ICT-alan kehitysprojektiLaajuus (5 op)
Tunnus: 5G00EV30
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa syventää ja soveltaa oppimaansa teoreettista ja käytännöllistä ammattitaitoa ICT-alaan liittyvän ajankohtaisen aiheen parissa.
Sisältö
Ajankohtainen, annettu tai työelämästä saatu, ICT-teknologiaan liittyvä aihe. Opintojakso tai osa siitä voidaan suorittaa toimeksiantokohtaisissa T&K-projekteissa. Projektin tavoitteet ja sisältö sovitaan tapauskohtaisesti.
Esitietovaatimukset
Ammattiaineopinnot
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa toimia mukana projektiryhmässä ja pystyy suorittamaan annettuja tehtäviä. Osaa laatia raportteja.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Edellisten lisäksi opiskelija osaa työskennellä ICT-projektissa tuottavasti
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelja
-osaa valita ICT-projektiin liittyvään aiheeseen sopivat työkentelymenetelmät
-osaa etsiä tarvittavaa tietoa verkosta
-osoittaa kykyä sekä itsenäiseen että ryhmätyöskentelyyn
-saa toimia ryhmän vetäjänä ja innovaattorina
-osaa laatia projektista yksityiskohtaiset raportit
Ilmoittautumisaika
06.06.2024 - 31.08.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 22.12.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietotekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietotekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Maria Valli
- Ari Rantala
- Wille Kuutti
Vastuuhenkilö
Esa Kunnari
Ryhmät
-
21I226Sulautetut järjestelmät ja elektroniikka
-
21I227Tietoliikennetekniikka ja tietoverkot
-
21I224Ohjelmistotekniikka
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija osaa syventää ja soveltaa oppimaansa teoreettista ja käytännöllistä ammattitaitoa ICT-alaan liittyvän ajankohtaisen aiheen parissa.
Sisältö (OJ)
Ajankohtainen, annettu tai työelämästä saatu, ICT-teknologiaan liittyvä aihe. Opintojakso tai osa siitä voidaan suorittaa toimeksiantokohtaisissa T&K-projekteissa. Projektin tavoitteet ja sisältö sovitaan tapauskohtaisesti.
Esitietovaatimukset (OJ)
Ammattiaineopinnot
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa toimia mukana projektiryhmässä ja pystyy suorittamaan annettuja tehtäviä. Osaa laatia raportteja.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Edellisten lisäksi opiskelija osaa työskennellä ICT-projektissa tuottavasti
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelja
-osaa valita ICT-projektiin liittyvään aiheeseen sopivat työkentelymenetelmät
-osaa etsiä tarvittavaa tietoa verkosta
-osoittaa kykyä sekä itsenäiseen että ryhmätyöskentelyyn
-saa toimia ryhmän vetäjänä ja innovaattorina
-osaa laatia projektista yksityiskohtaiset raportit
Aika ja paikka
Työelämälähtöinen projekti ICT-alan yrityksissä.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Projektiseminaareja ja demoja tilanteen mukaan. Projektiseminaarien tarkempi ajankohta ilmoitetaan myöhemmin. (Alustavasti projektiseminaarit alkavat vk39/40)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kirjallisen raportin osuus: Aiheen käsittely, tiivistys, johtopäätökset. Työelämästä saadut palautteet.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Työelämälähtöinen projekti, tiimityöskentely, itsenäinen verkko-opiskelu, ongelmalähtöinen opiskelu, loppuseminaarit (projektiseminaarit), opetuskeskustelu.
Oppimateriaalit
Opintojaksojen materiaalit, tiedonhaku verkosta, projektiin liittyvät yritysten materiaalit, mittalaitteiden manuaalit.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan kuormitus 5 x 27h (5 op:n opintojakso)
Sisällön jaksotus
Jaksotus kyseisen projektin aikataulun mukaisesti. Projekttiin osallistuvat opiskelijat itseorganisoituvat vaaditun projektiaikataulun puitteissa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Henkilökohtainen/ryhmäkaohtainen laaja, pääasiassa suuntautumiseen, liittyvä projektityö. Aihe ja laajuus sovitaan tapauskohtaisesti opettajien kanssa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Projektiaiheet mietitty yhdessä työelämän edustajien kanssa.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ei ole tehnyt annettuja tehtäviä. Ei ole osallistunut projektiseminaareihin. Ei ole osoittanut osaamistaan.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Osaa käsitellä tehtäväkohtaisesti annettua (valittua) aihealuetta, ymmärtää käytetyt termit ja niiden yhteyden. On mukana projektiryhmän toiminnassa.
Loppuraportti ei sisällä oleellisia puutteita ja se on palautettu pääsääntöisesti ajallaan. Projektiseminaari pidetty
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Pystyy soveltamaan eri lähteistä hankittuja asiakokonaisuuksia johdonmukaisesti. Ymmärtää erilaisia aiheeseen liittyviä tekniikoita, termejä ja hallitsee niiden käytön.
