Siirry suoraan sisältöön

Asiakaskokemuksen palvelumuotoiluLaajuus (5 op)

Tunnus: 3H00GJ44

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakso antaa valmiudet asiakaskokemuksen kehittämiseen palvelumuotoilun menetelmien ja -työkalujen avulla.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- ymmärtää asiakaskeskeisyyden ja asiakaskokemuksen merkityksen organisaation liiketoiminnalle
- tietää miten erilaisia menetelmiä käytetään asiakasymmärryksen syventämiseen
- osaa soveltaa palvelumuotoilun periaatteita ja menetelmiä asiakaskokemuksen parantamiseksi
- osaa suunnitella ja toteuttaa asiakaskokemuksen kehittämiseen liittyvän palvelumuotoiluprojektin
- osaa esitellä palvelumuotoiluprojektin tulokset

Sisältö

Asiakaskeskeisyys
Asiakasymmärrys
Palvelumuotoilun perusteet
Asiakaskokemuksen kehittäminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija ymmärtää asiakaskeskeisyyden ja asiakaskokemuksen merkityksen yleisiä periaatteita organisaation liiketoiminnalle ja tunnistaa joitakin asiakasymmärryksen syventämiseen soveltuvia menetelmiä. Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun perusteet ja hän osallistuu palvelumuotoiluprojektin suunnitteluun, toteuttamiseen ja raportointiin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija ymmärtää asiakaskeskeisyyden ja asiakaskokemuksen merkityksen organisaation liiketoiminnalle ja osaa valita asiakasymmärryksen syventämiseen soveltuvat menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa palvelumuotoilun periaatteita sekä menetelmiä asiakaskokemuksen parantamiseksi ja osallistuu aktiivisesti palvelumuotoiluprojektin suunnitteluun ja toteuttamiseen. Opiskelija toimii aktiivisesti ryhmän jäsenenä ja osaa raportoida työnsä hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää asiakaskeskeisyyden ja asiakaskokemuksen merkityksen organisaation liiketoiminnalle ja pystyy suosittelemaan tilanteeseen sopivimmat asiakasymmärryksen syventämiseen soveltuvat menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa monipuolisesti palvelumuotoilun periaatteita sekä menetelmiä asiakaskokemuksen parantamiseksi ja osallistuu erittäin aktiivisesti palvelumuotoiluprojektin suunnitteluun ja toteuttamiseen. Opiskelija on erittäin motivoitunut, ottaa sitoutuneesti vastuuta omasta ja ryhmän suoriutumisesta ja raportoinnista.