Siirry suoraan sisältöön

Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma: ICT-alan yrittäjyys

Tunnus: 19TIK

Tutkinto:
Liiketalouden ammattikorkeakoulututkinto

Tutkintonimike:
Tradenomi (AMK)

Laajuus:
210 op

Kesto:
3.5 vuotta (210 op)

Aloituslukukausi:
Syksy 2021

Kuvaus

Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelmasta valmistutaan tradenomiksi erilaisiin ohjelmointi- ja tietojenkäsittelytehtäviin. Suuri osa opiskelijoista suuntautuu palveluliiketoiminta-alalle, missä voi toteuttaa erilaisia ohjelmistoja, applikaatioita ja muita digitaalisia palveluita. Tutkinto-ohjelmassa voi myös opiskella pelialan erityisosaajaksi.

Tutkinto antaa pätevyyden tehtäviin, joissa vaatimuksena on alempi korkeakoulututkinto. Työtehtäviä voivat olla esimerkiksi WWW-suunnittelija, pelisuunnittelija, ohjelmistosuunnittelija, frontend tai backend -devaaja , tietokantasuunnittelija, peliohjelmoija tai -graafikko tai projektipäällikkö.

Tutkinto on yhteensä 210 opintopistettä ja jakaantuu seuraavasti:

Perus- ja ammattiopinnot 150 op
Vapaasti valittavat opinnot 15 op
Harjoittelu 30 op
Opinnäytetyö 15 op

Perus- ja ammatiopinnot koostuvat seuraavista osista:
ICT-alan perusosaaminen 30 op
Tuotekehitysprojekti 30 op
Opintosuunnan opinnot 80 op
Valinnaiset ammatilliset opinnot 10 op

Opintosuuntia on kolme, ohjelmistotuotanto, pelituotanto (Games Production) ja ICT-yrittäjyys (yhdessä Proakatemian kanssa).
-----
Ohjelmistotuotannossa opiskelija suorittaa neljä kaikille yhteistä moduulia:
Frontend-kehitys - 15 op
Backend-kehitys - 15 op
Liiketoimintaosaaminen - 10 op
Monialainen projektityö - 10 op

Tämän lisäksi opiskelija suuntaa osaamistaan valitsemalla kaksi valinnaista moduulia oman kiinnostuksensa mukaan.
-----
Pelituotannossa opinnot koostuvat kolmesta kokonaisuudesta:
Season 1 - 30 op
Season 2 - 30 op
Season 3 - 20 op

Seasonit 1 ja 2 toteutetaan pelituotannon koulutuksessa (TAMK Games Academy) yhteistyössä englanninkielisen Median koulutuksen (Degree Program on Media) kanssa.
-----
ICT-yrittäjyyden opinnot suoritetaan yhdessä Proakatemian kanssa. Proakatemiaan haetaan erillisellä haulla ensimmäisen opiskeluvuoden aikana. Proakatemiassa opiskellaan yhdessä liiketalouden tradenomiopiskelijoiden kanssa.
-----
Opetus painottuu lähiopetukseen ja läsnäoloon klo 9-15. Opinnot etenevät valmennustiimeissä ja opiskelu on käytännönläheistä. Opintojen aikana syntyy vahva osaaminen ja opiskelijan on helppo siirtyä työelämään suoraan tuottavaan työhön.

Osaamistavoitteet

OHJELMOINTIOSAAMINEN
Ohjelmointitaito on opintosuunnasta riippumatta ammatillista ydinosaamista.

PROJEKTIOSAAMINEN
Opetus toteutetaan moduuleissa, joissa ydinosaaminen yhdistyy valittuihin teemoihin: projekti- ja palveluliiketoiminnan kehittämiseen sekä monialaisuuteen.
Projektiosaamiseen kuuluu projektityömallien tunteminen, projektien suunnittelu ja hallinta, projektitiimin roolien ja tehtävien ymmärtäminen, asiakaskontaktien hoitaminen, projektinhallintatyökalut, dokumentointi sekä versioiden, muutosten ja laadun hallinta.

TIIMITYÖTAIDOT
Työskentely tapahtuu tiimeissä, ja se on tavoitteellista, suunnitelmallista ja tehokasta.

VUOROVAIKUTUSTAIDOT
Vuorovaikutuksen lähtökohtana on kyky ja halu vastavuoroiseen viestintään ja yhdessä toimimiseen.

Opetussuunnitelman kehittäminen ja työelämäyhteistyö

Opetussuunnitelman kehittämisessä on huomioitu niin opiskelijoilta, kuin työelämästä saatu palaute. Palautetta opiskelijoilta kerätään lomakkein (mm. opintojaksopalautteet, vuosipalautteet ja valmistumisvaiheen palaute).

Työelämäyhteistyöstä keskeinen on neuvottelukunta, jonka kanssa peilataan tarjottua koulutusta työelämän tarpeisiin. Viimeisintä opetussuunnitelmatyötä varten teetettiin lisäksi kysely, jossa pyydettiin arvioimaan erilaisten osaamisten merkitystä alan työtehtävissä. Kyselyn tulokset huomioitiin opetussuunnitelman painotuksissa.

Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain

Tunnus Opinnon nimi Laajuus (op) 2021-2022 2022-2023 2023-2024 2024-2025 Syksy 2021 Kevät 2022 Syksy 2022 Kevät 2023 Syksy 2023 Kevät 2024 Syksy 2024 1. / 2021 2. / 2021 3. / 2022 4. / 2022 1. / 2022 2. / 2022 3. / 2023 4. / 2023 1. / 2023 2. / 2023 3. / 2024 4. / 2024 1. / 2024 2. / 2024
19TIK-1001
Perus- ja ammattiopinnot

(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 150)

150
19TIK-1005
ICT-alan perusosaaminen

(Valitaan kaikki )

30
4A00EK44 Johdatus ohjelmointiin 6 6 6 3 3
4A00EK45 Johdatus tietoverkkoihin 6 6 6 3 3
4A00EK46 Johdatus ICT-alaan ja tiimityöhön 6 6 6 3 3
4A00EX44 Tietokannat 3 3 3 1.5 1.5
4A00EX45 Liike-elämän matematiikka 3 3 3 1.5 1.5
4A00EX46 Englannin kieli 3 3 3 3
4A00EX47 Ruotsin kielen kirjallinen taito 2 2 2 2
4A00EX48 Ruotsin kielen suullinen taito 1 1 1 1
19TIK-1006
Tuotekehitysprojekti

(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 30)

30 30 30 15 15
19TIK-1007
Kaikille yhteiset opinnot

(Valitaan kaikki )

24 24 24 12 12
4A00EZ54 Ketterän ICT-projektin hallinta 6 6 6 3 3
4A00EZ55 ICT-osaajan työelämätaidot 6 6 6 3 3
4A00EZ56 Asiantuntijaviestinnän perusteet 3 3 3 1.5 1.5
4A00EZ57 ICT-projektin englanti 3 3 3 1.5 1.5
4A00EZ58 Design, käytettävyys ja grafiikka 3 3 3 1.5 1.5
4A00EZ59 WWW-tekniikat 3 3 3 1.5 1.5
19TIK-1008
Ohjelmointi

(Valitaan yksi )

6 6 6 3 3
4A00EZ52 Mobiilipeliohjelmointi 6 6 6 3 3
4A00EZ53 Python-ohjelmointi 6 6 6 3 3
19TIK-1011
Valinnaiset ammattiopinnot

(Valitaan opintopisteitä: 10)

10
4A00FA31 Projektiopinnot 1 - 10 2.5 5 2.5 2.5 2.5 2.5 2.5 1.3 1.3 1.3 1.3 1.3 1.3 1.3 1.3
4A00FA32 Oppimisprojekti 1 - 10 2.5 5 2.5 2.5 2.5 2.5 2.5 1.3 1.3 1.3 1.3 1.3 1.3 1.3 1.3
4A00FA33 Game Camp 10 10 10 5 5
4A00FA34 Game Camp Advanced 10 10 10 5 5
4A00FA69 Ohjelmointiosaamisen laajentaminen 5 5 5 2.5 2.5
4A00FA70 Ohjelmistotuotannon uudet suuntaukset 5 5 5 2.5 2.5
4A00FA71 Open Source -käyttöjärjestelmän perusteet 5 5 5 2.5 2.5
4A00FA72 Open Source -käyttöjärjestelmän palvelut 5 5 5 2.5 2.5
4A00FA74 Tulevaisuuden laitteet ja tekniikat 3 3 3 1.5 1.5
4A00FA75 Verkkojen yhdistäminen 4 4 4 2 2
4A00FA76 Edistyneiden palvelinkäyttöjärjestelmäominaisuuksien konfigurointi 5 5 5 2.5 2.5
4A00FA77 Palvelinkäyttöjärjestelmän hallinta 5 5 5 2.5 2.5
19TIK-1002
Vapaasti valittavat opinnot

(Valitaan opintopisteitä: 15)

15
4A00FA67 Kyberturvallisuuden perusteet 3 3 3 1.5 1.5
4A00FA68 Digitalisaatio 3 3 3 1.5 1.5
4A00FA78 Tietoturvan yleiset perusteet 3 3 3 1.5 1.5
4A00FH71 Sähköisen markkinoinnin menetelmiä ja työkaluja 3 3 3 1.5 1.5
19TIK-1003
Harjoittelu

(Valitaan kaikki )

30
4A00EK38 Harjoittelu 30 7.5 15 7.5 7.5 7.5 7.5 7.5 3.8 3.8 3.8 3.8 3.8 3.8 3.8 3.8
19TIK-1004
Opinnäytetyö

(Valitaan kaikki )

15
7F00FH00 Opinnäytetyön suunnittelu 5 1.3 2.5 1.3 1.3 1.3 1.3 1.3 0.6 0.6 0.6 0.6 0.6 0.6 0.6 0.6
7F00FH01 Opinnäytetyön toteutus 5 1.3 2.5 1.3 1.3 1.3 1.3 1.3 0.6 0.6 0.6 0.6 0.6 0.6 0.6 0.6
7F00FH02 Opinnäytetyön raportointi 5 1.3 2.5 1.3 1.3 1.3 1.3 1.3 0.6 0.6 0.6 0.6 0.6 0.6 0.6 0.6
Yhteensä 210 88 26.4 69.5 16.4 30 58 0 26.4 53.4 16.4 16.4 15 15 29 29 0 0 13.23 13.23 26.73 26.73 8.23 8.23 8.23 8.23

Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.

Todistusjäsentely - amk-tutkinto (EQF 6)

Jäsentely, jossa voidaan tuoda näkyväksi opintojaksojen jakautuminen asetuksen mukaisesti perus- tai ammattiopintoihin, harjoitteluun, opinnäytetyöhön tai vapaasti valittaviin opintoihin.

Harjoittelu
Harjoittelu
Opinnäytetyö

Ei liitettyjä opintojaksoja

Perus- ja ammattiopinnot
Johdatus ohjelmointiin
Johdatus tietoverkkoihin
Johdatus ICT-alaan ja tiimityöhön
Tietokannat
Liike-elämän matematiikka
Englannin kieli
Ruotsin kielen kirjallinen taito
Ruotsin kielen suullinen taito
Ketterän ICT-projektin hallinta
ICT-osaajan työelämätaidot
Asiantuntijaviestinnän perusteet
ICT-projektin englanti
Design, käytettävyys ja grafiikka
WWW-tekniikat
Mobiilipeliohjelmointi
Python-ohjelmointi
Frontend-kehitys
Backend-kehitys
Liiketoimintaosaaminen
Monialainen projektityö
Mobiilikehitys
Ohjelmistotuotannon projekti
Käyttäjäkokemuksen suunnittelu
Design-projekti
Ohjelmointiympäristön tietoverkot
Kansainvälinen vaihto
Osaamisen laajentaminen
Game Design
Game Business and Production
Playtesting and Usability
Game Project 1
2D Game Design and Construction for Game Artists
2D Game Design and Construction for Programmers
Basics of 3D Modeling for Programmers
Game Programming 1
Game Programming 2
Game Programming 3
Basics of 3D Modeling for Game Artists
3D Environment Modeling
Creating and Animating 3D Characters
Advanced 3D Workshop
Game Project 2
Grand Game Release
Business Competence and Data Analytics in Game Industry
Managing Game Project
Projektiopinnot
Oppimisprojekti
Game Camp
Game Camp Advanced
Ohjelmointiosaamisen laajentaminen
Ohjelmistotuotannon uudet suuntaukset
Open Source -käyttöjärjestelmän perusteet
Open Source -käyttöjärjestelmän palvelut
Tulevaisuuden laitteet ja tekniikat
Verkkojen yhdistäminen
Edistyneiden palvelinkäyttöjärjestelmäominaisuuksien konfigurointi
Palvelinkäyttöjärjestelmän hallinta
Vapaasti valittavat opinnot
Kyberturvallisuuden perusteet
Digitalisaatio
Tietoturvan yleiset perusteet
Luokittelemattomat
Game Engines
Sähköisen markkinoinnin menetelmiä ja työkaluja
Opinnäytetyön suunnittelu
Opinnäytetyön toteutus
Opinnäytetyön raportointi

