ProjektijohtaminenLaajuus (5 op)
Tunnus: 3H00EO75
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
- Opiskelija osaa tehdä projektisuunnitelman
- Opiskelija osaa rakentaa ja johtaa projektiryhmää tavoitteellisesti
- Opiskelija osaa raportoida projektin vaiheet ja tulokset
- Opiskelija osaa käyttää projketin johtamisen tukena siihen soveltuvia digitaalisia alustoja
Sisältö
Kuinka teen projektisuunnitelman?
Miten tulee huomioida toimivaa projektiryhmää rakennettaessa?
Miten johdan tiimiä projektin eri vaiheissa?
Kuinka helpotan viestintää ja projektin etenemise seurantaa digitaalisilla työkaluilla?
Kuinka raportoin projektin tulokset?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija näyttää teoriatietoon perustaen ja tiimiyrityksessä toimien osaavansa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelijalla ei ole näyttöä projektijohtamisen taidoista.
Ilmoittautumisaika
24.11.2021 - 31.01.2022
Ajoitus
10.01.2022 - 31.12.2024
Laajuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous ja media
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 42
Koulutus
- Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Timo Nevalainen
- Mikael Lindell
- Tanja Verho
Ryhmät
-
21TIJOYrittäjyys ja tiimijohtaminen 2021, päivätoteutus
Tavoitteet (OJ)
- Opiskelija osaa tehdä projektisuunnitelman
- Opiskelija osaa rakentaa ja johtaa projektiryhmää tavoitteellisesti
- Opiskelija osaa raportoida projektin vaiheet ja tulokset
- Opiskelija osaa käyttää projketin johtamisen tukena siihen soveltuvia digitaalisia alustoja
Sisältö (OJ)
Kuinka teen projektisuunnitelman?
Miten tulee huomioida toimivaa projektiryhmää rakennettaessa?
Miten johdan tiimiä projektin eri vaiheissa?
Kuinka helpotan viestintää ja projektin etenemise seurantaa digitaalisilla työkaluilla?
Kuinka raportoin projektin tulokset?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija näyttää teoriatietoon perustaen ja tiimiyrityksessä toimien osaavansa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelijalla ei ole näyttöä projektijohtamisen taidoista.
Aika ja paikka
Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen opintojen aikana liiketoimintaprojektissa, jossa opiskelija toimii projektipäällikkönä tai vastaavassa johtotehtävässä.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Tenttiä ei ole. Projektijohtamisen osaaminen osoitetaan
- liiketoimintaprojektia johtamalla
- kirjallisella projektisuunnitelmalla
- kirjallisella raportilla
jotka sisältävät talouden suunnittelun ja toteuman seurannan.
Dokumentit palautetaan valmentajalle.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu
- itsearviointiin: projektin johtamisen onnistuneisuus
- vertaisarviointiin: tiimiyrittäjien palaute erityisesti johtajana toimimisesta
- valmentajan palautteeseen: kehityskeskusteluissa tai muissa tapaamisissa käyty palaute
- asiakaspalautteeseen.
Arviointi kirjataan projektiraporttiin.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Proakateamialla ei juurikaan ole perinteisiä luentoja tai tenttejä. Oppimistapoja ja -tilanteita ovat esimerkiksi pajat (alustukset, dialogi, työpajatyöskentely, itsenäinen opiskelu), kirjallisuus, kirjoittaminen ja julkaiseminen, asiantuntijaluennot ja muu tiedonhankinta, projektityöskentely, seminaarit, solut ja yhteiset tapahtumat. Oppiminen kytkeytyy liiketoimintaprojekteihin. Projektijohtaminen opitaan johtamalla liiketoimintaprojektia.
Oppimateriaalit
Kirjallisuusvinkkejä ja sparrausta saa mm. valmentajilta, opettajilta ja toisilta tiimiyrittäjiltä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 h opiskelijan työtä, joka merkitään tiimin sisäiseen HOPSiin (ajankäytönseurantaan).
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Neuvoteltava valmentajan kanssa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Liiketoimintaprojekti, jota opintojakson suorittamiseksi johdetaan, on tiimiyrityksen business- tai kuluttaja-asiakkaalle myymä tuote tai palvelu.
Lisätietoja opiskelijoille
Proakatemian opintojaksot on integroitu tiimiyrityksen toimintaan. Yksittäisten opintojaksojen suorittaminen opetussuunnitelmasta ei ole mahdollista ilman erityisjärjestelyjä.
