Siirry suoraan sisältöön

Projektijohtamisen syventävätLaajuus (5 op)

Tunnus: 3H00DP38

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson tavoitteena on laajentaa opiskelijan perusosaamista projektien johtamisessa ja projektityöskentelyssä.

Opiskelija osaa:
- toimia projektiryhmän jäsenenä
- projektin kustannuslaskennan merkityksen ja osaa soveltaa sitä
- projektiviestinnän tärkeyden.

Sisältö

Miten johdetaan omaa projektia?
Miten projektirahoitusta hoidetaan?
Miten Cesim-simulaatioharjoitus edesauttaa oppimista?
Mikä merkitys on projektisalkun hallinnalla?
Kuinka hoitaa tehokkaasti projektiviestintää?
Miten projektijohtamisen SM-kisa tukee osaamista?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osaa kuvata projektipäällikön erillistehtävät ja pystyy luettelemaan projekteissa käytettäviä työkaluja.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija pystyy toimimaan projektipäällikkönä ja projektiryhmän jäsenenä sekä osaa sovel-taa projektihallinnan yleisimpiä työkaluja. Hän tunnistaa projektijohtamisen osa-alueet ja osaa valita projektihallinnallisesti tilanteeseen sopivan menettelytavan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija pystyy soveltamaan projektijohtamisen oppeja laaja-alaisesti ja osaa toimia projek-tipäällikkönä joustavasti ja rakentavasti. Hän ymmärtää projektijohtamisen erilliselementit ja osaa käyttää projekteissa vaadittavia työkaluja tehokkaasti ja monipuolisesti.

Ilmoittautumisaika

05.06.2024 - 26.08.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 04.11.2024

Laajuus

5 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Juha Ikonen
  • Markus Jähi
Vastuuhenkilö

Markus Jähi

Ryhmät
  • 22LIKOH
    Liiketalous 2022, nuoret HR- ja esihenkilötyö

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson tavoitteena on laajentaa opiskelijan perusosaamista projektien johtamisessa ja projektityöskentelyssä.

Opiskelija osaa:
- toimia projektiryhmän jäsenenä
- projektin kustannuslaskennan merkityksen ja osaa soveltaa sitä
- projektiviestinnän tärkeyden.

Sisältö (OJ)

Miten johdetaan omaa projektia?
Miten projektirahoitusta hoidetaan?
Miten Cesim-simulaatioharjoitus edesauttaa oppimista?
Mikä merkitys on projektisalkun hallinnalla?
Kuinka hoitaa tehokkaasti projektiviestintää?
Miten projektijohtamisen SM-kisa tukee osaamista?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa kuvata projektipäällikön erillistehtävät ja pystyy luettelemaan projekteissa käytettäviä työkaluja.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija pystyy toimimaan projektipäällikkönä ja projektiryhmän jäsenenä sekä osaa sovel-taa projektihallinnan yleisimpiä työkaluja. Hän tunnistaa projektijohtamisen osa-alueet ja osaa valita projektihallinnallisesti tilanteeseen sopivan menettelytavan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija pystyy soveltamaan projektijohtamisen oppeja laaja-alaisesti ja osaa toimia projek-tipäällikkönä joustavasti ja rakentavasti. Hän ymmärtää projektijohtamisen erilliselementit ja osaa käyttää projekteissa vaadittavia työkaluja tehokkaasti ja monipuolisesti.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Opintojakso ei sisällä tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnissa huomioidaan ryhmätehtävät, harjoitustyö, osallistumisaktiivisuus ja poissaolot.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luento-opetus, harjoitukset ryhmässä, kirjallisuuteen tutustuminen ja yksilöllisesti laadittava harjoitustyö.

Opetus järjestetään lähiopetuksena. Yksittäiset opetuskerrat alkavat aina kello 15 yli. Läsnäolo kurssilla on pakollista (yhden kerran voi olla poissa siitä etukäteen sopimalla).

Kurssin osalliatujien on mahdollista suorittaa prjoektinhallinnan ja -johtamisen Foundation-sertifikaatti (www.IPMA.world) kurssin jälkeen (mahdollisuuden toteutuminen ja ajankohta varmistuu kurssin aikana).

Oppimateriaalit

Kurssikirjallisuus ja -materiaalit julkaistaan kurssin alkaessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kontaktiopetus 15 h
Harjoitukset ryhmässä 50 h
Kirjallisuuteen tutustuminen ja harjoitustyö 55 h
Muut tehtävät 15 h

Yhteensä 135 h = 5 op

Sisällön jaksotus

Kurssi muodostuu 5 kerrasta kontaktiopetusta ja opetuskertojen välissä laadittavista harjoituksista/tehtävistä. Lisäksi opintojaksoon sisältyy muun opetuksen kanssa rinnakkain laadittava yksilölharjoitustyö.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opetuksessa ja harjoitustöissä voidaan hyödyntää työelämäyhteistyötä ja/tai -esimerkkejä.

Ilmoittautumisaika

07.06.2023 - 27.08.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 13.10.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Juha Ikonen
  • Markus Jähi
Vastuuhenkilö

Markus Jähi

Ryhmät
  • 21LIKOH
    Liiketalous 2021, nuoret HR- ja esimiestyö

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson tavoitteena on laajentaa opiskelijan perusosaamista projektien johtamisessa ja projektityöskentelyssä.

Opiskelija osaa:
- toimia projektiryhmän jäsenenä
- projektin kustannuslaskennan merkityksen ja osaa soveltaa sitä
- projektiviestinnän tärkeyden.

