Siirry suoraan sisältöön

2D Game Design and Construction for ProgrammersLaajuus (5 op)

Tunnus: 4A00EZ96

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

After the course students are able to design and program a small scale 2D game. They know hot to control characters via input and are able to implement simple AI characters for game. They can release game for online use.

Sisältö

Programming 2D games,
2D game engines,
AI in games,
game physics,
controlling game audio,
compiling,
version control,
releasing games for online use.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

The student can describe how to control 2D game characters.
The student can describe how to use import pipeline for preparation of 2D assets.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

The student is able to design and program a small scale complete 2D game.
The student is able to design and implement simple AI in a game.
The student is able to create audio controlling systems in a game.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

The student can apply learned skills to design and implement different game features and systems.
The student can apply learned skills for building a final package for deployment for online use.

Lisätiedot

For Games Adacemy students.

Ilmoittautumisaika

06.06.2024 - 13.12.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Pasi Pekkanen
  • Sami Kojo
Vastuuhenkilö

Sami Kojo

Ryhmät
  • 23TIKOGAME
    23 Tietojenkäsittely, Game Production opintosuunta

Tavoitteet (OJ)

After the course students are able to design and program a small scale 2D game. They know hot to control characters via input and are able to implement simple AI characters for game. They can release game for online use.

Sisältö (OJ)

Programming 2D games,
2D game engines,
AI in games,
game physics,
controlling game audio,
compiling,
version control,
releasing games for online use.

Lisätiedot (OJ)

For Games Adacemy students.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

The student can describe how to control 2D game characters.
The student can describe how to use import pipeline for preparation of 2D assets.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

The student is able to design and program a small scale complete 2D game.
The student is able to design and implement simple AI in a game.
The student is able to create audio controlling systems in a game.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

The student can apply learned skills to design and implement different game features and systems.
The student can apply learned skills for building a final package for deployment for online use.

Aika ja paikka

Paikan päällä

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä. Opintojakso suoritetaan harjoitustöiden perusteella.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso suoritetaan palauttamalla harjoitustöitä, jotka linkittyvät Game Project 1 opintojaksoon. Jos opiskelija ei suorita Game Project 1 -opintojaksoa, hän voi toteuttaa yksinkertaisen 2D-pelin, johon ominaisuudet toteutetaan.

Harjoitustyöt mittaavat sitä, kuinka hyvin opiskelija on sisäistänyt opintojakson aiheet ja kuinka hyvin hän osaa soveltaa niitä oikeaan peliprojektiin. Arviointi perustuu siihen, kuinka hyvin töiden palautukset seuraavat kurssin aiheita ja hyviä ohjelmointikäytäntöjä. Harjoitukset voidaan toteuttaa ryhmätyönä ja tässä tapauksessa kukin ryhmän jäsen tekee myös vertaisarvion. Tarkempi kuvaus arvioinnista ja harjoitustöiden tekemisestä löytyy kurssin Moodle-sivulta.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot ja harjoitukset.

Oppimateriaalit

Verkkomateriaali. Julkaistaan opintojakson Moodle-sivulla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- Luennot ja viikkoharjoitukset 1. periodilla
- Harjoitustyöt toisen periodin aikana

Sisällön jaksotus

Aikataulu julkaistaan opintojakson Moodlesivulla opintojakson alussa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sovitaan opettajan kanssa tapauskohtaisesti.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Kansainvälisyys

-

Lisätietoja opiskelijoille

-

Ilmoittautumisaika

07.06.2023 - 04.09.2023

Ajoitus

28.08.2023 - 15.12.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Pasi Pekkanen
  • Sami Kojo
Vastuuhenkilö

Sami Kojo

Ryhmät
  • 22TIKOGAME
    22 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta

Tavoitteet (OJ)

After the course students are able to design and program a small scale 2D game. They know hot to control characters via input and are able to implement simple AI characters for game. They can release game for online use.

Sisältö (OJ)

Programming 2D games,
2D game engines,
AI in games,
game physics,
controlling game audio,
compiling,
version control,
releasing games for online use.

Lisätiedot (OJ)

For Games Adacemy students.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

The student can describe how to control 2D game characters.
The student can describe how to use import pipeline for preparation of 2D assets.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

The student is able to design and program a small scale complete 2D game.
The student is able to design and implement simple AI in a game.
The student is able to create audio controlling systems in a game.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

The student can apply learned skills to design and implement different game features and systems.
The student can apply learned skills for building a final package for deployment for online use.

