Siirry suoraan sisältöön

Ammatillinen valmennus 1Laajuus (5 op)

Tunnus: 3H00DP08

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson aikana opiskelija kehittää omaa ammatillista kasvuaan käytännönläheisesti ja omatoimisesti hyödyntäen valmennuksen tarjoamia työkaluja ja periaatteita. Valmennuksen tehtävä on haastaa ja tukea opiskelijan toimintaa sekä yksilönä että tiimissä. Opiskelija alkaa kokoamaan ammatillista portfoliota, jota täydennetään ja päivitetään läpi opintojen.

Tavoitteet:
Opiskelija
- tunnistaa oman minän lähtökohdat ja osaa asettaa kokonaisvaltaisia tavoitteita sekä henkilökohtaiselle että ammatilliselle kasvulle
- ymmärtää omaa ja toisten toimintaa tiimissä
- tietää yhteistyökyvyn, viestintätaitojen, vastuuntunnon, sitoutumisen, elinikäisen oppimisen ja muutoksen sietokyvyn merkityksen ammatillisessa kehittymisessä
- osaa hahmottaa liiketoiminnan kokonaisuuksia
- osaa etsiä tietoa ja analysoida liiketoiminnan eri osa-alueita peilaten niitä omiin kehittämiskohtiinsa ja vahvuuksiinsa
- osaa hyödyntää verkkomateriaalia työnhaussa
- tuntee työelämän etikettejä ja ajankohtaisia ilmiöitä
- ymmärtää vastuullisuuden ja kestävän kehityksen merkityksen liike-elämässä
- tiedostaa itsenäisen vastuunkannon merkitystä omasta ammatillisesta kehityksestä ja oppimisesta.

Sisältö

MINÄ YKSILÖNÄ
Mitkä ovat lähtökohtani ammatilliselle kasvulle?
Mitkä ovat henkilökohtaiset vahvuuteni ja kehittämiskohteeni?
Miten työskentelen saavuttaakseni tavoitteeni?

MINÄ TIIMIPELAAJANA
Mitkä ovat tiimin toiminnan kannalta keskeisimmät toimintatavat ja periaatteet
Millainen viestijä olen tiimissä?
Miten omalla toiminnallani edistän tiimin tavoitteiden saavuttamista?

MINÄ LIIKETALOUDEN ALALLA
Miten liiketoiminta kehittyy ja muuttuu?
Millaisia mahdollisuuksia se tarjoaa tulevaisuudessa?
Mitkä ovat liiketalouden ajankohtaiset ilmiöt?
Miten liiketaloudessa toimitaankestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti?

MINÄ TYÖELÄMÄSSÄ
Millaisia tulevaisuuden työelämätaitoja minulla tulisi olla?
Millaisen suuntautumispolun valitsen opinnoissani?
Miten sijoitun ja hakeudun työelämään?

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty (S) / Hylätty (0)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti valmennukseen ja suorittaa hyväksytysti kaikki annetut yksilölliset ja tiimikohtaiset toimeksiannot koko 1. lukuvuoden opintojen aikana.

Ilmoittautumisaika

07.06.2023 - 30.08.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 24.04.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous ja media

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Katri Koli
  • Marja-Liisa Timperi
  • Taina Matis
  • Anu Kallionpää
Vastuuhenkilö

Taina Matis

Ryhmät
  • 23LIKO2
    Liiketalous 2023, päivätoteutus ryhmä 2

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson aikana opiskelija kehittää omaa ammatillista kasvuaan käytännönläheisesti ja omatoimisesti hyödyntäen valmennuksen tarjoamia työkaluja ja periaatteita. Valmennuksen tehtävä on haastaa ja tukea opiskelijan toimintaa sekä yksilönä että tiimissä. Opiskelija alkaa kokoamaan ammatillista portfoliota, jota täydennetään ja päivitetään läpi opintojen.

Tavoitteet:
Opiskelija
- tunnistaa oman minän lähtökohdat ja osaa asettaa kokonaisvaltaisia tavoitteita sekä henkilökohtaiselle että ammatilliselle kasvulle
- ymmärtää omaa ja toisten toimintaa tiimissä
- tietää yhteistyökyvyn, viestintätaitojen, vastuuntunnon, sitoutumisen, elinikäisen oppimisen ja muutoksen sietokyvyn merkityksen ammatillisessa kehittymisessä
- osaa hahmottaa liiketoiminnan kokonaisuuksia
- osaa etsiä tietoa ja analysoida liiketoiminnan eri osa-alueita peilaten niitä omiin kehittämiskohtiinsa ja vahvuuksiinsa
- osaa hyödyntää verkkomateriaalia työnhaussa
- tuntee työelämän etikettejä ja ajankohtaisia ilmiöitä
- ymmärtää vastuullisuuden ja kestävän kehityksen merkityksen liike-elämässä
- tiedostaa itsenäisen vastuunkannon merkitystä omasta ammatillisesta kehityksestä ja oppimisesta.

Sisältö (OJ)

MINÄ YKSILÖNÄ
Mitkä ovat lähtökohtani ammatilliselle kasvulle?
Mitkä ovat henkilökohtaiset vahvuuteni ja kehittämiskohteeni?
Miten työskentelen saavuttaakseni tavoitteeni?

MINÄ TIIMIPELAAJANA
Mitkä ovat tiimin toiminnan kannalta keskeisimmät toimintatavat ja periaatteet
Millainen viestijä olen tiimissä?
Miten omalla toiminnallani edistän tiimin tavoitteiden saavuttamista?

MINÄ LIIKETALOUDEN ALALLA
Miten liiketoiminta kehittyy ja muuttuu?
Millaisia mahdollisuuksia se tarjoaa tulevaisuudessa?
Mitkä ovat liiketalouden ajankohtaiset ilmiöt?
Miten liiketaloudessa toimitaankestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti?

MINÄ TYÖELÄMÄSSÄ
Millaisia tulevaisuuden työelämätaitoja minulla tulisi olla?
Millaisen suuntautumispolun valitsen opinnoissani?
Miten sijoitun ja hakeudun työelämään?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty (S) / Hylätty (0)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti valmennukseen ja suorittaa hyväksytysti kaikki annetut yksilölliset ja tiimikohtaiset toimeksiannot koko 1. lukuvuoden opintojen aikana.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

07.06.2023 - 30.08.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 24.04.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous ja media

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Pia Lamminsivu
  • Marja-Liisa Timperi
  • Anu Kallionpää
Vastuuhenkilö

Pia Lamminsivu

Ryhmät
  • 23LIKO1
    Liiketalous 2023, päivätoteutus ryhmä 1

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson aikana opiskelija kehittää omaa ammatillista kasvuaan käytännönläheisesti ja omatoimisesti hyödyntäen valmennuksen tarjoamia työkaluja ja periaatteita. Valmennuksen tehtävä on haastaa ja tukea opiskelijan toimintaa sekä yksilönä että tiimissä. Opiskelija alkaa kokoamaan ammatillista portfoliota, jota täydennetään ja päivitetään läpi opintojen.