Tampere3 yhteiset osaamiset

Etiikka

Opiskelija:
- ottaa vastuun omasta toiminnastaan ja sen seurauksista
- tietää hyvän tieteellisen käytännön periaatteet ja toimii niiden mukaisesti
- toimii alansa tutkimus- ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- soveltaa yhdenvertaisuuden, saavutettavuuden ja oikeudenmukaisuuden periaatteita
- kykenee vaikuttamaan yhteisössä ja yhteiskunnallisesti eettisiin arvoihin perustuen ja osaamistaan hyödyntäen

Johdatus ICT-alaan ja tiimityöhön
Harjoittelu
Kansainvälisyys ja globaali vastuu

Opiskelija:
- seuraa aktiivisesti alansa kansainvälistä kehitystä ja ymmärtää sen vaikutukset ja mahdollisuudet
- toimii kansainvälisissä toimintaympäristöissä ja kykenee kansainväliseen ja kulttuurienväliseen viestintään työtehtävissään ja toiminnan kehittämisessä
- ennakoi ja hyödyntää kansainvälisyyskehityksen vaikutuksia ja mahdollisuuksia työtehtävissään
- tunnistaa kestävään kehitykseen liittyviä paikallisia ja globaaleja kysymyksiä sekä niiden välisiä kytköksiä kestävän kehityksen ekologisella, sosiaalis-kulttuurisella ja taloudellisella ulottuvuudella
- suuntautuu tulevaisuuteen tunnistamalla päätösten ja valintojen seurauksia ja vaikutuksia kestävään kehitykseen
- tuntee omaan tieteenalaansa ja toimialaansa liittyviä kestävän kehityksen kysymyksiä ja tiedonmuodostuksen tapoja
- pystyy erittelemään ja tarkastelemaan kriittisesti kestävän kehityksen näkökohtia omalla alallaan ja poikkitieteellisesti sekä sitoutuneesti soveltamaan oppimaansa
- osaa toimia tavoitteellisesti ja organisoida toimintaa kestävää kehitystä edistävien ratkaisujen löytämiseksi ja toteuttamiseksi.

Monialainen projektityö
Ohjelmointiympäristön tietoverkot
Game Design
Game Business and Production
Playtesting and Usability
Game Project 1
2D Game Design and Construction for Game Artists
2D Game Design and Construction for Programmers
Basics of 3D Modeling for Programmers
Game Programming 1
Game Programming 2
Game Programming 3
Basics of 3D Modeling for Game Artists
3D Environment Modeling
Game Project 2
Grand Game Release
Oppimisen taidot ja kriittinen ajattelu

Opiskelija:
- arvioi ja kehittää osaamistaan ja oppimistapojaan
- jatkuvasti uudistaa osaamistaan
- kykenee ratkaisemaan eteen tulevia uusia ja monitahoisia ongelmia ja osaa tehdä päätöksiä ennakoimattomissakin tilanteissa
- hankkii, käsittelee, arvioi, analysoi ja käyttää tietoa monipuolisesti, kriittisesti ja eettisesti
- arvioi ja kehittää omaa tiedonhakuprosessiaan
- toimii yhteisöllisesti tiedonrakentamisessa ja ymmärtää tiedon jakamisen merkityksen oman osaamisen edistämisessä
- ymmärtää tieteellistä ajattelua, päättelyä ja selittämistä

Johdatus ohjelmointiin
Johdatus ICT-alaan ja tiimityöhön
Käyttäjäkokemuksen suunnittelu
Design-projekti
Playtesting and Usability
Managing Game Project
Kyberturvallisuuden perusteet
Digitalisaatio
Talous- ja johtamistaidot sekä yhteiskunnallinen ymmärrys

