Game Programming 1Laajuus (5 op)
Tunnus: 4A00FA07
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Student is able to know the tools for programming games and understand Game engine architecture. He/she also is able to understand basics of game programming patterns basic maths in game programming.
Sisältö
Game Programming,
Game Programming Design Patterns,
Game Maths,
Game Engines.
Esitietovaatimukset
Season 1
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
The student can describe the tools for programming, debugging and version control.
The student can describe programming patterns in games.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
The student can create components.
The student can design and create classes.
The student can design and implement maths for games.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
The student can apply learned skills for designing and creating programming patterns for games.
Lisätiedot
For Games Academy students.
Ilmoittautumisaika
22.11.2024 - 04.02.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pasi Pekkanen
- Sami Kojo
- Gareth Noyce
Vastuuhenkilö
Sami Kojo
Ryhmät
-
23TIKOGAME23 Tietojenkäsittely, Game Production opintosuunta
Tavoitteet (OJ)
Student is able to know the tools for programming games and understand Game engine architecture. He/she also is able to understand basics of game programming patterns basic maths in game programming.
Sisältö (OJ)
Game Programming,
Game Programming Design Patterns,
Game Maths,
Game Engines.
Esitietovaatimukset (OJ)
Season 1
Lisätiedot (OJ)
For Games Academy students.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
The student can describe the tools for programming, debugging and version control.
The student can describe programming patterns in games.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
The student can create components.
The student can design and create classes.
The student can design and implement maths for games.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
The student can apply learned skills for designing and creating programming patterns for games.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä. Opintojakso suoritetaan harjoitustöiden perusteella.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso suoritetaan tekemällä kaksi harjoitustehtävää per opiskelija per kurssi, jotka linkittyvät opintojakson Game Project 2 projektityöhön. Mikäli opiskelija ei suorita Game Project 2 kurssia, voi harjoitustyöt tehdä myös kurssin aikana luotavaan esimerkkiprojektiin.
Harjoitustyöt arvioivat kurssin aiheiden sisäistämistä ja niiden soveltamista oikeaan peliprojektiin. Arviointi perustuu siihen, kuinka hyvin harjoitukset noudattavat tehtävänantoa ja siihen, kuinka hyvin kurssilla opiskeltuja ohjelmointikäytäntöjä on noudatettu.
Jos opiskelija suorittaa yhtä aikaa kurssit Game Programming 1 ja 2, palauttaa hän yhteensä neljä harjoitusta. Harjoitukset tehdään ensisijaisesti tiimeittäin. Jos tiimissä on kaksi ohjelmoijaa ja he molemmat suorittavat kurssit Game Programming 1 ja 2, palautettavia harjoituksia on yhteensä kahdeksan.
Harjoitustöiden arviointi:
0: Työtä ei ole palautettu ajallaan.
1-2: Työ on palautettu ajallaan, mutta se ei toimi täysin tehtävänannon mukaisesti. Toiminnallisuus on kuitenkin pääasiassa toteutettu.
3: Harjoitustyö on palautettu ajallaan ja se toimii tehtävänannon mukaisesti.
4-5: Harjoitustyö on palautettu ajallaan ja se toimii tehtävänannon mukaisesti. Lisäksi työssä on noudatettu kurssilla opiskeltuja hyviä ohjelmointikäytäntöjä mm. kommentoinnin, muuttujien nimeämisen, funktioihin jaon jne. suhteen.
Kurssin kokonaisarvosana lasketaan keskiarvona harjoitustöiden arvosanoista (50%) ja tiimin muiden jäsenten vertaisarvioinnista (50%).
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Lähiopetus paikan päällät
Oppimateriaalit
Verkkomateriaalit, kaikki materiaali julkaistaan opintojakson Moodle-sivulla.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ks. Games Academy:n Google-kalenteri.
Sisällön jaksotus
Opintojaksojen Game Programming 1 ja 2 tunnit on yhdistetty yhdeksi kokonaisuudeksi. Game Programming 1 osuuden opetus sijoittuu 3. periodiin ja 4. periodin alkuun. Game Programming 2 opetus sijoittuu 4. periodiin. Game Programming 3 opintojakson osuus järjestetään 3. periodin aikana. Tarkempi ajankohta kurssin Moodle-sivulla.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovitaan erikseen opettajan kanssa.
Ilmoittautumisaika
22.11.2023 - 04.02.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.05.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pasi Pekkanen
- Gareth Noyce
- Sami Kojo
Vastuuhenkilö
Sami Kojo
Ryhmät
-
22TIKOGAME22 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
Tavoitteet (OJ)
Student is able to know the tools for programming games and understand Game engine architecture. He/she also is able to understand basics of game programming patterns basic maths in game programming.
Sisältö (OJ)
Game Programming,
Game Programming Design Patterns,
Game Maths,
Game Engines.
Esitietovaatimukset (OJ)
Season 1
Lisätiedot (OJ)
For Games Academy students.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
The student can describe the tools for programming, debugging and version control.
The student can describe programming patterns in games.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
The student can create components.
The student can design and create classes.
