Liiketoiminnan digityökalutLaajuus (7 op)
Tunnus: 3H00DP11
Laajuus
7 op
Osaamistavoitteet
Opintojaksolla opiskelija syventää työelämässä tarvittavien digitaalisten taitojen osaamistaan.
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- on syventänyt taulukkolaskennan osaamistaan ja pystyy suunnittelemaan laskentataulukon sanallisesta kuvauksesta hyödyntäen taulukkolaskennan edistyneempiä toimintoja ja tallentamaan työkirjan mallina
- osaa hyödyntää raportointityökalua
- tuntee toiminnanohjausjärjestelmän tuomat hyödyt ja mahdollisuudet liiketoiminnan ohjaamisessa
- osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin toiminnanohjausjärjestelmässä
- tietää tekoälyn sekä koodauksen perusperiaatteet sekä osaa tarkastella niitä liiketoiminnan näkökulmasta
- tunnistaa robotiikan ja tekoälyn mahdollisuudet erilaisissa liiketoimintaprosesseissa.
Sisältö
TAULUKKOLASKENTA
Miten muodostan Excelissä kaavoja hyödyntäen funktioita monipuolisesti?
Miten havainnollistan ja käsittelen Excel-taulukossa olevia tietoja?
Miten suojaan tekemäni Excel –taulukon?
Miten luon, muokkaan ja käsittelen Pivot -taulukkoa?
Miten suunnittelen Excel -taulukon sanallisesta tehtäväkuvauksesta?
Miten tietoja siirretään Excelin ja muiden sovellusten välillä?
Mikä on PowerBi ja miten hyödynnän sitä?
TOIMINNANOHJAUS
Mitä ovat SAP HANAn perustoiminnot ja ominaisuudet?
Miten osto- ja myyntiprosessi toteutetaan SAP HANAssa ja miten ne integroituvat taloushallintoon?
LIIKETOIMINNAN KEHITTYVÄT TYÖKALUT
Mitkä ovat käytetyimmät koodauskielet ja koodauksen pääperiaatteet?
Minkälaisissa liiketoimintatapahtumissa voidaan hyödyntää robotiikkaa?
Mitä mahdollisuuksia tekoäly tuo liiketoimintaan?
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty:
Opiskelija tunnistaa ja noudattaa taulukkolaskennan tärkeitä toimintatapoja.
Opiskelija osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin ohjelmassa ja osaa käyttää ohjelmaa itsenäisesti.
Opiskelija osaa selittää koodauksen pääperiaatteet ja tunnistaa yleisimpien koodauskielien käyttökohteita. Hän tuntee erityyppisiä tekoälyn ja robotiikan käyttökohteita. Power BI -harjoitus on tehty.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä hyväksytysti.
Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 31.12.2024
Ajoitus
07.01.2025 - 31.05.2025
Laajuus
7 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tiina Wickman-Viitala
- Jouni Viidanoja
- Petriina Vuorinen
Ryhmät
-
23LIKOMLiiketalous 2023, nuoret Markkinointi ja myynti
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla opiskelija syventää työelämässä tarvittavien digitaalisten taitojen osaamistaan.
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- on syventänyt taulukkolaskennan osaamistaan ja pystyy suunnittelemaan laskentataulukon sanallisesta kuvauksesta hyödyntäen taulukkolaskennan edistyneempiä toimintoja ja tallentamaan työkirjan mallina
- osaa hyödyntää raportointityökalua
- tuntee toiminnanohjausjärjestelmän tuomat hyödyt ja mahdollisuudet liiketoiminnan ohjaamisessa
- osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin toiminnanohjausjärjestelmässä
- tietää tekoälyn sekä koodauksen perusperiaatteet sekä osaa tarkastella niitä liiketoiminnan näkökulmasta
- tunnistaa robotiikan ja tekoälyn mahdollisuudet erilaisissa liiketoimintaprosesseissa.
Sisältö (OJ)
TAULUKKOLASKENTA
Miten muodostan Excelissä kaavoja hyödyntäen funktioita monipuolisesti?
Miten havainnollistan ja käsittelen Excel-taulukossa olevia tietoja?
Miten suojaan tekemäni Excel –taulukon?
Miten luon, muokkaan ja käsittelen Pivot -taulukkoa?
Miten suunnittelen Excel -taulukon sanallisesta tehtäväkuvauksesta?
Miten tietoja siirretään Excelin ja muiden sovellusten välillä?
Mikä on PowerBi ja miten hyödynnän sitä?
TOIMINNANOHJAUS
Mitä ovat SAP HANAn perustoiminnot ja ominaisuudet?
Miten osto- ja myyntiprosessi toteutetaan SAP HANAssa ja miten ne integroituvat taloushallintoon?
LIIKETOIMINNAN KEHITTYVÄT TYÖKALUT
Mitkä ovat käytetyimmät koodauskielet ja koodauksen pääperiaatteet?
Minkälaisissa liiketoimintatapahtumissa voidaan hyödyntää robotiikkaa?
Mitä mahdollisuuksia tekoäly tuo liiketoimintaan?
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty:
Opiskelija tunnistaa ja noudattaa taulukkolaskennan tärkeitä toimintatapoja.
Opiskelija osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin ohjelmassa ja osaa käyttää ohjelmaa itsenäisesti.
Opiskelija osaa selittää koodauksen pääperiaatteet ja tunnistaa yleisimpien koodauskielien käyttökohteita. Hän tuntee erityyppisiä tekoälyn ja robotiikan käyttökohteita. Power BI -harjoitus on tehty.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä hyväksytysti.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 31.12.2024
Ajoitus
07.01.2025 - 31.05.2025
Laajuus
7 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tiina Wickman-Viitala
- Jouni Viidanoja
- Petriina Vuorinen
Ryhmät
-
23LIKOHLiiketalous 2023, nuoret HR- ja esihenkilötyö
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla opiskelija syventää työelämässä tarvittavien digitaalisten taitojen osaamistaan.
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- on syventänyt taulukkolaskennan osaamistaan ja pystyy suunnittelemaan laskentataulukon sanallisesta kuvauksesta hyödyntäen taulukkolaskennan edistyneempiä toimintoja ja tallentamaan työkirjan mallina
- osaa hyödyntää raportointityökalua
- tuntee toiminnanohjausjärjestelmän tuomat hyödyt ja mahdollisuudet liiketoiminnan ohjaamisessa
- osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin toiminnanohjausjärjestelmässä
- tietää tekoälyn sekä koodauksen perusperiaatteet sekä osaa tarkastella niitä liiketoiminnan näkökulmasta
- tunnistaa robotiikan ja tekoälyn mahdollisuudet erilaisissa liiketoimintaprosesseissa.
Sisältö (OJ)
TAULUKKOLASKENTA
Miten muodostan Excelissä kaavoja hyödyntäen funktioita monipuolisesti?
Miten havainnollistan ja käsittelen Excel-taulukossa olevia tietoja?
Miten suojaan tekemäni Excel –taulukon?
Miten luon, muokkaan ja käsittelen Pivot -taulukkoa?
Miten suunnittelen Excel -taulukon sanallisesta tehtäväkuvauksesta?
Miten tietoja siirretään Excelin ja muiden sovellusten välillä?
Mikä on PowerBi ja miten hyödynnän sitä?
TOIMINNANOHJAUS
Mitä ovat SAP HANAn perustoiminnot ja ominaisuudet?