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytty
Opiskelija osoittaa ymmärtäneensä ja hallitsevansa käytännössä opintojakson sisällöt tiimiyrityksensä toimintaympäristössä. Opiskelija osaa toimia yhdessä sovittujen arvojen ja toimintatapojen mukaisesti.
Hylätty
Opiskelija ymmärtää opintojakson sisältöihin liittyvät käsitteet pintapuolisesti tai hänellä ole osoittaa näyttöä niiden toteuttamisesta käytännössä. Opiskelija ei toimi yhdessä sovittujen arvojen tai toimintapojen mukaisesti.
Ilmoittautumisaika
02.12.2023 - 31.12.2023
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Yrittäjyys (Proakatemia)
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 47
Koulutus
- Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Veijo Hämäläinen
- Tutta Tanttari
Ryhmät
-
23TIJOYrittäjyys ja tiimijohtaminen 2023, päivätoteutus
Tavoitteet (OJ)
- Opiskelija osaa tehdä projektisuunnitelman
- Opiskelija osaa rakentaa ja johtaa projektiryhmää tavoitteellisesti
- Opiskelija osaa raportoida projektin vaiheet ja tulokset
- Opiskelija osaa käyttää projketin johtamisen tukena siihen soveltuvia digitaalisia alustoja
Sisältö (OJ)
Kuinka teen projektisuunnitelman?
Miten tulee huomioida toimivaa projektiryhmää rakennettaessa?
Miten johdan tiimiä projektin eri vaiheissa?
Kuinka helpotan viestintää ja projektin etenemise seurantaa digitaalisilla työkaluilla?
Kuinka raportoin projektin tulokset?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija näyttää teoriatietoon perustaen ja tiimiyrityksessä toimien osaavansa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelijalla ei ole näyttöä projektijohtamisen taidoista.
Aika ja paikka
Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen opintojen aikana liiketoimintaprojektissa, jossa opiskelija toimii projektipäällikkönä tai vastaavassa johtotehtävässä.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Tenttiä ei ole. Projektijohtamisen osaaminen osoitetaan
- liiketoimintaprojektia johtamalla
- kirjallisella projektisuunnitelmalla
- kirjallisella raportilla
jotka sisältävät talouden suunnittelun ja toteuman seurannan.
Dokumentit palautetaan valmentajalle.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu
- itsearviointiin: projektin johtamisen onnistuneisuus
- vertaisarviointiin: tiimiyrittäjien palaute erityisesti johtajana toimimisesta
- valmentajan palautteeseen: kehityskeskusteluissa tai muissa tapaamisissa käyty palaute
- asiakaspalautteeseen.
Arviointi kirjataan projektiraporttiin.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Proakateamialla ei juurikaan ole perinteisiä luentoja tai tenttejä. Oppimistapoja ja -tilanteita ovat esimerkiksi pajat (alustukset, dialogi, työpajatyöskentely, itsenäinen opiskelu), kirjallisuus, kirjoittaminen ja julkaiseminen, asiantuntijaluennot ja muu tiedonhankinta, projektityöskentely, seminaarit, solut ja yhteiset tapahtumat. Oppiminen kytkeytyy liiketoimintaprojekteihin. Projektijohtaminen opitaan johtamalla liiketoimintaprojektia.
Oppimateriaalit
Kirjallisuusvinkkejä ja sparrausta saa mm. valmentajilta, opettajilta ja toisilta tiimiyrittäjiltä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 h opiskelijan työtä, joka merkitään tiimin sisäiseen HOPSiin (ajankäytönseurantaan).
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Neuvoteltava valmentajan kanssa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Liiketoimintaprojekti, jota opintojakson suorittamiseksi johdetaan, on tiimiyrityksen business- tai kuluttaja-asiakkaalle myymä tuote tai palvelu.
Lisätietoja opiskelijoille
Proakatemian opintojaksot on integroitu tiimiyrityksen toimintaan. Yksittäisten opintojaksojen suorittaminen opetussuunnitelmasta ei ole mahdollista ilman erityisjärjestelyjä.
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytty
Opiskelija osoittaa ymmärtäneensä ja hallitsevansa käytännössä opintojakson sisällöt tiimiyrityksensä toimintaympäristössä. Opiskelija osaa toimia yhdessä sovittujen arvojen ja toimintatapojen mukaisesti.
Hylätty
Opiskelija ymmärtää opintojakson sisältöihin liittyvät käsitteet pintapuolisesti tai hänellä ole osoittaa näyttöä niiden toteuttamisesta käytännössä. Opiskelija ei toimi yhdessä sovittujen arvojen tai toimintapojen mukaisesti.