The student can design and implement maths for games.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
The student can apply learned skills for designing and creating programming patterns for games.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä. Opintojakso suoritetaan harjoitustöiden perusteella.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso suoritetaan tekemällä kaksi harjoitustehtävää per opiskelija per kurssi, jotka linkittyvät opintojakson Game Project 2 projektityöhön. Mikäli opiskelija ei suorita Game Project 2 kurssia, voi harjoitustyöt tehdä myös kurssin aikana luotavaan esimerkkiprojektiin.
Harjoitustyöt arvioivat kurssin aiheiden sisäistämistä ja niiden soveltamista oikeaan peliprojektiin. Arviointi perustuu siihen, kuinka hyvin harjoitukset noudattavat tehtävänantoa ja siihen, kuinka hyvin kurssilla opiskeltuja ohjelmointikäytäntöjä on noudatettu.
Jos opiskelija suorittaa yhtä aikaa kurssit Game Programming 1 ja 2, palauttaa hän yhteensä neljä harjoitusta. Harjoitukset tehdään ensisijaisesti tiimeittäin. Jos tiimissä on kaksi ohjelmoijaa ja he molemmat suorittavat kurssit Game Programming 1 ja 2, palautettavia harjoituksia on yhteensä kahdeksan.
Harjoitustöiden arviointi:
0: Työtä ei ole palautettu ajallaan.
1-2: Työ on palautettu ajallaan, mutta se ei toimi täysin tehtävänannon mukaisesti. Toiminnallisuus on kuitenkin pääasiassa toteutettu.
3: Harjoitustyö on palautettu ajallaan ja se toimii tehtävänannon mukaisesti.
4-5: Harjoitustyö on palautettu ajallaan ja se toimii tehtävänannon mukaisesti. Lisäksi työssä on noudatettu kurssilla opiskeltuja hyviä ohjelmointikäytäntöjä mm. kommentoinnin, muuttujien nimeämisen, funktioihin jaon jne. suhteen.
Kurssin kokonaisarvosana lasketaan keskiarvona harjoitustöiden arvosanoista (50%) ja tiimin muiden jäsenten vertaisarvioinnista (50%).
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Lähiopetus paikan päällät
Oppimateriaalit
Verkkomateriaalit, kaikki materiaali julkaistaan opintojakson Moodle-sivulla.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ks. Games Academy:n Google-kalenteri.
Sisällön jaksotus
Opintojaksojen Game Programming 1 ja 2 tunnit on yhdistetty yhdeksi kokonaisuudeksi. Game Programming 1 osuuden opetus sijoittuu 3. periodiin ja 4. periodin alkuun. Game Programming 2 opetus sijoittuu 4. periodiin. Game Programming 3 opintojakson osuus järjestetään 3. periodin aikana. Tarkempi ajankohta kurssin Moodle-sivulla.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovitaan erikseen opettajan kanssa.
Ilmoittautumisaika
23.11.2022 - 05.02.2023
Ajoitus
02.01.2023 - 19.05.2023
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pasi Pekkanen
- Gareth Noyce
- Sami Kojo
Vastuuhenkilö
Sami Kojo
Ryhmät
-
21TIKOGAME21 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
Tavoitteet (OJ)
Student is able to know the tools for programming games and understand Game engine architecture. He/she also is able to understand basics of game programming patterns basic maths in game programming.
Sisältö (OJ)
Game Programming,
Game Programming Design Patterns,
Game Maths,
Game Engines.
Esitietovaatimukset (OJ)
Season 1
Lisätiedot (OJ)
For Games Academy students.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
The student can describe the tools for programming, debugging and version control.
The student can describe programming patterns in games.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
The student can create components.
The student can design and create classes.
The student can design and implement maths for games.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
The student can apply learned skills for designing and creating programming patterns for games.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä. Opintojakso suoritetaan harjoitustöiden perusteella.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso suoritetaan tekemällä kaksi harjoitustehtävää per opiskelija per kurssi, jotka linkittyvät opintojakson Game Project 2 projektityöhön. Mikäli opiskelija ei suorita Game Project 2 kurssia, voi harjoitustyöt tehdä myös kurssin aikana luotavaan esimerkkiprojektiin.
Harjoitustyöt arvioivat kurssin aiheiden sisäistämistä ja niiden soveltamista oikeaan peliprojektiin. Arviointi perustuu siihen, kuinka hyvin harjoitukset noudattavat tehtävänantoa ja siihen, kuinka hyvin kurssilla opiskeltuja ohjelmointikäytäntöjä on noudatettu.
Jos opiskelija suorittaa yhtä aikaa kurssit Game Programming 1 ja 2, palauttaa hän yhteensä neljä harjoitusta. Harjoitukset tehdään ensisijaisesti tiimeittäin. Jos tiimissä on kaksi ohjelmoijaa ja he molemmat suorittavat kurssit Game Programming 1 ja 2, palautettavia harjoituksia on yhteensä kahdeksan.
Harjoitustöiden arviointi:
0: Työtä ei ole palautettu ajallaan.
