Game CampLaajuus (10 op)
Tunnus: 4A00HB79
Laajuus
10 op
Osaamistavoitteet
Opintojakso mahdollistaa pelinkehitykseen perustaidot osana kehitystiimiä.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• pystyy työskentelemään osana pelikehitysryhmää.
• osaa hallita peliprojektin laajuutta annetun määräajan puitteissa.
• pystyy analysoimaan ryhmän työprosessia ja työn tuloksia.
• osaa suunnitella, toteuttaa ja testata peliä, jossa on yksi tai useampi taso.
Sisältö
• Peliprojektin suunnittelu ja toteutus osana kehitystiimissä
• Peliprojektin hallinta kehitystiimissä
• Pelin julkaisuprosessi
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija toimii aktiivisesti osana pelikehitystiimiä. Hän hallitsee peliprojektiin liittyvän projektinhallinnan perusteet sekä osaa toimia pelikehitystiimin jäsenenä. Hän tietää kehittämistiimin erilaiset roolit ja osaa toimia roolin mukaisesti. Tiimi julkaisee omasta projektistaan blogikirjoituksen ja oppimispäiväkirjan.
Ilmoittautumisaika
26.01.2026 - 01.06.2026
Ajoitus
01.05.2026 - 31.07.2026
Laajuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pasi Pekkanen
Vastuuhenkilö
Pasi Pekkanen
Ryhmät
-
25TIKO2Tietojenkäsittely 2025, valmennusryhmä 2
-
25TIKO1Tietojenkäsittely 2025, valmennusryhmä 1
-
24TIKOOT12024 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 1
-
23TIKOOT22023 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 2
-
23TIKOGAME23 Tietojenkäsittely, Game Production opintosuunta
-
24TIKOGAME2024 Tietojenkäsittely, Game Production opintosuunta
-
24TIKOOT22024 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 2
-
23TIKOOT12023 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 1
Tavoitteet (OJ)
Opintojakso mahdollistaa pelinkehitykseen perustaidot osana kehitystiimiä.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• pystyy työskentelemään osana pelikehitysryhmää.
• osaa hallita peliprojektin laajuutta annetun määräajan puitteissa.
• pystyy analysoimaan ryhmän työprosessia ja työn tuloksia.
• osaa suunnitella, toteuttaa ja testata peliä, jossa on yksi tai useampi taso.
Sisältö (OJ)
• Peliprojektin suunnittelu ja toteutus osana kehitystiimissä
• Peliprojektin hallinta kehitystiimissä
• Pelin julkaisuprosessi
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija toimii aktiivisesti osana pelikehitystiimiä. Hän hallitsee peliprojektiin liittyvän projektinhallinnan perusteet sekä osaa toimia pelikehitystiimin jäsenenä. Hän tietää kehittämistiimin erilaiset roolit ja osaa toimia roolin mukaisesti. Tiimi julkaisee omasta projektistaan blogikirjoituksen ja oppimispäiväkirjan.
Arviointiasteikko
0-5