Siirry suoraan sisältöön

ProjektijohtaminenLaajuus (5 op)

Tunnus: 3H00EO75

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

- Opiskelija osaa tehdä projektisuunnitelman
- Opiskelija osaa rakentaa ja johtaa projektiryhmää tavoitteellisesti
- Opiskelija osaa raportoida projektin vaiheet ja tulokset
- Opiskelija osaa käyttää projketin johtamisen tukena siihen soveltuvia digitaalisia alustoja

Sisältö

Kuinka teen projektisuunnitelman?
Miten tulee huomioida toimivaa projektiryhmää rakennettaessa?
Miten johdan tiimiä projektin eri vaiheissa?
Kuinka helpotan viestintää ja projektin etenemise seurantaa digitaalisilla työkaluilla?
Kuinka raportoin projektin tulokset?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osaa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija näyttää teoriatietoon perustaen ja tiimiyrityksessä toimien osaavansa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelijalla ei ole näyttöä projektijohtamisen taidoista.

Ilmoittautumisaika

24.11.2021 - 31.01.2022

Ajoitus

10.01.2022 - 31.12.2024

Laajuus

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous ja media

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 42

Koulutus
  • Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Timo Nevalainen
  • Mikael Lindell
  • Tanja Verho
Ryhmät
  • 21TIJO
    Yrittäjyys ja tiimijohtaminen 2021, päivätoteutus

Tavoitteet (OJ)

- Opiskelija osaa tehdä projektisuunnitelman
- Opiskelija osaa rakentaa ja johtaa projektiryhmää tavoitteellisesti
- Opiskelija osaa raportoida projektin vaiheet ja tulokset
- Opiskelija osaa käyttää projketin johtamisen tukena siihen soveltuvia digitaalisia alustoja

Sisältö (OJ)

Kuinka teen projektisuunnitelman?
Miten tulee huomioida toimivaa projektiryhmää rakennettaessa?
Miten johdan tiimiä projektin eri vaiheissa?
Kuinka helpotan viestintää ja projektin etenemise seurantaa digitaalisilla työkaluilla?
Kuinka raportoin projektin tulokset?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija näyttää teoriatietoon perustaen ja tiimiyrityksessä toimien osaavansa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelijalla ei ole näyttöä projektijohtamisen taidoista.

Aika ja paikka

Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen opintojen aikana liiketoimintaprojektissa, jossa opiskelija toimii projektipäällikkönä tai vastaavassa johtotehtävässä.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Tenttiä ei ole. Projektijohtamisen osaaminen osoitetaan
- liiketoimintaprojektia johtamalla
- kirjallisella projektisuunnitelmalla
- kirjallisella raportilla
jotka sisältävät talouden suunnittelun ja toteuman seurannan.
Dokumentit palautetaan valmentajalle.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu
- itsearviointiin: projektin johtamisen onnistuneisuus
- vertaisarviointiin: tiimiyrittäjien palaute erityisesti johtajana toimimisesta
- valmentajan palautteeseen: kehityskeskusteluissa tai muissa tapaamisissa käyty palaute
- asiakaspalautteeseen.

Arviointi kirjataan projektiraporttiin.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Proakateamialla ei juurikaan ole perinteisiä luentoja tai tenttejä. Oppimistapoja ja -tilanteita ovat esimerkiksi pajat (alustukset, dialogi, työpajatyöskentely, itsenäinen opiskelu), kirjallisuus, kirjoittaminen ja julkaiseminen, asiantuntijaluennot ja muu tiedonhankinta, projektityöskentely, seminaarit, solut ja yhteiset tapahtumat. Oppiminen kytkeytyy liiketoimintaprojekteihin. Projektijohtaminen opitaan johtamalla liiketoimintaprojektia.

Oppimateriaalit

Kirjallisuusvinkkejä ja sparrausta saa mm. valmentajilta, opettajilta ja toisilta tiimiyrittäjiltä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 h opiskelijan työtä, joka merkitään tiimin sisäiseen HOPSiin (ajankäytönseurantaan).

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Neuvoteltava valmentajan kanssa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Liiketoimintaprojekti, jota opintojakson suorittamiseksi johdetaan, on tiimiyrityksen business- tai kuluttaja-asiakkaalle myymä tuote tai palvelu.

Lisätietoja opiskelijoille

Proakatemian opintojaksot on integroitu tiimiyrityksen toimintaan. Yksittäisten opintojaksojen suorittaminen opetussuunnitelmasta ei ole mahdollista ilman erityisjärjestelyjä.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hyväksytty
Opiskelija osoittaa ymmärtäneensä ja hallitsevansa käytännössä opintojakson sisällöt tiimiyrityksensä toimintaympäristössä. Opiskelija osaa toimia yhdessä sovittujen arvojen ja toimintatapojen mukaisesti.