Miten osto- ja myyntiprosessi toteutetaan SAP HANAssa ja miten ne integroituvat taloushallintoon?
LIIKETOIMINNAN KEHITTYVÄT TYÖKALUT
Mitkä ovat käytetyimmät koodauskielet ja koodauksen pääperiaatteet?
Minkälaisissa liiketoimintatapahtumissa voidaan hyödyntää robotiikkaa?
Mitä mahdollisuuksia tekoäly tuo liiketoimintaan?
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty:
Opiskelija tunnistaa ja noudattaa taulukkolaskennan tärkeitä toimintatapoja.
Opiskelija osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin ohjelmassa ja osaa käyttää ohjelmaa itsenäisesti.
Opiskelija osaa selittää koodauksen pääperiaatteet ja tunnistaa yleisimpien koodauskielien käyttökohteita. Hän tuntee erityyppisiä tekoälyn ja robotiikan käyttökohteita. Power BI -harjoitus on tehty.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä hyväksytysti.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
05.06.2024 - 30.08.2024
Ajoitus
07.01.2025 - 31.05.2025
Laajuus
7 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tiina Wickman-Viitala
- Jouni Viidanoja
- Petriina Vuorinen
Vastuuhenkilö
Taina Huhtinen
Ryhmät
-
23LIKOJLiiketalous 2023, nuoret Juridiikka
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla opiskelija syventää työelämässä tarvittavien digitaalisten taitojen osaamistaan.
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- on syventänyt taulukkolaskennan osaamistaan ja pystyy suunnittelemaan laskentataulukon sanallisesta kuvauksesta hyödyntäen taulukkolaskennan edistyneempiä toimintoja ja tallentamaan työkirjan mallina
- osaa hyödyntää raportointityökalua
- tuntee toiminnanohjausjärjestelmän tuomat hyödyt ja mahdollisuudet liiketoiminnan ohjaamisessa
- osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin toiminnanohjausjärjestelmässä
- tietää tekoälyn sekä koodauksen perusperiaatteet sekä osaa tarkastella niitä liiketoiminnan näkökulmasta
- tunnistaa robotiikan ja tekoälyn mahdollisuudet erilaisissa liiketoimintaprosesseissa.
Sisältö (OJ)
TAULUKKOLASKENTA
Miten muodostan Excelissä kaavoja hyödyntäen funktioita monipuolisesti?
Miten havainnollistan ja käsittelen Excel-taulukossa olevia tietoja?
Miten suojaan tekemäni Excel –taulukon?
Miten luon, muokkaan ja käsittelen Pivot -taulukkoa?
Miten suunnittelen Excel -taulukon sanallisesta tehtäväkuvauksesta?
Miten tietoja siirretään Excelin ja muiden sovellusten välillä?
Mikä on PowerBi ja miten hyödynnän sitä?
TOIMINNANOHJAUS
Mitä ovat SAP HANAn perustoiminnot ja ominaisuudet?
Miten osto- ja myyntiprosessi toteutetaan SAP HANAssa ja miten ne integroituvat taloushallintoon?
LIIKETOIMINNAN KEHITTYVÄT TYÖKALUT
Mitkä ovat käytetyimmät koodauskielet ja koodauksen pääperiaatteet?
Minkälaisissa liiketoimintatapahtumissa voidaan hyödyntää robotiikkaa?
Mitä mahdollisuuksia tekoäly tuo liiketoimintaan?
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty:
Opiskelija tunnistaa ja noudattaa taulukkolaskennan tärkeitä toimintatapoja.
Opiskelija osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin ohjelmassa ja osaa käyttää ohjelmaa itsenäisesti.
Opiskelija osaa selittää koodauksen pääperiaatteet ja tunnistaa yleisimpien koodauskielien käyttökohteita. Hän tuntee erityyppisiä tekoälyn ja robotiikan käyttökohteita. Power BI -harjoitus on tehty.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä hyväksytysti.
Aika ja paikka
Aikataulut Lukkarissa ja Moodlessa
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttimahdollisuutta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehtävät ja mahdollinen tentti suoritettu hyväksytysti.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
BLENDED eli
Verkko-opetus
Pienryhmätyöskentely
Itsenäinen työskentely
Lähiopetus
Oppimateriaalit
Moodlessa mainitut materiaalit ja linkit
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan ajankäyttö 7 x 26,7 h = 186,9 h
Sisällön jaksotus
3. ja 4. jakso kevät 2025, 1. ja 2. jakso syksy 2024
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
n.a.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Mahdolliset vierailuluennot
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytty:
Opiskelija tunnistaa ja osaa noudattaa taulukkolaskennan tärkeitä toimintatapoja. Opiskelija osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin ohjelmassa ja osaa käyttää ohjelmaa itsenäisesti.
Opiskelija tuntee koodauksen pääperiaatteet. Hän tuntee erityyppisiä tekoälyn ja robotiikan käyttökohteita.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä hyväksytysti.
Ilmoittautumisaika
02.07.2024 - 31.08.2024
Ajoitus
29.08.2024 - 06.12.2024
Laajuus
7 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tiina Wickman-Viitala
- Jouni Viidanoja
- Salla Nieminen
- Petriina Vuorinen
Ryhmät
-
23LIKOTBLiiketalous 2023, nuoret TaloushallintoB
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla opiskelija syventää työelämässä tarvittavien digitaalisten taitojen osaamistaan.
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- on syventänyt taulukkolaskennan osaamistaan ja pystyy suunnittelemaan laskentataulukon sanallisesta kuvauksesta hyödyntäen taulukkolaskennan edistyneempiä toimintoja ja tallentamaan työkirjan mallina
- osaa hyödyntää raportointityökalua
- tuntee toiminnanohjausjärjestelmän tuomat hyödyt ja mahdollisuudet liiketoiminnan ohjaamisessa
- osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin toiminnanohjausjärjestelmässä
- tietää tekoälyn sekä koodauksen perusperiaatteet sekä osaa tarkastella niitä liiketoiminnan näkökulmasta
- tunnistaa robotiikan ja tekoälyn mahdollisuudet erilaisissa liiketoimintaprosesseissa.
Sisältö (OJ)
TAULUKKOLASKENTA
Miten muodostan Excelissä kaavoja hyödyntäen funktioita monipuolisesti?
Miten havainnollistan ja käsittelen Excel-taulukossa olevia tietoja?
Miten suojaan tekemäni Excel –taulukon?
Miten luon, muokkaan ja käsittelen Pivot -taulukkoa?
Miten suunnittelen Excel -taulukon sanallisesta tehtäväkuvauksesta?
Miten tietoja siirretään Excelin ja muiden sovellusten välillä?
Mikä on PowerBi ja miten hyödynnän sitä?
TOIMINNANOHJAUS
Mitä ovat SAP HANAn perustoiminnot ja ominaisuudet?
Miten osto- ja myyntiprosessi toteutetaan SAP HANAssa ja miten ne integroituvat taloushallintoon?
LIIKETOIMINNAN KEHITTYVÄT TYÖKALUT
Mitkä ovat käytetyimmät koodauskielet ja koodauksen pääperiaatteet?
Minkälaisissa liiketoimintatapahtumissa voidaan hyödyntää robotiikkaa?
Mitä mahdollisuuksia tekoäly tuo liiketoimintaan?
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty:
Opiskelija tunnistaa ja noudattaa taulukkolaskennan tärkeitä toimintatapoja.