Tavoitteet:
Opiskelija
- tunnistaa oman minän lähtökohdat ja osaa asettaa kokonaisvaltaisia tavoitteita sekä henkilökohtaiselle että ammatilliselle kasvulle
- ymmärtää omaa ja toisten toimintaa tiimissä
- tietää yhteistyökyvyn, viestintätaitojen, vastuuntunnon, sitoutumisen, elinikäisen oppimisen ja muutoksen sietokyvyn merkityksen ammatillisessa kehittymisessä
- osaa hahmottaa liiketoiminnan kokonaisuuksia
- osaa etsiä tietoa ja analysoida liiketoiminnan eri osa-alueita peilaten niitä omiin kehittämiskohtiinsa ja vahvuuksiinsa
- osaa hyödyntää verkkomateriaalia työnhaussa
- tuntee työelämän etikettejä ja ajankohtaisia ilmiöitä
- ymmärtää vastuullisuuden ja kestävän kehityksen merkityksen liike-elämässä
- tiedostaa itsenäisen vastuunkannon merkitystä omasta ammatillisesta kehityksestä ja oppimisesta.

Sisältö (OJ)

MINÄ YKSILÖNÄ
Mitkä ovat lähtökohtani ammatilliselle kasvulle?
Mitkä ovat henkilökohtaiset vahvuuteni ja kehittämiskohteeni?
Miten työskentelen saavuttaakseni tavoitteeni?

MINÄ TIIMIPELAAJANA
Mitkä ovat tiimin toiminnan kannalta keskeisimmät toimintatavat ja periaatteet
Millainen viestijä olen tiimissä?
Miten omalla toiminnallani edistän tiimin tavoitteiden saavuttamista?

MINÄ LIIKETALOUDEN ALALLA
Miten liiketoiminta kehittyy ja muuttuu?
Millaisia mahdollisuuksia se tarjoaa tulevaisuudessa?
Mitkä ovat liiketalouden ajankohtaiset ilmiöt?
Miten liiketaloudessa toimitaankestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti?

MINÄ TYÖELÄMÄSSÄ
Millaisia tulevaisuuden työelämätaitoja minulla tulisi olla?
Millaisen suuntautumispolun valitsen opinnoissani?
Miten sijoitun ja hakeudun työelämään?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty (S) / Hylätty (0)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti valmennukseen ja suorittaa hyväksytysti kaikki annetut yksilölliset ja tiimikohtaiset toimeksiannot koko 1. lukuvuoden opintojen aikana.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

07.06.2023 - 30.08.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 30.04.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous ja media

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Marja-Liisa Timperi
  • Hanna Laasanen
  • Anu Kallionpää
Vastuuhenkilö

Hanna Laasanen

Ryhmät
  • 23LIKO3
    Liiketalous 2023, päivätoteutus ryhmä 3

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson aikana opiskelija kehittää omaa ammatillista kasvuaan käytännönläheisesti ja omatoimisesti hyödyntäen valmennuksen tarjoamia työkaluja ja periaatteita. Valmennuksen tehtävä on haastaa ja tukea opiskelijan toimintaa sekä yksilönä että tiimissä. Opiskelija alkaa kokoamaan ammatillista portfoliota, jota täydennetään ja päivitetään läpi opintojen.

Tavoitteet:
Opiskelija
- tunnistaa oman minän lähtökohdat ja osaa asettaa kokonaisvaltaisia tavoitteita sekä henkilökohtaiselle että ammatilliselle kasvulle
- ymmärtää omaa ja toisten toimintaa tiimissä
- tietää yhteistyökyvyn, viestintätaitojen, vastuuntunnon, sitoutumisen, elinikäisen oppimisen ja muutoksen sietokyvyn merkityksen ammatillisessa kehittymisessä
- osaa hahmottaa liiketoiminnan kokonaisuuksia
- osaa etsiä tietoa ja analysoida liiketoiminnan eri osa-alueita peilaten niitä omiin kehittämiskohtiinsa ja vahvuuksiinsa
- osaa hyödyntää verkkomateriaalia työnhaussa
- tuntee työelämän etikettejä ja ajankohtaisia ilmiöitä
- ymmärtää vastuullisuuden ja kestävän kehityksen merkityksen liike-elämässä
- tiedostaa itsenäisen vastuunkannon merkitystä omasta ammatillisesta kehityksestä ja oppimisesta.

Sisältö (OJ)

MINÄ YKSILÖNÄ
Mitkä ovat lähtökohtani ammatilliselle kasvulle?
Mitkä ovat henkilökohtaiset vahvuuteni ja kehittämiskohteeni?
Miten työskentelen saavuttaakseni tavoitteeni?

MINÄ TIIMIPELAAJANA
Mitkä ovat tiimin toiminnan kannalta keskeisimmät toimintatavat ja periaatteet
Millainen viestijä olen tiimissä?
Miten omalla toiminnallani edistän tiimin tavoitteiden saavuttamista?

MINÄ LIIKETALOUDEN ALALLA
Miten liiketoiminta kehittyy ja muuttuu?
Millaisia mahdollisuuksia se tarjoaa tulevaisuudessa?
Mitkä ovat liiketalouden ajankohtaiset ilmiöt?
Miten liiketaloudessa toimitaankestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti?

MINÄ TYÖELÄMÄSSÄ
Millaisia tulevaisuuden työelämätaitoja minulla tulisi olla?
Millaisen suuntautumispolun valitsen opinnoissani?
Miten sijoitun ja hakeudun työelämään?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty (S) / Hylätty (0)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti valmennukseen ja suorittaa hyväksytysti kaikki annetut yksilölliset ja tiimikohtaiset toimeksiannot koko 1. lukuvuoden opintojen aikana.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

07.06.2023 - 30.08.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.05.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous ja media

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Milja Valtonen
  • Marja-Liisa Timperi
  • Anu Kallionpää
Vastuuhenkilö

Milja Valtonen

Ryhmät
  • 23LIKO4
    Liiketalous 2023, päivätoteutus ryhmä 4

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson aikana opiskelija kehittää omaa ammatillista kasvuaan käytännönläheisesti ja omatoimisesti hyödyntäen valmennuksen tarjoamia työkaluja ja periaatteita. Valmennuksen tehtävä on haastaa ja tukea opiskelijan toimintaa sekä yksilönä että tiimissä. Opiskelija alkaa kokoamaan ammatillista portfoliota, jota täydennetään ja päivitetään läpi opintojen.

Tavoitteet:
Opiskelija
- tunnistaa oman minän lähtökohdat ja osaa asettaa kokonaisvaltaisia tavoitteita sekä henkilökohtaiselle että ammatilliselle kasvulle
- ymmärtää omaa ja toisten toimintaa tiimissä
- tietää yhteistyökyvyn, viestintätaitojen, vastuuntunnon, sitoutumisen, elinikäisen oppimisen ja muutoksen sietokyvyn merkityksen ammatillisessa kehittymisessä
- osaa hahmottaa liiketoiminnan kokonaisuuksia
- osaa etsiä tietoa ja analysoida liiketoiminnan eri osa-alueita peilaten niitä omiin kehittämiskohtiinsa ja vahvuuksiinsa
- osaa hyödyntää verkkomateriaalia työnhaussa
- tuntee työelämän etikettejä ja ajankohtaisia ilmiöitä
- ymmärtää vastuullisuuden ja kestävän kehityksen merkityksen liike-elämässä
- tiedostaa itsenäisen vastuunkannon merkitystä omasta ammatillisesta kehityksestä ja oppimisesta.

