Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma: Ohjelmistotuotanto
Tunnus: 19TIK
Kuvaus
Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelmasta valmistutaan tradenomiksi erilaisiin ohjelmointi- ja tietojenkäsittelytehtäviin. Suuri osa opiskelijoista suuntautuu palveluliiketoiminta-alalle, missä voi toteuttaa erilaisia ohjelmistoja, applikaatioita ja muita digitaalisia palveluita. Tutkinto-ohjelmassa voi myös opiskella pelialan erityisosaajaksi.
Tutkinto antaa pätevyyden tehtäviin, joissa vaatimuksena on alempi korkeakoulututkinto. Työtehtäviä voivat olla esimerkiksi WWW-suunnittelija, pelisuunnittelija, ohjelmistosuunnittelija, frontend tai backend -devaaja , tietokantasuunnittelija, peliohjelmoija tai -graafikko tai projektipäällikkö.
Tutkinto on yhteensä 210 opintopistettä ja jakaantuu seuraavasti:
Perus- ja ammattiopinnot 150 op
Vapaasti valittavat opinnot 15 op
Harjoittelu 30 op
Opinnäytetyö 15 op
Perus- ja ammatiopinnot koostuvat seuraavista osista:
ICT-alan perusosaaminen 30 op
Tuotekehitysprojekti 30 op
Opintosuunnan opinnot 80 op
Valinnaiset ammatilliset opinnot 10 op
Opintosuuntia on kolme, ohjelmistotuotanto, pelituotanto (Games Production) ja ICT-yrittäjyys (yhdessä Proakatemian kanssa).
-----
Ohjelmistotuotannossa opiskelija suorittaa neljä kaikille yhteistä moduulia:
Frontend-kehitys - 15 op
Backend-kehitys - 15 op
Liiketoimintaosaaminen - 10 op
Monialainen projektityö - 10 op
Tämän lisäksi opiskelija suuntaa osaamistaan valitsemalla kaksi valinnaista moduulia oman kiinnostuksensa mukaan.
-----
Pelituotannossa opinnot koostuvat kolmesta kokonaisuudesta:
Season 1 - 30 op
Season 2 - 30 op
Season 3 - 20 op
Seasonit 1 ja 2 toteutetaan pelituotannon koulutuksessa (TAMK Games Academy) yhteistyössä englanninkielisen Median koulutuksen (Degree Program on Media) kanssa.
-----
ICT-yrittäjyyden opinnot suoritetaan yhdessä Proakatemian kanssa. Proakatemiaan haetaan erillisellä haulla ensimmäisen opiskeluvuoden aikana. Proakatemiassa opiskellaan yhdessä liiketalouden tradenomiopiskelijoiden kanssa.
-----
Opetus painottuu lähiopetukseen ja läsnäoloon klo 9-15. Opinnot etenevät valmennustiimeissä ja opiskelu on käytännönläheistä. Opintojen aikana syntyy vahva osaaminen ja opiskelijan on helppo siirtyä työelämään suoraan tuottavaan työhön.
Osaamistavoitteet
OHJELMOINTIOSAAMINEN
Ohjelmointitaito on opintosuunnasta riippumatta ammatillista ydinosaamista.
PROJEKTIOSAAMINEN
Opetus toteutetaan moduuleissa, joissa ydinosaaminen yhdistyy valittuihin teemoihin: projekti- ja palveluliiketoiminnan kehittämiseen sekä monialaisuuteen.
Projektiosaamiseen kuuluu projektityömallien tunteminen, projektien suunnittelu ja hallinta, projektitiimin roolien ja tehtävien ymmärtäminen, asiakaskontaktien hoitaminen, projektinhallintatyökalut, dokumentointi sekä versioiden, muutosten ja laadun hallinta.
TIIMITYÖTAIDOT
Työskentely tapahtuu tiimeissä, ja se on tavoitteellista, suunnitelmallista ja tehokasta.
VUOROVAIKUTUSTAIDOT
Vuorovaikutuksen lähtökohtana on kyky ja halu vastavuoroiseen viestintään ja yhdessä toimimiseen.
