Tutkimus ja tuotekehitysLaajuus (5 op)
Tunnus: 5O00EX36
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija
-perehtyy tutkimustyöhön ja sen prosessiin sekä ymmärtää tutkimuksen merkityksen työkäytäntöjen kehittämisessä
-osaa tehdä tutkimussuunnitelman
-perehtyy TAMKin opinnäytetyöprosessiin ja opinnäytetyön vaatimuksiin
-osaa hankkia tietoa monipuolisesti ja kykenee arvioimaan eri tiedonlähteitä kriittisesti
-opiskelija ymmärtää tuotteistamisen ja kaupallistamisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden kehittämisessä
-tietää yleisellä tasolla innovoinnin perusperiaatteita, työkaluja ja tapoja innovoida tuotteita ja palveluita
Sisältö
-tieteellisen ongelmanratkaisun ja tutkimusprosessin vaiheet
-tutkimusetiikka
-tutkimuksen suullinen ja kirjallinen raportointi, tieteellinen julkaisutoiminta
-tutkimusten kriittinen tarkastelu/analysointi
-innovoinnin työkalut
-tuote- ja palvelukehityksen ja kaupallistamisen perusteet
-innovointiprojekti
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija tietää tutkimuksen tekemisen prosessin vaiheet ja osaa pohtia tutkimuksen laatua ja luotettavuutta. Opiskelijan kirjalliset tuotokset vastaavat TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeen sekä opinnäytetyön kirjallisen osuuden tyydyttävää tasoa. Opiskelija tuntee osittain innovoinnin työkalut ja perusperiaatteet. Hän tunnistaa ja osaa kehittää tuote- ja palvelukonsepteja. Opiskelija tekee, raportoi ja esittää tehtävät sovitulla tavalla. Opiskelija osallistuu melko vähän ryhmän toimintaan. Oma panos ryhmän toimintaan on pieni. Lähteiden käytössä puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija hallitsee tutkimusprosessin vaiheineen ja osaa analysoida tutkimukseen liittyviä aihealueita monipuolisesti. Opiskelijan kirjalliset tuotokset vastaavat TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeen hyvää tasoa. Opiskelija tuntee innovoinnin työkalut ja perusperiaatteet. Opiskelija osaa analysoida ja kehittää realistisia tuote- ja palvelukonsepteja. Opiskelija tekee, raportoi ja esittää tehtävät monipuolisesti, selkeästi. Opiskelija osaa hyödyntää omaa kokemustaan ja lähdekirjallisuutta. Opiskelija osallistuu hyvin ryhmän toimintaan. Opiskelijan oma panos ryhmän toimintaan on kohtalainen. Opiskelija osaa toimia melko itsenäisesti. Lähteitä on käytetty asianmukaisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee tutkimusprosessin vaiheineen ja osaa itsenäisesti, monipuolisesti ja kriittisesti analysoida tutkimukseen liittyviä aihealueita. Opiskelijan kirjalliset tuotokset vastaavat TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeen sekä opinnäytetyön kirjallisen osuuden kiitettävää tasoa. Opiskelija tuntee erinomaisesti innovoinnin työkalut ja perusperiaatteet. Opiskelija osaa analysoida, kehittää ja arvioida kriittisesti realistisia tuote- ja palvelukonsepteja. Opiskelija tekee, raportoi ja esittää tehtävät laadukkaasti, monipuolisesti, selkeästi. Opiskelija osaa hyödyntää omaa kokemustaan ja lähdekirjallisuutta. Opiskelija osoittaa asioiden ymmärtämistä. Opiskelija osallistuu erittäin aktiivisesti työskentelyyn. Opiskelijan oma panos ryhmän toimintaan on merkittävä. Lähteiden käyttö on monipuolista ja laadukasta.
Ilmoittautumisaika
22.11.2023 - 09.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 30.04.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Laboratoriotekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Laboratoriotekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sami Kalliokoski
- Tuuli Välineva
- Päivi Lukin
Vastuuhenkilö
Eeva-Leena Tuominen
Ryhmät
-
21LATELaboratoriotekniikka 2021
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
-perehtyy tutkimustyöhön ja sen prosessiin sekä ymmärtää tutkimuksen merkityksen työkäytäntöjen kehittämisessä
-osaa tehdä tutkimussuunnitelman
-perehtyy TAMKin opinnäytetyöprosessiin ja opinnäytetyön vaatimuksiin
-osaa hankkia tietoa monipuolisesti ja kykenee arvioimaan eri tiedonlähteitä kriittisesti
-opiskelija ymmärtää tuotteistamisen ja kaupallistamisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden kehittämisessä
-tietää yleisellä tasolla innovoinnin perusperiaatteita, työkaluja ja tapoja innovoida tuotteita ja palveluita
Sisältö (OJ)
-tieteellisen ongelmanratkaisun ja tutkimusprosessin vaiheet
-tutkimusetiikka
-tutkimuksen suullinen ja kirjallinen raportointi, tieteellinen julkaisutoiminta
-tutkimusten kriittinen tarkastelu/analysointi
-innovoinnin työkalut
-tuote- ja palvelukehityksen ja kaupallistamisen perusteet
-innovointiprojekti
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tietää tutkimuksen tekemisen prosessin vaiheet ja osaa pohtia tutkimuksen laatua ja luotettavuutta. Opiskelijan kirjalliset tuotokset vastaavat TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeen sekä opinnäytetyön kirjallisen osuuden tyydyttävää tasoa. Opiskelija tuntee osittain innovoinnin työkalut ja perusperiaatteet. Hän tunnistaa ja osaa kehittää tuote- ja palvelukonsepteja. Opiskelija tekee, raportoi ja esittää tehtävät sovitulla tavalla. Opiskelija osallistuu melko vähän ryhmän toimintaan. Oma panos ryhmän toimintaan on pieni. Lähteiden käytössä puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija hallitsee tutkimusprosessin vaiheineen ja osaa analysoida tutkimukseen liittyviä aihealueita monipuolisesti. Opiskelijan kirjalliset tuotokset vastaavat TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeen hyvää tasoa. Opiskelija tuntee innovoinnin työkalut ja perusperiaatteet. Opiskelija osaa analysoida ja kehittää realistisia tuote- ja palvelukonsepteja. Opiskelija tekee, raportoi ja esittää tehtävät monipuolisesti, selkeästi. Opiskelija osaa hyödyntää omaa kokemustaan ja lähdekirjallisuutta. Opiskelija osallistuu hyvin ryhmän toimintaan. Opiskelijan oma panos ryhmän toimintaan on kohtalainen. Opiskelija osaa toimia melko itsenäisesti. Lähteitä on käytetty asianmukaisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija hallitsee tutkimusprosessin vaiheineen ja osaa itsenäisesti, monipuolisesti ja kriittisesti analysoida tutkimukseen liittyviä aihealueita. Opiskelijan kirjalliset tuotokset vastaavat TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeen sekä opinnäytetyön kirjallisen osuuden kiitettävää tasoa. Opiskelija tuntee erinomaisesti innovoinnin työkalut ja perusperiaatteet. Opiskelija osaa analysoida, kehittää ja arvioida kriittisesti realistisia tuote- ja palvelukonsepteja. Opiskelija tekee, raportoi ja esittää tehtävät laadukkaasti, monipuolisesti, selkeästi. Opiskelija osaa hyödyntää omaa kokemustaan ja lähdekirjallisuutta. Opiskelija osoittaa asioiden ymmärtämistä. Opiskelija osallistuu erittäin aktiivisesti työskentelyyn. Opiskelijan oma panos ryhmän toimintaan on merkittävä. Lähteiden käyttö on monipuolista ja laadukasta.
Aika ja paikka
Kevät 2024
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Tutkimus-osuuden tentin ajankohta ilmoitetaan Moodlessa.
Tuotekehitysosuuden tentin ajankohta ilmoitetaan Moodlessa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tutkimus-osuuden arviointi:
-tutkimussuunnitelma arvioidaan 0-5 (painoarvo 20%); pari-/ryhmätehtävä, vertaisarviointi
-opinnäytetyöanalyysi arvioidaan 0-5 (painoarvo 60%); yksilö- tai paritehtävä
-TAMK:n opinnäytetyön tekemiseen liittyvä tentti 23.1.2024 (painoarvo 20%); yksilötehtävä
Tuntitehtävät ryhmissä; (hyväksytty-hylätty)
Tiedonhankinta (hyväksytty-hylätty); Päivi Lukin
Abstraktin kirjoittaminen (hyväksytty-hylätty); Petri Tuohimäki
(Tuotekehitysosuuden arviointi:
Arvioinnista keskustellaan opintojakson alussa. Alustavasti arviointi koostuu seuraavista osista:
- Tuotekehitysprojekti -ryhmätyö ja vertaisarvio 80%
- Ryhmätentti ja aktiivisuus 20%
Tutkimusosuuden laajuus on 2 op ja tuotekehityksen 3 op. Kokonaisarvioinnissa osuudet painotetaan em. opintopistejakauman mukaan.)