Sisältö (OJ)

MINÄ YKSILÖNÄ
Mitkä ovat lähtökohtani ammatilliselle kasvulle?
Mitkä ovat henkilökohtaiset vahvuuteni ja kehittämiskohteeni?
Miten työskentelen saavuttaakseni tavoitteeni?

MINÄ TIIMIPELAAJANA
Mitkä ovat tiimin toiminnan kannalta keskeisimmät toimintatavat ja periaatteet
Millainen viestijä olen tiimissä?
Miten omalla toiminnallani edistän tiimin tavoitteiden saavuttamista?

MINÄ LIIKETALOUDEN ALALLA
Miten liiketoiminta kehittyy ja muuttuu?
Millaisia mahdollisuuksia se tarjoaa tulevaisuudessa?
Mitkä ovat liiketalouden ajankohtaiset ilmiöt?
Miten liiketaloudessa toimitaankestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti?

MINÄ TYÖELÄMÄSSÄ
Millaisia tulevaisuuden työelämätaitoja minulla tulisi olla?
Millaisen suuntautumispolun valitsen opinnoissani?
Miten sijoitun ja hakeudun työelämään?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty (S) / Hylätty (0)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti valmennukseen ja suorittaa hyväksytysti kaikki annetut yksilölliset ja tiimikohtaiset toimeksiannot koko 1. lukuvuoden opintojen aikana.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

09.06.2022 - 31.08.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 19.05.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Pia Lamminsivu
  • Marja-Liisa Timperi
Vastuuhenkilö

Pia Lamminsivu

Ryhmät
  • 22LIKO1
    Liiketalous 2022, päivätoteutus ryhmä 1

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson aikana opiskelija kehittää omaa ammatillista kasvuaan käytännönläheisesti ja omatoimisesti hyödyntäen valmennuksen tarjoamia työkaluja ja periaatteita. Valmennuksen tehtävä on haastaa ja tukea opiskelijan toimintaa sekä yksilönä että tiimissä. Opiskelija alkaa kokoamaan ammatillista portfoliota, jota täydennetään ja päivitetään läpi opintojen.

Tavoitteet:
Opiskelija
- tunnistaa oman minän lähtökohdat ja osaa asettaa kokonaisvaltaisia tavoitteita sekä henkilökohtaiselle että ammatilliselle kasvulle
- ymmärtää omaa ja toisten toimintaa tiimissä
- tietää yhteistyökyvyn, viestintätaitojen, vastuuntunnon, sitoutumisen, elinikäisen oppimisen ja muutoksen sietokyvyn merkityksen ammatillisessa kehittymisessä
- osaa hahmottaa liiketoiminnan kokonaisuuksia
- osaa etsiä tietoa ja analysoida liiketoiminnan eri osa-alueita peilaten niitä omiin kehittämiskohtiinsa ja vahvuuksiinsa
- osaa hyödyntää verkkomateriaalia työnhaussa
- tuntee työelämän etikettejä ja ajankohtaisia ilmiöitä
- ymmärtää vastuullisuuden ja kestävän kehityksen merkityksen liike-elämässä
- tiedostaa itsenäisen vastuunkannon merkitystä omasta ammatillisesta kehityksestä ja oppimisesta.

Sisältö (OJ)

MINÄ YKSILÖNÄ
Mitkä ovat lähtökohtani ammatilliselle kasvulle?
Mitkä ovat henkilökohtaiset vahvuuteni ja kehittämiskohteeni?
Miten työskentelen saavuttaakseni tavoitteeni?

MINÄ TIIMIPELAAJANA
Mitkä ovat tiimin toiminnan kannalta keskeisimmät toimintatavat ja periaatteet
Millainen viestijä olen tiimissä?
Miten omalla toiminnallani edistän tiimin tavoitteiden saavuttamista?

MINÄ LIIKETALOUDEN ALALLA
Miten liiketoiminta kehittyy ja muuttuu?
Millaisia mahdollisuuksia se tarjoaa tulevaisuudessa?
Mitkä ovat liiketalouden ajankohtaiset ilmiöt?
Miten liiketaloudessa toimitaankestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti?

MINÄ TYÖELÄMÄSSÄ
Millaisia tulevaisuuden työelämätaitoja minulla tulisi olla?
Millaisen suuntautumispolun valitsen opinnoissani?
Miten sijoitun ja hakeudun työelämään?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty (S) / Hylätty (0)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti valmennukseen ja suorittaa hyväksytysti kaikki annetut yksilölliset ja tiimikohtaiset toimeksiannot koko 1. lukuvuoden opintojen aikana.

Aika ja paikka

Pääsääntöisesti joka toinen torstai, tarkemmat ajat merkitty aikatauluihin

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei sisällä tenttejä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija osallistuu aktiivisesti valmennukseen ja suorittaa hyväksytysti kaikki annetut yksilölliset ja tiimikohtaiset toimeksiannot koko 1. lukuvuoden opintojen aikana.

Valmentaja hyväksyy tai hylkää suoritukset.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Valmennustunnit sekä tehtävät (yksilö ja valmennusryhmä)
Ohjauskeskustelut
Tiedonhaun opastus

Oppimateriaalit

Lähdemateriaalia annetaan tehtäväkohtaisesti

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Aikatauluun on merkitty joka toinen viikko 3 h valmennustapaamiselle tai muulle tätä tukevalle toiminnalle. Lisäksi omatoimista työskentelyä annettujen tehtävien parissa. keskimäärin työkuorma laskettu 135 h (5 op * 27 h).

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Mahdollisuuksien mukaan asiantuntijavieraita ja alumneja

Kansainvälisyys

Osallistuminen mahdollisuuksien mukaan TAMKin KV-viikolle keväällä.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hyväksyttyyn suoritukseen opiskelijalta vaaditaan aktiivista läsnäoloa ja osallistumista. Valmennuksen puitteissa osallistutaan infoihin, keskustellaan ajankohtaisista teemoista, valmistellaan sisältöä valmennustunneille sekä tutustutaan paremmin liiketalouden alaan.

Hylättyyn suoritukseen johtavat toistuvat poissaolot sekä tehtävien laiminlyönnit.

Ilmoittautumisaika

09.06.2022 - 31.08.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 19.05.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Marja-Liisa Timperi
  • Taina Matis
Vastuuhenkilö

Taina Matis

Ryhmät
  • 22LIKO2
    Liiketalous 2022, päivätoteutus ryhmä 2

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson aikana opiskelija kehittää omaa ammatillista kasvuaan käytännönläheisesti ja omatoimisesti hyödyntäen valmennuksen tarjoamia työkaluja ja periaatteita. Valmennuksen tehtävä on haastaa ja tukea opiskelijan toimintaa sekä yksilönä että tiimissä. Opiskelija alkaa kokoamaan ammatillista portfoliota, jota täydennetään ja päivitetään läpi opintojen.

