Siirry suoraan sisältöön

Laadunhallinta ja dokumentointiLaajuus (5 op)

Tunnus: 5B00FD61

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija saa käsityksen laatuajattelusta, yrityksen laatutoiminnoista ja rakentamisen laadunvarmistuksesta. Opiskelija ymärtää laatukustannusten muodostumisen ja osaa yhdistää laatuasiat rakentamisen muuhun tuotannon suunnitteluun ja toteutukseen.Opintojakson tavoitteena on perehdyttää oikeaoppiseen työmaan dokumentointi, asiakirjahallintaan sekä työmaatietojen ylläpitoon ja kehittämiseen.

Sisältö

Laatuajattelu, yrityksen laatutoiminnot, laatu rakentamisessa ja rakennustyömaan laadunvarmistuskäytänteet. Rakentamisen eri osapuolien edellyttämät laadunvarmistustoimenpiteet. Urakoitsijan toimenpiteet koko työmaan ja yksittäisen tehtävän laadun varmistamiseksi.
Opintojakso sisältää dokumentoinnista asiakirjadokumentoinnin, piirustusten työnaikaisen hallinnan, muutos- ja lisätöiden hallinnan, työmaapäiväkirjan pidon, pöytäkirjojen teon, projektitietopankkien hyödyntämisen ja ylläpidon sekä luovutusaineiston kokoamisen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija ymmärtää mistä laatu muodostuu ja tietää laadunvarmistuksen suunnitelmia ja keinoja. Opiskelija ymmärtää dokumentoinnin merkityksen rakennusalalla.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija ymmärtää mistä laatu muodostuu. Opiskelija osaa etsiä tietoa laatuvaatimuksista eri lähteistä. Opiskelija osaa laatia tavanomaisimmat laatusuunnitelmat ja tuntee laadunvarmistuksen ja valvonnan yleisimmät menettelytavat.
Opiskelija ymmärtää dokumentoinnin merkityksen rakennusalalla ja osaa perusperiaatteet hyvästä dokumentointitavasta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää mistä laatu muodostuu ja osaa kehittää laadunvarmistusmenetelmiä ja -suunnitelmia. Opiskelijalla on monipuoliset tiedot eri laadunvarmistuskäytännöistä ja hän osaa laatia koko työmaata kattavat laadunvarmistussuunnitelmat.
Opiskelija ymmärtää dokumentoinnin merkityksen rakennusalalla ja osaa monipuolisesti tuottaa ja kehittää dokumentointia.

Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 17.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 28.04.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Rakennusmestari

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Rakennusalan työnjohdon tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Katja Finnilä
  • Jani Hietakangas
Vastuuhenkilö

Katja Finnilä

Ryhmät
  • 21RM
    Rakennusalan työnjohto

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija saa käsityksen laatuajattelusta, yrityksen laatutoiminnoista ja rakentamisen laadunvarmistuksesta. Opiskelija ymärtää laatukustannusten muodostumisen ja osaa yhdistää laatuasiat rakentamisen muuhun tuotannon suunnitteluun ja toteutukseen.Opintojakson tavoitteena on perehdyttää oikeaoppiseen työmaan dokumentointi, asiakirjahallintaan sekä työmaatietojen ylläpitoon ja kehittämiseen.

Sisältö (OJ)