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
luennot
kokeet
esitykset
tehtävät
kontaktitunnit
työpajat
projektityöskentely ryhmissä
Oppimateriaalit
Moodlen materiaali
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tutkimus-osuus 21 h lähiopetusta, itsenäinen työskentely ja ryhmätyö 33 h
Tuotekehitysosuudessa 23 h lähiopetusta, itsenäinen työskentely ja ryhmätyö 58 h
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Tuotekehitysosuus toteutetaan tiimioppimisympäristössä yhteistyössä kummiyritysten kanssa
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssin suorittaminen edellyttää läsnäoloa opetuksessa. Poissaolotilanteissa ota yhteyttä ko. osuuden opettajaan, jonka kanssa sovitaan mahdollisista korvaavista tehtävistä ja niiden palautusaikataulusta.
Ilmoittautumisaika
23.11.2022 - 14.01.2023
Ajoitus
09.01.2023 - 22.05.2023
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Laboratoriotekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Laboratoriotekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tuuli Välineva
- Päivi Lukin
- Atte Rättyä
Vastuuhenkilö
Eeva-Leena Tuominen
Ryhmät
-
20LATELaboratoriotekniikka 2020
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
-perehtyy tutkimustyöhön ja sen prosessiin sekä ymmärtää tutkimuksen merkityksen työkäytäntöjen kehittämisessä
-osaa tehdä tutkimussuunnitelman
-perehtyy TAMKin opinnäytetyöprosessiin ja opinnäytetyön vaatimuksiin
-osaa hankkia tietoa monipuolisesti ja kykenee arvioimaan eri tiedonlähteitä kriittisesti
-opiskelija ymmärtää tuotteistamisen ja kaupallistamisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden kehittämisessä
-tietää yleisellä tasolla innovoinnin perusperiaatteita, työkaluja ja tapoja innovoida tuotteita ja palveluita
Sisältö (OJ)
-tieteellisen ongelmanratkaisun ja tutkimusprosessin vaiheet
-tutkimusetiikka
-tutkimuksen suullinen ja kirjallinen raportointi, tieteellinen julkaisutoiminta
-tutkimusten kriittinen tarkastelu/analysointi
-innovoinnin työkalut
-tuote- ja palvelukehityksen ja kaupallistamisen perusteet
-innovointiprojekti
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tietää tutkimuksen tekemisen prosessin vaiheet ja osaa pohtia tutkimuksen laatua ja luotettavuutta. Opiskelijan kirjalliset tuotokset vastaavat TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeen sekä opinnäytetyön kirjallisen osuuden tyydyttävää tasoa. Opiskelija tuntee osittain innovoinnin työkalut ja perusperiaatteet. Hän tunnistaa ja osaa kehittää tuote- ja palvelukonsepteja. Opiskelija tekee, raportoi ja esittää tehtävät sovitulla tavalla. Opiskelija osallistuu melko vähän ryhmän toimintaan. Oma panos ryhmän toimintaan on pieni. Lähteiden käytössä puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija hallitsee tutkimusprosessin vaiheineen ja osaa analysoida tutkimukseen liittyviä aihealueita monipuolisesti. Opiskelijan kirjalliset tuotokset vastaavat TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeen hyvää tasoa. Opiskelija tuntee innovoinnin työkalut ja perusperiaatteet. Opiskelija osaa analysoida ja kehittää realistisia tuote- ja palvelukonsepteja. Opiskelija tekee, raportoi ja esittää tehtävät monipuolisesti, selkeästi. Opiskelija osaa hyödyntää omaa kokemustaan ja lähdekirjallisuutta. Opiskelija osallistuu hyvin ryhmän toimintaan. Opiskelijan oma panos ryhmän toimintaan on kohtalainen. Opiskelija osaa toimia melko itsenäisesti. Lähteitä on käytetty asianmukaisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija hallitsee tutkimusprosessin vaiheineen ja osaa itsenäisesti, monipuolisesti ja kriittisesti analysoida tutkimukseen liittyviä aihealueita. Opiskelijan kirjalliset tuotokset vastaavat TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeen sekä opinnäytetyön kirjallisen osuuden kiitettävää tasoa. Opiskelija tuntee erinomaisesti innovoinnin työkalut ja perusperiaatteet. Opiskelija osaa analysoida, kehittää ja arvioida kriittisesti realistisia tuote- ja palvelukonsepteja. Opiskelija tekee, raportoi ja esittää tehtävät laadukkaasti, monipuolisesti, selkeästi. Opiskelija osaa hyödyntää omaa kokemustaan ja lähdekirjallisuutta. Opiskelija osoittaa asioiden ymmärtämistä. Opiskelija osallistuu erittäin aktiivisesti työskentelyyn. Opiskelijan oma panos ryhmän toimintaan on merkittävä. Lähteiden käyttö on monipuolista ja laadukasta.