Opiskelija osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin ohjelmassa ja osaa käyttää ohjelmaa itsenäisesti.
Opiskelija osaa selittää koodauksen pääperiaatteet ja tunnistaa yleisimpien koodauskielien käyttökohteita. Hän tuntee erityyppisiä tekoälyn ja robotiikan käyttökohteita. Power BI -harjoitus on tehty.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä hyväksytysti.
Aika ja paikka
Aikataulut Lukkarissa ja Moodlessa
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttimahdollisuutta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehtävät ja mahdollinen tentti suoritettu hyväksytysti.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
BLENDED eli
Verkko-opetus
Pienryhmätyöskentely
Itsenäinen työskentely
Lähiopetus
Oppimateriaalit
Moodlessa mainitut materiaalit ja linkit
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan ajankäyttö 7 x 26,7 h = 186,9 h
Sisällön jaksotus
1. ja 2. periodi syksy 2024
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
n.a.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Mahdolliset vierailuluennot
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytty:
Opiskelija tunnistaa ja osaa noudattaa taulukkolaskennan tärkeitä toimintatapoja. Opiskelija osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin ohjelmassa ja osaa käyttää ohjelmaa itsenäisesti.
Opiskelija tuntee koodauksen pääperiaatteet. Hän tuntee erityyppisiä tekoälyn ja robotiikan käyttökohteita.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä hyväksytysti.
Ilmoittautumisaika
05.06.2024 - 30.08.2024
Ajoitus
26.08.2024 - 13.12.2024
Laajuus
7 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tiina Wickman-Viitala
- Jouni Viidanoja
- Petriina Vuorinen
Vastuuhenkilö
Taina Huhtinen
Ryhmät
-
23LIKOTALiiketalous 2023, nuoret Taloushallinto
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla opiskelija syventää työelämässä tarvittavien digitaalisten taitojen osaamistaan.
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- on syventänyt taulukkolaskennan osaamistaan ja pystyy suunnittelemaan laskentataulukon sanallisesta kuvauksesta hyödyntäen taulukkolaskennan edistyneempiä toimintoja ja tallentamaan työkirjan mallina
- osaa hyödyntää raportointityökalua
- tuntee toiminnanohjausjärjestelmän tuomat hyödyt ja mahdollisuudet liiketoiminnan ohjaamisessa
- osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin toiminnanohjausjärjestelmässä
- tietää tekoälyn sekä koodauksen perusperiaatteet sekä osaa tarkastella niitä liiketoiminnan näkökulmasta
- tunnistaa robotiikan ja tekoälyn mahdollisuudet erilaisissa liiketoimintaprosesseissa.
Sisältö (OJ)
TAULUKKOLASKENTA
Miten muodostan Excelissä kaavoja hyödyntäen funktioita monipuolisesti?
Miten havainnollistan ja käsittelen Excel-taulukossa olevia tietoja?
Miten suojaan tekemäni Excel –taulukon?
Miten luon, muokkaan ja käsittelen Pivot -taulukkoa?
Miten suunnittelen Excel -taulukon sanallisesta tehtäväkuvauksesta?
Miten tietoja siirretään Excelin ja muiden sovellusten välillä?
Mikä on PowerBi ja miten hyödynnän sitä?
TOIMINNANOHJAUS
Mitä ovat SAP HANAn perustoiminnot ja ominaisuudet?
Miten osto- ja myyntiprosessi toteutetaan SAP HANAssa ja miten ne integroituvat taloushallintoon?
LIIKETOIMINNAN KEHITTYVÄT TYÖKALUT
Mitkä ovat käytetyimmät koodauskielet ja koodauksen pääperiaatteet?
Minkälaisissa liiketoimintatapahtumissa voidaan hyödyntää robotiikkaa?
Mitä mahdollisuuksia tekoäly tuo liiketoimintaan?
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty:
Opiskelija tunnistaa ja noudattaa taulukkolaskennan tärkeitä toimintatapoja.
Opiskelija osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin ohjelmassa ja osaa käyttää ohjelmaa itsenäisesti.
Opiskelija osaa selittää koodauksen pääperiaatteet ja tunnistaa yleisimpien koodauskielien käyttökohteita. Hän tuntee erityyppisiä tekoälyn ja robotiikan käyttökohteita. Power BI -harjoitus on tehty.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä hyväksytysti.
Aika ja paikka
Aikataulut Lukkarissa ja Moodlessa
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttimahdollisuutta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehtävät ja mahdollinen tentti suoritettu hyväksytysti.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
BLENDED eli
Verkko-opetus
Pienryhmätyöskentely
Itsenäinen työskentely
Lähiopetus
Oppimateriaalit
Moodlessa mainitut materiaalit ja linkit
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan ajankäyttö 7 x 26,7 h = 186,9 h
Sisällön jaksotus
1. ja 2. periodi syksy 2024
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
n.a.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Mahdolliset vierailuluennot
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytty:
Opiskelija tunnistaa ja osaa noudattaa taulukkolaskennan tärkeitä toimintatapoja. Opiskelija osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin ohjelmassa ja osaa käyttää ohjelmaa itsenäisesti.
Opiskelija tuntee koodauksen pääperiaatteet. Hän tuntee erityyppisiä tekoälyn ja robotiikan käyttökohteita.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä hyväksytysti.
Ilmoittautumisaika
22.11.2023 - 05.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 31.05.2024
Laajuus
7 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tiina Wickman-Viitala
- Jouni Viidanoja
- Taina Huhtinen
Vastuuhenkilö
Taina Huhtinen
Ryhmät
-
22LIKOHLiiketalous 2022, nuoret HR- ja esihenkilötyö
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla opiskelija syventää työelämässä tarvittavien digitaalisten taitojen osaamistaan.
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- on syventänyt taulukkolaskennan osaamistaan ja pystyy suunnittelemaan laskentataulukon sanallisesta kuvauksesta hyödyntäen taulukkolaskennan edistyneempiä toimintoja ja tallentamaan työkirjan mallina
- osaa hyödyntää raportointityökalua
- tuntee toiminnanohjausjärjestelmän tuomat hyödyt ja mahdollisuudet liiketoiminnan ohjaamisessa
- osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin toiminnanohjausjärjestelmässä
- tietää tekoälyn sekä koodauksen perusperiaatteet sekä osaa tarkastella niitä liiketoiminnan näkökulmasta
- tunnistaa robotiikan ja tekoälyn mahdollisuudet erilaisissa liiketoimintaprosesseissa.
Sisältö (OJ)
TAULUKKOLASKENTA
Miten muodostan Excelissä kaavoja hyödyntäen funktioita monipuolisesti?
Miten havainnollistan ja käsittelen Excel-taulukossa olevia tietoja?
Miten suojaan tekemäni Excel –taulukon?
Miten luon, muokkaan ja käsittelen Pivot -taulukkoa?
Miten suunnittelen Excel -taulukon sanallisesta tehtäväkuvauksesta?
Miten tietoja siirretään Excelin ja muiden sovellusten välillä?
Mikä on PowerBi ja miten hyödynnän sitä?
TOIMINNANOHJAUS
Mitä ovat SAP HANAn perustoiminnot ja ominaisuudet?
Miten osto- ja myyntiprosessi toteutetaan SAP HANAssa ja miten ne integroituvat taloushallintoon?
LIIKETOIMINNAN KEHITTYVÄT TYÖKALUT
Mitkä ovat käytetyimmät koodauskielet ja koodauksen pääperiaatteet?
