Quality and Measuring TechnologyLaajuus (5 op)
Tunnus: 5K00DK77
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Student is able to carry out the usual measurements in a workshop and know how to interpret the results of the process and improve the quality assurance capability. Student is aware of the variation due to measurement and are able to take it into account. Student is familiar with a variety of quality tools and know how to apply them in the development process, as well as the quality of cost reduction. Student understands the importance of quality management company.
Sisältö
Statistical process control, quality assurance, quality costs, the company used by the most important tools of quality management, quality systems, quality manual drafting, engineering measuring equipment, coordinate measuring, measuring the variation.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät peruskäsitteistön. Suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna/avustettuna. Tuntee erilaisia menettelytapoja, muttei osaa perustella valintojaan. Toimii ryhmässä.
Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan ja osaa ottaa vastaan sekä antaa palautetta.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Jäsentää alaan liittyvien käsitteiden väliset suhteet. Osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan sekä perustella valintansa. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Osaa antaa sekä vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Arvioi erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja sekä yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia.
Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen. Käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.
Ilmoittautumisaika
02.07.2024 - 15.09.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Konetekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Konetekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pauliina Paukkala
- Tom Kalves
Vastuuhenkilö
Pauliina Paukkala
Ryhmät
-
23AI112Konetekniikka 2023, monimuoto
Tavoitteet (OJ)
Student is able to carry out the usual measurements in a workshop and know how to interpret the results of the process and improve the quality assurance capability. Student is aware of the variation due to measurement and are able to take it into account. Student is familiar with a variety of quality tools and know how to apply them in the development process, as well as the quality of cost reduction. Student understands the importance of quality management company.
Sisältö (OJ)
Statistical process control, quality assurance, quality costs, the company used by the most important tools of quality management, quality systems, quality manual drafting, engineering measuring equipment, coordinate measuring, measuring the variation.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät peruskäsitteistön. Suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna/avustettuna. Tuntee erilaisia menettelytapoja, muttei osaa perustella valintojaan. Toimii ryhmässä.
Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan ja osaa ottaa vastaan sekä antaa palautetta.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Jäsentää alaan liittyvien käsitteiden väliset suhteet. Osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan sekä perustella valintansa. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Osaa antaa sekä vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Arvioi erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja sekä yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia.
Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen. Käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.
Aika ja paikka
Lukujärjestyksen mukaisesti
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Sovitaan kurssin alussa
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
harjoitukset, tehtävät, esitelmä
mittausharjoitukset 6 kpl
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Monimuotototeutus; lähiopetus, etäopetus, demonstraatiot, esitelmät, yhteistoiminnallinen oppiminen, harjoitukset, harjoitustyöt, työselostukset, laboratoriotyöskentely
Oppimateriaalit
Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
opetus (luennot ja labrat)
itsenäinen työskentely
27h/op
Sisällön jaksotus
Kurssi sisältää luentoja sekä mittauslaboratorioharjoituksia, joista tehdään raportteja/esityksiä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
sovitaan erikseen
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät peruskäsitteistön. Suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna/avustettuna. Tuntee erilaisia menettelytapoja, muttei osaa perustella valintojaan. Toimii ryhmässä.
Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan ja osaa ottaa vastaan sekä antaa palautetta.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Jäsentää alaan liittyvien käsitteiden väliset suhteet. Osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan sekä perustella valintansa. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Osaa antaa sekä vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Arvioi erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja sekä yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia.
Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen. Käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.
Ilmoittautumisaika
02.12.2023 - 11.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Konetekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Konetekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pauliina Paukkala
- Joni Nieminen
Vastuuhenkilö
Pauliina Paukkala
Ryhmät
-
22I112CKonetekniikka 2022
Tavoitteet (OJ)
Student is able to carry out the usual measurements in a workshop and know how to interpret the results of the process and improve the quality assurance capability. Student is aware of the variation due to measurement and are able to take it into account. Student is familiar with a variety of quality tools and know how to apply them in the development process, as well as the quality of cost reduction. Student understands the importance of quality management company.
Sisältö (OJ)
Statistical process control, quality assurance, quality costs, the company used by the most important tools of quality management, quality systems, quality manual drafting, engineering measuring equipment, coordinate measuring, measuring the variation.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät peruskäsitteistön. Suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna/avustettuna. Tuntee erilaisia menettelytapoja, muttei osaa perustella valintojaan. Toimii ryhmässä.
Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan ja osaa ottaa vastaan sekä antaa palautetta.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Jäsentää alaan liittyvien käsitteiden väliset suhteet. Osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan sekä perustella valintansa. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Osaa antaa sekä vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Arvioi erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja sekä yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia.
Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen. Käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Sovitaan kurssin alussa
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
harjoitukset, tehtävät, esitelmä
mittausharjoitukset 6 kpl
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
luennot, demonstraatiot, esitelmät, yhteistoiminnallinen oppiminen, harjoitukset, harjoitustyöt, työselostukset, laboratoriotyöskentely
Oppimateriaalit
Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
luennot ja labrat
itsenäinen työskentely
27h/op
Sisällön jaksotus
Kurssi sisältää luentoja sekä mittauslaboratorioharjoituksia, joista tehdään raportit.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
sovitaan erikseen
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät peruskäsitteistön. Suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna/avustettuna. Tuntee erilaisia menettelytapoja, muttei osaa perustella valintojaan. Toimii ryhmässä.
Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan ja osaa ottaa vastaan sekä antaa palautetta.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Jäsentää alaan liittyvien käsitteiden väliset suhteet. Osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan sekä perustella valintansa. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Osaa antaa sekä vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Arvioi erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja sekä yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia.
Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen. Käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.
Ilmoittautumisaika
02.12.2023 - 11.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Konetekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Konetekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pauliina Paukkala
- Joni Nieminen
Vastuuhenkilö
Pauliina Paukkala
Ryhmät
-
22I112AKonetekniikka 2022
Tavoitteet (OJ)
Student is able to carry out the usual measurements in a workshop and know how to interpret the results of the process and improve the quality assurance capability. Student is aware of the variation due to measurement and are able to take it into account. Student is familiar with a variety of quality tools and know how to apply them in the development process, as well as the quality of cost reduction. Student understands the importance of quality management company.
Sisältö (OJ)
Statistical process control, quality assurance, quality costs, the company used by the most important tools of quality management, quality systems, quality manual drafting, engineering measuring equipment, coordinate measuring, measuring the variation.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät peruskäsitteistön. Suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna/avustettuna. Tuntee erilaisia menettelytapoja, muttei osaa perustella valintojaan. Toimii ryhmässä.
Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan ja osaa ottaa vastaan sekä antaa palautetta.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Jäsentää alaan liittyvien käsitteiden väliset suhteet. Osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan sekä perustella valintansa. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Osaa antaa sekä vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Arvioi erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja sekä yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia.
Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen. Käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Sovitaan kurssin alussa
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
harjoitukset, tehtävät, esitelmä
mittausharjoitukset 6 kpl
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
luennot, demonstraatiot, esitelmät, yhteistoiminnallinen oppiminen, harjoitukset, harjoitustyöt, työselostukset, laboratoriotyöskentely
Oppimateriaalit
Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
luennot ja labrat
itsenäinen työskentely
27h/op
Sisällön jaksotus
Kurssi sisältää luentoja sekä mittauslaboratorioharjoituksia, joista tehdään raportit.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
sovitaan erikseen
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät peruskäsitteistön. Suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna/avustettuna. Tuntee erilaisia menettelytapoja, muttei osaa perustella valintojaan. Toimii ryhmässä.
Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan ja osaa ottaa vastaan sekä antaa palautetta.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Jäsentää alaan liittyvien käsitteiden väliset suhteet. Osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan sekä perustella valintansa. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Osaa antaa sekä vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Arvioi erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja sekä yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia.
Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen. Käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.
Ilmoittautumisaika
02.12.2023 - 11.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Konetekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Konetekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pauliina Paukkala
- Joni Nieminen
Vastuuhenkilö
Pauliina Paukkala
Ryhmät
-
22I112BKonetekniikka 2022
Tavoitteet (OJ)
Student is able to carry out the usual measurements in a workshop and know how to interpret the results of the process and improve the quality assurance capability. Student is aware of the variation due to measurement and are able to take it into account. Student is familiar with a variety of quality tools and know how to apply them in the development process, as well as the quality of cost reduction. Student understands the importance of quality management company.
Sisältö (OJ)
Statistical process control, quality assurance, quality costs, the company used by the most important tools of quality management, quality systems, quality manual drafting, engineering measuring equipment, coordinate measuring, measuring the variation.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät peruskäsitteistön. Suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna/avustettuna. Tuntee erilaisia menettelytapoja, muttei osaa perustella valintojaan. Toimii ryhmässä.
Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan ja osaa ottaa vastaan sekä antaa palautetta.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Jäsentää alaan liittyvien käsitteiden väliset suhteet. Osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan sekä perustella valintansa. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Osaa antaa sekä vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Arvioi erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja sekä yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia.
Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen. Käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Sovitaan kurssin alussa
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
harjoitukset, tehtävät, esitelmä
mittausharjoitukset 6 kpl
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
luennot, demonstraatiot, esitelmät, yhteistoiminnallinen oppiminen, harjoitukset, harjoitustyöt, työselostukset, laboratoriotyöskentely
Oppimateriaalit
Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
luennot ja labrat
itsenäinen työskentely
27h/op
Sisällön jaksotus
Kurssi sisältää luentoja sekä mittauslaboratorioharjoituksia, joista tehdään raportit.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
sovitaan erikseen
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät peruskäsitteistön. Suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna/avustettuna. Tuntee erilaisia menettelytapoja, muttei osaa perustella valintojaan. Toimii ryhmässä.
Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan ja osaa ottaa vastaan sekä antaa palautetta.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Jäsentää alaan liittyvien käsitteiden väliset suhteet. Osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan sekä perustella valintansa. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Osaa antaa sekä vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Arvioi erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja sekä yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia.
Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen. Käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.
Ilmoittautumisaika
02.07.2023 - 10.09.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Konetekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Konetekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pauliina Paukkala
- Joni Nieminen
Vastuuhenkilö
Pauliina Paukkala
Ryhmät
-
22AI112PKonetekniikka 2022, monimuoto
Tavoitteet (OJ)
Student is able to carry out the usual measurements in a workshop and know how to interpret the results of the process and improve the quality assurance capability. Student is aware of the variation due to measurement and are able to take it into account. Student is familiar with a variety of quality tools and know how to apply them in the development process, as well as the quality of cost reduction. Student understands the importance of quality management company.
Sisältö (OJ)
Statistical process control, quality assurance, quality costs, the company used by the most important tools of quality management, quality systems, quality manual drafting, engineering measuring equipment, coordinate measuring, measuring the variation.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät peruskäsitteistön. Suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna/avustettuna. Tuntee erilaisia menettelytapoja, muttei osaa perustella valintojaan. Toimii ryhmässä.
Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan ja osaa ottaa vastaan sekä antaa palautetta.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Jäsentää alaan liittyvien käsitteiden väliset suhteet. Osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan sekä perustella valintansa. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Osaa antaa sekä vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Arvioi erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja sekä yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia.
Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen. Käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.
Aika ja paikka
Lukujärjestyksen mukaisesti
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Sovitaan kurssin alussa
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
harjoitukset, tehtävät, esitelmä
mittausharjoitukset 6 kpl
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Monimuotototeutus; lähiopetus, etäopetus, demonstraatiot, esitelmät, yhteistoiminnallinen oppiminen, harjoitukset, harjoitustyöt, työselostukset, laboratoriotyöskentely
Oppimateriaalit
Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
opetus (luennot ja labrat)
itsenäinen työskentely
27h/op
Sisällön jaksotus
Kurssi sisältää luentoja sekä mittauslaboratorioharjoituksia, joista tehdään raportit.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
sovitaan erikseen
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät peruskäsitteistön. Suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna/avustettuna. Tuntee erilaisia menettelytapoja, muttei osaa perustella valintojaan. Toimii ryhmässä.
Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan ja osaa ottaa vastaan sekä antaa palautetta.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Jäsentää alaan liittyvien käsitteiden väliset suhteet. Osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan sekä perustella valintansa. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Osaa antaa sekä vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Arvioi erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja sekä yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia.
Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen. Käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 11.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Konetekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Konetekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pauliina Paukkala
- Joni Nieminen
Vastuuhenkilö
Pauliina Paukkala
Pienryhmät
- Pienryhmä 1 (Koko: 19. Avoin AMK: 0.)
- Pienryhmä 2 (Koko: 19. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
21I112AKonetekniikka 2021
Pienryhmät
- Pienryhmä 1
- Pienryhmä 2
Tavoitteet (OJ)
Student is able to carry out the usual measurements in a workshop and know how to interpret the results of the process and improve the quality assurance capability. Student is aware of the variation due to measurement and are able to take it into account. Student is familiar with a variety of quality tools and know how to apply them in the development process, as well as the quality of cost reduction. Student understands the importance of quality management company.