Aika ja paikka
Kevät 2023
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Tutkimus-osuuden tentin ajankohta ilmoitetaan Moodlessa.
Tuotekehitysosuuden tentin ajankohta ilmoitetaan Moodlessa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tutkimus-osuuden arviointi:
-tutkimussuunnitelma arvioidaan 0-5 (painoarvo 20%); ryhmätehtävä
-opinnäytetyöanalyysi arvioidaan 0-5 (painoarvo 60%); yksilötehtävä
-TAMK:n opinnäytetyön tekemiseen liittyvä tentti xx.3.2023 (painoarvo 20%); yksilötehtävä
Tuntitehtävät ryhmissä; (hyväksytty-hylätty)
Tiedonhankinta (hyväksytty-hylätty); Päivi Lukin
Abstraktin kirjoittaminen (hyväksytty-hylätty); Petri Tuohimäki
Tuotekehitysosuuden arviointi:
Arvioinnista keskustellaan opintojakson alussa. Alustavasti arviointi koostuu seuraavista osista:
- Tuotekehitysprojekti -ryhmätyö ja vertaisarvio 80%
- Tentti 20%
Tutkimusosuuden laajuus on 2 op ja tuotekehityksen 3 op. Kokonaisarvioinnissa osuudet painotetaan em. opintopistejakauman mukaan.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
luennot
kokeet
esitykset
tehtävät
kontaktitunnit
työpajat
projektityöskentely ryhmissä
Oppimateriaalit
Moodlen materiaali
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tutkimus-osuus 21 h lähiopetusta, itsenäinen työskentely ja ryhmätyö 33 h
Tuotekehitysosuudessa 23 h lähiopetusta, itsenäinen työskentely ja ryhmätyö 58 h
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssin suorittaminen edellyttää läsnäoloa opetuksessa. Poissaolotilanteissa ota yhteyttä ko. osuuden opettajaan, jonka kanssa sovitaan mahdollisista korvaavista tehtävistä ja niiden palautusaikataulusta.
Ilmoittautumisaika
06.12.2021 - 14.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 30.04.2022
Laajuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Laboratoriotekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Laboratoriotekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Maarit Korhonen
- Päivi Lukin
- Atte Rättyä
Vastuuhenkilö
Eeva-Leena Tuominen
Ryhmät
-
19LATELaboratoriotekniikka 2019
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
-perehtyy tutkimustyöhön ja sen prosessiin sekä ymmärtää tutkimuksen merkityksen työkäytäntöjen kehittämisessä
-osaa tehdä tutkimussuunnitelman
-perehtyy TAMKin opinnäytetyöprosessiin ja opinnäytetyön vaatimuksiin
-osaa hankkia tietoa monipuolisesti ja kykenee arvioimaan eri tiedonlähteitä kriittisesti
-opiskelija ymmärtää tuotteistamisen ja kaupallistamisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden kehittämisessä
-tietää yleisellä tasolla innovoinnin perusperiaatteita, työkaluja ja tapoja innovoida tuotteita ja palveluita
Sisältö (OJ)
-tieteellisen ongelmanratkaisun ja tutkimusprosessin vaiheet
-tutkimusetiikka
-tutkimuksen suullinen ja kirjallinen raportointi, tieteellinen julkaisutoiminta
-tutkimusten kriittinen tarkastelu/analysointi
-innovoinnin työkalut
-tuote- ja palvelukehityksen ja kaupallistamisen perusteet
-innovointiprojekti