Minkälaisissa liiketoimintatapahtumissa voidaan hyödyntää robotiikkaa?
Mitä mahdollisuuksia tekoäly tuo liiketoimintaan?
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty:
Opiskelija tunnistaa ja noudattaa taulukkolaskennan tärkeitä toimintatapoja.
Opiskelija osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin ohjelmassa ja osaa käyttää ohjelmaa itsenäisesti.
Opiskelija osaa selittää koodauksen pääperiaatteet ja tunnistaa yleisimpien koodauskielien käyttökohteita. Hän tuntee erityyppisiä tekoälyn ja robotiikan käyttökohteita. Power BI -harjoitus on tehty.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä hyväksytysti.
Aika ja paikka
Aikataulut Lukkarissa ja Moodlessa
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttimahdollisuutta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehtävät ja mahdollinen tentti suoritettu hyväksytysti.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
BLENDED eli
Verkko-opetus
Pienryhmätyöskentely
Itsenäinen työskentely
Lähiopetus
Oppimateriaalit
Moodlessa mainitut materiaalit ja linkit
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan ajankäyttö 7 x 26,7 h = 186,9 h
Sisällön jaksotus
3. ja 4. jakso kevät 2024
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
n.a.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Mahdolliset vierailuluennot
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytty:
Opiskelija tunnistaa ja osaa noudattaa taulukkolaskennan tärkeitä toimintatapoja. Opiskelija osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin ohjelmassa ja osaa käyttää ohjelmaa itsenäisesti.
Opiskelija tuntee koodauksen pääperiaatteet. Hän tuntee erityyppisiä tekoälyn ja robotiikan käyttökohteita.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä hyväksytysti.
Ilmoittautumisaika
22.11.2023 - 05.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 31.05.2024
Laajuus
7 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tiina Wickman-Viitala
- Jouni Viidanoja
- Taina Huhtinen
Vastuuhenkilö
Taina Huhtinen
Ryhmät
-
22LIKOMLiiketalous 2022, nuoret Markkinointi ja myynti
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla opiskelija syventää työelämässä tarvittavien digitaalisten taitojen osaamistaan.
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- on syventänyt taulukkolaskennan osaamistaan ja pystyy suunnittelemaan laskentataulukon sanallisesta kuvauksesta hyödyntäen taulukkolaskennan edistyneempiä toimintoja ja tallentamaan työkirjan mallina
- osaa hyödyntää raportointityökalua
- tuntee toiminnanohjausjärjestelmän tuomat hyödyt ja mahdollisuudet liiketoiminnan ohjaamisessa
- osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin toiminnanohjausjärjestelmässä
- tietää tekoälyn sekä koodauksen perusperiaatteet sekä osaa tarkastella niitä liiketoiminnan näkökulmasta
- tunnistaa robotiikan ja tekoälyn mahdollisuudet erilaisissa liiketoimintaprosesseissa.
Sisältö (OJ)
TAULUKKOLASKENTA
Miten muodostan Excelissä kaavoja hyödyntäen funktioita monipuolisesti?
Miten havainnollistan ja käsittelen Excel-taulukossa olevia tietoja?
Miten suojaan tekemäni Excel –taulukon?
Miten luon, muokkaan ja käsittelen Pivot -taulukkoa?
Miten suunnittelen Excel -taulukon sanallisesta tehtäväkuvauksesta?
Miten tietoja siirretään Excelin ja muiden sovellusten välillä?
Mikä on PowerBi ja miten hyödynnän sitä?
TOIMINNANOHJAUS
Mitä ovat SAP HANAn perustoiminnot ja ominaisuudet?
Miten osto- ja myyntiprosessi toteutetaan SAP HANAssa ja miten ne integroituvat taloushallintoon?
LIIKETOIMINNAN KEHITTYVÄT TYÖKALUT
Mitkä ovat käytetyimmät koodauskielet ja koodauksen pääperiaatteet?
Minkälaisissa liiketoimintatapahtumissa voidaan hyödyntää robotiikkaa?
Mitä mahdollisuuksia tekoäly tuo liiketoimintaan?
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty:
Opiskelija tunnistaa ja noudattaa taulukkolaskennan tärkeitä toimintatapoja.
Opiskelija osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin ohjelmassa ja osaa käyttää ohjelmaa itsenäisesti.
Opiskelija osaa selittää koodauksen pääperiaatteet ja tunnistaa yleisimpien koodauskielien käyttökohteita. Hän tuntee erityyppisiä tekoälyn ja robotiikan käyttökohteita. Power BI -harjoitus on tehty.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä hyväksytysti.
Aika ja paikka
Aikataulut Lukkarissa ja Moodlessa
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttimahdollisuutta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehtävät ja mahdollinen tentti suoritettu hyväksytysti.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
BLENDED eli
Verkko-opetus
Pienryhmätyöskentely
Itsenäinen työskentely
Lähiopetus
Oppimateriaalit
Moodlessa mainitut materiaalit ja linkit
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan ajankäyttö 7 x 26,7 h = 186,9 h
Sisällön jaksotus
3. ja 4. jakso kevät 2024
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
n.a.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Mahdolliset vierailuluennot
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytty:
Opiskelija tunnistaa ja osaa noudattaa taulukkolaskennan tärkeitä toimintatapoja. Opiskelija osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin ohjelmassa ja osaa käyttää ohjelmaa itsenäisesti.
Opiskelija tuntee koodauksen pääperiaatteet. Hän tuntee erityyppisiä tekoälyn ja robotiikan käyttökohteita.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä hyväksytysti.
Ilmoittautumisaika
21.05.2023 - 30.08.2023
Ajoitus
28.08.2023 - 15.12.2023
Laajuus
7 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
58 % Lähiopetus, 42 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous ja media
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tiina Wickman-Viitala
- Jouni Viidanoja
- Taina Huhtinen
Vastuuhenkilö
Taina Huhtinen
Ryhmät
-
22LIKOTLiiketalous 2022, nuoret Taloushallinto
-
22LIKOJLiiketalous 2022, nuoret Juridiikka
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla opiskelija syventää työelämässä tarvittavien digitaalisten taitojen osaamistaan.
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- on syventänyt taulukkolaskennan osaamistaan ja pystyy suunnittelemaan laskentataulukon sanallisesta kuvauksesta hyödyntäen taulukkolaskennan edistyneempiä toimintoja ja tallentamaan työkirjan mallina
- osaa hyödyntää raportointityökalua
- tuntee toiminnanohjausjärjestelmän tuomat hyödyt ja mahdollisuudet liiketoiminnan ohjaamisessa
- osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin toiminnanohjausjärjestelmässä
- tietää tekoälyn sekä koodauksen perusperiaatteet sekä osaa tarkastella niitä liiketoiminnan näkökulmasta
- tunnistaa robotiikan ja tekoälyn mahdollisuudet erilaisissa liiketoimintaprosesseissa.
Sisältö (OJ)
TAULUKKOLASKENTA
Miten muodostan Excelissä kaavoja hyödyntäen funktioita monipuolisesti?
Miten havainnollistan ja käsittelen Excel-taulukossa olevia tietoja?
Miten suojaan tekemäni Excel –taulukon?
Miten luon, muokkaan ja käsittelen Pivot -taulukkoa?
Miten suunnittelen Excel -taulukon sanallisesta tehtäväkuvauksesta?