Aika ja paikka

Paikan päällä

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä. Opintojakso suoritetaan harjoitustöiden perusteella.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso suoritetaan palauttamalla harjoitustöitä, jotka linkittyvät Game Project 1 opintojaksoon. Jos opiskelija ei suorita Game Project 1 -opintojaksoa, hän voi toteuttaa yksinkertaisen 2D-pelin, johon ominaisuudet toteutetaan.

Harjoitustyöt mittaavat sitä, kuinka hyvin opiskelija on sisäistänyt opintojakson aiheet ja kuinka hyvin hän osaa soveltaa niitä oikeaan peliprojektiin. Arviointi perustuu siihen, kuinka hyvin töiden palautukset seuraavat kurssin aiheita ja hyviä ohjelmointikäytäntöjä. Harjoitukset voidaan toteuttaa ryhmätyönä ja tässä tapauksessa kukin ryhmän jäsen tekee myös vertaisarvion. Tarkempi kuvaus arvioinnista ja harjoitustöiden tekemisestä löytyy kurssin Moodle-sivulta.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot ja harjoitukset.

Oppimateriaalit

Verkkomateriaali. Julkaistaan opintojakson Moodle-sivulla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- Luennot ja viikkoharjoitukset 1. periodilla
- Harjoitustyöt toisen periodin aikana

Sisällön jaksotus

Aikataulu julkaistaan opintojakson Moodlesivulla opintojakson alussa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sovitaan opettajan kanssa tapauskohtaisesti.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Kansainvälisyys

-

Lisätietoja opiskelijoille

-

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

- Yhtä tai useampaa harjoitusta ei ole palautettu
- Opiskelija ei ole osallistunut ryhmätyöhön

Ilmoittautumisaika

08.06.2022 - 11.09.2022

Ajoitus

02.09.2022 - 16.12.2022

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Pasi Pekkanen
  • Sami Kojo
Vastuuhenkilö

Toni Männistö

Ryhmät
  • 21TIKOGAME
    21 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta

Tavoitteet (OJ)

After the course students are able to design and program a small scale 2D game. They know hot to control characters via input and are able to implement simple AI characters for game. They can release game for online use.

Sisältö (OJ)

Programming 2D games,
2D game engines,
AI in games,
game physics,
controlling game audio,
compiling,
version control,
releasing games for online use.

Lisätiedot (OJ)

For Games Adacemy students.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

The student can describe how to control 2D game characters.
The student can describe how to use import pipeline for preparation of 2D assets.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

The student is able to design and program a small scale complete 2D game.
The student is able to design and implement simple AI in a game.
The student is able to create audio controlling systems in a game.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

The student can apply learned skills to design and implement different game features and systems.
The student can apply learned skills for building a final package for deployment for online use.

Aika ja paikka

Online

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä. Opintojakso suoritetaan harjoitustöiden perusteella.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso suoritetaan palauttamalla harjoitustöitä, jotka linkittyvät Game Project 1 opintojaksoon. Jos opiskelija ei suorita Game Project 1 -opintojaksoa, hän voi toteuttaa yksinkertaisen 2D-pelin, johon ominaisuudet toteutetaan.

Harjoitustyöt mittaavat sitä, kuinka hyvin opiskelija on sisäistänyt opintojakson aiheet ja kuinka hyvin hän osaa soveltaa niitä oikeaan peliprojektiin. Arviointi perustuu siihen, kuinka hyvin töiden palautukset seuraavat kurssin aiheita ja hyviä ohjelmointikäytäntöjä. Harjoitukset voidaan toteuttaa ryhmätyönä ja tässä tapauksessa kukin ryhmän jäsen tekee myös vertaisarvion. Tarkempi kuvaus arvioinnista ja harjoitustöiden tekemisestä löytyy kurssin Moodle-sivulta.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot ja harjoitukset.

Oppimateriaalit

Verkkomateriaali. Julkaistaan opintojakson Moodle-sivulla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- Luennot ja viikkoharjoitukset 1. periodilla
- Harjoitustyöt toisen periodin aikana

Sisällön jaksotus

Aikataulu julkaistaan opintojakson Moodlesivulla opintojakson alussa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sovitaan opettajan kanssa tapauskohtaisesti.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Kansainvälisyys

-

Lisätietoja opiskelijoille

-

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

- Yhtä tai useampaa harjoitusta ei ole palautettu
- Opiskelija ei ole osallistunut ryhmätyöhön