Laatuajattelu, yrityksen laatutoiminnot, laatu rakentamisessa ja rakennustyömaan laadunvarmistuskäytänteet. Rakentamisen eri osapuolien edellyttämät laadunvarmistustoimenpiteet. Urakoitsijan toimenpiteet koko työmaan ja yksittäisen tehtävän laadun varmistamiseksi.
Opintojakso sisältää dokumentoinnista asiakirjadokumentoinnin, piirustusten työnaikaisen hallinnan, muutos- ja lisätöiden hallinnan, työmaapäiväkirjan pidon, pöytäkirjojen teon, projektitietopankkien hyödyntämisen ja ylläpidon sekä luovutusaineiston kokoamisen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija ymmärtää mistä laatu muodostuu ja tietää laadunvarmistuksen suunnitelmia ja keinoja. Opiskelija ymmärtää dokumentoinnin merkityksen rakennusalalla.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija ymmärtää mistä laatu muodostuu. Opiskelija osaa etsiä tietoa laatuvaatimuksista eri lähteistä. Opiskelija osaa laatia tavanomaisimmat laatusuunnitelmat ja tuntee laadunvarmistuksen ja valvonnan yleisimmät menettelytavat.
Opiskelija ymmärtää dokumentoinnin merkityksen rakennusalalla ja osaa perusperiaatteet hyvästä dokumentointitavasta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija ymmärtää mistä laatu muodostuu ja osaa kehittää laadunvarmistusmenetelmiä ja -suunnitelmia. Opiskelijalla on monipuoliset tiedot eri laadunvarmistuskäytännöistä ja hän osaa laatia koko työmaata kattavat laadunvarmistussuunnitelmat.
Opiskelija ymmärtää dokumentoinnin merkityksen rakennusalalla ja osaa monipuolisesti tuottaa ja kehittää dokumentointia.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Sovitaan opintojakson alussa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tentti, harjoitukset, yleinen aktiivisuus.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opetustunnit, harjoitustyöt, tuntiharjoitukset, tentti.

Oppimateriaalit

Opintojaksolla jaettava materiaali. Pääosin Tuni Moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Normaali opintopistemäärän mukainen työmäärä.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Esimerkkejä ja harjoituksia aidosta työelämästä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opiskelija saa käsityksen laatuajattelusta, yrityksen laatutoiminnoista ja rakentamisen laadunvarmistuksesta.
Opintojakson painopistealueita ovat rakennustyömaan laadunvarmistamisen periaatteet, toiminnot ja toteutus.
Opintojen tavoitteena on yhdistää laatuasiat rakentamisen muuhun tuotannon suunnitteluun ja toteutukseen.
Opiskelija tutustuu rakennusalan dokumentointikäytäntöön ja -järjestelmiin. Opiskelija oppii dokumentoinnin merkityksen rakentamisessa.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Ei osaamista.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ymmärtää mistä laatu muodostuu ja tietää laadunvarmistuksen suunnitelmia ja keinoja. Opiskelija ymmärtää dokumentoinnin merkityksen rakennusalalla.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ymmärtää mistä laatu muodostuu. Opiskelija osaa etsiä tietoa laatuvaatimuksista eri lähteistä. Opiskelija osaa laatia tavanomaisimmat laatusuunnitelmat ja tuntee laadunvarmistuksen ja valvonnan yleisimmät menettelytavat.
Opiskelija ymmärtää dokumentoinnin merkityksen rakennusalalla ja osaa perusperiaatteet hyvästä dokumentointitavasta.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ymmärtää mistä laatu muodostuu ja osaa kehittää laadunvarmistusmenetelmiä ja -suunnitelmia. Opiskelijalla on monipuoliset tiedot eri laadunvarmistuskäytännöistä ja hän osaa laatia koko työmaata kattavat laadunvarmistussuunnitelmat.
Opiskelija ymmärtää dokumentoinnin merkityksen rakennusalalla ja osaa monipuolisesti tuottaa ja kehittää dokumentointia.

Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 30.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 26.05.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Rakennusmestari

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Rakennusalan työnjohdon tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Katja Finnilä
  • Jani Hietakangas
Vastuuhenkilö

Katja Finnilä

Ryhmät
  • 21ARM
    Rakennusalan työnjohto 2021, monimuoto

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija saa käsityksen laatuajattelusta, yrityksen laatutoiminnoista ja rakentamisen laadunvarmistuksesta. Opiskelija ymärtää laatukustannusten muodostumisen ja osaa yhdistää laatuasiat rakentamisen muuhun tuotannon suunnitteluun ja toteutukseen.Opintojakson tavoitteena on perehdyttää oikeaoppiseen työmaan dokumentointi, asiakirjahallintaan sekä työmaatietojen ylläpitoon ja kehittämiseen.