Tavoitteet:
Opiskelija
- tunnistaa oman minän lähtökohdat ja osaa asettaa kokonaisvaltaisia tavoitteita sekä henkilökohtaiselle että ammatilliselle kasvulle
- ymmärtää omaa ja toisten toimintaa tiimissä
- tietää yhteistyökyvyn, viestintätaitojen, vastuuntunnon, sitoutumisen, elinikäisen oppimisen ja muutoksen sietokyvyn merkityksen ammatillisessa kehittymisessä
- osaa hahmottaa liiketoiminnan kokonaisuuksia
- osaa etsiä tietoa ja analysoida liiketoiminnan eri osa-alueita peilaten niitä omiin kehittämiskohtiinsa ja vahvuuksiinsa
- osaa hyödyntää verkkomateriaalia työnhaussa
- tuntee työelämän etikettejä ja ajankohtaisia ilmiöitä
- ymmärtää vastuullisuuden ja kestävän kehityksen merkityksen liike-elämässä
- tiedostaa itsenäisen vastuunkannon merkitystä omasta ammatillisesta kehityksestä ja oppimisesta.

Sisältö (OJ)

MINÄ YKSILÖNÄ
Mitkä ovat lähtökohtani ammatilliselle kasvulle?
Mitkä ovat henkilökohtaiset vahvuuteni ja kehittämiskohteeni?
Miten työskentelen saavuttaakseni tavoitteeni?

MINÄ TIIMIPELAAJANA
Mitkä ovat tiimin toiminnan kannalta keskeisimmät toimintatavat ja periaatteet
Millainen viestijä olen tiimissä?
Miten omalla toiminnallani edistän tiimin tavoitteiden saavuttamista?

MINÄ LIIKETALOUDEN ALALLA
Miten liiketoiminta kehittyy ja muuttuu?
Millaisia mahdollisuuksia se tarjoaa tulevaisuudessa?
Mitkä ovat liiketalouden ajankohtaiset ilmiöt?
Miten liiketaloudessa toimitaankestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti?

MINÄ TYÖELÄMÄSSÄ
Millaisia tulevaisuuden työelämätaitoja minulla tulisi olla?
Millaisen suuntautumispolun valitsen opinnoissani?
Miten sijoitun ja hakeudun työelämään?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty (S) / Hylätty (0)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti valmennukseen ja suorittaa hyväksytysti kaikki annetut yksilölliset ja tiimikohtaiset toimeksiannot koko 1. lukuvuoden opintojen aikana.

Aika ja paikka

Pääsääntöisesti joka toinen torstai, tarkemmat ajat merkitty aikatauluihin

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei sisällä tenttejä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija osallistuu aktiivisesti valmennukseen ja suorittaa hyväksytysti kaikki annetut yksilölliset ja tiimikohtaiset toimeksiannot koko 1. lukuvuoden opintojen aikana.

Valmentaja hyväksyy tai hylkää suoritukset.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Valmennustunnit sekä tehtävät (yksilö ja valmennusryhmä)
Ohjauskeskustelut
Tiedonhaun opastus

Oppimateriaalit

Lähdemateriaalia annetaan tehtäväkohtaisesti

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Aikatauluun on merkitty joka toinen viikko 3 h valmennustapaamiselle tai muulle tätä tukevalle toiminnalle. Lisäksi omatoimista työskentelyä annettujen tehtävien parissa. keskimäärin työkuorma laskettu 135 h (5 op * 27 h).

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Mahdollisuuksien mukaan asiantuntijavieraita ja alumneja

Kansainvälisyys

Osallistuminen mahdollisuuksien mukaan TAMKin KV-viikolle keväällä.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hyväksyttyyn suoritukseen opiskelijalta vaaditaan aktiivista läsnäoloa ja osallistumista. Valmennuksen puitteissa osallistutaan infoihin, keskustellaan ajankohtaisista teemoista, valmistellaan sisältöä valmennustunneille sekä tutustutaan paremmin liiketalouden alaan.

Hylättyyn suoritukseen johtavat toistuvat poissaolot sekä tehtävien laiminlyönnit.

Ilmoittautumisaika

09.06.2022 - 31.08.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 19.05.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Marja-Liisa Timperi
  • Hanna Laasanen
Vastuuhenkilö

Hanna Laasanen

Ryhmät
  • 22LIKO3
    Liiketalous 2022, päivätoteutus ryhmä 3

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson aikana opiskelija kehittää omaa ammatillista kasvuaan käytännönläheisesti ja omatoimisesti hyödyntäen valmennuksen tarjoamia työkaluja ja periaatteita. Valmennuksen tehtävä on haastaa ja tukea opiskelijan toimintaa sekä yksilönä että tiimissä. Opiskelija alkaa kokoamaan ammatillista portfoliota, jota täydennetään ja päivitetään läpi opintojen.

Tavoitteet:
Opiskelija
- tunnistaa oman minän lähtökohdat ja osaa asettaa kokonaisvaltaisia tavoitteita sekä henkilökohtaiselle että ammatilliselle kasvulle
- ymmärtää omaa ja toisten toimintaa tiimissä
- tietää yhteistyökyvyn, viestintätaitojen, vastuuntunnon, sitoutumisen, elinikäisen oppimisen ja muutoksen sietokyvyn merkityksen ammatillisessa kehittymisessä
- osaa hahmottaa liiketoiminnan kokonaisuuksia
- osaa etsiä tietoa ja analysoida liiketoiminnan eri osa-alueita peilaten niitä omiin kehittämiskohtiinsa ja vahvuuksiinsa
- osaa hyödyntää verkkomateriaalia työnhaussa
- tuntee työelämän etikettejä ja ajankohtaisia ilmiöitä
- ymmärtää vastuullisuuden ja kestävän kehityksen merkityksen liike-elämässä
- tiedostaa itsenäisen vastuunkannon merkitystä omasta ammatillisesta kehityksestä ja oppimisesta.

Sisältö (OJ)

MINÄ YKSILÖNÄ
Mitkä ovat lähtökohtani ammatilliselle kasvulle?
Mitkä ovat henkilökohtaiset vahvuuteni ja kehittämiskohteeni?
Miten työskentelen saavuttaakseni tavoitteeni?

MINÄ TIIMIPELAAJANA
Mitkä ovat tiimin toiminnan kannalta keskeisimmät toimintatavat ja periaatteet
Millainen viestijä olen tiimissä?
Miten omalla toiminnallani edistän tiimin tavoitteiden saavuttamista?

MINÄ LIIKETALOUDEN ALALLA
Miten liiketoiminta kehittyy ja muuttuu?
Millaisia mahdollisuuksia se tarjoaa tulevaisuudessa?
Mitkä ovat liiketalouden ajankohtaiset ilmiöt?
Miten liiketaloudessa toimitaankestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti?

