Siirry suoraan sisältöön

Myynnin johtaminenLaajuus (5 op)

Tunnus: 3H00GO63

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson tavoitteena on kehittää myynnin johtamisen perusosaamista. Opintojakso antaa valmiudet digitaalisten työkalujen hyödyntämiseen datapohjaisessa myynnin johtamisessa.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- jäsentää myyntijohtajan roolin ja tavoitteet osana myyntiorganisaatiota
- ymmärtää digitaalisten työkalujen sekä datapohjaisen myynnin johtamisen merkityksen
- tietää, miten digitaalisia työkaluja ja dataa voidaan hyödyntää myynnin suunnittelussa, analysoinnissa ja raportoinnissa
- jäsentää asiakaskannattavuuslaskennan keskeiset periaatteet

Sisältö

- Myynnin dataperustainen johtaminen​
- Myynnin digitaaliset työkalut​
- Myynnin suunnittelu​, raportointi ja analysointi
- Myyntidata ja asiakaskannattavuuslaskenta

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tunnistaa joitakin myyntijohtajan rooliin ja tavoitteisiin liittyviä osa-alueita. Opiskelija ymmärtää myynnin digitaalisten työkalujen käytön sekä datapohjaisen myynnin johtamisen perusteet. Opiskelija osaa nimetä asiakaskannattavuuslaskennan periaatteita sekä suoriutuu rutiininomaisista myynnin suunnitteluun, raportointiin ja analysointiin liittyvistä tehtävistä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija jäsentää myyntijohtajan roolin ja tavoitteet osana myyntiorganisaation toimintaa. Opiskelija osaa selittää myynnin digitaalisten työkalujen käyttöä osana datapohjaista myynnin johtamista. Opiskelija osaa soveltaa asiakaskannattavuuslaskennan periaatteita sekä toimii aktiivisesti myynnin suunnitteluun, analysointiin ja raportointiin liittyvissä tehtävissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija pystyy analysoimaan myyntijohtajan roolia ja tavoitteita sekä suosittelemaan tilanteeseen sopivia toimintatapoja. Opiskelija ymmärtää myynnin datapohjaisen johtamisen ja myynnin digitaalisten työkalujen väliset yhteydet sekä niiden muodostaman kokonaisuuden. Opiskelija osaa soveltaa asiakaskannattavuuslaskennan periaatteita valintojaan perustellen sekä toimii aktiivisesti ja muita neuvoen myynnin suunnitteluun, analysointiin ja raportointiin liittyvissä tehtävissä.