti.

Opiskelija käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.Hän osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Hän tarkastelee ja arvioi itseään sekä sitä yhteisöä tai työkokonaisuutta, jossa omalla ammattialallaan toimii.

Aika ja paikka

Lukujärjestyksen mukaan.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kotitentin suoritusajankohta ilmoitetaan opintojakson aikana.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Noudatetaan TAMKin yleisiä arviointikriteerejä. Seuraavat täydennyksenä.
Opintojakson arvosana määräytyy harjoitustöiden, esitelmien ja kotitentin perusteella.
Vähintään 60% läsnäolo tunneilla on pakollinen.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lähi- ja etäluennot, kohdekäynnit, ryhmätyöt, harjoitustyöt ja tentti.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson aikana. Materiaalia Moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 4 op. Opiskelijan työmäärä on 27 h / op.

Sisällön jaksotus

Ilmoitetaan opintojakson aikana.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Mahdolliset kohdekäynnit/opintomatkat muuhun ohjelmaan sovittaen. COVID-19 pandemian asettamat rajoitukset huomioidaan.

Lisätietoja opiskelijoille

Esitietovaatimuksena Arkkitehtuurin teoria ja historia -kurssin suoritus. Kurssilla on käytössä Moodle.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelija ei hahmota arkkitehtuurin nykyhistorian aikakausia, niihin liittyviä tyyliseikkoja ja taustatekijöitä. Harjoitustehtävistä suoriutuminen on heikkoa. Kokonaisuudesta näkyy, että käsiteltyihin asioihin ei ole riittävästi paneuduttu. Jos joku pakollinen tehtävä on palauttamatta, saa opiskelija arvosanan 0, jonka korottaminen edellyttää kyseisen tehtävän suorittamisen.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija tunnistaa nykyarkkitehtuurin historian tyylillisiä ajanjaksoja, mutta kokonaisuuden hahmottamisessa on vielä paljon aukkoja. Tenttiosaaminen heikohkoa.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija hahmottaa nykyarkkitehtuurin historian tyylillistä kehitystä ja historiallista ympäristöä hyvin, osaa eritellä tyylille ominaisia piirteitä ja soveltaa oppimaansa harjoitustöihin kattavasti.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa selittää ja esittää nykyarkkitehtuurin historian jatkumon asiantuntevasti, osaa anlysoida historiallista ympäristöä. Ymmärtää arkkitehtuurin historian ja yleisen historian asiayhteyden syyt ja seuraukset.

Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 23.01.2023

Ajoitus

09.01.2023 - 28.04.2023

Laajuus

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Rakennusarkkitehti

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Rakennusarkkitehdin tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Jaakko Aumala
  • Tytti Kaitala
Vastuuhenkilö

Tytti Kaitala

Ryhmät
  • 21I800
    Rakennusarkkitehti

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla opiskelija tutustuu nykyarkkitehtuurin historiaan ja teoriaan sekä tutustuu Suomen ja Pohjoismaiden arkkitehtuurin historiaan. Opiskelija tuntee arkkitehtuurin teorioiden vaikutuksen arkkitehtuurin historiassa ja nykypäivässä.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa lukea arkkitehtuurin kerroksellisuutta.

Opiskelija pystyy muodostamaan oman arkkitehtuurikäsityksensä ja pystyy perustelemaan omia näkemyksiään arkkitehtuurista. Opiskelija osaa soveltaa arkkitehtuurin teoriaa myös käytäntöön. Opiskelija osaa soveltaa ekologisuuden ja kestävän kehityksen vaatimuksia arkkitehtisuunnittelussa.

Sisältö (OJ)

Nykyarkkitehtuurin historia ja teoria
Suomen ja Pohjoismaiden arkkitehtuurin historia.
Arkkitehtuuriteoriat ja niiden vaikutus käytäntöön.
Kokonaisuuden syntyminen arkkitehtuurissa.
Arkkitehtuurin kritiikki.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tunnistaa nykyarkkitehtuurin historian tyylillisiä ajanjaksoja, mutta kokonaisuuden hahmottamisessa on vielä aukkoja. Osaamisen näytöissä on havaittavissa osaamisen puutteita.

Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on kohtalaista.

