Siirry suoraan sisältöön

Game DesignLaajuus (5 op)

Tunnus: IM00DS60

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Student is able to design a simple board game with one unique mechanic and make a game concept presentation. Student is able to identify and discuss a range of game mechanics. He is also able to take existing game and discuss changes to design for monetisation and publishing.

Sisältö

Basics of game design and different kind of game mechanics, game concept presentation, monetisation with game design.

Esitietovaatimukset

None

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

The student can design a simple board game with one unique mechanic.
The student is able to identify a basic game mechanics.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

The student can identify and discuss a range of game mechanics in PC/Console games.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

The student can pitch a game concept.
The student can take existing game and discuss changes to design for monetisation and publishing.

Lisätiedot

Aimed for Game Academy students.

Ilmoittautumisaika

07.06.2024 - 30.09.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 13.12.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste
  • TAMK Pääkampus
  • TAMK Mediapolis
Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

15 - 30

Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
  • Bachelor's Degree Programme in Media and Arts
Opettaja
  • Pasi Pekkanen
  • Gareth Noyce
Vastuuhenkilö

Pasi Pekkanen

Ryhmät
  • 23TIKOGAME
    23 Tietojenkäsittely, Game Production opintosuunta
  • 23MEDIAART
    Degree Programme in Media and Arts

Tavoitteet (OJ)

Student is able to design a simple board game with one unique mechanic and make a game concept presentation. Student is able to identify and discuss a range of game mechanics. He is also able to take existing game and discuss changes to design for monetisation and publishing.

Sisältö (OJ)

Basics of game design and different kind of game mechanics, game concept presentation, monetisation with game design.

Esitietovaatimukset (OJ)

None

Lisätiedot (OJ)

Aimed for Game Academy students.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

The student can design a simple board game with one unique mechanic.
The student is able to identify a basic game mechanics.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

The student can identify and discuss a range of game mechanics in PC/Console games.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

The student can pitch a game concept.
The student can take existing game and discuss changes to design for monetisation and publishing.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

07.06.2023 - 30.09.2023

Ajoitus

01.09.2023 - 08.12.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste
  • TAMK Pääkampus
  • TAMK Mediapolis
Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

15 - 30

Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
  • Bachelor's Degree Programme in Media and Arts
Opettaja
  • Pasi Pekkanen
  • Gareth Noyce
Vastuuhenkilö

Pasi Pekkanen

Ryhmät
  • 22MEDIAART
    Degree Programme in Media and Arts
  • 22TIKOGAME
    22 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta

Tavoitteet (OJ)

Student is able to design a simple board game with one unique mechanic and make a game concept presentation. Student is able to identify and discuss a range of game mechanics. He is also able to take existing game and discuss changes to design for monetisation and publishing.

Sisältö (OJ)

Basics of game design and different kind of game mechanics, game concept presentation, monetisation with game design.

Esitietovaatimukset (OJ)

None

Lisätiedot (OJ)

Aimed for Game Academy students.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

The student can design a simple board game with one unique mechanic.
The student is able to identify a basic game mechanics.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

The student can identify and discuss a range of game mechanics in PC/Console games.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

The student can pitch a game concept.
The student can take existing game and discuss changes to design for monetisation and publishing.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

10.06.2022 - 30.09.2022

Ajoitus

01.09.2022 - 08.12.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste
  • TAMK Pääkampus
  • TAMK Mediapolis
Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

15 - 30

Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
  • Bachelor's Degree Programme in Media and Arts
Opettaja
  • Pasi Pekkanen
  • Gareth Noyce
Vastuuhenkilö

Pasi Pekkanen

Ryhmät
  • 21TIKOGAME
    21 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
  • 21MEDIAART
    Degree Programme in Media and Arts

Tavoitteet (OJ)

Student is able to design a simple board game with one unique mechanic and make a game concept presentation. Student is able to identify and discuss a range of game mechanics. He is also able to take existing game and discuss changes to design for monetisation and publishing.

Sisältö (OJ)

Basics of game design and different kind of game mechanics, game concept presentation, monetisation with game design.

Esitietovaatimukset (OJ)

None

Lisätiedot (OJ)

Aimed for Game Academy students.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

The student can design a simple board game with one unique mechanic.
The student is able to identify a basic game mechanics.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

The student can identify and discuss a range of game mechanics in PC/Console games.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

The student can pitch a game concept.
The student can take existing game and discuss changes to design for monetisation and publishing.

Arviointiasteikko

0-5