Sisältö (OJ)
Statistical process control, quality assurance, quality costs, the company used by the most important tools of quality management, quality systems, quality manual drafting, engineering measuring equipment, coordinate measuring, measuring the variation.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät peruskäsitteistön. Suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna/avustettuna. Tuntee erilaisia menettelytapoja, muttei osaa perustella valintojaan. Toimii ryhmässä.
Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan ja osaa ottaa vastaan sekä antaa palautetta.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Jäsentää alaan liittyvien käsitteiden väliset suhteet. Osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan sekä perustella valintansa. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Osaa antaa sekä vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Arvioi erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja sekä yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia.
Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen. Käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Sovitaan kurssin alussa
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
harjoitukset, tehtävät, esitelmät,
mittausharjoitukset 6kpl
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
luennot, demonstraatiot, esitelmät, yhteistoiminnallinen oppiminen, harjoitukset, harjoitustyöt, työselostukset, laboratoriotyöskentely
Oppimateriaalit
Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
luennot ja labrat
itsenäinen työskentely
27h/op
Sisällön jaksotus
Kurssi sisältää luentoja sekä mittauslaboratorioharjoituksia, joista tehdään raportit.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
sovitaan erikseen
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät peruskäsitteistön. Suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna/avustettuna. Tuntee erilaisia menettelytapoja, muttei osaa perustella valintojaan. Toimii ryhmässä.
Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan ja osaa ottaa vastaan sekä antaa palautetta.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Jäsentää alaan liittyvien käsitteiden väliset suhteet. Osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan sekä perustella valintansa. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Osaa antaa sekä vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Arvioi erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja sekä yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia.
Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen. Käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 11.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Konetekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Konetekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pauliina Paukkala
- Joni Nieminen
Vastuuhenkilö
Pauliina Paukkala
Pienryhmät
- Pienryhmä 1 (Koko: 19. Avoin AMK: 0.)
- Pienryhmä 2 (Koko: 19. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
21I112BKonetekniikka 2021
Pienryhmät
- Pienryhmä 1
- Pienryhmä 2
Tavoitteet (OJ)
Student is able to carry out the usual measurements in a workshop and know how to interpret the results of the process and improve the quality assurance capability. Student is aware of the variation due to measurement and are able to take it into account. Student is familiar with a variety of quality tools and know how to apply them in the development process, as well as the quality of cost reduction. Student understands the importance of quality management company.
Sisältö (OJ)
Statistical process control, quality assurance, quality costs, the company used by the most important tools of quality management, quality systems, quality manual drafting, engineering measuring equipment, coordinate measuring, measuring the variation.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät peruskäsitteistön. Suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna/avustettuna. Tuntee erilaisia menettelytapoja, muttei osaa perustella valintojaan. Toimii ryhmässä.
Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan ja osaa ottaa vastaan sekä antaa palautetta.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Jäsentää alaan liittyvien käsitteiden väliset suhteet. Osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan sekä perustella valintansa. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Osaa antaa sekä vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Arvioi erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja sekä yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia.
Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen. Käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Sovitaan kurssin alussa
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
harjoitukset, tehtävät, esitelmä
mittausharjoitukset 6 kpl
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
luennot, demonstraatiot, esitelmät, yhteistoiminnallinen oppiminen, harjoitukset, harjoitustyöt, työselostukset, laboratoriotyöskentely
Oppimateriaalit
Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
luennot ja labrat
itsenäinen työskentely
27h/op
Sisällön jaksotus
Kurssi sisältää luentoja sekä mittauslaboratorioharjoituksia, joista tehdään raportit.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
sovitaan erikseen
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät peruskäsitteistön. Suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna/avustettuna. Tuntee erilaisia menettelytapoja, muttei osaa perustella valintojaan. Toimii ryhmässä.
Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan ja osaa ottaa vastaan sekä antaa palautetta.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Jäsentää alaan liittyvien käsitteiden väliset suhteet. Osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan sekä perustella valintansa. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Osaa antaa sekä vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Arvioi erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja sekä yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia.
Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen. Käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 11.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Konetekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Konetekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pauliina Paukkala
- Joni Nieminen
Vastuuhenkilö
Pauliina Paukkala
Pienryhmät
- Pienryhmä 1 (Koko: 19. Avoin AMK: 0.)