Sisältö (OJ)

Miten johdetaan omaa projektia?
Miten projektirahoitusta hoidetaan?
Miten Cesim-simulaatioharjoitus edesauttaa oppimista?
Mikä merkitys on projektisalkun hallinnalla?
Kuinka hoitaa tehokkaasti projektiviestintää?
Miten projektijohtamisen SM-kisa tukee osaamista?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa kuvata projektipäällikön erillistehtävät ja pystyy luettelemaan projekteissa käytettäviä työkaluja.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija pystyy toimimaan projektipäällikkönä ja projektiryhmän jäsenenä sekä osaa sovel-taa projektihallinnan yleisimpiä työkaluja. Hän tunnistaa projektijohtamisen osa-alueet ja osaa valita projektihallinnallisesti tilanteeseen sopivan menettelytavan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija pystyy soveltamaan projektijohtamisen oppeja laaja-alaisesti ja osaa toimia projek-tipäällikkönä joustavasti ja rakentavasti. Hän ymmärtää projektijohtamisen erilliselementit ja osaa käyttää projekteissa vaadittavia työkaluja tehokkaasti ja monipuolisesti.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Opintojakso ei sisällä tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnissa huomioidaan ryhmätehtävät, harjoitustyö, osallistumisaktiivisuus ja poissaolot.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luento-opetus, harjoitukset ryhmässä, kirjallisuuteen tutustuminen ja yksilöllisesti laadittava harjoitustyö.

Opetus järjestetään lähiopetuksena. Yksittäiset opetuskerrat alkavat aina kello 08:15. Läsnäolo kurssilla on pakollista (yhden kerran voi olla poissa siitä etukäteen sopimalla).

Oppimateriaalit

Kurssikirjallisuus ja -materiaalit julkaistaan kurssin alkaessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kontaktiopetus 15 h
Harjoitukset ryhmässä 50 h
Kirjallisuuteen tutustuminen ja harjoitustyö 55 h
Muut tehtävät 15 h

Yhteensä 135 h = 5 op

Sisällön jaksotus

Kurssi muodostuu 5 kerrasta kontaktiopetusta ja opetuskertojen välissä laadittavista harjoituksista/tehtävistä. Lisäksi opintojaksoon sisältyy muun opetuksen kanssa rinnakkain laadittava harjoitustyö.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opetuksessa ja harjoitustöissä voidaan hyödyntää työelämäyhteistyötä ja/tai -esimerkkejä.

Ilmoittautumisaika

09.06.2022 - 05.09.2022

Ajoitus

08.09.2022 - 23.10.2022

Laajuus

5 - 10

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Juha Ikonen
  • Markus Jähi
Vastuuhenkilö

Markus Jähi

Ryhmät
  • 20LIKOH
    Liiketalous 2020, nuoret HR- ja esimiestyö

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson tavoitteena on laajentaa opiskelijan perusosaamista projektien johtamisessa ja projektityöskentelyssä.

Opiskelija osaa:
- toimia projektiryhmän jäsenenä
- projektin kustannuslaskennan merkityksen ja osaa soveltaa sitä
- projektiviestinnän tärkeyden.

Sisältö (OJ)

Miten johdetaan omaa projektia?
Miten projektirahoitusta hoidetaan?
Miten Cesim-simulaatioharjoitus edesauttaa oppimista?
Mikä merkitys on projektisalkun hallinnalla?
Kuinka hoitaa tehokkaasti projektiviestintää?
Miten projektijohtamisen SM-kisa tukee osaamista?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa kuvata projektipäällikön erillistehtävät ja pystyy luettelemaan projekteissa käytettäviä työkaluja.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija pystyy toimimaan projektipäällikkönä ja projektiryhmän jäsenenä sekä osaa sovel-taa projektihallinnan yleisimpiä työkaluja. Hän tunnistaa projektijohtamisen osa-alueet ja osaa valita projektihallinnallisesti tilanteeseen sopivan menettelytavan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija pystyy soveltamaan projektijohtamisen oppeja laaja-alaisesti ja osaa toimia projek-tipäällikkönä joustavasti ja rakentavasti. Hän ymmärtää projektijohtamisen erilliselementit ja osaa käyttää projekteissa vaadittavia työkaluja tehokkaasti ja monipuolisesti.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Opintojakso ei sisällä tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnissa huomioidaan ryhmätehtävät, harjoitustyö, osallistumisaktiivisuus ja poissaolot.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luento-opetus, harjoitukset ryhmässä, kirjallisuuteen tutustuminen ja yksilöllisesti laadittava harjoitustyö.

Oppimateriaalit

Kurssikirjallisuus ja -materiaalit julkaistaan kurssin alkaessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kontaktiopetus 15 h
Harjoitukset ryhmässä 40 h
Kirjallisuuteen tutustuminen ja harjoitustyö 65 h
Muut tehtävät 15 h

Yhteensä 135 h = 5 op

Sisällön jaksotus

Kurssi muodostuu 5 kerrasta kontaktiopetusta ja opetuskertojen välissä laadittavista harjoituksista/tehtävistä. Lisäksi opintojaksoon sisältyy muun opetuksen kanssa rinnakkain laadittava harjoitustyö.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opetuksessa ja harjoitustöissä voidaan hyödyntää työelämäyhteistyötä ja/tai -esimerkkejä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opetus järjestetään lähiopetuksena. Yksittäiset opetuskerrat alkavat aina kello 08:15. Läsnäolo kurssilla on pakollista (yhden kerran voi olla poissa siitä etukäteen sopimalla). Kurssilla hyödynnetään Miro-yhteistyöalustaa.