Siirry suoraan sisältöön

NASA Project, part 2Laajuus (10 op)

Tunnus: 5K00EK48

Laajuus

10 op

Osaamistavoitteet

Students develop new solutions to the epic challenge of sustainable human habitations of Mars
During the two semester long program students study and apply the ICED methodology (Innovative Conceptual Engineering Design), which is an innovation process used at NASA.

Credit points about 10 according to agreement with supervisor.

Sisältö

Project Implementation part
Multidisciplinary and international
10 ECTS credits
Two - three teams
Development of Earth-independent food production system
Development of a system globally distributed experts to be able to assist astronauts on Mars
Use of Collaboratory as a learning platform

Esitietovaatimukset

5K00CU15 NASA Project, part 1 opintojakson suorittaminen on esitietovaatimus 5K00EK48 NASA Project, part 2 opintojaksolle.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija soveltaa hyvin projektitoiminnan tärkeimpiä periaatteita, peruskäsitteitä ja työkaluja ja osaa perustella oppimaansa. Opiskelija on selkeästi motivoitunut, ottaa vastuun omasta suorituksestaan ja pystyy rakentavasti antamaan ja vastaanottamaan palautetta. Hänellä on hyvä käsitys aiheesta ja kykenee soveltamaan tietoa hyvin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija soveltaa hyvin projektitoiminnan tärkeimpiä periaatteita, peruskäsitteitä ja työkaluja ja osaa perustella oppimaansa. Opiskelija on selkeästi motivoitunut, ottaa vastuun omasta suorituksestaan ja pystyy rakentavasti antamaan ja vastaanottamaan palautetta. Hänellä on hyvä käsitys aiheesta ja kykenee soveltamaan tietoa hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää laajasti projektitoiminnan pääperiaatteet, käsitteet ja välineet. Opiskelija ei osaa vain perustella ja soveltaa oppimistaan, vaan myös kriittisesti arvioida omia ratkaisujaan. Opiskelija on erittäin motivoitunut, sitoutunut ottamaan vastuun omasta suorituksestaan ja osaa systemaattisesti käyttää palautetta ammatillisen kasvun välineenä. Hänellä on syvällinen ymmärrys aiheesta ja kyky soveltaa tietoa erinomaisesti. Opiskelija osaa tukea ja ohjata muita opiskelijoita (asiantuntijoita).

Lisätiedot

5K00CU15 NASA Project, part 1 ja 5K00EK48 NASA Project, part 2 -opintojaksoille on hakemusmenettely vuosittain. Opintojaksot soveltuvat myös konetekniikan vaihto-opiskelijoille.

Ilmoittautumisaika

02.12.2021 - 01.01.2022

Ajoitus

01.01.2022

Laajuus

10 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

10 op

Toteutustapa

50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus

Yksikkö

Konetekniikka

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Konetekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Mika Nikander
  • Antti Perttula
Vastuuhenkilö

Antti Perttula

Ryhmät
  • 19I190
    Konetekniikka, koneautomaatio
  • 19I111
    Konetekniikka, tuotekehitys
  • 19I180
    Konetekniikka, lentokonetekniikka
  • 19I160
    Konetekniikka, tuotantotekniikka

Tavoitteet (OJ)

Students develop new solutions to the epic challenge of sustainable human habitations of Mars
During the two semester long program students study and apply the ICED methodology (Innovative Conceptual Engineering Design), which is an innovation process used at NASA.

Credit points about 10 according to agreement with supervisor.

Sisältö (OJ)

Project Implementation part
Multidisciplinary and international
10 ECTS credits
Two - three teams
Development of Earth-independent food production system
Development of a system globally distributed experts to be able to assist astronauts on Mars
Use of Collaboratory as a learning platform

Esitietovaatimukset (OJ)

5K00CU15 NASA Project, part 1 opintojakson suorittaminen on esitietovaatimus 5K00EK48 NASA Project, part 2 opintojaksolle.

Lisätiedot (OJ)

5K00CU15 NASA Project, part 1 ja 5K00EK48 NASA Project, part 2 -opintojaksoille on hakemusmenettely vuosittain. Opintojaksot soveltuvat myös konetekniikan vaihto-opiskelijoille.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija soveltaa hyvin projektitoiminnan tärkeimpiä periaatteita, peruskäsitteitä ja työkaluja ja osaa perustella oppimaansa. Opiskelija on selkeästi motivoitunut, ottaa vastuun omasta suorituksestaan ja pystyy rakentavasti antamaan ja vastaanottamaan palautetta. Hänellä on hyvä käsitys aiheesta ja kykenee soveltamaan tietoa hyvin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija soveltaa hyvin projektitoiminnan tärkeimpiä periaatteita, peruskäsitteitä ja työkaluja ja osaa perustella oppimaansa. Opiskelija on selkeästi motivoitunut, ottaa vastuun omasta suorituksestaan ja pystyy rakentavasti antamaan ja vastaanottamaan palautetta. Hänellä on hyvä käsitys aiheesta ja kykenee soveltamaan tietoa hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija ymmärtää laajasti projektitoiminnan pääperiaatteet, käsitteet ja välineet. Opiskelija ei osaa vain perustella ja soveltaa oppimistaan, vaan myös kriittisesti arvioida omia ratkaisujaan. Opiskelija on erittäin motivoitunut, sitoutunut ottamaan vastuun omasta suorituksestaan ja osaa systemaattisesti käyttää palautetta ammatillisen kasvun välineenä. Hänellä on syvällinen ymmärrys aiheesta ja kyky soveltaa tietoa erinomaisesti. Opiskelija osaa tukea ja ohjata muita opiskelijoita (asiantuntijoita).

Arviointiasteikko

0-5