Miten tietoja siirretään Excelin ja muiden sovellusten välillä?
Mikä on PowerBi ja miten hyödynnän sitä?
TOIMINNANOHJAUS
Mitä ovat SAP HANAn perustoiminnot ja ominaisuudet?
Miten osto- ja myyntiprosessi toteutetaan SAP HANAssa ja miten ne integroituvat taloushallintoon?
LIIKETOIMINNAN KEHITTYVÄT TYÖKALUT
Mitkä ovat käytetyimmät koodauskielet ja koodauksen pääperiaatteet?
Minkälaisissa liiketoimintatapahtumissa voidaan hyödyntää robotiikkaa?
Mitä mahdollisuuksia tekoäly tuo liiketoimintaan?
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty:
Opiskelija tunnistaa ja noudattaa taulukkolaskennan tärkeitä toimintatapoja.
Opiskelija osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin ohjelmassa ja osaa käyttää ohjelmaa itsenäisesti.
Opiskelija osaa selittää koodauksen pääperiaatteet ja tunnistaa yleisimpien koodauskielien käyttökohteita. Hän tuntee erityyppisiä tekoälyn ja robotiikan käyttökohteita. Power BI -harjoitus on tehty.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä hyväksytysti.
Aika ja paikka
Aikataulut Lukkarissa ja Moodlessa
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttimahdollisuutta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehtävät ja mahdollinen tentti suoritettu hyväksytysti.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
BLENDED eli
Verkko-opetus
Pienryhmätyöskentely
Itsenäinen työskentely
Lähiopetus
Oppimateriaalit
Moodlessa mainitut materiaalit ja linkit
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan ajankäyttö 7 x 26,7 h = 186,9 h
Sisällön jaksotus
1. ja 2. jakso syksyllä 2023
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
n.a.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Mahdolliset vierailuluennot
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytty:
Opiskelija tunnistaa ja osaa noudattaa taulukkolaskennan tärkeitä toimintatapoja. Opiskelija osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin ohjelmassa ja osaa käyttää ohjelmaa itsenäisesti.
Opiskelija tuntee koodauksen pääperiaatteet. Hän tuntee erityyppisiä tekoälyn ja robotiikan käyttökohteita.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä hyväksytysti.
Ilmoittautumisaika
21.05.2023 - 30.08.2023
Ajoitus
28.08.2023 - 15.12.2023
Laajuus
7 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
58 % Lähiopetus, 42 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous ja media
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tiina Wickman-Viitala
- Jouni Viidanoja
- Taina Huhtinen
Vastuuhenkilö
Taina Huhtinen
Ryhmät
-
22LIKOTLiiketalous 2022, nuoret Taloushallinto
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla opiskelija syventää työelämässä tarvittavien digitaalisten taitojen osaamistaan.
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- on syventänyt taulukkolaskennan osaamistaan ja pystyy suunnittelemaan laskentataulukon sanallisesta kuvauksesta hyödyntäen taulukkolaskennan edistyneempiä toimintoja ja tallentamaan työkirjan mallina
- osaa hyödyntää raportointityökalua
- tuntee toiminnanohjausjärjestelmän tuomat hyödyt ja mahdollisuudet liiketoiminnan ohjaamisessa
- osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin toiminnanohjausjärjestelmässä
- tietää tekoälyn sekä koodauksen perusperiaatteet sekä osaa tarkastella niitä liiketoiminnan näkökulmasta
- tunnistaa robotiikan ja tekoälyn mahdollisuudet erilaisissa liiketoimintaprosesseissa.
Sisältö (OJ)
TAULUKKOLASKENTA
Miten muodostan Excelissä kaavoja hyödyntäen funktioita monipuolisesti?
Miten havainnollistan ja käsittelen Excel-taulukossa olevia tietoja?
Miten suojaan tekemäni Excel –taulukon?
Miten luon, muokkaan ja käsittelen Pivot -taulukkoa?
Miten suunnittelen Excel -taulukon sanallisesta tehtäväkuvauksesta?
Miten tietoja siirretään Excelin ja muiden sovellusten välillä?
Mikä on PowerBi ja miten hyödynnän sitä?
TOIMINNANOHJAUS
Mitä ovat SAP HANAn perustoiminnot ja ominaisuudet?
Miten osto- ja myyntiprosessi toteutetaan SAP HANAssa ja miten ne integroituvat taloushallintoon?
LIIKETOIMINNAN KEHITTYVÄT TYÖKALUT
Mitkä ovat käytetyimmät koodauskielet ja koodauksen pääperiaatteet?
Minkälaisissa liiketoimintatapahtumissa voidaan hyödyntää robotiikkaa?
Mitä mahdollisuuksia tekoäly tuo liiketoimintaan?
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty:
Opiskelija tunnistaa ja noudattaa taulukkolaskennan tärkeitä toimintatapoja.
Opiskelija osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin ohjelmassa ja osaa käyttää ohjelmaa itsenäisesti.
Opiskelija osaa selittää koodauksen pääperiaatteet ja tunnistaa yleisimpien koodauskielien käyttökohteita. Hän tuntee erityyppisiä tekoälyn ja robotiikan käyttökohteita. Power BI -harjoitus on tehty.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä hyväksytysti.
Aika ja paikka
Aikataulut Lukkarissa ja Moodlessa
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttimahdollisuutta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehtävät ja mahdollinen tentti suoritettu hyväksytysti.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
BLENDED eli
Verkko-opetus
Pienryhmätyöskentely
Itsenäinen työskentely
Lähiopetus
Oppimateriaalit
Moodlessa mainitut materiaalit ja linkit
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan ajankäyttö 7 x 26,7 h = 186,9 h
Sisällön jaksotus
1. ja 2. jakso syksyllä 2023
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
n.a.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Mahdolliset vierailuluennot
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytty:
Opiskelija tunnistaa ja osaa noudattaa taulukkolaskennan tärkeitä toimintatapoja. Opiskelija osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin ohjelmassa ja osaa käyttää ohjelmaa itsenäisesti.
Opiskelija tuntee koodauksen pääperiaatteet. Hän tuntee erityyppisiä tekoälyn ja robotiikan käyttökohteita.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä hyväksytysti.
Ilmoittautumisaika
15.12.2022 - 25.01.2023
Ajoitus
09.01.2023 - 31.05.2023
Laajuus
7 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
43 % Lähiopetus, 57 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tiina Wickman-Viitala
- Jouni Viidanoja
- Taina Huhtinen
Vastuuhenkilö
Taina Huhtinen
Ryhmät
-
21LIKOHLiiketalous 2021, nuoret HR- ja esimiestyö
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla opiskelija syventää työelämässä tarvittavien digitaalisten taitojen osaamistaan.
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- on syventänyt taulukkolaskennan osaamistaan ja pystyy suunnittelemaan laskentataulukon sanallisesta kuvauksesta hyödyntäen taulukkolaskennan edistyneempiä toimintoja ja tallentamaan työkirjan mallina
- osaa hyödyntää raportointityökalua
- tuntee toiminnanohjausjärjestelmän tuomat hyödyt ja mahdollisuudet liiketoiminnan ohjaamisessa
- osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin toiminnanohjausjärjestelmässä
- tietää tekoälyn sekä koodauksen perusperiaatteet sekä osaa tarkastella niitä liiketoiminnan näkökulmasta
- tunnistaa robotiikan ja tekoälyn mahdollisuudet erilaisissa liiketoimintaprosesseissa.
