Siirry suoraan sisältöön

Myynnin ja markkinoinnin älykäs yhteispeliLaajuus (5 op)

Tunnus: 3H00GO64

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson tavoitteena on kehittää automatisoituun markkinointi- ja myyntikampanjasuunnitteluun liittyvää osaamista. Opintojakso antaa valmiudet huomioida tiimityötä osana markkinointi- ja myyntikampanjasuunnittelua.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- ymmärtää automaation merkityksen markkinoinnissa ja myynnissä
- osaa suunnitella markkinointi- ja myyntikampanjan
- jäsentää oman roolinsa osana ryhmän toimintaa
- osaa valita kampanjatavoitteet ja -mittarit
- tietää, miten automaatiojärjestelmää voi soveltaa osana markkinointi- ja myyntikampanjaa
- osaa dokumentoida projektin etenemisen ja esitellä projektin tulokset

Sisältö

- Myynti- ja markkinointikampanjan suunnittelu
- Avainmittarit ja tavoiteasetanta osana kampanjaa
- Toiminta ryhmän jäsenenä
- Automaatiojärjestelmä markkinointi- ja myyntikampanjoissa
- Kampanjan dokumentointi ja tulosten esittely​

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tunnistaa markkinointi- ja myyntikampanjan elementtejä. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin automaation perusteita. Opiskelija osallistuu työn tekemiseen ja raportointiin osana ryhmää.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija jäsentää markkinointi- ja myyntikampanjan pääelementit, mittarit ja tavoitteet. Opiskelija osaa valita automaatiojärjestelmän tarjoamista vaihtoehdoista kampanjaa tukevat työkalut ja soveltaa niitä. Opiskelija toimii aktiivisesti ryhmän jäsenenä ja osaa raportoida työnsä hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija pystyy analysoimaan markkinointi- ja myyntikampanjan elementtejä, mittareita ja tavoitteita sekä niiden välisiä suhteita. Opiskelija ymmärtää automaatiojärjestelmän ja kampanjan muodostaman kokonaisuuden ja osaa perustella tehtyjä työkaluvalintoja. Opiskelija on erittäin motivoitunut, ottaa sitoutuneesti vastuuta omasta ja ryhmän suoriutumisesta ja raportoinnista.