MINÄ TYÖELÄMÄSSÄ
Millaisia tulevaisuuden työelämätaitoja minulla tulisi olla?
Millaisen suuntautumispolun valitsen opinnoissani?
Miten sijoitun ja hakeudun työelämään?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty (S) / Hylätty (0)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti valmennukseen ja suorittaa hyväksytysti kaikki annetut yksilölliset ja tiimikohtaiset toimeksiannot koko 1. lukuvuoden opintojen aikana.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

09.06.2022 - 31.08.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 30.04.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Milja Valtonen
  • Marja-Liisa Timperi
Vastuuhenkilö

Milja Valtonen

Ryhmät
  • 22LIKO4
    Liiketalous 2022, päivätoteutus ryhmä 4

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson aikana opiskelija kehittää omaa ammatillista kasvuaan käytännönläheisesti ja omatoimisesti hyödyntäen valmennuksen tarjoamia työkaluja ja periaatteita. Valmennuksen tehtävä on haastaa ja tukea opiskelijan toimintaa sekä yksilönä että tiimissä. Opiskelija alkaa kokoamaan ammatillista portfoliota, jota täydennetään ja päivitetään läpi opintojen.

Tavoitteet:
Opiskelija
- tunnistaa oman minän lähtökohdat ja osaa asettaa kokonaisvaltaisia tavoitteita sekä henkilökohtaiselle että ammatilliselle kasvulle
- ymmärtää omaa ja toisten toimintaa tiimissä
- tietää yhteistyökyvyn, viestintätaitojen, vastuuntunnon, sitoutumisen, elinikäisen oppimisen ja muutoksen sietokyvyn merkityksen ammatillisessa kehittymisessä
- osaa hahmottaa liiketoiminnan kokonaisuuksia
- osaa etsiä tietoa ja analysoida liiketoiminnan eri osa-alueita peilaten niitä omiin kehittämiskohtiinsa ja vahvuuksiinsa
- osaa hyödyntää verkkomateriaalia työnhaussa
- tuntee työelämän etikettejä ja ajankohtaisia ilmiöitä
- ymmärtää vastuullisuuden ja kestävän kehityksen merkityksen liike-elämässä
- tiedostaa itsenäisen vastuunkannon merkitystä omasta ammatillisesta kehityksestä ja oppimisesta.

Sisältö (OJ)

MINÄ YKSILÖNÄ
Mitkä ovat lähtökohtani ammatilliselle kasvulle?
Mitkä ovat henkilökohtaiset vahvuuteni ja kehittämiskohteeni?
Miten työskentelen saavuttaakseni tavoitteeni?

MINÄ TIIMIPELAAJANA
Mitkä ovat tiimin toiminnan kannalta keskeisimmät toimintatavat ja periaatteet
Millainen viestijä olen tiimissä?
Miten omalla toiminnallani edistän tiimin tavoitteiden saavuttamista?

MINÄ LIIKETALOUDEN ALALLA
Miten liiketoiminta kehittyy ja muuttuu?
Millaisia mahdollisuuksia se tarjoaa tulevaisuudessa?
Mitkä ovat liiketalouden ajankohtaiset ilmiöt?
Miten liiketaloudessa toimitaankestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti?

MINÄ TYÖELÄMÄSSÄ
Millaisia tulevaisuuden työelämätaitoja minulla tulisi olla?
Millaisen suuntautumispolun valitsen opinnoissani?
Miten sijoitun ja hakeudun työelämään?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty (S) / Hylätty (0)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti valmennukseen ja suorittaa hyväksytysti kaikki annetut yksilölliset ja tiimikohtaiset toimeksiannot koko 1. lukuvuoden opintojen aikana.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

09.06.2021 - 31.08.2021

Ajoitus

01.08.2021 - 01.05.2022

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Milja Valtonen
  • Niina Syrjälä
  • Marja-Liisa Timperi
  • Taina Matis
  • Katri Koli
  • Matti Kolehmainen
  • Petriina Vuorinen
  • Anu Kallionpää
  • Miina Kivelä
Vastuuhenkilö

Anu Kallionpää

Ryhmät
  • 21LIKO1
    Liiketalous 2021, nuoret valmennusryhmä 1

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson aikana opiskelija kehittää omaa ammatillista kasvuaan käytännönläheisesti ja omatoimisesti hyödyntäen valmennuksen tarjoamia työkaluja ja periaatteita. Valmennuksen tehtävä on haastaa ja tukea opiskelijan toimintaa sekä yksilönä että tiimissä. Opiskelija alkaa kokoamaan ammatillista portfoliota, jota täydennetään ja päivitetään läpi opintojen.

Tavoitteet:
Opiskelija
- tunnistaa oman minän lähtökohdat ja osaa asettaa kokonaisvaltaisia tavoitteita sekä henkilökohtaiselle että ammatilliselle kasvulle
- ymmärtää omaa ja toisten toimintaa tiimissä
- tietää yhteistyökyvyn, viestintätaitojen, vastuuntunnon, sitoutumisen, elinikäisen oppimisen ja muutoksen sietokyvyn merkityksen ammatillisessa kehittymisessä
- osaa hahmottaa liiketoiminnan kokonaisuuksia
- osaa etsiä tietoa ja analysoida liiketoiminnan eri osa-alueita peilaten niitä omiin kehittämiskohtiinsa ja vahvuuksiinsa
- osaa hyödyntää verkkomateriaalia työnhaussa
- tuntee työelämän etikettejä ja ajankohtaisia ilmiöitä
- ymmärtää vastuullisuuden ja kestävän kehityksen merkityksen liike-elämässä
- tiedostaa itsenäisen vastuunkannon merkitystä omasta ammatillisesta kehityksestä ja oppimisesta.

Sisältö (OJ)

MINÄ YKSILÖNÄ
Mitkä ovat lähtökohtani ammatilliselle kasvulle?
Mitkä ovat henkilökohtaiset vahvuuteni ja kehittämiskohteeni?
Miten työskentelen saavuttaakseni tavoitteeni?

MINÄ TIIMIPELAAJANA
Mitkä ovat tiimin toiminnan kannalta keskeisimmät toimintatavat ja periaatteet
Millainen viestijä olen tiimissä?
Miten omalla toiminnallani edistän tiimin tavoitteiden saavuttamista?

MINÄ LIIKETALOUDEN ALALLA
Miten liiketoiminta kehittyy ja muuttuu?
Millaisia mahdollisuuksia se tarjoaa tulevaisuudessa?
Mitkä ovat liiketalouden ajankohtaiset ilmiöt?
Miten liiketaloudessa toimitaankestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti?

MINÄ TYÖELÄMÄSSÄ
Millaisia tulevaisuuden työelämätaitoja minulla tulisi olla?
Millaisen suuntautumispolun valitsen opinnoissani?
Miten sijoitun ja hakeudun työelämään?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty (S) / Hylätty (0)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti valmennukseen ja suorittaa hyväksytysti kaikki annetut yksilölliset ja tiimikohtaiset toimeksiannot koko 1. lukuvuoden opintojen aikana.