Sisältö (OJ)
TAULUKKOLASKENTA
Miten muodostan Excelissä kaavoja hyödyntäen funktioita monipuolisesti?
Miten havainnollistan ja käsittelen Excel-taulukossa olevia tietoja?
Miten suojaan tekemäni Excel –taulukon?
Miten luon, muokkaan ja käsittelen Pivot -taulukkoa?
Miten suunnittelen Excel -taulukon sanallisesta tehtäväkuvauksesta?
Miten tietoja siirretään Excelin ja muiden sovellusten välillä?
Mikä on PowerBi ja miten hyödynnän sitä?
TOIMINNANOHJAUS
Mitä ovat SAP HANAn perustoiminnot ja ominaisuudet?
Miten osto- ja myyntiprosessi toteutetaan SAP HANAssa ja miten ne integroituvat taloushallintoon?
LIIKETOIMINNAN KEHITTYVÄT TYÖKALUT
Mitkä ovat käytetyimmät koodauskielet ja koodauksen pääperiaatteet?
Minkälaisissa liiketoimintatapahtumissa voidaan hyödyntää robotiikkaa?
Mitä mahdollisuuksia tekoäly tuo liiketoimintaan?
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty:
Opiskelija tunnistaa ja noudattaa taulukkolaskennan tärkeitä toimintatapoja.
Opiskelija osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin ohjelmassa ja osaa käyttää ohjelmaa itsenäisesti.
Opiskelija osaa selittää koodauksen pääperiaatteet ja tunnistaa yleisimpien koodauskielien käyttökohteita. Hän tuntee erityyppisiä tekoälyn ja robotiikan käyttökohteita. Power BI -harjoitus on tehty.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä hyväksytysti.
Aika ja paikka
Aikataulut Moodlessa
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttimahdollisuutta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehtävät ja mahdollinen tentti suoritettu hyväksytysti.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Verkko-opetus
Pienryhmätyöskentely
Itsenäinen työskentely
Lähiopetus
Oppimateriaalit
Moodlessa mainitut materiaalit ja linkit
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan ajankäyttö 7 x 26,7 h = 186,9 h
Sisällön jaksotus
3. ja 4. jakso keväällä 2023
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
n.a.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Mahdolliset vierailuluennot
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytty:
Opiskelija tunnistaa ja osaa noudattaa taulukkolaskennan tärkeitä toimintatapoja. Opiskelija osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin ohjelmassa ja osaa käyttää ohjelmaa itsenäisesti.
Opiskelija tuntee koodauksen pääperiaatteet. Hän tuntee erityyppisiä tekoälyn ja robotiikan käyttökohteita.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä hyväksytysti.
Ilmoittautumisaika
15.12.2022 - 15.01.2023
Ajoitus
09.01.2023 - 31.05.2023
Laajuus
7 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
43 % Lähiopetus, 57 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tiina Wickman-Viitala
- Jouni Viidanoja
- Taina Huhtinen
Vastuuhenkilö
Taina Huhtinen
Ryhmät
-
21LIKOMLiiketalous 2021, nuoret Markkinointi ja myynti
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla opiskelija syventää työelämässä tarvittavien digitaalisten taitojen osaamistaan.
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- on syventänyt taulukkolaskennan osaamistaan ja pystyy suunnittelemaan laskentataulukon sanallisesta kuvauksesta hyödyntäen taulukkolaskennan edistyneempiä toimintoja ja tallentamaan työkirjan mallina
- osaa hyödyntää raportointityökalua
- tuntee toiminnanohjausjärjestelmän tuomat hyödyt ja mahdollisuudet liiketoiminnan ohjaamisessa
- osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin toiminnanohjausjärjestelmässä
- tietää tekoälyn sekä koodauksen perusperiaatteet sekä osaa tarkastella niitä liiketoiminnan näkökulmasta
- tunnistaa robotiikan ja tekoälyn mahdollisuudet erilaisissa liiketoimintaprosesseissa.
Sisältö (OJ)
TAULUKKOLASKENTA
Miten muodostan Excelissä kaavoja hyödyntäen funktioita monipuolisesti?
Miten havainnollistan ja käsittelen Excel-taulukossa olevia tietoja?
Miten suojaan tekemäni Excel –taulukon?
Miten luon, muokkaan ja käsittelen Pivot -taulukkoa?
Miten suunnittelen Excel -taulukon sanallisesta tehtäväkuvauksesta?
Miten tietoja siirretään Excelin ja muiden sovellusten välillä?
Mikä on PowerBi ja miten hyödynnän sitä?
TOIMINNANOHJAUS
Mitä ovat SAP HANAn perustoiminnot ja ominaisuudet?
Miten osto- ja myyntiprosessi toteutetaan SAP HANAssa ja miten ne integroituvat taloushallintoon?
LIIKETOIMINNAN KEHITTYVÄT TYÖKALUT
Mitkä ovat käytetyimmät koodauskielet ja koodauksen pääperiaatteet?
Minkälaisissa liiketoimintatapahtumissa voidaan hyödyntää robotiikkaa?
Mitä mahdollisuuksia tekoäly tuo liiketoimintaan?
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty:
Opiskelija tunnistaa ja noudattaa taulukkolaskennan tärkeitä toimintatapoja.
Opiskelija osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin ohjelmassa ja osaa käyttää ohjelmaa itsenäisesti.
Opiskelija osaa selittää koodauksen pääperiaatteet ja tunnistaa yleisimpien koodauskielien käyttökohteita. Hän tuntee erityyppisiä tekoälyn ja robotiikan käyttökohteita. Power BI -harjoitus on tehty.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä hyväksytysti.
Aika ja paikka
Aikataulut Moodlessa
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttimahdollisuutta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehtävät ja mahdollinen tentti suoritettu hyväksytysti.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Verkko-opetus
Pienryhmätyöskentely
Itsenäinen työskentely
Lähiopetus
Oppimateriaalit
Moodlessa mainitut materiaalit ja linkit
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan ajankäyttö 7 x 26,7 h = 186,9 h
Sisällön jaksotus
3. ja 4. jakso keväällä 2023
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
n.a.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Mahdolliset vierailuluennot
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytty:
Opiskelija tunnistaa ja osaa noudattaa taulukkolaskennan tärkeitä toimintatapoja. Opiskelija osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin ohjelmassa ja osaa käyttää ohjelmaa itsenäisesti.
Opiskelija tuntee koodauksen pääperiaatteet. Hän tuntee erityyppisiä tekoälyn ja robotiikan käyttökohteita.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä hyväksytysti.
Ilmoittautumisaika
23.05.2022 - 05.09.2022
Ajoitus
01.09.2022 - 09.12.2022
Laajuus
7 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
58 % Lähiopetus, 42 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tiina Wickman-Viitala
- Jouni Viidanoja
- Taina Huhtinen
Vastuuhenkilö
Taina Huhtinen
Ryhmät
-
21LIKOTLiiketalous 2021, nuoret Taloushallinto
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla opiskelija syventää työelämässä tarvittavien digitaalisten taitojen osaamistaan.