On aktiivisesti mukana projektiryhmän toiminnassa.
Loppuraportti on laadittu ohjeiden mukaisesti (ONT ohje) ja se on palautettu ajallaan. Projektiseminaarin asiasisältö, tiivistys ja aikataulu ohjeiden mukaisesti.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Pystyy itsenäisesti ja laaja-alaisesti osoittamaan tehtäväkohtaisen aihealueen asioiden hallinnan.
Loppuraportti on laadittu ohjeiden mukaisesti (ONT-ohje), aihetta on käsitelty monipuolisesti ja raportti on palautettu ajallaan.
On aktiivisesti mukana projektiryhmän toiminnassa ja on ollut aktiivsesti kehittämäsä sitä.
Projektiseminaarin asiasisältö, tiivistys ja aikataulu ohjeiden mukaisesti.
Ilmoittautumisaika
15.07.2023 - 04.09.2023
Ajoitus
28.08.2023 - 22.12.2023
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietotekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 110
Koulutus
- Tietotekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Ari Rantala
- Tomi Salo
- Louis Botha
Vastuuhenkilö
Louis Botha
Ryhmät
-
20I224Ohjelmistotekniikka
-
20I227Tietoliikennetekniikka ja tietoverkot
-
20I226Sulautetut järjestelmät ja elektroniikka
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija osaa syventää ja soveltaa oppimaansa teoreettista ja käytännöllistä ammattitaitoa ICT-alaan liittyvän ajankohtaisen aiheen parissa.
Sisältö (OJ)
Ajankohtainen, annettu tai työelämästä saatu, ICT-teknologiaan liittyvä aihe. Opintojakso tai osa siitä voidaan suorittaa toimeksiantokohtaisissa T&K-projekteissa. Projektin tavoitteet ja sisältö sovitaan tapauskohtaisesti.
Esitietovaatimukset (OJ)
Ammattiaineopinnot
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa toimia mukana projektiryhmässä ja pystyy suorittamaan annettuja tehtäviä. Osaa laatia raportteja.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Edellisten lisäksi opiskelija osaa työskennellä ICT-projektissa tuottavasti
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelja
-osaa valita ICT-projektiin liittyvään aiheeseen sopivat työkentelymenetelmät
-osaa etsiä tarvittavaa tietoa verkosta
-osoittaa kykyä sekä itsenäiseen että ryhmätyöskentelyyn
-saa toimia ryhmän vetäjänä ja innovaattorina
-osaa laatia projektista yksityiskohtaiset raportit
Aika ja paikka
Työelämälähtöinen projekti ICT-alan yrityksissä.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Projektiseminaareja ja demoja tilanteen mukaan. Projektiseminaarien tarkempi ajankohta ilmoitetaan möhemmin. Alustavasti viikolta 40 eteenpäin.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kirjallisen raportin osuus: Aiheen käsittely, tiivistys, johtopäätökset. Työelämästä saadut palautteet.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Työelämälähtöinen projekti, tiimityöskentely, itsenäinen verkko-opiskelu, ongelmalähtöinen opiskelu, loppuseminaarit (projektiseminaarit), opetuskeskustelu.
Oppimateriaalit
Opintojaksojen materiaalit, tiedonhaku verkosta, projektiin liittyvät yritysten materiaalit, mittalaitteiden manuaalit.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan kuormitus 5 x 27h (5 op:n opintojakso)
Sisällön jaksotus
Jaksotus kyseisen projektin aikataulun mukaisesti. Projekttiin osallistuvat opiskelijat itseorganisoituvat vaaditun projektiaikataulun puitteissa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Henkilökohtainen/ryhmäkaohtainen laaja, pääasiassa suuntautumiseen, liittyvä projektityö. Aihe ja laajuus sovitaan tapauskohtaisesti opettajien kanssa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Projektiaiheet mietitty yhdessä työelämän edustajien kanssa.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ei ole tehnyt annettuja tehtäviä. Ei ole osallistunut projektiseminaareihin. Ei ole osoittanut osaamistaan.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Osaa käsitellä tehtäväkohtaisesti annettua (valittua) aihealuetta, ymmärtää käytetyt termit ja niiden yhteyden. On mukana projektiryhmän toiminnassa.
Loppuraportti ei sisällä oleellisia puutteita ja se on palautettu pääsääntöisesti ajallaan. Projektiseminaari pidetty
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Pystyy soveltamaan eri lähteistä hankittuja asiakokonaisuuksia johdonmukaisesti. Ymmärtää erilaisia aiheeseen liittyviä tekniikoita, termejä ja hallitsee niiden käytön.
On aktiivisesti mukana projektiryhmän toiminnassa.
Loppuraportti on laadittu ohjeiden mukaisesti (ONT ohje) ja se on palautettu ajallaan. Projektiseminaarin asiasisältö, tiivistys ja aikataulu ohjeiden mukaisesti.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Pystyy itsenäisesti ja laaja-alaisesti osoittamaan tehtäväkohtaisen aihealueen asioiden hallinnan.