Opiskelija ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan. Hän tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija hahmottaa ja jäsentää nykyarkkitehtuurin historian tyylillistä kehitystä ja historiallista ympäristöä hyvin, osaa eritellä tyylille ominaisia piirteitä ja soveltaa oppimaansa harjoitustöihin ja osaamisen näyttöihin kattavasti.

Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on hyvää ja rakentavaa.

Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Hän osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Hän tarkastelee ja arvioi asioita sekä omasta että lähiyhteisön näkökulmasta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa selittää ja esittää nykyarkkitehtuurin historian jatkumon asiantuntevasti ja analysoida historiallista ympäristöä. Hän ymmärtää arkkitehtuurin historian ja yleisen historia asiayhteyden syyt ja seuraukset ja osaa soveltaa oppimaansa oivaltavasti sekä harjoitustehtäviin että muihin osaamisen näyttöihin.

Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti, sitoutuneesti ja rakentavasti.

Opiskelija käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.Hän osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Hän tarkastelee ja arvioi itseään sekä sitä yhteisöä tai työkokonaisuutta, jossa omalla ammattialallaan toimii.

Aika ja paikka

Lukujärjestyksen mukaan.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kotitentin suoritusajankohta ilmoitetaan opintojakson aikana.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Noudatetaan TAMKin yleisiä arviointikriteerejä. Seuraavat täydennyksenä.
Opintojakson arvosana määräytyy harjoitustöiden, esitelmien ja kotitentin perusteella.
Vähintään 60% tulee olla opintojakson tunneista paikalla.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lähi- ja etäluennot, kohdekäynnit, ryhmätyöt, harjoitustyöt ja tentti.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson aikana. Materiaalia Moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 4 op. Opiskelijan työmäärä on 27 h / op.

Sisällön jaksotus

Ilmoitetaan opintojakson aikana.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Mahdolliset kohdekäynnit/opintomatkat muuhun ohjelmaan sovittaen.

Lisätietoja opiskelijoille

Esitietovaatimuksena Arkkitehtuurin teoria ja historia -kurssin suoritus. Kurssilla on käytössä Moodle.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelija ei hahmota arkkitehtuurin nykyhistorian aikakausia, niihin liittyviä tyyliseikkoja ja taustatekijöitä. Harjoitustehtävistä suoriutuminen on heikkoa. Kokonaisuudesta näkyy, että käsiteltyihin asioihin ei ole riittävästi paneuduttu. Jos joku pakollinen tehtävä on palauttamatta, saa opiskelija arvosanan 0, jonka korottaminen edellyttää kyseisen tehtävän suorittamisen.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija tunnistaa nykyarkkitehtuurin historian tyylillisiä ajanjaksoja, mutta kokonaisuuden hahmottamisessa on vielä paljon aukkoja. Tenttiosaaminen heikohkoa.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija hahmottaa nykyarkkitehtuurin historian tyylillistä kehitystä ja historiallista ympäristöä hyvin, osaa eritellä tyylille ominaisia piirteitä ja soveltaa oppimaansa harjoitustöihin kattavasti.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa selittää ja esittää nykyarkkitehtuurin historian jatkumon asiantuntevasti, osaa anlysoida historiallista ympäristöä. Ymmärtää arkkitehtuurin historian ja yleisen historian asiayhteyden syyt ja seuraukset.

Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 31.01.2022

Ajoitus

10.01.2022 - 29.04.2022

Laajuus

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Rakennusarkkitehti

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Rakennusarkkitehdin tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Jaakko Aumala
  • Tytti Kaitala
Vastuuhenkilö

Tytti Kaitala

Ryhmät
  • 20I800
    Rakennusarkkitehti

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla opiskelija tutustuu nykyarkkitehtuurin historiaan ja teoriaan sekä tutustuu Suomen ja Pohjoismaiden arkkitehtuurin historiaan. Opiskelija tuntee arkkitehtuurin teorioiden vaikutuksen arkkitehtuurin historiassa ja nykypäivässä.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa lukea arkkitehtuurin kerroksellisuutta.