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- on syventänyt taulukkolaskennan osaamistaan ja pystyy suunnittelemaan laskentataulukon sanallisesta kuvauksesta hyödyntäen taulukkolaskennan edistyneempiä toimintoja ja tallentamaan työkirjan mallina
- osaa hyödyntää raportointityökalua
- tuntee toiminnanohjausjärjestelmän tuomat hyödyt ja mahdollisuudet liiketoiminnan ohjaamisessa
- osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin toiminnanohjausjärjestelmässä
- tietää tekoälyn sekä koodauksen perusperiaatteet sekä osaa tarkastella niitä liiketoiminnan näkökulmasta
- tunnistaa robotiikan ja tekoälyn mahdollisuudet erilaisissa liiketoimintaprosesseissa.
Sisältö (OJ)
TAULUKKOLASKENTA
Miten muodostan Excelissä kaavoja hyödyntäen funktioita monipuolisesti?
Miten havainnollistan ja käsittelen Excel-taulukossa olevia tietoja?
Miten suojaan tekemäni Excel –taulukon?
Miten luon, muokkaan ja käsittelen Pivot -taulukkoa?
Miten suunnittelen Excel -taulukon sanallisesta tehtäväkuvauksesta?
Miten tietoja siirretään Excelin ja muiden sovellusten välillä?
Mikä on PowerBi ja miten hyödynnän sitä?
TOIMINNANOHJAUS
Mitä ovat SAP HANAn perustoiminnot ja ominaisuudet?
Miten osto- ja myyntiprosessi toteutetaan SAP HANAssa ja miten ne integroituvat taloushallintoon?
LIIKETOIMINNAN KEHITTYVÄT TYÖKALUT
Mitkä ovat käytetyimmät koodauskielet ja koodauksen pääperiaatteet?
Minkälaisissa liiketoimintatapahtumissa voidaan hyödyntää robotiikkaa?
Mitä mahdollisuuksia tekoäly tuo liiketoimintaan?
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty:
Opiskelija tunnistaa ja noudattaa taulukkolaskennan tärkeitä toimintatapoja.
Opiskelija osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin ohjelmassa ja osaa käyttää ohjelmaa itsenäisesti.
Opiskelija osaa selittää koodauksen pääperiaatteet ja tunnistaa yleisimpien koodauskielien käyttökohteita. Hän tuntee erityyppisiä tekoälyn ja robotiikan käyttökohteita. Power BI -harjoitus on tehty.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä hyväksytysti.
Aika ja paikka
Aikataulut Moodlessa
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttimahdollisuutta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehtävät ja mahdollinen tentti suoritettu hyväksytysti.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Verkko-opetus
Pienryhmätyöskentely
Itsenäinen työskentely
Lähiopetus
Oppimateriaalit
Moodlessa mainitut materiaalit ja linkit
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan ajankäyttö 7 x 26,7 h = 186,9 h
Sisällön jaksotus
1. ja 2. jakso syksyllä 2022
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
n.a.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Mahdolliset vierailuluennot
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytty:
Opiskelija tunnistaa ja osaa noudattaa taulukkolaskennan tärkeitä toimintatapoja. Opiskelija osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin ohjelmassa ja osaa käyttää ohjelmaa itsenäisesti.
Opiskelija tuntee koodauksen pääperiaatteet. Hän tuntee erityyppisiä tekoälyn ja robotiikan käyttökohteita.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä hyväksytysti.
Ilmoittautumisaika
23.05.2022 - 05.09.2022
Ajoitus
01.09.2022 - 09.12.2022
Laajuus
7 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
58 % Lähiopetus, 42 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tiina Wickman-Viitala
- Jouni Viidanoja
- Taina Huhtinen
Vastuuhenkilö
Taina Huhtinen
Ryhmät
-
20LIKOJLiiketalous 2020, nuoret Juridiikka
-
21LIKOJLiiketalous 2021, nuoret Juridiikka
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla opiskelija syventää työelämässä tarvittavien digitaalisten taitojen osaamistaan.
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- on syventänyt taulukkolaskennan osaamistaan ja pystyy suunnittelemaan laskentataulukon sanallisesta kuvauksesta hyödyntäen taulukkolaskennan edistyneempiä toimintoja ja tallentamaan työkirjan mallina
- osaa hyödyntää raportointityökalua
- tuntee toiminnanohjausjärjestelmän tuomat hyödyt ja mahdollisuudet liiketoiminnan ohjaamisessa
- osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin toiminnanohjausjärjestelmässä
- tietää tekoälyn sekä koodauksen perusperiaatteet sekä osaa tarkastella niitä liiketoiminnan näkökulmasta
- tunnistaa robotiikan ja tekoälyn mahdollisuudet erilaisissa liiketoimintaprosesseissa.
Sisältö (OJ)
TAULUKKOLASKENTA
Miten muodostan Excelissä kaavoja hyödyntäen funktioita monipuolisesti?
Miten havainnollistan ja käsittelen Excel-taulukossa olevia tietoja?
Miten suojaan tekemäni Excel –taulukon?
Miten luon, muokkaan ja käsittelen Pivot -taulukkoa?
Miten suunnittelen Excel -taulukon sanallisesta tehtäväkuvauksesta?
Miten tietoja siirretään Excelin ja muiden sovellusten välillä?
Mikä on PowerBi ja miten hyödynnän sitä?
TOIMINNANOHJAUS
Mitä ovat SAP HANAn perustoiminnot ja ominaisuudet?
Miten osto- ja myyntiprosessi toteutetaan SAP HANAssa ja miten ne integroituvat taloushallintoon?
LIIKETOIMINNAN KEHITTYVÄT TYÖKALUT
Mitkä ovat käytetyimmät koodauskielet ja koodauksen pääperiaatteet?
Minkälaisissa liiketoimintatapahtumissa voidaan hyödyntää robotiikkaa?
Mitä mahdollisuuksia tekoäly tuo liiketoimintaan?
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty:
Opiskelija tunnistaa ja noudattaa taulukkolaskennan tärkeitä toimintatapoja.
Opiskelija osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin ohjelmassa ja osaa käyttää ohjelmaa itsenäisesti.
Opiskelija osaa selittää koodauksen pääperiaatteet ja tunnistaa yleisimpien koodauskielien käyttökohteita. Hän tuntee erityyppisiä tekoälyn ja robotiikan käyttökohteita. Power BI -harjoitus on tehty.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä hyväksytysti.
Aika ja paikka
Aikataulut Moodlessa
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttimahdollisuutta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehtävät ja mahdollinen tentti suoritettu hyväksytysti.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Verkko-opetus
Pienryhmätyöskentely
Itsenäinen työskentely
Lähiopetus
Oppimateriaalit
Moodlessa mainitut materiaalit ja linkit
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan ajankäyttö 7 x 26,7 h = 186,9 h
Sisällön jaksotus
1. ja 2. jakso syksyllä 2022
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
n.a.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Mahdolliset vierailuluennot
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytty:
Opiskelija tunnistaa ja osaa noudattaa taulukkolaskennan tärkeitä toimintatapoja. Opiskelija osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin ohjelmassa ja osaa käyttää ohjelmaa itsenäisesti.
Opiskelija tuntee koodauksen pääperiaatteet. Hän tuntee erityyppisiä tekoälyn ja robotiikan käyttökohteita.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä hyväksytysti.
Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 25.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 31.05.2022
Laajuus
7 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
43 % Lähiopetus, 57 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 30
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tiina Wickman-Viitala
- Jouni Viidanoja
- Taina Huhtinen
Vastuuhenkilö
Taina Huhtinen
Ryhmät
-
20LIKOHLiiketalous 2020, nuoret HR- ja esimiestyö
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla opiskelija syventää työelämässä tarvittavien digitaalisten taitojen osaamistaan.