Opiskelija:
- omaa alansa kannalta riittävän talous- ja johtamisosaamisen ja valmiuden laajentaa tätä osaamista
- osaa johtaa omaa toimintaansa työelämässä tavoitteellisesti
- kykenee työn suunnitteluun, itsenäiseen työskentelyyn asiantuntijatehtävissä ja tarvittaessa toimimaan lähijohtajana
- opiskelija ymmärtää talouden ja johtamisen merkityksen omalla alallaan ja sen, miten talouden ja johtamisen kautta rakennetaan kilpailukykyä omalla alalla
- opiskelija ymmärtää oman työnsä merkityksen yhteiskunnallisessa kontekstissa ja pystyy osallistumaan oman alansa yhteiskunnalliseen keskusteluun

Liike-elämän matematiikka
Liiketoimintaosaaminen
Game Business and Production
Business Competence and Data Analytics in Game Industry
Tietotekniikka- ja digitaidot

Opiskelija:
- osaa hyödyntää tieto- ja viestintätekniikkaa
- ymmärtää digitalisaation merkityksen omalla alallaan ja hyödyntää alansa digitaalisia toimintaympäristöjä
- edistää alansa digitaalisten toimintaympäristöjen kehitystä
- tuntee digitaalisiin ympäristöihin liittyviä riskejä ja ottaa ne huomioon omassa toiminnassaan

Johdatus ohjelmointiin
Johdatus tietoverkkoihin
Johdatus ICT-alaan ja tiimityöhön
Tietokannat
Liike-elämän matematiikka
Ketterän ICT-projektin hallinta
ICT-osaajan työelämätaidot
Design, käytettävyys ja grafiikka
WWW-tekniikat
Mobiilipeliohjelmointi
Python-ohjelmointi
Frontend-kehitys
Backend-kehitys
Liiketoimintaosaaminen
Monialainen projektityö
Mobiilikehitys
Ohjelmistotuotannon projekti
Käyttäjäkokemuksen suunnittelu
Design-projekti
Ohjelmointiympäristön tietoverkot
Kansainvälinen vaihto
Osaamisen laajentaminen
Game Design
Game Business and Production
Playtesting and Usability
Game Project 1
2D Game Design and Construction for Game Artists
2D Game Design and Construction for Programmers
Basics of 3D Modeling for Programmers
Game Programming 1
Game Programming 2
Game Programming 3
Basics of 3D Modeling for Game Artists
3D Environment Modeling
Creating and Animating 3D Characters
Advanced 3D Workshop
Game Project 2
Grand Game Release
Business Competence and Data Analytics in Game Industry
Managing Game Project
Projektiopinnot
Oppimisprojekti
Game Camp
Game Camp Advanced
Ohjelmointiosaamisen laajentaminen
Ohjelmistotuotannon uudet suuntaukset
Open Source -käyttöjärjestelmän perusteet
Open Source -käyttöjärjestelmän palvelut
Tulevaisuuden laitteet ja tekniikat
Verkkojen yhdistäminen
Edistyneiden palvelinkäyttöjärjestelmäominaisuuksien konfigurointi
Palvelinkäyttöjärjestelmän hallinta
Kyberturvallisuuden perusteet
Digitalisaatio
Työyhteisötaidot

Opiskelija:
- kykenee toimimaan työyhteisön jäsenenä ja edistämään yhteisön ja itsensä työhyvinvointia
- ottaa työskentelyssään huomioon monenlaiset toimijat
- toimii tarkoituksenmukaisesti monimutkaisissa tilanteissa
- ymmärtää verkostojen merkityksen työelämässä ja omaa kyvyn kehittää omia verkostojaan

Ketterän ICT-projektin hallinta
ICT-osaajan työelämätaidot
Asiantuntijaviestinnän perusteet
ICT-projektin englanti
Design, käytettävyys ja grafiikka
WWW-tekniikat
Mobiilipeliohjelmointi
Python-ohjelmointi
Monialainen projektityö
Ohjelmistotuotannon projekti
Design-projekti
Game Project 1
Grand Game Release
Projektiopinnot
Verkkojen yhdistäminen
Edistyneiden palvelinkäyttöjärjestelmäominaisuuksien konfigurointi
Palvelinkäyttöjärjestelmän hallinta
Harjoittelu
Uuden kehittäminen ja innovointi