Opetussuunnitelman kehittäminen ja työelämäyhteistyö
Opetussuunnitelman kehittämisessä on huomioitu niin opiskelijoilta, kuin työelämästä saatu palaute. Palautetta opiskelijoilta kerätään lomakkein (mm. opintojaksopalautteet, vuosipalautteet ja valmistumisvaiheen palaute).
Työelämäyhteistyöstä keskeinen on neuvottelukunta, jonka kanssa peilataan tarjottua koulutusta työelämän tarpeisiin. Viimeisintä opetussuunnitelmatyötä varten teetettiin lisäksi kysely, jossa pyydettiin arvioimaan erilaisten osaamisten merkitystä alan työtehtävissä. Kyselyn tulokset huomioitiin opetussuunnitelman painotuksissa.
Kuvaus
Ohjelmistotuotannon suuntautumisopinnot. Haku ensimmäisen vuoden opintojen jälkeen.
Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä
Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) | 2019-2020 | 2020-2021 | 2021-2022 | 2022-2023 | Syksy 2019 | Kevät 2020 | Syksy 2020 | Kevät 2021 | Syksy 2021 | Kevät 2022 | Syksy 2022 | 1. / 2019 | 2. / 2019 | 3. / 2020 | 4. / 2020 | 1. / 2020 | 2. / 2020 | 3. / 2021 | 4. / 2021 | 1. / 2021 | 2. / 2021 | 3. / 2022 | 4. / 2022 | 1. / 2022 | 2. / 2022 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
19TIK-1001 |
Perus- ja ammattiopinnot
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 150) |
150 | |||||||||||||||||||||||||
19TIK-1005 |
ICT-alan perusosaaminen
(Valitaan kaikki ) |
30 | |||||||||||||||||||||||||
4A00EK44 | Johdatus ohjelmointiin | 6 | |||||||||||||||||||||||||
4A00EK45 | Johdatus tietoverkkoihin | 6 | |||||||||||||||||||||||||
4A00EK46 | Johdatus ICT-alaan ja tiimityöhön | 6 | |||||||||||||||||||||||||
4A00EX44 | Tietokannat | 3 | |||||||||||||||||||||||||
4A00EX45 | Liike-elämän matematiikka | 3 | |||||||||||||||||||||||||
4A00EX46 | Englannin kieli | 3 | |||||||||||||||||||||||||
4A00EX47 | Ruotsin kielen kirjallinen taito | 2 | |||||||||||||||||||||||||
4A00EX48 | Ruotsin kielen suullinen taito | 1 | |||||||||||||||||||||||||
19TIK-1006 |
Tuotekehitysprojekti
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 30) |
30 | |||||||||||||||||||||||||
19TIK-1007 |
Kaikille yhteiset opinnot
(Valitaan kaikki ) |
24 | |||||||||||||||||||||||||
4A00EZ54 | Ketterän ICT-projektin hallinta | 6 | |||||||||||||||||||||||||
4A00EZ55 | ICT-osaajan työelämätaidot | 6 | |||||||||||||||||||||||||
4A00EZ56 | Asiantuntijaviestinnän perusteet | 3 | |||||||||||||||||||||||||
4A00EZ57 | ICT-projektin englanti | 3 | |||||||||||||||||||||||||
4A00EZ58 | Design, käytettävyys ja grafiikka | 3 | |||||||||||||||||||||||||
4A00EZ59 | WWW-tekniikat | 3 | |||||||||||||||||||||||||
19TIK-1008 |
Ohjelmointi
(Valitaan yksi ) |
6 | |||||||||||||||||||||||||
4A00EZ52 | Mobiilipeliohjelmointi | 6 | |||||||||||||||||||||||||
4A00EZ53 | Python-ohjelmointi | 6 | |||||||||||||||||||||||||
19TIK-1010 |
Opintosuunta
(Valitaan yksi ) |
80 | |||||||||||||||||||||||||
19TIK-1009 |
Ohjelmistotuotanto
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 80) |
80 | |||||||||||||||||||||||||
19TIK-1012 |
Kaikille yhteiset opinnot
(Valitaan kaikki ) |
50 | |||||||||||||||||||||||||
4A00EZ61 | Frontend-kehitys | 15 | 15 | 15 | 7.5 | 7.5 | |||||||||||||||||||||
4A00EZ62 | Backend-kehitys | 15 | 15 | 15 | 7.5 | 7.5 | |||||||||||||||||||||
4A00EZ63 | Liiketoimintaosaaminen | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
4A00EZ64 | Monialainen projektityö | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