Hylätty
Opiskelija ymmärtää opintojakson sisältöihin liittyvät käsitteet pintapuolisesti tai hänellä ole osoittaa näyttöä niiden toteuttamisesta käytännössä. Opiskelija ei toimi yhdessä sovittujen arvojen tai toimintapojen mukaisesti.

Ilmoittautumisaika

02.12.2023 - 31.12.2023

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Yrittäjyys (Proakatemia)

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 47

Koulutus
  • Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Veijo Hämäläinen
  • Tutta Tanttari
Ryhmät
  • 23TIJO
    Yrittäjyys ja tiimijohtaminen 2023, päivätoteutus

Tavoitteet (OJ)

- Opiskelija osaa tehdä projektisuunnitelman
- Opiskelija osaa rakentaa ja johtaa projektiryhmää tavoitteellisesti
- Opiskelija osaa raportoida projektin vaiheet ja tulokset
- Opiskelija osaa käyttää projketin johtamisen tukena siihen soveltuvia digitaalisia alustoja

Sisältö (OJ)

Kuinka teen projektisuunnitelman?
Miten tulee huomioida toimivaa projektiryhmää rakennettaessa?
Miten johdan tiimiä projektin eri vaiheissa?
Kuinka helpotan viestintää ja projektin etenemise seurantaa digitaalisilla työkaluilla?
Kuinka raportoin projektin tulokset?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija näyttää teoriatietoon perustaen ja tiimiyrityksessä toimien osaavansa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelijalla ei ole näyttöä projektijohtamisen taidoista.

Aika ja paikka

Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen opintojen aikana liiketoimintaprojektissa, jossa opiskelija toimii projektipäällikkönä tai vastaavassa johtotehtävässä.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Tenttiä ei ole. Projektijohtamisen osaaminen osoitetaan
- liiketoimintaprojektia johtamalla
- kirjallisella projektisuunnitelmalla
- kirjallisella raportilla
jotka sisältävät talouden suunnittelun ja toteuman seurannan.
Dokumentit palautetaan valmentajalle.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu
- itsearviointiin: projektin johtamisen onnistuneisuus
- vertaisarviointiin: tiimiyrittäjien palaute erityisesti johtajana toimimisesta
- valmentajan palautteeseen: kehityskeskusteluissa tai muissa tapaamisissa käyty palaute
- asiakaspalautteeseen.

Arviointi kirjataan projektiraporttiin.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Proakateamialla ei juurikaan ole perinteisiä luentoja tai tenttejä. Oppimistapoja ja -tilanteita ovat esimerkiksi pajat (alustukset, dialogi, työpajatyöskentely, itsenäinen opiskelu), kirjallisuus, kirjoittaminen ja julkaiseminen, asiantuntijaluennot ja muu tiedonhankinta, projektityöskentely, seminaarit, solut ja yhteiset tapahtumat. Oppiminen kytkeytyy liiketoimintaprojekteihin. Projektijohtaminen opitaan johtamalla liiketoimintaprojektia.

Oppimateriaalit

Kirjallisuusvinkkejä ja sparrausta saa mm. valmentajilta, opettajilta ja toisilta tiimiyrittäjiltä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 h opiskelijan työtä, joka merkitään tiimin sisäiseen HOPSiin (ajankäytönseurantaan).

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Neuvoteltava valmentajan kanssa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Liiketoimintaprojekti, jota opintojakson suorittamiseksi johdetaan, on tiimiyrityksen business- tai kuluttaja-asiakkaalle myymä tuote tai palvelu.

Lisätietoja opiskelijoille

Proakatemian opintojaksot on integroitu tiimiyrityksen toimintaan. Yksittäisten opintojaksojen suorittaminen opetussuunnitelmasta ei ole mahdollista ilman erityisjärjestelyjä.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hyväksytty
Opiskelija osoittaa ymmärtäneensä ja hallitsevansa käytännössä opintojakson sisällöt tiimiyrityksensä toimintaympäristössä. Opiskelija osaa toimia yhdessä sovittujen arvojen ja toimintatapojen mukaisesti.

Hylätty
Opiskelija ymmärtää opintojakson sisältöihin liittyvät käsitteet pintapuolisesti tai hänellä ole osoittaa näyttöä niiden toteuttamisesta käytännössä. Opiskelija ei toimi yhdessä sovittujen arvojen tai toimintapojen mukaisesti.