Opiskelija:
- toteuttaa tutkimus- ja kehittämistoimintaa soveltaen alan olemassa olevaa tietoa ja menetelmiä sekä tuottaa alalle uutta tietoa ja menetelmiä
- etsii sekä luo uusia asiakaslähtöisiä, kestäviä ja taloudellisesti kannattavia ratkaisuja
- ajattelee luovasti ja näkee vaihtoehtoisia ratkaisukeskeisiä tapoja toimia erilaisissa työelämän sekä poikkitieteellisissä tilanteissa
- ymmärtää globaalien koko ihmiskuntaa koskevien ongelmien merkityksen sekä kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tärkeyden niiden ratkaisemisessa
- omaa valmiuksia yrittäjyyteen

Ketterän ICT-projektin hallinta
ICT-osaajan työelämätaidot
Asiantuntijaviestinnän perusteet
ICT-projektin englanti
Design, käytettävyys ja grafiikka
WWW-tekniikat
Mobiilipeliohjelmointi
Python-ohjelmointi
Monialainen projektityö
Ohjelmistotuotannon projekti
Game Design
Game Project 1
Grand Game Release
Projektiopinnot
Oppimisprojekti
Game Camp
Game Camp Advanced
Tulevaisuuden laitteet ja tekniikat
Vuorovaikutus- ja viestintätaidot

Opiskelija:
- toimii työelämän viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa tehtävän edellyttämällä tavalla osana yhteisöä, kuten tiimiä tai projektiryhmää
- pystyy käymään rakentavaa ja asiantuntevaa yhteiskunnallista keskustelua
- pystyy keskustelemaan tutkitusta tiedosta sekä ymmärtää erilaisten esitysten ja mediatekstien statuksen
- kykenee viestimään ja toimimaan eri kulttuureista tulevien ihmisten kanssa ja hallitsee oman alansa työtehtävissä tarvittavan kielitaidon
- hallitsee vähintään yhden vieraan kielen tasolla, joka mahdollistaa oman alan kehityksen seuraamisen ja kansainvälisessä ympäristössä toimimisen

Johdatus ICT-alaan ja tiimityöhön
Ketterän ICT-projektin hallinta
ICT-osaajan työelämätaidot
Asiantuntijaviestinnän perusteet
ICT-projektin englanti
Design, käytettävyys ja grafiikka
WWW-tekniikat
Mobiilipeliohjelmointi
Python-ohjelmointi
Monialainen projektityö
Ohjelmistotuotannon projekti
Design-projekti
Game Project 1
Grand Game Release
Game Camp
Game Camp Advanced
Tulevaisuuden laitteet ja tekniikat
Harjoittelu
Luokittelemattomat
Englannin kieli
Ruotsin kielen kirjallinen taito
Ruotsin kielen suullinen taito
Game Engines
Tietoturvan yleiset perusteet
Sähköisen markkinoinnin menetelmiä ja työkaluja
Opinnäytetyön suunnittelu
Opinnäytetyön toteutus
Opinnäytetyön raportointi

Tunnus Opinnon nimi Laajuus (op)
19TIK-1001
Perus- ja ammattiopinnot

(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 150)

150
19TIK-1005
ICT-alan perusosaaminen

(Valitaan kaikki)

30
4A00EK44 Johdatus ohjelmointiin 6
4A00EK45 Johdatus tietoverkkoihin 6
4A00EK46 Johdatus ICT-alaan ja tiimityöhön 6
4A00EX44 Tietokannat 3
4A00EX45 Liike-elämän matematiikka 3
4A00EX46 Englannin kieli 3
4A00EX47 Ruotsin kielen kirjallinen taito 2
4A00EX48 Ruotsin kielen suullinen taito 1
19TIK-1006
Tuotekehitysprojekti

(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 30)

30
19TIK-1007
Kaikille yhteiset opinnot

(Valitaan kaikki)

24
4A00EZ54 Ketterän ICT-projektin hallinta 6
4A00EZ55 ICT-osaajan työelämätaidot 6
4A00EZ56 Asiantuntijaviestinnän perusteet 3
4A00EZ57 ICT-projektin englanti 3
4A00EZ58 Design, käytettävyys ja grafiikka 3
4A00EZ59 WWW-tekniikat 3
19TIK-1008
Ohjelmointi

(Valitaan yksi)

6
4A00EZ52 Mobiilipeliohjelmointi 6
4A00EZ53 Python-ohjelmointi 6
19TIK-1010
Opintosuunta