Aika ja paikka

Pääsääntöisesti joka toinen torstai, tarkemmat ajat merkitty aikatauluihin

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei sisällä tenttejä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija osallistuu aktiivisesti valmennukseen ja suorittaa hyväksytysti kaikki annetut yksilölliset ja tiimikohtaiset toimeksiannot koko 1. lukuvuoden opintojen aikana.

Valmentaja hyväksyy tai hylkää suoritukset.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Valmennustunnit sekä tehtävät (yksilö ja valmennusryhmä)
Ohjauskeskustelut
Tiedonhaun opastus

Oppimateriaalit

Lähdemateriaalia annetaan tehtäväkohtaisesti

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Aikatauluun on merkitty joka toinen viikko 3 h valmennustapaamiselle tai muulle tätä tukevalle toiminnalle. Lisäksi omatoimista työskentelyä annettujen tehtävien parissa. keskimäärin työkuorma laskettu 135 h (5 op * 27 h).

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

ei ole

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Mahdollisuuksien mukaan asiantuntijavieraita

Kansainvälisyys

Osallistuminen makdollisuuksien mukaan TAMKin KV-viikolle keväällä.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hyväksyttyyn suoritukseen opiskelijalta vaaditaan aktiivista läsnäoloa ja osallistumista. Valmennuksen puitteissa osallistutaan infoihin, keskustellaan ajankohtaisista teemoista, valmistellaan sisältöä valmennustunneille sekä tutustutaan paremmin liiketalouden alaan.

Hylättyyn suoritukseen johtavat toistuvat poissaolot sekä tehtävien laiminlyönnit.

Ilmoittautumisaika

09.06.2021 - 31.08.2021

Ajoitus

01.08.2021 - 01.05.2022

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 0

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Niina Syrjälä
  • Marja-Liisa Timperi
  • Miina Kivelä
  • Anu Kallionpää
Vastuuhenkilö

Anu Kallionpää

Ryhmät
  • 21LIKO2
    Liiketalous 2021, nuoret valmennusryhmä 2

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson aikana opiskelija kehittää omaa ammatillista kasvuaan käytännönläheisesti ja omatoimisesti hyödyntäen valmennuksen tarjoamia työkaluja ja periaatteita. Valmennuksen tehtävä on haastaa ja tukea opiskelijan toimintaa sekä yksilönä että tiimissä. Opiskelija alkaa kokoamaan ammatillista portfoliota, jota täydennetään ja päivitetään läpi opintojen.

Tavoitteet:
Opiskelija
- tunnistaa oman minän lähtökohdat ja osaa asettaa kokonaisvaltaisia tavoitteita sekä henkilökohtaiselle että ammatilliselle kasvulle
- ymmärtää omaa ja toisten toimintaa tiimissä
- tietää yhteistyökyvyn, viestintätaitojen, vastuuntunnon, sitoutumisen, elinikäisen oppimisen ja muutoksen sietokyvyn merkityksen ammatillisessa kehittymisessä
- osaa hahmottaa liiketoiminnan kokonaisuuksia
- osaa etsiä tietoa ja analysoida liiketoiminnan eri osa-alueita peilaten niitä omiin kehittämiskohtiinsa ja vahvuuksiinsa
- osaa hyödyntää verkkomateriaalia työnhaussa
- tuntee työelämän etikettejä ja ajankohtaisia ilmiöitä
- ymmärtää vastuullisuuden ja kestävän kehityksen merkityksen liike-elämässä
- tiedostaa itsenäisen vastuunkannon merkitystä omasta ammatillisesta kehityksestä ja oppimisesta.

Sisältö (OJ)

MINÄ YKSILÖNÄ
Mitkä ovat lähtökohtani ammatilliselle kasvulle?
Mitkä ovat henkilökohtaiset vahvuuteni ja kehittämiskohteeni?
Miten työskentelen saavuttaakseni tavoitteeni?

MINÄ TIIMIPELAAJANA
Mitkä ovat tiimin toiminnan kannalta keskeisimmät toimintatavat ja periaatteet
Millainen viestijä olen tiimissä?
Miten omalla toiminnallani edistän tiimin tavoitteiden saavuttamista?

MINÄ LIIKETALOUDEN ALALLA
Miten liiketoiminta kehittyy ja muuttuu?
Millaisia mahdollisuuksia se tarjoaa tulevaisuudessa?
Mitkä ovat liiketalouden ajankohtaiset ilmiöt?
Miten liiketaloudessa toimitaankestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti?

MINÄ TYÖELÄMÄSSÄ
Millaisia tulevaisuuden työelämätaitoja minulla tulisi olla?
Millaisen suuntautumispolun valitsen opinnoissani?
Miten sijoitun ja hakeudun työelämään?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty (S) / Hylätty (0)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti valmennukseen ja suorittaa hyväksytysti kaikki annetut yksilölliset ja tiimikohtaiset toimeksiannot koko 1. lukuvuoden opintojen aikana.

Aika ja paikka

Pääsääntöisesti joka toinen torstai, tarkemmat ajat merkitty aikatauluihin

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei sisällä tenttejä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija osallistuu aktiivisesti valmennukseen ja suorittaa hyväksytysti kaikki annetut yksilölliset ja tiimikohtaiset toimeksiannot koko 1. lukuvuoden opintojen aikana.

Valmentaja hyväksyy tai hylkää suoritukset.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Valmennustunnit sekä tehtävät (yksilö ja valmennusryhmä)
Ohjauskeskustelut
Tiedonhaun opastus

Oppimateriaalit

Lähdemateriaalia annetaan tehtäväkohtaisesti

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Aikatauluun on merkitty joka toinen viikko 3 h valmennustapaamiselle tai muulle tätä tukevalle toiminnalle. Lisäksi omatoimista työskentelyä annettujen tehtävien parissa. keskimäärin työkuorma laskettu 135 h (5 op * 27 h).

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

ei ole

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Mahdollisuuksien mukaan asiantuntijavieraita

Kansainvälisyys

Osallistuminen makdollisuuksien mukaan TAMKin KV-viikolle keväällä.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hyväksyttyyn suoritukseen opiskelijalta vaaditaan aktiivista läsnäoloa ja osallistumista. Valmennuksen puitteissa osallistutaan infoihin, keskustellaan ajankohtaisista teemoista, valmistellaan sisältöä valmennustunneille sekä tutustutaan paremmin liiketalouden alaan.

Hylättyyn suoritukseen johtavat toistuvat poissaolot sekä tehtävien laiminlyönnit.

Ilmoittautumisaika

09.06.2021 - 31.08.2021

Ajoitus

01.08.2021 - 01.05.2022

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 0

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Marja-Liisa Timperi
  • Taina Matis
  • Anu Kallionpää
Vastuuhenkilö

Anu Kallionpää

Ryhmät
  • 21LIKO3
    Liiketalous 2021, nuoret valmennusryhmä 3

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson aikana opiskelija kehittää omaa ammatillista kasvuaan käytännönläheisesti ja omatoimisesti hyödyntäen valmennuksen tarjoamia työkaluja ja periaatteita. Valmennuksen tehtävä on haastaa ja tukea opiskelijan toimintaa sekä yksilönä että tiimissä. Opiskelija alkaa kokoamaan ammatillista portfoliota, jota täydennetään ja päivitetään läpi opintojen.

Tavoitteet:
Opiskelija
- tunnistaa oman minän lähtökohdat ja osaa asettaa kokonaisvaltaisia tavoitteita sekä henkilökohtaiselle että ammatilliselle kasvulle
- ymmärtää omaa ja toisten toimintaa tiimissä
- tietää yhteistyökyvyn, viestintätaitojen, vastuuntunnon, sitoutumisen, elinikäisen oppimisen ja muutoksen sietokyvyn merkityksen ammatillisessa kehittymisessä
- osaa hahmottaa liiketoiminnan kokonaisuuksia
- osaa etsiä tietoa ja analysoida liiketoiminnan eri osa-alueita peilaten niitä omiin kehittämiskohtiinsa ja vahvuuksiinsa
- osaa hyödyntää verkkomateriaalia työnhaussa
- tuntee työelämän etikettejä ja ajankohtaisia ilmiöitä
- ymmärtää vastuullisuuden ja kestävän kehityksen merkityksen liike-elämässä
- tiedostaa itsenäisen vastuunkannon merkitystä omasta ammatillisesta kehityksestä ja oppimisesta.

Sisältö (OJ)

MINÄ YKSILÖNÄ
Mitkä ovat lähtökohtani ammatilliselle kasvulle?
Mitkä ovat henkilökohtaiset vahvuuteni ja kehittämiskohteeni?
Miten työskentelen saavuttaakseni tavoitteeni?

MINÄ TIIMIPELAAJANA
Mitkä ovat tiimin toiminnan kannalta keskeisimmät toimintatavat ja periaatteet
Millainen viestijä olen tiimissä?
Miten omalla toiminnallani edistän tiimin tavoitteiden saavuttamista?

MINÄ LIIKETALOUDEN ALALLA
Miten liiketoiminta kehittyy ja muuttuu?
Millaisia mahdollisuuksia se tarjoaa tulevaisuudessa?
Mitkä ovat liiketalouden ajankohtaiset ilmiöt?
Miten liiketaloudessa toimitaankestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti?

MINÄ TYÖELÄMÄSSÄ
Millaisia tulevaisuuden työelämätaitoja minulla tulisi olla?
Millaisen suuntautumispolun valitsen opinnoissani?
Miten sijoitun ja hakeudun työelämään?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty (S) / Hylätty (0)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti valmennukseen ja suorittaa hyväksytysti kaikki annetut yksilölliset ja tiimikohtaiset toimeksiannot koko 1. lukuvuoden opintojen aikana.

Aika ja paikka

Pääsääntöisesti joka toinen torstai, tarkemmat ajat merkitty aikatauluihin

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei sisällä tenttejä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija osallistuu aktiivisesti valmennukseen ja suorittaa hyväksytysti kaikki annetut yksilölliset ja tiimikohtaiset toimeksiannot koko 1. lukuvuoden opintojen aikana.

Valmentaja hyväksyy tai hylkää suoritukset.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Valmennustunnit sekä tehtävät (yksilö ja valmennusryhmä)
Ohjauskeskustelut
Tiedonhaun opastus

Oppimateriaalit

Lähdemateriaalia annetaan tehtäväkohtaisesti

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Aikatauluun on merkitty joka toinen viikko 3 h valmennustapaamiselle tai muulle tätä tukevalle toiminnalle. Lisäksi omatoimista työskentelyä annettujen tehtävien parissa. keskimäärin työkuorma laskettu 135 h (5 op * 27 h).

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

ei ole

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Mahdollisuuksien mukaan asiantuntijavieraita

Kansainvälisyys

Osallistuminen makdollisuuksien mukaan TAMKin KV-viikolle keväällä.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hyväksyttyyn suoritukseen opiskelijalta vaaditaan aktiivista läsnäoloa ja osallistumista. Valmennuksen puitteissa osallistutaan infoihin, keskustellaan ajankohtaisista teemoista, valmistellaan sisältöä valmennustunneille sekä tutustutaan paremmin liiketalouden alaan.

Hylättyyn suoritukseen johtavat toistuvat poissaolot sekä tehtävien laiminlyönnit.

Ilmoittautumisaika

09.06.2021 - 31.08.2021

Ajoitus

01.08.2021 - 01.05.2022

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 0

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Marja-Liisa Timperi
  • Petriina Vuorinen
  • Anu Kallionpää
Vastuuhenkilö

Anu Kallionpää

Ryhmät
  • 21LIKO4
    Liiketalous 2021, nuoret valmennusryhmä 4

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson aikana opiskelija kehittää omaa ammatillista kasvuaan käytännönläheisesti ja omatoimisesti hyödyntäen valmennuksen tarjoamia työkaluja ja periaatteita. Valmennuksen tehtävä on haastaa ja tukea opiskelijan toimintaa sekä yksilönä että tiimissä. Opiskelija alkaa kokoamaan ammatillista portfoliota, jota täydennetään ja päivitetään läpi opintojen.

Tavoitteet:
Opiskelija
- tunnistaa oman minän lähtökohdat ja osaa asettaa kokonaisvaltaisia tavoitteita sekä henkilökohtaiselle että ammatilliselle kasvulle
- ymmärtää omaa ja toisten toimintaa tiimissä
- tietää yhteistyökyvyn, viestintätaitojen, vastuuntunnon, sitoutumisen, elinikäisen oppimisen ja muutoksen sietokyvyn merkityksen ammatillisessa kehittymisessä
- osaa hahmottaa liiketoiminnan kokonaisuuksia
- osaa etsiä tietoa ja analysoida liiketoiminnan eri osa-alueita peilaten niitä omiin kehittämiskohtiinsa ja vahvuuksiinsa
- osaa hyödyntää verkkomateriaalia työnhaussa
- tuntee työelämän etikettejä ja ajankohtaisia ilmiöitä
- ymmärtää vastuullisuuden ja kestävän kehityksen merkityksen liike-elämässä
- tiedostaa itsenäisen vastuunkannon merkitystä omasta ammatillisesta kehityksestä ja oppimisesta.

Sisältö (OJ)

MINÄ YKSILÖNÄ
Mitkä ovat lähtökohtani ammatilliselle kasvulle?
Mitkä ovat henkilökohtaiset vahvuuteni ja kehittämiskohteeni?
Miten työskentelen saavuttaakseni tavoitteeni?

MINÄ TIIMIPELAAJANA
Mitkä ovat tiimin toiminnan kannalta keskeisimmät toimintatavat ja periaatteet
Millainen viestijä olen tiimissä?
Miten omalla toiminnallani edistän tiimin tavoitteiden saavuttamista?

MINÄ LIIKETALOUDEN ALALLA
Miten liiketoiminta kehittyy ja muuttuu?
Millaisia mahdollisuuksia se tarjoaa tulevaisuudessa?
Mitkä ovat liiketalouden ajankohtaiset ilmiöt?
Miten liiketaloudessa toimitaankestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti?

MINÄ TYÖELÄMÄSSÄ
Millaisia tulevaisuuden työelämätaitoja minulla tulisi olla?
Millaisen suuntautumispolun valitsen opinnoissani?
Miten sijoitun ja hakeudun työelämään?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty (S) / Hylätty (0)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti valmennukseen ja suorittaa hyväksytysti kaikki annetut yksilölliset ja tiimikohtaiset toimeksiannot koko 1. lukuvuoden opintojen aikana.

Aika ja paikka

Pääsääntöisesti joka toinen torstai, tarkemmat ajat merkitty aikatauluihin

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei sisällä tenttejä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija osallistuu aktiivisesti valmennukseen ja suorittaa hyväksytysti kaikki annetut yksilölliset ja tiimikohtaiset toimeksiannot koko 1. lukuvuoden opintojen aikana.

Valmentaja hyväksyy tai hylkää suoritukset.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Valmennustunnit sekä tehtävät (yksilö ja valmennusryhmä)
Ohjauskeskustelut
Tiedonhaun opastus

Oppimateriaalit

Lähdemateriaalia annetaan tehtäväkohtaisesti

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Aikatauluun on merkitty joka toinen viikko 3 h valmennustapaamiselle tai muulle tätä tukevalle toiminnalle. Lisäksi omatoimista työskentelyä annettujen tehtävien parissa. keskimäärin työkuorma laskettu 135 h (5 op * 27 h).

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

ei ole

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Mahdollisuuksien mukaan asiantuntijavieraita

Kansainvälisyys

Osallistuminen makdollisuuksien mukaan TAMKin KV-viikolle keväällä.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hyväksyttyyn suoritukseen opiskelijalta vaaditaan aktiivista läsnäoloa ja osallistumista. Valmennuksen puitteissa osallistutaan infoihin, keskustellaan ajankohtaisista teemoista, valmistellaan sisältöä valmennustunneille sekä tutustutaan paremmin liiketalouden alaan.

Hylättyyn suoritukseen johtavat toistuvat poissaolot sekä tehtävien laiminlyönnit.

Ilmoittautumisaika

09.06.2021 - 31.08.2021

Ajoitus

01.08.2021 - 01.05.2022

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 0

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Milja Valtonen
  • Marja-Liisa Timperi
  • Anu Kallionpää
Vastuuhenkilö

Anu Kallionpää

Ryhmät
  • 21LIKO5d
    Liiketalous 2021, nuoret valmennusryhmä 5d
  • 21LIKO5c
    Liiketalous 2021, nuoret valmennusryhmä 5c
  • 21LIKO5b
    Liiketalous 2021, nuoret valmennusryhmä 5b
  • 21LIKO5a
    Liiketalous 2021, nuoret valmennusryhmä 5a

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson aikana opiskelija kehittää omaa ammatillista kasvuaan käytännönläheisesti ja omatoimisesti hyödyntäen valmennuksen tarjoamia työkaluja ja periaatteita. Valmennuksen tehtävä on haastaa ja tukea opiskelijan toimintaa sekä yksilönä että tiimissä. Opiskelija alkaa kokoamaan ammatillista portfoliota, jota täydennetään ja päivitetään läpi opintojen.

Tavoitteet:
Opiskelija
- tunnistaa oman minän lähtökohdat ja osaa asettaa kokonaisvaltaisia tavoitteita sekä henkilökohtaiselle että ammatilliselle kasvulle
- ymmärtää omaa ja toisten toimintaa tiimissä
- tietää yhteistyökyvyn, viestintätaitojen, vastuuntunnon, sitoutumisen, elinikäisen oppimisen ja muutoksen sietokyvyn merkityksen ammatillisessa kehittymisessä
- osaa hahmottaa liiketoiminnan kokonaisuuksia
- osaa etsiä tietoa ja analysoida liiketoiminnan eri osa-alueita peilaten niitä omiin kehittämiskohtiinsa ja vahvuuksiinsa
- osaa hyödyntää verkkomateriaalia työnhaussa
- tuntee työelämän etikettejä ja ajankohtaisia ilmiöitä
- ymmärtää vastuullisuuden ja kestävän kehityksen merkityksen liike-elämässä
- tiedostaa itsenäisen vastuunkannon merkitystä omasta ammatillisesta kehityksestä ja oppimisesta.

Sisältö (OJ)

MINÄ YKSILÖNÄ
Mitkä ovat lähtökohtani ammatilliselle kasvulle?
Mitkä ovat henkilökohtaiset vahvuuteni ja kehittämiskohteeni?
Miten työskentelen saavuttaakseni tavoitteeni?

MINÄ TIIMIPELAAJANA
Mitkä ovat tiimin toiminnan kannalta keskeisimmät toimintatavat ja periaatteet
Millainen viestijä olen tiimissä?
Miten omalla toiminnallani edistän tiimin tavoitteiden saavuttamista?

MINÄ LIIKETALOUDEN ALALLA
Miten liiketoiminta kehittyy ja muuttuu?
Millaisia mahdollisuuksia se tarjoaa tulevaisuudessa?
Mitkä ovat liiketalouden ajankohtaiset ilmiöt?
Miten liiketaloudessa toimitaankestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti?

MINÄ TYÖELÄMÄSSÄ
Millaisia tulevaisuuden työelämätaitoja minulla tulisi olla?
Millaisen suuntautumispolun valitsen opinnoissani?
Miten sijoitun ja hakeudun työelämään?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty (S) / Hylätty (0)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti valmennukseen ja suorittaa hyväksytysti kaikki annetut yksilölliset ja tiimikohtaiset toimeksiannot koko 1. lukuvuoden opintojen aikana.

Aika ja paikka

Pääsääntöisesti joka toinen torstai, tarkemmat ajat merkitty aikatauluihin

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei sisällä tenttejä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija osallistuu aktiivisesti valmennukseen ja suorittaa hyväksytysti kaikki annetut yksilölliset ja tiimikohtaiset toimeksiannot koko 1. lukuvuoden opintojen aikana.

Valmentaja hyväksyy tai hylkää suoritukset.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Valmennustunnit sekä tehtävät (yksilö ja valmennusryhmä)
Ohjauskeskustelut
Tiedonhaun opastus

Oppimateriaalit

Lähdemateriaalia annetaan tehtäväkohtaisesti

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Aikatauluun on merkitty joka toinen viikko 3 h valmennustapaamiselle tai muulle tätä tukevalle toiminnalle. Lisäksi omatoimista työskentelyä annettujen tehtävien parissa. keskimäärin työkuorma laskettu 135 h (5 op * 27 h).

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

ei ole

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Mahdollisuuksien mukaan asiantuntijavieraita

Kansainvälisyys

Osallistuminen makdollisuuksien mukaan TAMKin KV-viikolle keväällä.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hyväksyttyyn suoritukseen opiskelijalta vaaditaan aktiivista läsnäoloa ja osallistumista. Valmennuksen puitteissa osallistutaan infoihin, keskustellaan ajankohtaisista teemoista, valmistellaan sisältöä valmennustunneille sekä tutustutaan paremmin liiketalouden alaan.

Hylättyyn suoritukseen johtavat toistuvat poissaolot sekä tehtävien laiminlyönnit.