Sisältö (OJ)

Laatuajattelu, yrityksen laatutoiminnot, laatu rakentamisessa ja rakennustyömaan laadunvarmistuskäytänteet. Rakentamisen eri osapuolien edellyttämät laadunvarmistustoimenpiteet. Urakoitsijan toimenpiteet koko työmaan ja yksittäisen tehtävän laadun varmistamiseksi.
Opintojakso sisältää dokumentoinnista asiakirjadokumentoinnin, piirustusten työnaikaisen hallinnan, muutos- ja lisätöiden hallinnan, työmaapäiväkirjan pidon, pöytäkirjojen teon, projektitietopankkien hyödyntämisen ja ylläpidon sekä luovutusaineiston kokoamisen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija ymmärtää mistä laatu muodostuu ja tietää laadunvarmistuksen suunnitelmia ja keinoja. Opiskelija ymmärtää dokumentoinnin merkityksen rakennusalalla.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija ymmärtää mistä laatu muodostuu. Opiskelija osaa etsiä tietoa laatuvaatimuksista eri lähteistä. Opiskelija osaa laatia tavanomaisimmat laatusuunnitelmat ja tuntee laadunvarmistuksen ja valvonnan yleisimmät menettelytavat.
Opiskelija ymmärtää dokumentoinnin merkityksen rakennusalalla ja osaa perusperiaatteet hyvästä dokumentointitavasta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija ymmärtää mistä laatu muodostuu ja osaa kehittää laadunvarmistusmenetelmiä ja -suunnitelmia. Opiskelijalla on monipuoliset tiedot eri laadunvarmistuskäytännöistä ja hän osaa laatia koko työmaata kattavat laadunvarmistussuunnitelmat.
Opiskelija ymmärtää dokumentoinnin merkityksen rakennusalalla ja osaa monipuolisesti tuottaa ja kehittää dokumentointia.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Sovitaan opintojakson alussa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tentti, harjoitukset, yleinen aktiivisuus.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opetustunnit, harjoitustyöt, tuntiharjoitukset, tentti.

Oppimateriaalit

Opintojaksolla jaettava materiaali. Pääosin Tuni Moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Normaali opintopistemäärän mukainen työmäärä.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Esimerkkejä ja harjoituksia aidosta työelämästä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opiskelija saa käsityksen laatuajattelusta, yrityksen laatutoiminnoista ja rakentamisen laadunvarmistuksesta.
Opintojakson painopistealueita ovat rakennustyömaan laadunvarmistamisen periaatteet, toiminnot ja toteutus.
Opintojen tavoitteena on yhdistää laatuasiat rakentamisen muuhun tuotannon suunnitteluun ja toteutukseen.
Opiskelija tutustuu rakennusalan dokumentointikäytäntöön ja -järjestelmiin. Opiskelija oppii dokumentoinnin merkityksen rakentamisessa.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Ei osaamista.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ymmärtää mistä laatu muodostuu ja tietää laadunvarmistuksen suunnitelmia ja keinoja. Opiskelija ymmärtää dokumentoinnin merkityksen rakennusalalla.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ymmärtää mistä laatu muodostuu. Opiskelija osaa etsiä tietoa laatuvaatimuksista eri lähteistä. Opiskelija osaa laatia tavanomaisimmat laatusuunnitelmat ja tuntee laadunvarmistuksen ja valvonnan yleisimmät menettelytavat.
Opiskelija ymmärtää dokumentoinnin merkityksen rakennusalalla ja osaa perusperiaatteet hyvästä dokumentointitavasta.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ymmärtää mistä laatu muodostuu ja osaa kehittää laadunvarmistusmenetelmiä ja -suunnitelmia. Opiskelijalla on monipuoliset tiedot eri laadunvarmistuskäytännöistä ja hän osaa laatia koko työmaata kattavat laadunvarmistussuunnitelmat.
Opiskelija ymmärtää dokumentoinnin merkityksen rakennusalalla ja osaa monipuolisesti tuottaa ja kehittää dokumentointia.

Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 17.01.2022

Ajoitus

20.01.2022 - 20.05.2022

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Rakennusmestari

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Rakennusalan työnjohdon tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Harri Miettinen
Vastuuhenkilö

Harri Miettinen

Ryhmät
  • 20ARM
    Rakennusalan työnjohto 2020, monimuoto

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija saa käsityksen laatuajattelusta, yrityksen laatutoiminnoista ja rakentamisen laadunvarmistuksesta. Opiskelija ymärtää laatukustannusten muodostumisen ja osaa yhdistää laatuasiat rakentamisen muuhun tuotannon suunnitteluun ja toteutukseen.Opintojakson tavoitteena on perehdyttää oikeaoppiseen työmaan dokumentointi, asiakirjahallintaan sekä työmaatietojen ylläpitoon ja kehittämiseen.