Ilmoittautumisaika

23.11.2022 - 05.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.07.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Yrittäjyys (Proakatemia)

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Tarja Tittonen
  • Elina Merviö
Ryhmät
  • 22TIJO
    Yrittäjyys ja tiimijohtaminen 2022, päivätoteutus

Tavoitteet (OJ)

- Opiskelija osaa tehdä projektisuunnitelman
- Opiskelija osaa rakentaa ja johtaa projektiryhmää tavoitteellisesti
- Opiskelija osaa raportoida projektin vaiheet ja tulokset
- Opiskelija osaa käyttää projketin johtamisen tukena siihen soveltuvia digitaalisia alustoja

Sisältö (OJ)

Kuinka teen projektisuunnitelman?
Miten tulee huomioida toimivaa projektiryhmää rakennettaessa?
Miten johdan tiimiä projektin eri vaiheissa?
Kuinka helpotan viestintää ja projektin etenemise seurantaa digitaalisilla työkaluilla?
Kuinka raportoin projektin tulokset?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija näyttää teoriatietoon perustaen ja tiimiyrityksessä toimien osaavansa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelijalla ei ole näyttöä projektijohtamisen taidoista.

Aika ja paikka

Proakatemialla opiskelijoilla ei ole lukujärjestystä tai annettuja luentoaikatauluja. Viikkoa rytmittävät kaksi kertaa viikossa pidettävät tiimipalaverit eli Pajat, muuten jokainen on itse vastuussa omasta ajankäytöstään. Proakatemialaisen tärkein työväline onkin kalenteri. Tärkeässä roolissa on myös oma motivaatio itsenäiseen opiskeluun ja oppimiseen sekä itsensä kehittämiseen. Proakatemialla vapaus ja vastuu kulkevat käsi kädessä.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä; tunnit kirjataan ja raportoidaan tiimissä sovitun mukaisesti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Työtunnit, niiden raportointi tiimissä sovitun mukaisesti.
Asiakasprojektit, niiden itse-, vertais- ja valmentaja-arviointi sekä erityisesti asiakaspalaute.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Proakatemialla yrittäjyyden opiskelu alkaa tiimiyrityksen perustamisella. Tiimiyritys koostuu 15–20 opiskelijasta. Kaikilla on takanaan ensimmäisen syksyn perusopinnot. Opiskelijat työskentelevät tiimiyrityksessä ja hakevat samalla jatkuvasti uutta tietoa ja oppia ammattikirjallisuudesta sekä valitsemistaan seminaareista.

Proakatemialla ei juurikaan ole perinteisiä luentoja tai tenttejä. Oppiminen perustuu tekemällä oppimiseen. Opinnot itsessään muotoutuvat tiimipalavereista, pienryhmäopiskelusta, oman tiimiyrityksen liiketoiminnan kehittämisestä, itsenäisestä tiedonhausta sekä erilaisista projekteista. Projekteissa keskitytään esimerkiksi markkinointiin, viestintään, myyntiin, tapahtumajärjestämiseen, graafiseen suunnitteluun, projektijohtamiseen, innovointiin ja tietoteknisten taitojen hyödyntämiseen. Mikään ei kuitenkaan estä opiskelijoita tekemästä juuri tiimiä kiinnostavia projekteja, kunhan lakeja noudatetaan. Projektiopinnot ja harjoittelut suoritetaan asiakasprojekteissa.

Oppimateriaalit

Proakatemialainen lukee paljon. Vuosittain uudistuvasta kirjalistasta, valmentajien vinkeistä tai toisten tiimiyrittäjien suosituksista poimitaan itseä kiinnostavaa, tilanteessa tarpeellista ammattikirjallisuutta. Kirjallisuudesta saadut opit ja ajatukset kootaan esseiksi erillisen ohjeistuksen mukaisesti. Niiden sisältöä sovelletaan projekteihin, oman tiimiyrityksen toimintaan ja itsensä kehittämiseen – siis teoria viedään käytäntöön.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op = 27 h työtä.

Sisällön jaksotus

Projekteja tehdään koko opintojen ajan ensimmäisen syksyn jälkeen myynnin ja asiakkaiden tarpeiden mukaisesti.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Harjoittelu suoritetaan oman tiimiyrityksen asiakasprojekteja tekemällä. Projektiopintojen valinnaisesta suoritustavasta voi neuvotella valmentajan kanssa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kaikilla projekteilla on asiakas ja työ tehdään sille tai sen kanssa sovitusti.

Kansainvälisyys

Projektit voivat olla kansainvälisiä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opinnot integroituvat tiimiyrityksen toimintaan eikä opintojaksolle voi osallistua tutkinto-ohjelman ulkopuolelta ilman erityisjärjestelyjä.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hyväksytty, kun
opiskelija on suunnitellut ja toteuttanut projektin tai projekteja tiimiyrityksen asiakkaille. Sekä suunnittelu että toteutus on raportoitu ja onnistuminen, opit ja kehittämiskohteet arvioitu.

