Siirry suoraan sisältöön

ICT-alan kehitysprojektiLaajuus (5 op)

Tunnus: 5G00EV30

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa syventää ja soveltaa oppimaansa teoreettista ja käytännöllistä ammattitaitoa ICT-alaan liittyvän ajankohtaisen aiheen parissa.

Sisältö

Ajankohtainen, annettu tai työelämästä saatu, ICT-teknologiaan liittyvä aihe. Opintojakso tai osa siitä voidaan suorittaa toimeksiantokohtaisissa T&K-projekteissa. Projektin tavoitteet ja sisältö sovitaan tapauskohtaisesti.

Esitietovaatimukset

Ammattiaineopinnot

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osaa toimia mukana projektiryhmässä ja pystyy suorittamaan annettuja tehtäviä. Osaa laatia raportteja.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Edellisten lisäksi opiskelija osaa työskennellä ICT-projektissa tuottavasti

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelja
-osaa valita ICT-projektiin liittyvään aiheeseen sopivat työkentelymenetelmät
-osaa etsiä tarvittavaa tietoa verkosta
-osoittaa kykyä sekä itsenäiseen että ryhmätyöskentelyyn
-saa toimia ryhmän vetäjänä ja innovaattorina
-osaa laatia projektista yksityiskohtaiset raportit

Ilmoittautumisaika

06.06.2024 - 31.08.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 22.12.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tietotekniikka

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietotekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Maria Valli
  • Ari Rantala
  • Wille Kuutti
Vastuuhenkilö

Esa Kunnari

Ryhmät
  • 21I226
    Sulautetut järjestelmät ja elektroniikka
  • 21I227
    Tietoliikennetekniikka ja tietoverkot
  • 21I224
    Ohjelmistotekniikka

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija osaa syventää ja soveltaa oppimaansa teoreettista ja käytännöllistä ammattitaitoa ICT-alaan liittyvän ajankohtaisen aiheen parissa.

Sisältö (OJ)

Ajankohtainen, annettu tai työelämästä saatu, ICT-teknologiaan liittyvä aihe. Opintojakso tai osa siitä voidaan suorittaa toimeksiantokohtaisissa T&K-projekteissa. Projektin tavoitteet ja sisältö sovitaan tapauskohtaisesti.

Esitietovaatimukset (OJ)

Ammattiaineopinnot

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa toimia mukana projektiryhmässä ja pystyy suorittamaan annettuja tehtäviä. Osaa laatia raportteja.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Edellisten lisäksi opiskelija osaa työskennellä ICT-projektissa tuottavasti

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelja
-osaa valita ICT-projektiin liittyvään aiheeseen sopivat työkentelymenetelmät
-osaa etsiä tarvittavaa tietoa verkosta
-osoittaa kykyä sekä itsenäiseen että ryhmätyöskentelyyn
-saa toimia ryhmän vetäjänä ja innovaattorina
-osaa laatia projektista yksityiskohtaiset raportit

Aika ja paikka

Työelämälähtöinen projekti ICT-alan yrityksissä.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Projektiseminaareja ja demoja tilanteen mukaan. Projektiseminaarien tarkempi ajankohta ilmoitetaan myöhemmin. (Alustavasti projektiseminaarit alkavat vk39/40)

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kirjallisen raportin osuus: Aiheen käsittely, tiivistys, johtopäätökset. Työelämästä saadut palautteet.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Työelämälähtöinen projekti, tiimityöskentely, itsenäinen verkko-opiskelu, ongelmalähtöinen opiskelu, loppuseminaarit (projektiseminaarit), opetuskeskustelu.

Oppimateriaalit

Opintojaksojen materiaalit, tiedonhaku verkosta, projektiin liittyvät yritysten materiaalit, mittalaitteiden manuaalit.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan kuormitus 5 x 27h (5 op:n opintojakso)

Sisällön jaksotus

Jaksotus kyseisen projektin aikataulun mukaisesti. Projekttiin osallistuvat opiskelijat itseorganisoituvat vaaditun projektiaikataulun puitteissa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Henkilökohtainen/ryhmäkaohtainen laaja, pääasiassa suuntautumiseen, liittyvä projektityö. Aihe ja laajuus sovitaan tapauskohtaisesti opettajien kanssa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Projektiaiheet mietitty yhdessä työelämän edustajien kanssa.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Ei ole tehnyt annettuja tehtäviä. Ei ole osallistunut projektiseminaareihin. Ei ole osoittanut osaamistaan.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Osaa käsitellä tehtäväkohtaisesti annettua (valittua) aihealuetta, ymmärtää käytetyt termit ja niiden yhteyden. On mukana projektiryhmän toiminnassa.
Loppuraportti ei sisällä oleellisia puutteita ja se on palautettu pääsääntöisesti ajallaan. Projektiseminaari pidetty