19TIK-1013 |
Valinnaiset opinnot
(Valitaan opintopisteitä: 30) |
30 | 30 | 30 | 15 | 15 | |||||||||||||||||||||
4A00EZ65 | Mobiilikehitys | 15 | 15 | 15 | 7.5 | 7.5 | |||||||||||||||||||||
4A00FA66 | Ohjelmistotuotannon projekti | 15 | 15 | 15 | 7.5 | 7.5 | |||||||||||||||||||||
4A00EZ66 | Käyttäjäkokemuksen suunnittelu | 15 | 15 | 15 | 7.5 | 7.5 | |||||||||||||||||||||
4A00EZ67 | Design-projekti | 15 | 15 | 15 | 7.5 | 7.5 | |||||||||||||||||||||
4A00EZ68 | Ohjelmointiympäristön tietoverkot | 15 | 15 | 15 | 7.5 | 7.5 | |||||||||||||||||||||
4A00EZ69 | Kansainvälinen vaihto | 15 - 30 | 30 | 30 | 15 | 15 | |||||||||||||||||||||
4A00FA30 | Osaamisen laajentaminen | 15 - 30 | 30 | 30 | 15 | 15 | |||||||||||||||||||||
19TIK-1011 |
Valinnaiset ammattiopinnot
(Valitaan opintopisteitä: 10) |
10 | 10 | 10 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
4A00FA31 | Projektiopinnot | 1 - 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
4A00FA32 | Oppimisprojekti | 1 - 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
4A00FA33 | Game Camp | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
4A00FA34 | Game Camp Advanced | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
4A00FA69 | Ohjelmointiosaamisen laajentaminen | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
4A00FA70 | Ohjelmistotuotannon uudet suuntaukset | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
4A00FA71 | Open Source -käyttöjärjestelmän perusteet | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
4A00FA72 | Open Source -käyttöjärjestelmän palvelut | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
4A00FA74 | Tulevaisuuden laitteet ja tekniikat | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
4A00FA75 | Verkkojen yhdistäminen | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | |||||||||||||||||||||
4A00FA76 | Edistyneiden palvelinkäyttöjärjestelmäominaisuuksien konfigurointi | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
4A00FA77 | Palvelinkäyttöjärjestelmän hallinta | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
19TIK-1002 |
Vapaasti valittavat opinnot
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
15 | 6 | 6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 1.5 | 1.5 | 1.5 | 1.5 | 1.5 | 1.5 | 1.5 | 1.5 | |||||||
4A00FA67 | Kyberturvallisuuden perusteet | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
4A00FA68 | Digitalisaatio | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
4A00FA78 | Tietoturvan yleiset perusteet | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
4A00FH71 | Sähköisen markkinoinnin menetelmiä ja työkaluja | 3 | |||||||||||||||||||||||||
19TIK-1003 |
Harjoittelu
(Valitaan kaikki ) |
30 | 15 | 15 | 15 | 15 | 7.5 | 7.5 | 7.5 | 7.5 | |||||||||||||||||
4A00EK38 | Harjoittelu | 30 | 15 | 15 | 15 | 15 | 7.5 | 7.5 | 7.5 | 7.5 | |||||||||||||||||
19TIK-1004 |
Opinnäytetyö
(Valitaan kaikki ) |
15 | 7.5 | 7.5 | 7.5 | 7.5 | 3.8 | 3.8 | 3.8 | 3.8 | |||||||||||||||||
7F00FH00 | Opinnäytetyön suunnittelu | 5 | |||||||||||||||||||||||||
7F00FH01 | Opinnäytetyön toteutus | 5 | |||||||||||||||||||||||||
7F00FH02 | Opinnäytetyön raportointi | 5 | |||||||||||||||||||||||||
Yhteensä | 210 | 0 | 174 | 112 | 15 | 0 | 0 | 39 | 135 | 97 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 19.5 | 19.5 | 67.5 | 67.5 | 48.5 | 48.5 | 7.5 | 7.5 | 7.5 | 7.5 |
Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.