Ilmoittautumisaika
23.11.2022 - 05.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Yrittäjyys (Proakatemia)
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tarja Tittonen
- Elina Merviö
Ryhmät
-
22TIJOYrittäjyys ja tiimijohtaminen 2022, päivätoteutus
Tavoitteet (OJ)
- Opiskelija osaa tehdä projektisuunnitelman
- Opiskelija osaa rakentaa ja johtaa projektiryhmää tavoitteellisesti
- Opiskelija osaa raportoida projektin vaiheet ja tulokset
- Opiskelija osaa käyttää projketin johtamisen tukena siihen soveltuvia digitaalisia alustoja
Sisältö (OJ)
Kuinka teen projektisuunnitelman?
Miten tulee huomioida toimivaa projektiryhmää rakennettaessa?
Miten johdan tiimiä projektin eri vaiheissa?
Kuinka helpotan viestintää ja projektin etenemise seurantaa digitaalisilla työkaluilla?
Kuinka raportoin projektin tulokset?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija näyttää teoriatietoon perustaen ja tiimiyrityksessä toimien osaavansa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelijalla ei ole näyttöä projektijohtamisen taidoista.
Aika ja paikka
Proakatemialla opiskelijoilla ei ole lukujärjestystä tai annettuja luentoaikatauluja. Viikkoa rytmittävät kaksi kertaa viikossa pidettävät tiimipalaverit eli Pajat, muuten jokainen on itse vastuussa omasta ajankäytöstään. Proakatemialaisen tärkein työväline onkin kalenteri. Tärkeässä roolissa on myös oma motivaatio itsenäiseen opiskeluun ja oppimiseen sekä itsensä kehittämiseen. Proakatemialla vapaus ja vastuu kulkevat käsi kädessä.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä; tunnit kirjataan ja raportoidaan tiimissä sovitun mukaisesti.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Työtunnit, niiden raportointi tiimissä sovitun mukaisesti.
Asiakasprojektit, niiden itse-, vertais- ja valmentaja-arviointi sekä erityisesti asiakaspalaute.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Proakatemialla yrittäjyyden opiskelu alkaa tiimiyrityksen perustamisella. Tiimiyritys koostuu 15–20 opiskelijasta. Kaikilla on takanaan ensimmäisen syksyn perusopinnot. Opiskelijat työskentelevät tiimiyrityksessä ja hakevat samalla jatkuvasti uutta tietoa ja oppia ammattikirjallisuudesta sekä valitsemistaan seminaareista.
Proakatemialla ei juurikaan ole perinteisiä luentoja tai tenttejä. Oppiminen perustuu tekemällä oppimiseen. Opinnot itsessään muotoutuvat tiimipalavereista, pienryhmäopiskelusta, oman tiimiyrityksen liiketoiminnan kehittämisestä, itsenäisestä tiedonhausta sekä erilaisista projekteista. Projekteissa keskitytään esimerkiksi markkinointiin, viestintään, myyntiin, tapahtumajärjestämiseen, graafiseen suunnitteluun, projektijohtamiseen, innovointiin ja tietoteknisten taitojen hyödyntämiseen. Mikään ei kuitenkaan estä opiskelijoita tekemästä juuri tiimiä kiinnostavia projekteja, kunhan lakeja noudatetaan. Projektiopinnot ja harjoittelut suoritetaan asiakasprojekteissa.
Oppimateriaalit
Proakatemialainen lukee paljon. Vuosittain uudistuvasta kirjalistasta, valmentajien vinkeistä tai toisten tiimiyrittäjien suosituksista poimitaan itseä kiinnostavaa, tilanteessa tarpeellista ammattikirjallisuutta. Kirjallisuudesta saadut opit ja ajatukset kootaan esseiksi erillisen ohjeistuksen mukaisesti. Niiden sisältöä sovelletaan projekteihin, oman tiimiyrityksen toimintaan ja itsensä kehittämiseen – siis teoria viedään käytäntöön.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op = 27 h työtä.
Sisällön jaksotus
Projekteja tehdään koko opintojen ajan ensimmäisen syksyn jälkeen myynnin ja asiakkaiden tarpeiden mukaisesti.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Harjoittelu suoritetaan oman tiimiyrityksen asiakasprojekteja tekemällä. Projektiopintojen valinnaisesta suoritustavasta voi neuvotella valmentajan kanssa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kaikilla projekteilla on asiakas ja työ tehdään sille tai sen kanssa sovitusti.
Kansainvälisyys
Projektit voivat olla kansainvälisiä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opinnot integroituvat tiimiyrityksen toimintaan eikä opintojaksolle voi osallistua tutkinto-ohjelman ulkopuolelta ilman erityisjärjestelyjä.