Hylätty, jos
opiskelijan projektilla ei ole asiakasta tai sitä ei ole toteutettu käytännössä.

Ilmoittautumisaika

02.12.2019 - 31.12.2019

Ajoitus

01.01.2020 - 31.07.2022

Laajuus

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Yrittäjyys (Proakatemia)

Toimipiste

TAMK Proakatemia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Toni Lehtimäki
  • Tarja Tittonen
  • Elina Merviö
  • Tanja Verho
Ryhmät
  • 19PRO
    Yrittäjyys ja tiimijohtaminen 2019, päivätoteutus

Tavoitteet (OJ)

- Opiskelija osaa tehdä projektisuunnitelman
- Opiskelija osaa rakentaa ja johtaa projektiryhmää tavoitteellisesti
- Opiskelija osaa raportoida projektin vaiheet ja tulokset
- Opiskelija osaa käyttää projketin johtamisen tukena siihen soveltuvia digitaalisia alustoja

Sisältö (OJ)

Kuinka teen projektisuunnitelman?
Miten tulee huomioida toimivaa projektiryhmää rakennettaessa?
Miten johdan tiimiä projektin eri vaiheissa?
Kuinka helpotan viestintää ja projektin etenemise seurantaa digitaalisilla työkaluilla?
Kuinka raportoin projektin tulokset?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija näyttää teoriatietoon perustaen ja tiimiyrityksessä toimien osaavansa johtaa projektia projektin tavoitteiden ja vaatimusten mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa projektiryhmän jäseniä. Opiskelija osaa dokumentoida projektin eri vaiheet projektisuunnitelmasta loppuraporttiin.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelijalla ei ole näyttöä projektijohtamisen taidoista.

Aika ja paikka

Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen opintojen aikana liiketoimintaprojektissa, jossa opiskelija toimii projektipäällikkönä tai vastaavassa johtotehtävässä.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Tenttiä ei ole. Projektijohtamisen osaaminen osoitetaan
- liiketoimintaprojektia johtamalla
- kirjallisella projektisuunnitelmalla
- kirjallisella raportilla
jotka sisältävät talouden suunnittelun ja toteuman seurannan.
Dokumentit palautetaan valmentajalle.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu
- itsearviointiin: projektin johtamisen onnistuneisuus
- vertaisarviointiin: tiimiyrittäjien palaute erityisesti johtajana toimimisesta
- valmentajan palautteeseen: kehityskeskusteluissa tai muissa tapaamisissa käyty palaute
- asiakaspalautteeseen.

Arviointi kirjataan projektiraporttiin.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Proakateamialla ei juurikaan ole perinteisiä luentoja tai tenttejä. Oppimistapoja ja -tilanteita ovat esimerkiksi pajat (alustukset, dialogi, työpajatyöskentely, itsenäinen opiskelu), kirjallisuus, kirjoittaminen ja julkaiseminen, asiantuntijaluennot ja muu tiedonhankinta, projektityöskentely, seminaarit, solut ja yhteiset tapahtumat. Oppiminen kytkeytyy liiketoimintaprojekteihin. Projektijohtaminen opitaan johtamalla liiketoimintaprojektia.

Oppimateriaalit

Kirjallisuusvinkkejä ja sparrausta saa mm. valmentajilta, opettajilta ja toisilta tiimiyrittäjiltä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 h opiskelijan työtä, joka merkitään tiimin sisäiseen HOPSiin (ajankäytönseurantaan).

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Neuvoteltava valmentajan kanssa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Liiketoimintaprojekti, jota opintojakson suorittamiseksi johdetaan, on tiimiyrityksen business- tai kuluttaja-asiakkaalle myymä tuote tai palvelu.

Lisätietoja opiskelijoille

Proakatemian opintojaksot on integroitu tiimiyrityksen toimintaan. Yksittäisten opintojaksojen suorittaminen opetussuunnitelmasta ei ole mahdollista ilman erityisjärjestelyjä.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hyväksytty
Opiskelija osoittaa ymmärtäneensä ja hallitsevansa käytännössä opintojakson sisällöt tiimiyrityksensä toimintaympäristössä. Opiskelija osaa toimia yhdessä sovittujen arvojen ja toimintatapojen mukaisesti.

Hylätty
Opiskelija ymmärtää opintojakson sisältöihin liittyvät käsitteet pintapuolisesti tai hänellä ole osoittaa näyttöä niiden toteuttamisesta käytännössä. Opiskelija ei toimi yhdessä sovittujen arvojen tai toimintapojen mukaisesti.