- Pienryhmä 2 (Koko: 19. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
21I112CKonetekniikka 2021
Pienryhmät
- Pienryhmä 1
- Pienryhmä 2
Tavoitteet (OJ)
Student is able to carry out the usual measurements in a workshop and know how to interpret the results of the process and improve the quality assurance capability. Student is aware of the variation due to measurement and are able to take it into account. Student is familiar with a variety of quality tools and know how to apply them in the development process, as well as the quality of cost reduction. Student understands the importance of quality management company.
Sisältö (OJ)
Statistical process control, quality assurance, quality costs, the company used by the most important tools of quality management, quality systems, quality manual drafting, engineering measuring equipment, coordinate measuring, measuring the variation.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät peruskäsitteistön. Suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna/avustettuna. Tuntee erilaisia menettelytapoja, muttei osaa perustella valintojaan. Toimii ryhmässä.
Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan ja osaa ottaa vastaan sekä antaa palautetta.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Jäsentää alaan liittyvien käsitteiden väliset suhteet. Osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan sekä perustella valintansa. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Osaa antaa sekä vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Arvioi erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja sekä yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia.
Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen. Käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Sovitaan kurssin alussa
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
harjoitukset, tehtävät, esitelmä
mittausharjoitukset 6 kpl
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
luennot, demonstraatiot, esitelmät, yhteistoiminnallinen oppiminen, harjoitukset, harjoitustyöt, työselostukset, laboratoriotyöskentely
Oppimateriaalit
Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
luennot ja labrat
itsenäinen työskentely
27h/op
Sisällön jaksotus
Kurssi sisältää luentoja sekä mittauslaboratorioharjoituksia, joista tehdään raportit.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
sovitaan erikseen
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät peruskäsitteistön. Suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna/avustettuna. Tuntee erilaisia menettelytapoja, muttei osaa perustella valintojaan. Toimii ryhmässä.
Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan ja osaa ottaa vastaan sekä antaa palautetta.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Jäsentää alaan liittyvien käsitteiden väliset suhteet. Osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan sekä perustella valintansa. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Osaa antaa sekä vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Arvioi erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja sekä yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia.
Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen. Käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.
Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 16.01.2022
Ajoitus
10.01.2022 - 02.05.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Konetekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Koulutus
- Konetekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pauliina Paukkala
- Joni Nieminen
Vastuuhenkilö
Pauliina Paukkala
Ryhmät
-
20I112AKonetekniikka 2020
Tavoitteet (OJ)
Student is able to carry out the usual measurements in a workshop and know how to interpret the results of the process and improve the quality assurance capability. Student is aware of the variation due to measurement and are able to take it into account. Student is familiar with a variety of quality tools and know how to apply them in the development process, as well as the quality of cost reduction. Student understands the importance of quality management company.
Sisältö (OJ)
Statistical process control, quality assurance, quality costs, the company used by the most important tools of quality management, quality systems, quality manual drafting, engineering measuring equipment, coordinate measuring, measuring the variation.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät peruskäsitteistön. Suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna/avustettuna. Tuntee erilaisia menettelytapoja, muttei osaa perustella valintojaan. Toimii ryhmässä.
Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan ja osaa ottaa vastaan sekä antaa palautetta.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Jäsentää alaan liittyvien käsitteiden väliset suhteet. Osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan sekä perustella valintansa. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Osaa antaa sekä vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Arvioi erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja sekä yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia.
Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen. Käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Sovitaan kurssin alussa
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
harjoitukset, tehtävät, esitelmä
mittausharjoitukset 6 kpl
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
luennot, demonstraatiot, esitelmät, yhteistoiminnallinen oppiminen, harjoitukset, harjoitustyöt, työselostukset, laboratoriotyöskentely
Oppimateriaalit
Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
luennot ja labrat
itsenäinen työskentely
27h/op
Sisällön jaksotus
Kurssi sisältää luentoja sekä mittauslaboratorioharjoituksia, joista tehdään raportit.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
sovitaan erikseen
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät peruskäsitteistön. Suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna/avustettuna. Tuntee erilaisia menettelytapoja, muttei osaa perustella valintojaan. Toimii ryhmässä.
Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan ja osaa ottaa vastaan sekä antaa palautetta.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Jäsentää alaan liittyvien käsitteiden väliset suhteet. Osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan sekä perustella valintansa. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Osaa antaa sekä vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Arvioi erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja sekä yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia.
Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen. Käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.
Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 16.01.2022
Ajoitus
10.01.2022 - 02.05.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Konetekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Koulutus
- Konetekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pauliina Paukkala
- Joni Nieminen
Vastuuhenkilö
Pauliina Paukkala
Ryhmät
-
20I112BKonetekniikka 2020
Tavoitteet (OJ)
Student is able to carry out the usual measurements in a workshop and know how to interpret the results of the process and improve the quality assurance capability. Student is aware of the variation due to measurement and are able to take it into account. Student is familiar with a variety of quality tools and know how to apply them in the development process, as well as the quality of cost reduction. Student understands the importance of quality management company.
Sisältö (OJ)
Statistical process control, quality assurance, quality costs, the company used by the most important tools of quality management, quality systems, quality manual drafting, engineering measuring equipment, coordinate measuring, measuring the variation.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät peruskäsitteistön. Suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna/avustettuna. Tuntee erilaisia menettelytapoja, muttei osaa perustella valintojaan. Toimii ryhmässä.
Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan ja osaa ottaa vastaan sekä antaa palautetta.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Jäsentää alaan liittyvien käsitteiden väliset suhteet. Osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan sekä perustella valintansa. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Osaa antaa sekä vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Arvioi erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja sekä yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia.
Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen. Käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Sovitaan kurssin alussa
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
harjoitukset, tehtävät, esitelmä
mittausharjoitukset 6 kpl
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
luennot, demonstraatiot, esitelmät, yhteistoiminnallinen oppiminen, harjoitukset, harjoitustyöt, työselostukset, laboratoriotyöskentely
Oppimateriaalit
Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
luennot ja labrat
itsenäinen työskentely
27h/op
Sisällön jaksotus
Kurssi sisältää luentoja sekä mittauslaboratorioharjoituksia, joista tehdään raportit.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
sovitaan erikseen
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät peruskäsitteistön. Suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna/avustettuna. Tuntee erilaisia menettelytapoja, muttei osaa perustella valintojaan. Toimii ryhmässä.
Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan ja osaa ottaa vastaan sekä antaa palautetta.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Jäsentää alaan liittyvien käsitteiden väliset suhteet. Osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan sekä perustella valintansa. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Osaa antaa sekä vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Arvioi erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja sekä yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia.
Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen. Käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.
Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 16.01.2022
Ajoitus
10.01.2022 - 02.05.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Konetekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Koulutus
- Konetekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pauliina Paukkala
- Joni Nieminen
Vastuuhenkilö
Pauliina Paukkala
Ryhmät
-
20I112CKonetekniikka 2020
Tavoitteet (OJ)
Student is able to carry out the usual measurements in a workshop and know how to interpret the results of the process and improve the quality assurance capability. Student is aware of the variation due to measurement and are able to take it into account. Student is familiar with a variety of quality tools and know how to apply them in the development process, as well as the quality of cost reduction. Student understands the importance of quality management company.
Sisältö (OJ)
Statistical process control, quality assurance, quality costs, the company used by the most important tools of quality management, quality systems, quality manual drafting, engineering measuring equipment, coordinate measuring, measuring the variation.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät peruskäsitteistön. Suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna/avustettuna. Tuntee erilaisia menettelytapoja, muttei osaa perustella valintojaan. Toimii ryhmässä.
Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan ja osaa ottaa vastaan sekä antaa palautetta.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Jäsentää alaan liittyvien käsitteiden väliset suhteet. Osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan sekä perustella valintansa. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Osaa antaa sekä vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Arvioi erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja sekä yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia.
Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen. Käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Sovitaan kurssin alussa
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
harjoitukset, tehtävät, esitelmä
mittausharjoitukset 6 kpl
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
luennot, demonstraatiot, esitelmät, yhteistoiminnallinen oppiminen, harjoitukset, harjoitustyöt, työselostukset, laboratoriotyöskentely
Oppimateriaalit
Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
luennot ja labrat
itsenäinen työskentely
27h/op
Sisällön jaksotus
Kurssi sisältää luentoja sekä mittauslaboratorioharjoituksia, joista tehdään raportit.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
sovitaan erikseen
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät peruskäsitteistön. Suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna/avustettuna. Tuntee erilaisia menettelytapoja, muttei osaa perustella valintojaan. Toimii ryhmässä.
Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan ja osaa ottaa vastaan sekä antaa palautetta.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Jäsentää alaan liittyvien käsitteiden väliset suhteet. Osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan sekä perustella valintansa. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Osaa antaa sekä vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Arvioi erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja sekä yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia.
Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen. Käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.