Sisältö (OJ)

Laatuajattelu, yrityksen laatutoiminnot, laatu rakentamisessa ja rakennustyömaan laadunvarmistuskäytänteet. Rakentamisen eri osapuolien edellyttämät laadunvarmistustoimenpiteet. Urakoitsijan toimenpiteet koko työmaan ja yksittäisen tehtävän laadun varmistamiseksi.
Opintojakso sisältää dokumentoinnista asiakirjadokumentoinnin, piirustusten työnaikaisen hallinnan, muutos- ja lisätöiden hallinnan, työmaapäiväkirjan pidon, pöytäkirjojen teon, projektitietopankkien hyödyntämisen ja ylläpidon sekä luovutusaineiston kokoamisen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija ymmärtää mistä laatu muodostuu ja tietää laadunvarmistuksen suunnitelmia ja keinoja. Opiskelija ymmärtää dokumentoinnin merkityksen rakennusalalla.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija ymmärtää mistä laatu muodostuu. Opiskelija osaa etsiä tietoa laatuvaatimuksista eri lähteistä. Opiskelija osaa laatia tavanomaisimmat laatusuunnitelmat ja tuntee laadunvarmistuksen ja valvonnan yleisimmät menettelytavat.
Opiskelija ymmärtää dokumentoinnin merkityksen rakennusalalla ja osaa perusperiaatteet hyvästä dokumentointitavasta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija ymmärtää mistä laatu muodostuu ja osaa kehittää laadunvarmistusmenetelmiä ja -suunnitelmia. Opiskelijalla on monipuoliset tiedot eri laadunvarmistuskäytännöistä ja hän osaa laatia koko työmaata kattavat laadunvarmistussuunnitelmat.
Opiskelija ymmärtää dokumentoinnin merkityksen rakennusalalla ja osaa monipuolisesti tuottaa ja kehittää dokumentointia.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

To 5.5.2022. Uusintatentit sovitaan erikseen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tentti, harjoitukset, yleinen aktiivisuus.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lähiopetus, harjoitustyöt, tuntiharjoitukset, vierailu, tentti.

Oppimateriaalit

Materiaali pääosin Tuni Modlessa, RTL 2017. Opettajan erikseen jakama materiaali sekä muistiinpanot.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetusta 40 tuntia erillisen ohjelman mukaisesti. Muutoin opiskelijan normaali opintopistekohtainen työmäärä.

Sisällön jaksotus

Opiskelija saa käsityksen laatuajattelusta, yrityksen laatutoiminnoista ja rakentamisen laadunvarmistuksesta.
Opintojakson painopistealueita ovat rakennustyömaan laadunvarmistamisen periaatteet, tominnt ja toteutus.
Opintojen tavoitteena on yhdistäälaatuasiat rakentamisen muuhun tuotannon suunnitteluun ja toteutukseen.
Opiskelija tutusuu rakennusalan dokumentointikäytäntöön ja -järjestelmiin. Opiskelija ymmärtää dokumentoinnin merkityksen rakentamisessa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Yhtenä ryhmänä kaikille.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Yritysedustajien vierailut ja työmaavierailu.

Lisätietoja opiskelijoille

Harri Miettinen
harri.miettinen@tuni.fi
050 5262 652

Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 17.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 30.04.2022

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Rakennusmestari

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Rakennusalan työnjohdon tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Katja Finnilä
  • Jani Hietakangas
Vastuuhenkilö

Katja Finnilä

Ryhmät
  • 20RM
    Rakennusalan työnjohto

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija saa käsityksen laatuajattelusta, yrityksen laatutoiminnoista ja rakentamisen laadunvarmistuksesta. Opiskelija ymärtää laatukustannusten muodostumisen ja osaa yhdistää laatuasiat rakentamisen muuhun tuotannon suunnitteluun ja toteutukseen.Opintojakson tavoitteena on perehdyttää oikeaoppiseen työmaan dokumentointi, asiakirjahallintaan sekä työmaatietojen ylläpitoon ja kehittämiseen.