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tietää tutkimuksen tekemisen prosessin vaiheet ja osaa pohtia tutkimuksen laatua ja luotettavuutta. Opiskelijan kirjalliset tuotokset vastaavat TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeen sekä opinnäytetyön kirjallisen osuuden tyydyttävää tasoa. Opiskelija tuntee osittain innovoinnin työkalut ja perusperiaatteet. Hän tunnistaa ja osaa kehittää tuote- ja palvelukonsepteja. Opiskelija tekee, raportoi ja esittää tehtävät sovitulla tavalla. Opiskelija osallistuu melko vähän ryhmän toimintaan. Oma panos ryhmän toimintaan on pieni. Lähteiden käytössä puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija hallitsee tutkimusprosessin vaiheineen ja osaa analysoida tutkimukseen liittyviä aihealueita monipuolisesti. Opiskelijan kirjalliset tuotokset vastaavat TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeen hyvää tasoa. Opiskelija tuntee innovoinnin työkalut ja perusperiaatteet. Opiskelija osaa analysoida ja kehittää realistisia tuote- ja palvelukonsepteja. Opiskelija tekee, raportoi ja esittää tehtävät monipuolisesti, selkeästi. Opiskelija osaa hyödyntää omaa kokemustaan ja lähdekirjallisuutta. Opiskelija osallistuu hyvin ryhmän toimintaan. Opiskelijan oma panos ryhmän toimintaan on kohtalainen. Opiskelija osaa toimia melko itsenäisesti. Lähteitä on käytetty asianmukaisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija hallitsee tutkimusprosessin vaiheineen ja osaa itsenäisesti, monipuolisesti ja kriittisesti analysoida tutkimukseen liittyviä aihealueita. Opiskelijan kirjalliset tuotokset vastaavat TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeen sekä opinnäytetyön kirjallisen osuuden kiitettävää tasoa. Opiskelija tuntee erinomaisesti innovoinnin työkalut ja perusperiaatteet. Opiskelija osaa analysoida, kehittää ja arvioida kriittisesti realistisia tuote- ja palvelukonsepteja. Opiskelija tekee, raportoi ja esittää tehtävät laadukkaasti, monipuolisesti, selkeästi. Opiskelija osaa hyödyntää omaa kokemustaan ja lähdekirjallisuutta. Opiskelija osoittaa asioiden ymmärtämistä. Opiskelija osallistuu erittäin aktiivisesti työskentelyyn. Opiskelijan oma panos ryhmän toimintaan on merkittävä. Lähteiden käyttö on monipuolista ja laadukasta.
Aika ja paikka
Kevät 2022
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
- TAMK:n opinnäytetyön tekemiseen liittyvä tentti 14.3.2022 (painoarvo 20%)
Examissä:
7.4.2022 uusinta ja korotus
28.4.2022 uusinta
Tuotekehitysosuuden tentin ajankohta ilmoitetaan Moodlessa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tutkimus-osuuden arviointi:
arvioidaan 0-5, 40% kurssin kokonaisarvosanasta
-tutkimussuunnitelma arvioidaan 0-5 (painoarvo 20%); ryhmätehtävä
-opinnäytetyöanalyysi arvioidaan 0-5 (painoarvo 60%); yksilötehtävä
- TAMK:n opinnäytetyön tekemiseen liittyvä tentti 14.3.2022 (painoarvo 20%); yksilötehtävä
Tuntitehtävät ryhmissä (Opinnäytetyön prosessi, etiikkatehtävä); (hyväksytty-hylätty)
Tiedonhankinta (hyväksytty-hylätty); Päivi Lukin
Abstraktin kirjoittaminen (hyväksytty-hylätty); Petri Tuohimäki
Tuotekehitysosuuden arviointi:
- Tuotekehitysprojekti -ryhmätyö ja vertaisarvio 80%
- Tentti 20%
Tutkimusosuuden laajuus on 2 op ja tuotekehityksen 3 op. Kokonaisarvioinnissa osuudet painotetaan em. opintopistejakauman mukaan.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
luennot
esitykset
tehtävät
kontaktitunnit
työpajat
projektityöskentely ryhmissä
Oppimateriaalit
Moodlen materiaali
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tutkimus-osuus 23 h lähiopetusta, itsenäinen työskentely ja ryhmätyö 31 h
Tuotekehitysosuudessa 23 h lähiopetusta, itsenäinen työskentely ja ryhmätyö 58 h
Lisätietoja opiskelijoille
Tutkimus-osuuden suorittaminen edellyttää läsnäoloa opetuksessa. Poissaolotilanteissa ota yhteyttä ko. osuuden opettajaan, jonka kanssa sovitaan korvaavista tehtävistä ja niiden palautusaikataulusta.