Todistusjäsentely - amk-tutkinto (EQF 6)
Jäsentely, jossa voidaan tuoda näkyväksi opintojaksojen jakautuminen asetuksen mukaisesti perus- tai ammattiopintoihin, harjoitteluun, opinnäytetyöhön tai vapaasti valittaviin opintoihin.
Tampere3 yhteiset osaamiset
Etiikka
Opiskelija: |
Johdatus ICT-alaan ja tiimityöhön |
Harjoittelu |
Kansainvälisyys ja globaali vastuu
Opiskelija: |
Monialainen projektityö |
Ohjelmointiympäristön tietoverkot |
Game Design |
Game Business and Production |
Playtesting and Usability |
Game Project 1 |
2D Game Design and Construction for Game Artists |
2D Game Design and Construction for Programmers |
Basics of 3D Modeling for Programmers |
Game Programming 1 |
Game Programming 2 |
Game Programming 3 |
Basics of 3D Modeling for Game Artists |
3D Environment Modeling |
Game Project 2 |
Grand Game Release |
Oppimisen taidot ja kriittinen ajattelu
Opiskelija: |
Johdatus ohjelmointiin |
Johdatus ICT-alaan ja tiimityöhön |
Käyttäjäkokemuksen suunnittelu |
Design-projekti |
Playtesting and Usability |
Managing Game Project |
Kyberturvallisuuden perusteet |
Digitalisaatio |
Talous- ja johtamistaidot sekä yhteiskunnallinen ymmärrys
Opiskelija: |
Liike-elämän matematiikka |
Liiketoimintaosaaminen |
Game Business and Production |
Business Competence and Data Analytics in Game Industry |
Tietotekniikka- ja digitaidot
Opiskelija: |
Johdatus ohjelmointiin |
Johdatus tietoverkkoihin |
Johdatus ICT-alaan ja tiimityöhön |
Tietokannat |
Liike-elämän matematiikka |
Ketterän ICT-projektin hallinta |
ICT-osaajan työelämätaidot |
Design, käytettävyys ja grafiikka |
WWW-tekniikat |
Mobiilipeliohjelmointi |
Python-ohjelmointi |
Frontend-kehitys |
Backend-kehitys |
Liiketoimintaosaaminen |
Monialainen projektityö |
Mobiilikehitys |
Ohjelmistotuotannon projekti |
Käyttäjäkokemuksen suunnittelu |
Design-projekti |
Ohjelmointiympäristön tietoverkot |
Kansainvälinen vaihto |
Osaamisen laajentaminen |
Game Design |
Game Business and Production |
Playtesting and Usability |
Game Project 1 |
2D Game Design and Construction for Game Artists |
2D Game Design and Construction for Programmers |
Basics of 3D Modeling for Programmers |
Game Programming 1 |
Game Programming 2 |
Game Programming 3 |
Basics of 3D Modeling for Game Artists |
3D Environment Modeling |
Creating and Animating 3D Characters |
Advanced 3D Workshop |
Game Project 2 |
Grand Game Release |
Business Competence and Data Analytics in Game Industry |
Managing Game Project |
Projektiopinnot |
Oppimisprojekti |
Game Camp |
Game Camp Advanced |
Ohjelmointiosaamisen laajentaminen |
Ohjelmistotuotannon uudet suuntaukset |
Open Source -käyttöjärjestelmän perusteet |
Open Source -käyttöjärjestelmän palvelut |
Tulevaisuuden laitteet ja tekniikat |
Verkkojen yhdistäminen |
Edistyneiden palvelinkäyttöjärjestelmäominaisuuksien konfigurointi |
Palvelinkäyttöjärjestelmän hallinta |
Kyberturvallisuuden perusteet |
Digitalisaatio |
Työyhteisötaidot
Opiskelija: |
Ketterän ICT-projektin hallinta |
ICT-osaajan työelämätaidot |
Asiantuntijaviestinnän perusteet |
ICT-projektin englanti |
Design, käytettävyys ja grafiikka |