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Pystyy soveltamaan eri lähteistä hankittuja asiakokonaisuuksia johdonmukaisesti. Ymmärtää erilaisia aiheeseen liittyviä tekniikoita, termejä ja hallitsee niiden käytön.
On aktiivisesti mukana projektiryhmän toiminnassa.
Loppuraportti on laadittu ohjeiden mukaisesti (ONT ohje) ja se on palautettu ajallaan. Projektiseminaarin asiasisältö, tiivistys ja aikataulu ohjeiden mukaisesti.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Pystyy itsenäisesti ja laaja-alaisesti osoittamaan tehtäväkohtaisen aihealueen asioiden hallinnan.
Loppuraportti on laadittu ohjeiden mukaisesti (ONT-ohje), aihetta on käsitelty monipuolisesti ja raportti on palautettu ajallaan.
On aktiivisesti mukana projektiryhmän toiminnassa ja on ollut aktiivsesti kehittämäsä sitä.
Projektiseminaarin asiasisältö, tiivistys ja aikataulu ohjeiden mukaisesti.

Ilmoittautumisaika

15.07.2023 - 04.09.2023

Ajoitus

28.08.2023 - 22.12.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tietotekniikka

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 110

Koulutus
  • Tietotekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Ari Rantala
  • Tomi Salo
  • Louis Botha
Vastuuhenkilö

Louis Botha

Ryhmät
  • 20I224
    Ohjelmistotekniikka
  • 20I227
    Tietoliikennetekniikka ja tietoverkot
  • 20I226
    Sulautetut järjestelmät ja elektroniikka

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija osaa syventää ja soveltaa oppimaansa teoreettista ja käytännöllistä ammattitaitoa ICT-alaan liittyvän ajankohtaisen aiheen parissa.

Sisältö (OJ)

Ajankohtainen, annettu tai työelämästä saatu, ICT-teknologiaan liittyvä aihe. Opintojakso tai osa siitä voidaan suorittaa toimeksiantokohtaisissa T&K-projekteissa. Projektin tavoitteet ja sisältö sovitaan tapauskohtaisesti.

Esitietovaatimukset (OJ)

Ammattiaineopinnot

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa toimia mukana projektiryhmässä ja pystyy suorittamaan annettuja tehtäviä. Osaa laatia raportteja.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Edellisten lisäksi opiskelija osaa työskennellä ICT-projektissa tuottavasti

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelja
-osaa valita ICT-projektiin liittyvään aiheeseen sopivat työkentelymenetelmät
-osaa etsiä tarvittavaa tietoa verkosta
-osoittaa kykyä sekä itsenäiseen että ryhmätyöskentelyyn
-saa toimia ryhmän vetäjänä ja innovaattorina
-osaa laatia projektista yksityiskohtaiset raportit

Aika ja paikka

Työelämälähtöinen projekti ICT-alan yrityksissä.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Projektiseminaareja ja demoja tilanteen mukaan. Projektiseminaarien tarkempi ajankohta ilmoitetaan möhemmin. Alustavasti viikolta 40 eteenpäin.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kirjallisen raportin osuus: Aiheen käsittely, tiivistys, johtopäätökset. Työelämästä saadut palautteet.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Työelämälähtöinen projekti, tiimityöskentely, itsenäinen verkko-opiskelu, ongelmalähtöinen opiskelu, loppuseminaarit (projektiseminaarit), opetuskeskustelu.

Oppimateriaalit

Opintojaksojen materiaalit, tiedonhaku verkosta, projektiin liittyvät yritysten materiaalit, mittalaitteiden manuaalit.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan kuormitus 5 x 27h (5 op:n opintojakso)

Sisällön jaksotus

Jaksotus kyseisen projektin aikataulun mukaisesti. Projekttiin osallistuvat opiskelijat itseorganisoituvat vaaditun projektiaikataulun puitteissa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Henkilökohtainen/ryhmäkaohtainen laaja, pääasiassa suuntautumiseen, liittyvä projektityö. Aihe ja laajuus sovitaan tapauskohtaisesti opettajien kanssa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Projektiaiheet mietitty yhdessä työelämän edustajien kanssa.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Ei ole tehnyt annettuja tehtäviä. Ei ole osallistunut projektiseminaareihin. Ei ole osoittanut osaamistaan.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Osaa käsitellä tehtäväkohtaisesti annettua (valittua) aihealuetta, ymmärtää käytetyt termit ja niiden yhteyden. On mukana projektiryhmän toiminnassa.
Loppuraportti ei sisällä oleellisia puutteita ja se on palautettu pääsääntöisesti ajallaan. Projektiseminaari pidetty

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Pystyy soveltamaan eri lähteistä hankittuja asiakokonaisuuksia johdonmukaisesti. Ymmärtää erilaisia aiheeseen liittyviä tekniikoita, termejä ja hallitsee niiden käytön.
On aktiivisesti mukana projektiryhmän toiminnassa.
Loppuraportti on laadittu ohjeiden mukaisesti (ONT ohje) ja se on palautettu ajallaan. Projektiseminaarin asiasisältö, tiivistys ja aikataulu ohjeiden mukaisesti.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Pystyy itsenäisesti ja laaja-alaisesti osoittamaan tehtäväkohtaisen aihealueen asioiden hallinnan.
Loppuraportti on laadittu ohjeiden mukaisesti (ONT-ohje), aihetta on käsitelty monipuolisesti ja raportti on palautettu ajallaan.
On aktiivisesti mukana projektiryhmän toiminnassa ja on ollut aktiivsesti kehittämäsä sitä.
Projektiseminaarin asiasisältö, tiivistys ja aikataulu ohjeiden mukaisesti.