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- on syventänyt taulukkolaskennan osaamistaan ja pystyy suunnittelemaan laskentataulukon sanallisesta kuvauksesta hyödyntäen taulukkolaskennan edistyneempiä toimintoja ja tallentamaan työkirjan mallina
- osaa hyödyntää raportointityökalua
- tuntee toiminnanohjausjärjestelmän tuomat hyödyt ja mahdollisuudet liiketoiminnan ohjaamisessa
- osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin toiminnanohjausjärjestelmässä
- tietää tekoälyn sekä koodauksen perusperiaatteet sekä osaa tarkastella niitä liiketoiminnan näkökulmasta
- tunnistaa robotiikan ja tekoälyn mahdollisuudet erilaisissa liiketoimintaprosesseissa.
Sisältö (OJ)
TAULUKKOLASKENTA
Miten muodostan Excelissä kaavoja hyödyntäen funktioita monipuolisesti?
Miten havainnollistan ja käsittelen Excel-taulukossa olevia tietoja?
Miten suojaan tekemäni Excel –taulukon?
Miten luon, muokkaan ja käsittelen Pivot -taulukkoa?
Miten suunnittelen Excel -taulukon sanallisesta tehtäväkuvauksesta?
Miten tietoja siirretään Excelin ja muiden sovellusten välillä?
Mikä on PowerBi ja miten hyödynnän sitä?
TOIMINNANOHJAUS
Mitä ovat SAP HANAn perustoiminnot ja ominaisuudet?
Miten osto- ja myyntiprosessi toteutetaan SAP HANAssa ja miten ne integroituvat taloushallintoon?
LIIKETOIMINNAN KEHITTYVÄT TYÖKALUT
Mitkä ovat käytetyimmät koodauskielet ja koodauksen pääperiaatteet?
Minkälaisissa liiketoimintatapahtumissa voidaan hyödyntää robotiikkaa?
Mitä mahdollisuuksia tekoäly tuo liiketoimintaan?
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty:
Opiskelija tunnistaa ja noudattaa taulukkolaskennan tärkeitä toimintatapoja.
Opiskelija osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin ohjelmassa ja osaa käyttää ohjelmaa itsenäisesti.
Opiskelija osaa selittää koodauksen pääperiaatteet ja tunnistaa yleisimpien koodauskielien käyttökohteita. Hän tuntee erityyppisiä tekoälyn ja robotiikan käyttökohteita. Power BI -harjoitus on tehty.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä hyväksytysti.
Aika ja paikka
Aikataulut Moodlessa
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttimahdollisuutta
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehtävät ja mahdollinen tentti suoritettu hyväksytysti.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Verkko-opetus
Pienryhmätyöskentely
Itsenäinen työskentely
Lähiopetus
Oppimateriaalit
Moodlessa mainitut materiaalit ja linkit
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan ajankäyttö 7 x 26,7 h = 186,9 h
Sisällön jaksotus
3. ja 4. jakso keväällä 2022
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
n.a.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Mahdolliset yritysvierailut (vierailuluennot)
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytty:
Opiskelija tunnistaa ja osaa noudattaa taulukkolaskennan tärkeitä toimintatapoja. Opiskelija osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin ohjelmassa ja osaa käyttää ohjelmaa itsenäisesti.
Opiskelija tuntee koodauksen pääperiaatteet. Hän tuntee erityyppisiä tekoälyn ja robotiikan käyttökohteita.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä hyväksytysti.
Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 30.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 31.05.2022
Laajuus
7 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
43 % Lähiopetus, 57 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tiina Wickman-Viitala
- Jouni Viidanoja
- Taina Huhtinen
Vastuuhenkilö
Taina Huhtinen
Ryhmät
-
20LIKOMLiiketalous 2020, nuoret Markkinointi ja myynti
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla opiskelija syventää työelämässä tarvittavien digitaalisten taitojen osaamistaan.
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- on syventänyt taulukkolaskennan osaamistaan ja pystyy suunnittelemaan laskentataulukon sanallisesta kuvauksesta hyödyntäen taulukkolaskennan edistyneempiä toimintoja ja tallentamaan työkirjan mallina
- osaa hyödyntää raportointityökalua
- tuntee toiminnanohjausjärjestelmän tuomat hyödyt ja mahdollisuudet liiketoiminnan ohjaamisessa
- osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin toiminnanohjausjärjestelmässä
- tietää tekoälyn sekä koodauksen perusperiaatteet sekä osaa tarkastella niitä liiketoiminnan näkökulmasta
- tunnistaa robotiikan ja tekoälyn mahdollisuudet erilaisissa liiketoimintaprosesseissa.
Sisältö (OJ)
TAULUKKOLASKENTA
Miten muodostan Excelissä kaavoja hyödyntäen funktioita monipuolisesti?
Miten havainnollistan ja käsittelen Excel-taulukossa olevia tietoja?
Miten suojaan tekemäni Excel –taulukon?
Miten luon, muokkaan ja käsittelen Pivot -taulukkoa?
Miten suunnittelen Excel -taulukon sanallisesta tehtäväkuvauksesta?
Miten tietoja siirretään Excelin ja muiden sovellusten välillä?
Mikä on PowerBi ja miten hyödynnän sitä?
TOIMINNANOHJAUS
Mitä ovat SAP HANAn perustoiminnot ja ominaisuudet?
Miten osto- ja myyntiprosessi toteutetaan SAP HANAssa ja miten ne integroituvat taloushallintoon?
LIIKETOIMINNAN KEHITTYVÄT TYÖKALUT
Mitkä ovat käytetyimmät koodauskielet ja koodauksen pääperiaatteet?
Minkälaisissa liiketoimintatapahtumissa voidaan hyödyntää robotiikkaa?
Mitä mahdollisuuksia tekoäly tuo liiketoimintaan?
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty:
Opiskelija tunnistaa ja noudattaa taulukkolaskennan tärkeitä toimintatapoja.
Opiskelija osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin ohjelmassa ja osaa käyttää ohjelmaa itsenäisesti.
Opiskelija osaa selittää koodauksen pääperiaatteet ja tunnistaa yleisimpien koodauskielien käyttökohteita. Hän tuntee erityyppisiä tekoälyn ja robotiikan käyttökohteita. Power BI -harjoitus on tehty.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä hyväksytysti.
Aika ja paikka
Aikataulut Moodlessa
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttimahdollisuutta
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehtävät ja mahdollinen tentti suoritettu hyväksytysti.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Verkko-opetus
Pienryhmätyöskentely
Itsenäinen työskentely
Lähiopetus
Oppimateriaalit
Moodlessa mainitut materiaalit ja linkit
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan ajankäyttö 7 x 26,7 h = 186,9 h
Sisällön jaksotus
3. ja 4. jakso keväällä 2022
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
n.a.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Mahdolliset yritysvierailut (vierailuluennot)
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytty:
Opiskelija tunnistaa ja osaa noudattaa taulukkolaskennan tärkeitä toimintatapoja. Opiskelija osaa toteuttaa osto- ja myyntiprosessin ohjelmassa ja osaa käyttää ohjelmaa itsenäisesti.
Opiskelija tuntee koodauksen pääperiaatteet. Hän tuntee erityyppisiä tekoälyn ja robotiikan käyttökohteita.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä hyväksytysti.