(Valitaan yksi)

80
19TIK-1009
Ohjelmistotuotanto

(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 80)

80
19TIK-1012
Kaikille yhteiset opinnot

(Valitaan kaikki)

50
4A00EZ61 Frontend-kehitys 15
4A00EZ62 Backend-kehitys 15
4A00EZ63 Liiketoimintaosaaminen 10
4A00EZ64 Monialainen projektityö 10
19TIK-1013
Valinnaiset opinnot

(Valitaan opintopisteitä: 30)

30
4A00EZ65 Mobiilikehitys 15
4A00FA66 Ohjelmistotuotannon projekti 15
4A00EZ66 Käyttäjäkokemuksen suunnittelu 15
4A00EZ67 Design-projekti 15
4A00EZ68 Ohjelmointiympäristön tietoverkot 15
4A00EZ69 Kansainvälinen vaihto 15 - 30
4A00FA30 Osaamisen laajentaminen 15 - 30
19TIK-1014
Games Production

(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 80)

80
19TIK-1015
Season 1

(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 30)

30
19TIK-1018
Mutual Studies

(Valitaan kaikki)

25
IM00DS60 Game Design 5
IM00DS62 Game Business and Production 5
IM00DS64 Playtesting and Usability 5
IM00DS68 Game Project 1 10
19TIK-1019
Optional Studies

(Valitaan yksi)

5
IM00DS66 2D Game Design and Construction for Game Artists 5
4A00EZ96 2D Game Design and Construction for Programmers 5
19TIK-1016
Season 2

(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 30)

30
19TIK-1020
Optional Studies

(Valitaan yksi)

20
19TIK-1022
Studies for Programmers

(Valitaan kaikki)

20
4A00FA06 Basics of 3D Modeling for Programmers 5
4A00FA07 Game Programming 1 5
4A00FA08 Game Programming 2 5
4A00FA09 Game Programming 3 5
19TIK-1023
Studies for Game Artists

(Valitaan kaikki)

20
IM00DS70 Basics of 3D Modeling for Game Artists 5
IM00DS72 3D Environment Modeling 5
IM00DS74 Creating and Animating 3D Characters 5
IM00DS76 Advanced 3D Workshop 5
19TIK-1021
Mutual Studies

(Valitaan kaikki)

10
IM00DS78 Game Project 2 10
19TIK-1017
Season 3

(Valitaan kaikki)

20
4A00FA62 Grand Game Release 12
4A00FA63 Business Competence and Data Analytics in Game Industry 5
4A00FA64 Managing Game Project 3
19TIK-1011
Valinnaiset ammattiopinnot

(Valitaan opintopisteitä: 10)

10
4A00FA31 Projektiopinnot 1 - 10
4A00FA32 Oppimisprojekti 1 - 10
4A00FA33 Game Camp 10
4A00FA34 Game Camp Advanced 10
4A00FA69 Ohjelmointiosaamisen laajentaminen 5
4A00FA70 Ohjelmistotuotannon uudet suuntaukset 5
4A00FA71 Open Source -käyttöjärjestelmän perusteet 5
4A00FA72 Open Source -käyttöjärjestelmän palvelut 5
4A00FA74 Tulevaisuuden laitteet ja tekniikat 3
4A00FA75 Verkkojen yhdistäminen 4
4A00FA76 Edistyneiden palvelinkäyttöjärjestelmäominaisuuksien konfigurointi 5
4A00FA77 Palvelinkäyttöjärjestelmän hallinta 5
4A00GB57 Game Engines 5
19TIK-1002
Vapaasti valittavat opinnot

(Valitaan opintopisteitä: 15)

15
4A00FA67 Kyberturvallisuuden perusteet 3
4A00FA68 Digitalisaatio 3
4A00FA78 Tietoturvan yleiset perusteet 3
4A00FH71 Sähköisen markkinoinnin menetelmiä ja työkaluja 3
19TIK-1003
Harjoittelu

(Valitaan kaikki)

30
4A00EK38 Harjoittelu 30
19TIK-1004
Opinnäytetyö

(Valitaan kaikki)

15
7F00FH00 Opinnäytetyön suunnittelu 5
7F00FH01 Opinnäytetyön toteutus 5
7F00FH02 Opinnäytetyön raportointi 5