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytty, kun
opiskelija on suunnitellut ja toteuttanut projektin tai projekteja tiimiyrityksen asiakkaille. Sekä suunnittelu että toteutus on raportoitu ja onnistuminen, opit ja kehittämiskohteet arvioitu.
Hylätty, jos
opiskelijan projektilla ei ole asiakasta tai sitä ei ole toteutettu käytännössä.
Ilmoittautumisaika
02.12.2019 - 31.12.2019
Ajoitus
01.01.2020 - 31.07.2022
Laajuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Yrittäjyys (Proakatemia)
Toimipiste
TAMK Proakatemia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Toni Lehtimäki
- Tarja Tittonen
- Elina Merviö
- Tanja Verho
Ryhmät
-
19PROYrittäjyys ja tiimijohtaminen 2019, päivätoteutus
Tavoitteet (OJ)
- Opiskelija osaa tehdä projektisuunnitelman
- Opiskelija osaa rakentaa ja johtaa projektiryhmää tavoitteellisesti
- Opiskelija osaa raportoida projektin vaiheet ja tulokset
- Opiskelija osaa käyttää projketin johtamisen tukena siihen soveltuvia digitaalisia alustoja
Sisältö (OJ)
Kuinka teen projektisuunnitelman?
Miten tulee huomioida toimivaa projektiryhmää rakennettaessa?
Miten johdan tiimiä projektin eri vaiheissa?
Kuinka helpotan viestintää ja projektin etenemise seurantaa digitaalisilla työkaluilla?
Kuinka raportoin projektin tulokset?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija näyttää teoriatietoon perustaen ja tiimiyrityksessä toimien osaavansa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelijalla ei ole näyttöä projektijohtamisen taidoista.
Aika ja paikka
Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen opintojen aikana liiketoimintaprojektissa, jossa opiskelija toimii projektipäällikkönä tai vastaavassa johtotehtävässä.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Tenttiä ei ole. Projektijohtamisen osaaminen osoitetaan
- liiketoimintaprojektia johtamalla
- kirjallisella projektisuunnitelmalla
- kirjallisella raportilla
jotka sisältävät talouden suunnittelun ja toteuman seurannan.
Dokumentit palautetaan valmentajalle.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu
- itsearviointiin: projektin johtamisen onnistuneisuus
- vertaisarviointiin: tiimiyrittäjien palaute erityisesti johtajana toimimisesta
- valmentajan palautteeseen: kehityskeskusteluissa tai muissa tapaamisissa käyty palaute
- asiakaspalautteeseen.
Arviointi kirjataan projektiraporttiin.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Proakateamialla ei juurikaan ole perinteisiä luentoja tai tenttejä. Oppimistapoja ja -tilanteita ovat esimerkiksi pajat (alustukset, dialogi, työpajatyöskentely, itsenäinen opiskelu), kirjallisuus, kirjoittaminen ja julkaiseminen, asiantuntijaluennot ja muu tiedonhankinta, projektityöskentely, seminaarit, solut ja yhteiset tapahtumat. Oppiminen kytkeytyy liiketoimintaprojekteihin. Projektijohtaminen opitaan johtamalla liiketoimintaprojektia.
Oppimateriaalit
Kirjallisuusvinkkejä ja sparrausta saa mm. valmentajilta, opettajilta ja toisilta tiimiyrittäjiltä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 h opiskelijan työtä, joka merkitään tiimin sisäiseen HOPSiin (ajankäytönseurantaan).
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Neuvoteltava valmentajan kanssa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Liiketoimintaprojekti, jota opintojakson suorittamiseksi johdetaan, on tiimiyrityksen business- tai kuluttaja-asiakkaalle myymä tuote tai palvelu.
Lisätietoja opiskelijoille
Proakatemian opintojaksot on integroitu tiimiyrityksen toimintaan. Yksittäisten opintojaksojen suorittaminen opetussuunnitelmasta ei ole mahdollista ilman erityisjärjestelyjä.
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytty
Opiskelija osoittaa ymmärtäneensä ja hallitsevansa käytännössä opintojakson sisällöt tiimiyrityksensä toimintaympäristössä. Opiskelija osaa toimia yhdessä sovittujen arvojen ja toimintatapojen mukaisesti.
Hylätty
Opiskelija ymmärtää opintojakson sisältöihin liittyvät käsitteet pintapuolisesti tai hänellä ole osoittaa näyttöä niiden toteuttamisesta käytännössä. Opiskelija ei toimi yhdessä sovittujen arvojen tai toimintapojen mukaisesti.