Loppuraportti on laadittu ohjeiden mukaisesti (ONT-ohje), aihetta on käsitelty monipuolisesti ja raportti on palautettu ajallaan.
On aktiivisesti mukana projektiryhmän toiminnassa ja on ollut aktiivsesti kehittämäsä sitä.
Projektiseminaarin asiasisältö, tiivistys ja aikataulu ohjeiden mukaisesti.
Ilmoittautumisaika
30.07.2022 - 09.09.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 15.12.2022
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietotekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietotekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Ari Rantala
- Louis Botha
- Kari Naakka
Vastuuhenkilö
Ari Rantala
Ryhmät
-
19I224Ohjelmistotekniikka
-
19I226Sulautetut järjestelmät ja elektroniikka
-
19I227Tietoliikennetekniikka ja tietoverkot
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija osaa syventää ja soveltaa oppimaansa teoreettista ja käytännöllistä ammattitaitoa ICT-alaan liittyvän ajankohtaisen aiheen parissa.
Sisältö (OJ)
Ajankohtainen, annettu tai työelämästä saatu, ICT-teknologiaan liittyvä aihe. Opintojakso tai osa siitä voidaan suorittaa toimeksiantokohtaisissa T&K-projekteissa. Projektin tavoitteet ja sisältö sovitaan tapauskohtaisesti.
Esitietovaatimukset (OJ)
Ammattiaineopinnot
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa toimia mukana projektiryhmässä ja pystyy suorittamaan annettuja tehtäviä. Osaa laatia raportteja.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Edellisten lisäksi opiskelija osaa työskennellä ICT-projektissa tuottavasti
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelja
-osaa valita ICT-projektiin liittyvään aiheeseen sopivat työkentelymenetelmät
-osaa etsiä tarvittavaa tietoa verkosta
-osoittaa kykyä sekä itsenäiseen että ryhmätyöskentelyyn
-saa toimia ryhmän vetäjänä ja innovaattorina
-osaa laatia projektista yksityiskohtaiset raportit
Aika ja paikka
Työelämälähtöinen projekti ICT-alan yrityksissä.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Projektiseminaareja ja demoja tilanteen mukaan. Projektiseminaarien tarkempi ajankohta ilmoitetaan möhemmin. Alustavasti viikolta 40 eteenpäin.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kirjallisen raportin osuus: Aiheen käsittely, tiivistys, johtopäätökset. Työelämästä saadut palautteet.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Työelämälähtöinen projekti, tiimityöskentely, itsenäinen verkko-opiskelu, ongelmalähtöinen opiskelu, loppuseminaarit (projektiseminaarit), opetuskeskustelu.
Oppimateriaalit
Opintojaksojen materiaalit, tiedonhaku verkosta, projektiin liittyvät yritysten materiaalit, mittalaitteiden manuaalit.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan kuormitus 5 x 27h (5 op:n opintojakso)
Sisällön jaksotus
Jaksotus kyseisen projektin aikataulun mukaisesti. Projekttiin osallistuvat opiskelijat itseorganisoituvat vaaditun projektiaikataulun puitteissa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Henkilökohtainen/ryhmäkaohtainen laaja, pääasiassa suuntautumiseen, liittyvä projektityö. Aihe ja laajuus sovitaan tapauskohtaisesti opettajien kanssa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Projektiaiheet mietitty yhdessä työelämän edustajien kanssa.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ei ole tehnyt annettuja tehtäviä. Ei ole osallistunut projektiseminaareihin. Ei ole osoittanut osaamistaan.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Osaa käsitellä tehtäväkohtaisesti annettua (valittua) aihealuetta, ymmärtää käytetyt termit ja niiden yhteyden. On mukana projektiryhmän toiminnassa.
Loppuraportti ei sisällä oleellisia puutteita ja se on palautettu pääsääntöisesti ajallaan. Projektiseminaari pidetty
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Pystyy soveltamaan eri lähteistä hankittuja asiakokonaisuuksia johdonmukaisesti. Ymmärtää erilaisia aiheeseen liittyviä tekniikoita, termejä ja hallitsee niiden käytön.
On aktiivisesti mukana projektiryhmän toiminnassa.
Loppuraportti on laadittu ohjeiden mukaisesti (ONT ohje) ja se on palautettu ajallaan. Projektiseminaarin asiasisältö, tiivistys ja aikataulu ohjeiden mukaisesti.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Pystyy itsenäisesti ja laaja-alaisesti osoittamaan tehtäväkohtaisen aihealueen asioiden hallinnan.
Loppuraportti on laadittu ohjeiden mukaisesti (ONT-ohje), aihetta on käsitelty monipuolisesti ja raportti on palautettu ajallaan.
On aktiivisesti mukana projektiryhmän toiminnassa ja on ollut aktiivsesti kehittämäsä sitä.
Projektiseminaarin asiasisältö, tiivistys ja aikataulu ohjeiden mukaisesti.