WWW-tekniikat |
Mobiilipeliohjelmointi |
Python-ohjelmointi |
Monialainen projektityö |
Ohjelmistotuotannon projekti |
Design-projekti |
Game Project 1 |
Grand Game Release |
Projektiopinnot |
Verkkojen yhdistäminen |
Edistyneiden palvelinkäyttöjärjestelmäominaisuuksien konfigurointi |
Palvelinkäyttöjärjestelmän hallinta |
Harjoittelu |
Uuden kehittäminen ja innovointi
Opiskelija: |
Ketterän ICT-projektin hallinta |
ICT-osaajan työelämätaidot |
Asiantuntijaviestinnän perusteet |
ICT-projektin englanti |
Design, käytettävyys ja grafiikka |
WWW-tekniikat |
Mobiilipeliohjelmointi |
Python-ohjelmointi |
Monialainen projektityö |
Ohjelmistotuotannon projekti |
Game Design |
Game Project 1 |
Grand Game Release |
Projektiopinnot |
Oppimisprojekti |
Game Camp |
Game Camp Advanced |
Tulevaisuuden laitteet ja tekniikat |
Vuorovaikutus- ja viestintätaidot
Opiskelija: |
Johdatus ICT-alaan ja tiimityöhön |
Ketterän ICT-projektin hallinta |
ICT-osaajan työelämätaidot |
Asiantuntijaviestinnän perusteet |
ICT-projektin englanti |
Design, käytettävyys ja grafiikka |
WWW-tekniikat |
Mobiilipeliohjelmointi |
Python-ohjelmointi |
Monialainen projektityö |
Ohjelmistotuotannon projekti |
Design-projekti |
Game Project 1 |
Grand Game Release |
Game Camp |
Game Camp Advanced |
Tulevaisuuden laitteet ja tekniikat |
Harjoittelu |
Luokittelemattomat |
Englannin kieli |
Ruotsin kielen kirjallinen taito |
Ruotsin kielen suullinen taito |
Game Engines |
Tietoturvan yleiset perusteet |
Sähköisen markkinoinnin menetelmiä ja työkaluja |
Opinnäytetyön suunnittelu |
Opinnäytetyön toteutus |
Opinnäytetyön raportointi |
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) |
---|---|---|
19TIK-1001 |
Perus- ja ammattiopinnot
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 150) |
150 |
19TIK-1005 |
ICT-alan perusosaaminen
(Valitaan kaikki) |
30 |
4A00EK44 | Johdatus ohjelmointiin | 6 |
4A00EK45 | Johdatus tietoverkkoihin | 6 |
4A00EK46 | Johdatus ICT-alaan ja tiimityöhön | 6 |
4A00EX44 | Tietokannat | 3 |
4A00EX45 | Liike-elämän matematiikka | 3 |
4A00EX46 | Englannin kieli | 3 |
4A00EX47 | Ruotsin kielen kirjallinen taito | 2 |
4A00EX48 | Ruotsin kielen suullinen taito | 1 |
19TIK-1006 |
Tuotekehitysprojekti
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 30) |
30 |
19TIK-1007 |
Kaikille yhteiset opinnot
(Valitaan kaikki) |
24 |
4A00EZ54 | Ketterän ICT-projektin hallinta | 6 |
4A00EZ55 | ICT-osaajan työelämätaidot | 6 |
4A00EZ56 | Asiantuntijaviestinnän perusteet | 3 |
4A00EZ57 | ICT-projektin englanti | 3 |
4A00EZ58 | Design, käytettävyys ja grafiikka | 3 |
4A00EZ59 | WWW-tekniikat | 3 |
19TIK-1008 |
Ohjelmointi
(Valitaan yksi) |
6 |
4A00EZ52 | Mobiilipeliohjelmointi | 6 |
4A00EZ53 | Python-ohjelmointi | 6 |
19TIK-1010 |
Opintosuunta
(Valitaan yksi) |
80 |
19TIK-1009 |
Ohjelmistotuotanto
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 80) |
80 |
19TIK-1012 |
Kaikille yhteiset opinnot
(Valitaan kaikki) |
50 |
4A00EZ61 | Frontend-kehitys | 15 |
4A00EZ62 | Backend-kehitys | 15 |
4A00EZ63 | Liiketoimintaosaaminen | 10 |
4A00EZ64 | Monialainen projektityö | 10 |