Opiskelija pystyy muodostamaan oman arkkitehtuurikäsityksensä ja pystyy perustelemaan omia näkemyksiään arkkitehtuurista. Opiskelija osaa soveltaa arkkitehtuurin teoriaa myös käytäntöön. Opiskelija osaa soveltaa ekologisuuden ja kestävän kehityksen vaatimuksia arkkitehtisuunnittelussa.

Sisältö (OJ)

Nykyarkkitehtuurin historia ja teoria
Suomen ja Pohjoismaiden arkkitehtuurin historia.
Arkkitehtuuriteoriat ja niiden vaikutus käytäntöön.
Kokonaisuuden syntyminen arkkitehtuurissa.
Arkkitehtuurin kritiikki.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tunnistaa nykyarkkitehtuurin historian tyylillisiä ajanjaksoja, mutta kokonaisuuden hahmottamisessa on vielä aukkoja. Osaamisen näytöissä on havaittavissa osaamisen puutteita.

Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on kohtalaista.

Opiskelija ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan. Hän tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija hahmottaa ja jäsentää nykyarkkitehtuurin historian tyylillistä kehitystä ja historiallista ympäristöä hyvin, osaa eritellä tyylille ominaisia piirteitä ja soveltaa oppimaansa harjoitustöihin ja osaamisen näyttöihin kattavasti.

Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on hyvää ja rakentavaa.

Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Hän osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Hän tarkastelee ja arvioi asioita sekä omasta että lähiyhteisön näkökulmasta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa selittää ja esittää nykyarkkitehtuurin historian jatkumon asiantuntevasti ja analysoida historiallista ympäristöä. Hän ymmärtää arkkitehtuurin historian ja yleisen historia asiayhteyden syyt ja seuraukset ja osaa soveltaa oppimaansa oivaltavasti sekä harjoitustehtäviin että muihin osaamisen näyttöihin.

Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti, sitoutuneesti ja rakentavasti.

Opiskelija käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.Hän osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Hän tarkastelee ja arvioi itseään sekä sitä yhteisöä tai työkokonaisuutta, jossa omalla ammattialallaan toimii.

Aika ja paikka

Lukujärjestyksen mukaan.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kotitentin suoritusajankohta ilmoitetaan opintojakson aikana.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Noudatetaan TAMKin yleisiä arviointikriteerejä. Seuraavat täydennyksenä.
Opintojakson arvosana määräytyy harjoitustöiden, esitelmien ja kotitentin perusteella.
Vähintään 60% läsnäolo tunneilla on pakollinen.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lähi- ja etäluennot, kohdekäynnit, ryhmätyöt, harjoitustyöt ja tentti.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson aikana. Materiaalia Moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 4 op. Opiskelijan työmäärä on 27 h / op.

Sisällön jaksotus

Ilmoitetaan opintojakson aikana.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Mahdolliset kohdekäynnit/opintomatkat muuhun ohjelmaan sovittaen. COVID-19 pandemian asettamat rajoitukset huomioidaan.

Lisätietoja opiskelijoille

Esitietovaatimuksena Arkkitehtuurin teoria ja historia -kurssin suoritus. Kurssilla on käytössä Moodle.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelija ei hahmota arkkitehtuurin nykyhistorian aikakausia, niihin liittyviä tyyliseikkoja ja taustatekijöitä. Harjoitustehtävistä suoriutuminen on heikkoa. Kokonaisuudesta näkyy, että käsiteltyihin asioihin ei ole riittävästi paneuduttu. Jos joku pakollinen tehtävä on palauttamatta, saa opiskelija arvosanan 0, jonka korottaminen edellyttää kyseisen tehtävän suorittamisen.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija tunnistaa nykyarkkitehtuurin historian tyylillisiä ajanjaksoja, mutta kokonaisuuden hahmottamisessa on vielä paljon aukkoja. Tenttiosaaminen heikohkoa.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija hahmottaa nykyarkkitehtuurin historian tyylillistä kehitystä ja historiallista ympäristöä hyvin, osaa eritellä tyylille ominaisia piirteitä ja soveltaa oppimaansa harjoitustöihin kattavasti.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa selittää ja esittää nykyarkkitehtuurin historian jatkumon asiantuntevasti, osaa anlysoida historiallista ympäristöä. Ymmärtää arkkitehtuurin historian ja yleisen historian asiayhteyden syyt ja seuraukset.