Sisältö (OJ)

Laatuajattelu, yrityksen laatutoiminnot, laatu rakentamisessa ja rakennustyömaan laadunvarmistuskäytänteet. Rakentamisen eri osapuolien edellyttämät laadunvarmistustoimenpiteet. Urakoitsijan toimenpiteet koko työmaan ja yksittäisen tehtävän laadun varmistamiseksi.
Opintojakso sisältää dokumentoinnista asiakirjadokumentoinnin, piirustusten työnaikaisen hallinnan, muutos- ja lisätöiden hallinnan, työmaapäiväkirjan pidon, pöytäkirjojen teon, projektitietopankkien hyödyntämisen ja ylläpidon sekä luovutusaineiston kokoamisen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija ymmärtää mistä laatu muodostuu ja tietää laadunvarmistuksen suunnitelmia ja keinoja. Opiskelija ymmärtää dokumentoinnin merkityksen rakennusalalla.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija ymmärtää mistä laatu muodostuu. Opiskelija osaa etsiä tietoa laatuvaatimuksista eri lähteistä. Opiskelija osaa laatia tavanomaisimmat laatusuunnitelmat ja tuntee laadunvarmistuksen ja valvonnan yleisimmät menettelytavat.
Opiskelija ymmärtää dokumentoinnin merkityksen rakennusalalla ja osaa perusperiaatteet hyvästä dokumentointitavasta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija ymmärtää mistä laatu muodostuu ja osaa kehittää laadunvarmistusmenetelmiä ja -suunnitelmia. Opiskelijalla on monipuoliset tiedot eri laadunvarmistuskäytännöistä ja hän osaa laatia koko työmaata kattavat laadunvarmistussuunnitelmat.
Opiskelija ymmärtää dokumentoinnin merkityksen rakennusalalla ja osaa monipuolisesti tuottaa ja kehittää dokumentointia.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Sovitaan opintojakson alussa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tentti, harjoitukset, yleinen aktiivisuus.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opetustunnit, harjoitustyöt, tuntiharjoitukset, tentti.

Oppimateriaalit

Opintojaksolla jaettava materiaali. Pääosin Tuni Moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Normaali opintopistemäärän mukainen työmäärä.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Esimerkkejä ja harjoituksia aidosta työelämästä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opiskelija saa käsityksen laatuajattelusta, yrityksen laatutoiminnoista ja rakentamisen laadunvarmistuksesta.
Opintojakson painopistealueita ovat rakennustyömaan laadunvarmistamisen periaatteet, toiminnot ja toteutus.
Opintojen tavoitteena on yhdistää laatuasiat rakentamisen muuhun tuotannon suunnitteluun ja toteutukseen.
Opiskelija tutustuu rakennusalan dokumentointikäytäntöön ja -järjestelmiin. Opiskelija oppii dokumentoinnin merkityksen rakentamisessa.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Ei osaamista.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ymmärtää mistä laatu muodostuu ja tietää laadunvarmistuksen suunnitelmia ja keinoja. Opiskelija ymmärtää dokumentoinnin merkityksen rakennusalalla.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ymmärtää mistä laatu muodostuu. Opiskelija osaa etsiä tietoa laatuvaatimuksista eri lähteistä. Opiskelija osaa laatia tavanomaisimmat laatusuunnitelmat ja tuntee laadunvarmistuksen ja valvonnan yleisimmät menettelytavat.
Opiskelija ymmärtää dokumentoinnin merkityksen rakennusalalla ja osaa perusperiaatteet hyvästä dokumentointitavasta.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ymmärtää mistä laatu muodostuu ja osaa kehittää laadunvarmistusmenetelmiä ja -suunnitelmia. Opiskelijalla on monipuoliset tiedot eri laadunvarmistuskäytännöistä ja hän osaa laatia koko työmaata kattavat laadunvarmistussuunnitelmat.
Opiskelija ymmärtää dokumentoinnin merkityksen rakennusalalla ja osaa monipuolisesti tuottaa ja kehittää dokumentointia.