Ilmoittautumisaika

30.07.2022 - 09.09.2022

Ajoitus

29.08.2022 - 15.12.2022

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tietotekniikka

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietotekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Ari Rantala
  • Louis Botha
  • Kari Naakka
Vastuuhenkilö

Ari Rantala

Ryhmät
  • 19I224
    Ohjelmistotekniikka
  • 19I226
    Sulautetut järjestelmät ja elektroniikka
  • 19I227
    Tietoliikennetekniikka ja tietoverkot

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija osaa syventää ja soveltaa oppimaansa teoreettista ja käytännöllistä ammattitaitoa ICT-alaan liittyvän ajankohtaisen aiheen parissa.

Sisältö (OJ)

Ajankohtainen, annettu tai työelämästä saatu, ICT-teknologiaan liittyvä aihe. Opintojakso tai osa siitä voidaan suorittaa toimeksiantokohtaisissa T&K-projekteissa. Projektin tavoitteet ja sisältö sovitaan tapauskohtaisesti.

Esitietovaatimukset (OJ)

Ammattiaineopinnot

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa toimia mukana projektiryhmässä ja pystyy suorittamaan annettuja tehtäviä. Osaa laatia raportteja.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Edellisten lisäksi opiskelija osaa työskennellä ICT-projektissa tuottavasti

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelja
-osaa valita ICT-projektiin liittyvään aiheeseen sopivat työkentelymenetelmät
-osaa etsiä tarvittavaa tietoa verkosta
-osoittaa kykyä sekä itsenäiseen että ryhmätyöskentelyyn
-saa toimia ryhmän vetäjänä ja innovaattorina
-osaa laatia projektista yksityiskohtaiset raportit

Aika ja paikka

Työelämälähtöinen projekti ICT-alan yrityksissä.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Projektiseminaareja ja demoja tilanteen mukaan. Projektiseminaarien tarkempi ajankohta ilmoitetaan möhemmin. Alustavasti viikolta 40 eteenpäin.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kirjallisen raportin osuus: Aiheen käsittely, tiivistys, johtopäätökset. Työelämästä saadut palautteet.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Työelämälähtöinen projekti, tiimityöskentely, itsenäinen verkko-opiskelu, ongelmalähtöinen opiskelu, loppuseminaarit (projektiseminaarit), opetuskeskustelu.

Oppimateriaalit

Opintojaksojen materiaalit, tiedonhaku verkosta, projektiin liittyvät yritysten materiaalit, mittalaitteiden manuaalit.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan kuormitus 5 x 27h (5 op:n opintojakso)

Sisällön jaksotus

Jaksotus kyseisen projektin aikataulun mukaisesti. Projekttiin osallistuvat opiskelijat itseorganisoituvat vaaditun projektiaikataulun puitteissa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Henkilökohtainen/ryhmäkaohtainen laaja, pääasiassa suuntautumiseen, liittyvä projektityö. Aihe ja laajuus sovitaan tapauskohtaisesti opettajien kanssa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Projektiaiheet mietitty yhdessä työelämän edustajien kanssa.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Ei ole tehnyt annettuja tehtäviä. Ei ole osallistunut projektiseminaareihin. Ei ole osoittanut osaamistaan.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Osaa käsitellä tehtäväkohtaisesti annettua (valittua) aihealuetta, ymmärtää käytetyt termit ja niiden yhteyden. On mukana projektiryhmän toiminnassa.
Loppuraportti ei sisällä oleellisia puutteita ja se on palautettu pääsääntöisesti ajallaan. Projektiseminaari pidetty

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Pystyy soveltamaan eri lähteistä hankittuja asiakokonaisuuksia johdonmukaisesti. Ymmärtää erilaisia aiheeseen liittyviä tekniikoita, termejä ja hallitsee niiden käytön.
On aktiivisesti mukana projektiryhmän toiminnassa.
Loppuraportti on laadittu ohjeiden mukaisesti (ONT ohje) ja se on palautettu ajallaan. Projektiseminaarin asiasisältö, tiivistys ja aikataulu ohjeiden mukaisesti.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Pystyy itsenäisesti ja laaja-alaisesti osoittamaan tehtäväkohtaisen aihealueen asioiden hallinnan.
Loppuraportti on laadittu ohjeiden mukaisesti (ONT-ohje), aihetta on käsitelty monipuolisesti ja raportti on palautettu ajallaan.
On aktiivisesti mukana projektiryhmän toiminnassa ja on ollut aktiivsesti kehittämäsä sitä.
Projektiseminaarin asiasisältö, tiivistys ja aikataulu ohjeiden mukaisesti.