19TIK-1013 |
Valinnaiset opinnot
(Valitaan opintopisteitä: 30) |
30 |
4A00EZ65 | Mobiilikehitys | 15 |
4A00FA66 | Ohjelmistotuotannon projekti | 15 |
4A00EZ66 | Käyttäjäkokemuksen suunnittelu | 15 |
4A00EZ67 | Design-projekti | 15 |
4A00EZ68 | Ohjelmointiympäristön tietoverkot | 15 |
4A00EZ69 | Kansainvälinen vaihto | 15 - 30 |
4A00FA30 | Osaamisen laajentaminen | 15 - 30 |
19TIK-1014 |
Games Production
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 80) |
80 |
19TIK-1015 |
Season 1
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 30) |
30 |
19TIK-1018 |
Mutual Studies
(Valitaan kaikki) |
25 |
IM00DS60 | Game Design | 5 |
IM00DS62 | Game Business and Production | 5 |
IM00DS64 | Playtesting and Usability | 5 |
IM00DS68 | Game Project 1 | 10 |
19TIK-1019 |
Optional Studies
(Valitaan yksi) |
5 |
IM00DS66 | 2D Game Design and Construction for Game Artists | 5 |
4A00EZ96 | 2D Game Design and Construction for Programmers | 5 |
19TIK-1016 |
Season 2
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 30) |
30 |
19TIK-1020 |
Optional Studies
(Valitaan yksi) |
20 |
19TIK-1022 |
Studies for Programmers
(Valitaan kaikki) |
20 |
4A00FA06 | Basics of 3D Modeling for Programmers | 5 |
4A00FA07 | Game Programming 1 | 5 |
4A00FA08 | Game Programming 2 | 5 |
4A00FA09 | Game Programming 3 | 5 |
19TIK-1023 |
Studies for Game Artists
(Valitaan kaikki) |
20 |
IM00DS70 | Basics of 3D Modeling for Game Artists | 5 |
IM00DS72 | 3D Environment Modeling | 5 |
IM00DS74 | Creating and Animating 3D Characters | 5 |
IM00DS76 | Advanced 3D Workshop | 5 |
19TIK-1021 |
Mutual Studies
(Valitaan kaikki) |
10 |
IM00DS78 | Game Project 2 | 10 |
19TIK-1017 |
Season 3
(Valitaan kaikki) |
20 |
4A00FA62 | Grand Game Release | 12 |
4A00FA63 | Business Competence and Data Analytics in Game Industry | 5 |
4A00FA64 | Managing Game Project | 3 |
19TIK-1011 |
Valinnaiset ammattiopinnot
(Valitaan opintopisteitä: 10) |
10 |
4A00FA31 | Projektiopinnot | 1 - 10 |
4A00FA32 | Oppimisprojekti | 1 - 10 |
4A00FA33 | Game Camp | 10 |
4A00FA34 | Game Camp Advanced | 10 |
4A00FA69 | Ohjelmointiosaamisen laajentaminen | 5 |
4A00FA70 | Ohjelmistotuotannon uudet suuntaukset | 5 |
4A00FA71 | Open Source -käyttöjärjestelmän perusteet | 5 |
4A00FA72 | Open Source -käyttöjärjestelmän palvelut | 5 |
4A00FA74 | Tulevaisuuden laitteet ja tekniikat | 3 |
4A00FA75 | Verkkojen yhdistäminen | 4 |
4A00FA76 | Edistyneiden palvelinkäyttöjärjestelmäominaisuuksien konfigurointi | 5 |
4A00FA77 | Palvelinkäyttöjärjestelmän hallinta | 5 |
4A00GB57 | Game Engines | 5 |
19TIK-1002 |
Vapaasti valittavat opinnot
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
15 |
4A00FA67 | Kyberturvallisuuden perusteet | 3 |
4A00FA68 | Digitalisaatio | 3 |
4A00FA78 | Tietoturvan yleiset perusteet | 3 |
4A00FH71 | Sähköisen markkinoinnin menetelmiä ja työkaluja | 3 |
19TIK-1003 |
Harjoittelu
(Valitaan kaikki) |
30 |
4A00EK38 | Harjoittelu | 30 |
19TIK-1004 |
Opinnäytetyö
(Valitaan kaikki) |
15 |
7F00FH00 | Opinnäytetyön suunnittelu | 5 |
7F00FH01 | Opinnäytetyön toteutus | 5 |
7F00FH02 | Opinnäytetyön raportointi | 5 |