1-2: Työ on palautettu ajallaan, mutta se ei toimi täysin tehtävänannon mukaisesti. Toiminnallisuus on kuitenkin pääasiassa toteutettu.
3: Harjoitustyö on palautettu ajallaan ja se toimii tehtävänannon mukaisesti.
4-5: Harjoitustyö on palautettu ajallaan ja se toimii tehtävänannon mukaisesti. Lisäksi työssä on noudatettu kurssilla opiskeltuja hyviä ohjelmointikäytäntöjä mm. kommentoinnin, muuttujien nimeämisen, funktioihin jaon jne. suhteen.
Kurssin kokonaisarvosana lasketaan keskiarvona harjoitustöiden arvosanoista (50%) ja tiimin muiden jäsenten vertaisarvioinnista (50%).
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Lähiopetus etänä ja paikan päällä (workshop-muotoinen opetus)
Harjoitustehtävät
Oppimateriaalit
Verkkomateriaalit, kaikki materiaali julkaistaan opintojakson Moodle-sivulla.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ks. Games Academy:n Google-kalenteri.
Sisällön jaksotus
Opintojaksojen Game Programming 1 ja 2 tunnit on yhdistetty yhdeksi kokonaisuudeksi. Game Programming 1 osuuden opetus sijoittuu 3. periodiin ja 4. periodin alkuun. Game Programming 2 opetus sijoittuu 4. periodiin. Game Programming 3 opintojakson osuus järjestetään 3. periodin aikana. Tarkempi ajankohta kurssin Moodle-sivulla.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovitaan erikseen opettajan kanssa.
Lisätietoja opiskelijoille
Etäopetus järjestetään Zoom:ssa. Linkki: https://linkki.si/2023-Game-Programming
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Toista tai molempia harjoituksista ei ole palautettu tai palautus ei vastaa ollenkaan tehtävänantoa.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ilmoittautumisaika
24.11.2021 - 23.01.2022
Ajoitus
10.01.2022 - 13.05.2022
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pasi Pekkanen
- Sami Kojo
- Gareth Noyce
Vastuuhenkilö
Sami Kojo
Ryhmät
-
20TIKOGAME20 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
Tavoitteet (OJ)
Student is able to know the tools for programming games and understand Game engine architecture. He/she also is able to understand basics of game programming patterns basic maths in game programming.
Sisältö (OJ)
Game Programming,
Game Programming Design Patterns,
Game Maths,
Game Engines.
Esitietovaatimukset (OJ)
Season 1
Lisätiedot (OJ)
For Games Academy students.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
The student can describe the tools for programming, debugging and version control.
The student can describe programming patterns in games.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
The student can create components.
The student can design and create classes.
The student can design and implement maths for games.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
The student can apply learned skills for designing and creating programming patterns for games.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä. Opintojakso suoritetaan harjoitustöiden perusteella.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso suoritetaan tekemällä kaksi harjoitustehdävää, jotka linkittyvät opintojakson Game Project 2 projektityöhön. Mikäli opiskelija ei suorita Game Project 2 kurssia, voi harjoitustyöt tehdä myös kurssin aikana luotavaan esimerkkiprojektiin.
Harjoitustyöt arvioivat kurssin aiheiden sisäistämistä ja niiden soveltamista oikeaan peliprojektiin. Arviointi perustuu siihen, kuinka hyvin harjoitukset noudattavat tehtävänantoa ja siihen, kuinka hyvin kurssilla opiskeltuja ohjelmointikäytäntöjä on noudatettu.
Harjoitustöiden arviointi:
0: Työtä ei ole palautettu ajallaan.
1-2: Työ on palautettu ajallaan, mutta se ei toimi täysin tehtävänannon mukaisesti. Toiminnallisuus on kuitenkin pääasiassa toteutettu.
3: Harjoitustyö on palautettu ajallaan ja se toimii tehtävänannon mukaisesti.
4-5: Harjoitustyö on palautettu ajallaan ja se toimii tehtävänannon mukaisesti. Lisäksi työssä on noudatettu kurssilla opiskeltuja hyviä ohjelmointikäytäntöjä mm. kommentoinnin, muuttujien nimeämisen, funktioihin jaon jne. suhteen.
Kurssin kokonaisarvosana lasketaan keskiarvona harjoitustöiden arvosanoista.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Lähiopetus etänä
Harjoitustehtävät
Oppimateriaalit
Verkkomateriaalit, kaikki materiaali julkaistaan opintojakson Moodle-sivulla.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ks. Games Academy:n Google-kalenteri.
Sisällön jaksotus
Opintojaksojen Game Programming 1 ja 2 tunnit on yhdistetty yhdeksi kokonaisuudeksi. Game Programming 1 osuuden opetus sijoittuu 3. periodiin ja 4. periodin alkuun. Game Programming 2 opetus sijoittuu 4. periodiin. Game Programming 3 opintojakson osuus järjestetään 3. periodin aikana. Tarkempi ajankohta kurssin Moodle-sivulla.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovitaan erikseen opettajan kanssa.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Toista tai molempia harjoituksista ei ole palautettu tai palautus ei vastaa ollenkaan tehtävänantoa.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet