Siirry suoraan sisältöön

Tietojenkäsittelyn koulutus, Tampere: Web-palvelut

Opetussuunitelman tunnus: 16TIK

Tutkintonimike
Tradenomi (AMK)
Laajuus
210 op
Kesto
3.5 vuotta (210 op)
Aloituslukukausi
Syksy 2018

Kuvaus

AMK tutkintoon johtava nuorten koulutus
Koulutuksen nimi : TIETOJENKÄSITTELYN KOULUTUS
Tutkintonimike : Tradenomi, 210 op, 3,5 vuotta
Toteutusmuoto : Kokopäiväopetus
Yksikkö : Tietojenkäsittely Kuntokatu 3
Toimipisteen osoite : Kuntokatu 3, 33520 Tampere
Koulutuspäällikkö : Mira Grönvall
Hakukelpoisuus : Katso TAMKin hakusivut ja hakukelpoisuus AMK-tutkinnoissa www.tamk.fi
Koulutusohjelman tuottama osaaminen
Tietojenkäsittelyn koulutusohjelma mahdollistaa opiskelijan kasvun ICT-alan asiantuntijaksi. Tavoitteena on, että tiiviissä yhteistyössä työelämän kanssa opiskelijoista kehittyy aloitteellisia, yhteistyökykyisiä ja itseään aktiivisesti kehittäviä ICT-alan projektiosaajia.
Joustava opetussuunnitelma ja monipuoliset sisällölliset painotukset tarjoavat opiskelijalle hyvät mahdollisuudet suuntautua omaa kiinnostustaan lähellä oleville osaamisalueille.
Tietojenkäsittelyn koulutusohjelman painopistealueita ovat muun muassa:
-pelituotanto ja WWW-palvelut,
-ohjelmistojen tuottaminen ja testaaminen,
-tietoverkkojen ja palvelinjärjestelmien palvelut,
-tietoturvaan erikoistuminen,
-uusien teknologioiden nopea käyttöönottaminen ja soveltaminen,
-asiakasrajapinnassa toimiminen sekä
-ICT-alan yrittäjyys.
Koulutusohjelmassa liiketoimintaosaamisella on vahva jalansija, mikä luo hyvän pohjan toimia yrityksissä erilaisissa asiantuntijatehtävissä tai itsenäisenä yrittäjänä.
Opiskelu aloitetaan tiimeissä valmentajan ohjauksessa. Opintojen alussa keskitytään monipuolisesti eri ICT-painopistealueiden perussisältöihin projektien sekä tiimioppimisen kautta. Lisäksi opiskeluissa keskitytään alalla vaadittaviin tiimityötaitoihin sekä hyviin suullisiin ja kirjallisiin viestintävalmiuksiin niin suomeksi kuin englanniksikin.
Opintojen kuluessa kukin syventää osaamistaan valitsemillaan painopistealueilla. Työelämäyhteyksiä kehitetään jatkuvasti tekemällä monenlaisille organisaatioille erilaisia projekteja, suoritetaan viisi kuukautta kestävä harjoittelu sekä toteutetaan alan osaamista osoittava käytännönläheinen opinnäytetyö.
Opiskelijoilla on valmistuttuaan erinomaiset mahdollisuudet sijoittua oman osaamisprofiilinsa mukaisiin työtehtäviin joko ICT-yrityksissä tai erilaissa tietotekniikkaa hyödyntävissä organisaatioissa.
PERUSOPINNOT, 60 op
Perusopinnoissa kehitetään monipuolisesti tietotekniikan hyödyntämisen perusvalmiuksia. Perusopintoihin kuuluvat myös viestintä- ja kieliopinnot.
AMMATTIOPINNOT, 90 op
Ammattiopinnoista opiskelija pystyy kokoamaan itselleen soveltuvan osaamiskokonaisuuden tietojenkäsittelyn opinnoista ja täydentämään niitä halutessaan ulkomailla opiskelun, projektiopintojen ja muiden TAMKin koulutusohjelmien opinnoilla. Opiskelijan on suoritettava vähintään 70 opintopisteen edestä tietojenkäsittelyn koulutusohjelman ammattiopintoja (sisältäen pakolliset 45 opintopistettä valitun suuntautumisen opintoja). Ammattiopintojen 15 opintopistettä voivat koostua joko tietojenkäsittelyn tai muiden koulutusohjelmien ammattiopinnoista.
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT, 15 op
Vapaasti valittavien opintojen tarkoitus on antaa opiskelijalle mahdollisuus opiskella häntä kiinnostavia aiheita myös muilta kuin liiketalouden aloilta. Opiskelija voi valita ammattikorkeakoulutasoisia opintoja 15 opintopistettä ammattikorkeakoulun ja muiden koulutuksen tarjoajien opinnoista. Opiskelija voi suorittaa vapaasti valittavat opintojaksot haluaminaan ajankohtina.
HARJOITTELU, 30 op
Harjoittelu tarkoittaa 20 viikon kokopäiväistä työskentelyä jossakin yrityksessä tai organisaatiossa. Harjoittelun tavoitteena on perehdyttää opiskelija oman ammattialansa keskeisiin käytännön työtehtäviin sekä antaa mahdollisuuksia opittujen tietojen ja taitojen soveltamiseen työelämässä.
OPINNÄYTETYÖ, 15 op
Opinnäytetyö on käytännön työhön liittyvä kehittämistehtävä.
Opintojen rakenne
Perus- ja ammattiopinnot 150 op
Harjoittelu 30 op
Vapaasti valittavat opinnot 15 op
Opinnäytetyö 15 op
Yhteensä 210 op

Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain

Tunnus Opinnon nimi Laajuus (op) 2018-2019 2019-2020 2020-2021 2021-2022 Syksy 2018 Kevät 2019 Syksy 2019 Kevät 2020 Syksy 2020 Kevät 2021 Syksy 2021 1. / 2018 2. / 2018 3. / 2019 4. / 2019 1. / 2019 2. / 2019 3. / 2020 4. / 2020 1. / 2020 2. / 2020 3. / 2021 4. / 2021 1. / 2021 2. / 2021
16TIK-1000
PERUS- JA AMMATTIOPINNOT

(Valitaan kaikki )

150
16TIK-1001
ICT-alan perusosaaminen

(Valitaan kaikki )

30
4A00CD91 Toimistosovellukset 3 3 3 3
4A00CM58 Johdatus ICT-alaan ja tiimityöhön 6 6 6 3 3
4A00CM59 Tietotekninen logiikka 3 3 3 3
4A00CM61 Johdatus ohjelmointiin 6 6 6 3 3
4A00CM64 Johdatus tietoverkkoihin 6 6 3 3 1.5 1.5 1.5 1.5
4A00CR50 Tietokannat 3 3 3 3
4A00CM74 Englannin kieli 3 3 3 3
16TIK-1002
Tuotekehitysprojekti

(Valitaan kaikki )

30
4A00CM68 ICT-osaajan työelämätaidot 6 6 6 3 3
4A00CM69 WWW-tekniikat 3 3 3 1.5 1.5
4A00CM70 Digitaalinen grafiikka 3 3 3 1.5 1.5
4A00CM71 Projekti-infrastruktuurin rakentaminen 3 3 3 1.5 1.5
4A00CM72 Innovointimenetelmät 3 3 3 1.5 1.5
4A00CN83 Ketterän ICT-projektin hallinta 6 6 6 3 3
4A00CM75 ICT-projektin englanti 3 3 3 1.5 1.5
4A00CN53 Asiantuntijaviestinnän perusteet 3 3 3 1.5 1.5
16TIK-1003
Viestintä

(Valitaan kaikki )

6
4A00CM76 Ruotsin kielen kirjallinen taito 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
4A00CM77 Ruotsin kielen suullinen taito 1 1 0.5 0.5 0.3 0.3 0.3 0.3
4A00CM78 Kouluttajakoulutus 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
16TIK-1004
Projekti- ja palveluliiketoimintaosaaminen

(Valitaan opintopisteitä: 15)

15
4A00CM84 Projektijohtamisen perusteet 3 3 3 1.5 1.5
4A00CM85 ICT-palvelun kehittämisprojekti 3 3 3 1.5 1.5
4A00CM86 Talousmatematiikka 3 3 3 1.5 1.5
4A00CM87 Henkilökohtainen myyntityö ja asiakaspalvelu 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
4A00CM88 ICT-alan ansaintalogiikat ja liiketoimintamallit 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
16TIK-1005
Tutkimus- ja kehittämistyön menetelmät

(Valitaan kaikki )

9
4A00CM79 Kehittämistyön menetelmät opinnäytetyössä 6 3 3 3 3 1.5 1.5 1.5 1.5
4A00CW02 Data-analytiikka 3 3 3 1.5 1.5
16TIK-1006
Opintopolun opinnot

(Valitaan yksi )

45
16TIK-1010
Web-palvelut

(Valitaan opintopisteitä: 45)

45
4A00CR54 Käyttäjäkeskeinen suunnittelu 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
4A00CR51 Olio-ohjelmointi 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
4A00CR52 Projekti 1 9 9 4.5 4.5 2.3 2.3 2.3 2.3
4A00CR53 Selaintekniikat 1 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
4A00CR55 Projekti 2 12 12 6 6 3 3 3 3
4A00CR56 Dokumentointi ja dokumentaation hallinta 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
4A00CR57 Yrittäjyys ja e-business 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
4A00CR58 Typografia 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
4A00CR59 Julkaisujärjestelmät 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
4A00CR60 Verkkoanalysointi 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
4A00CV26 Projekti 3 8 8 4 4 2 2 2 2
16TIK-1011
Valinnaiset ammattiopinnot

(Valitaan opintopisteitä: 15)

15
4A00CI76 Projektiopinnot 1 1 - 10 2 2 2 1 1 1 1 2 0.5 0.5 0.5 0.5 0.5 0.5 0.5 0.5 1 1
4A00CN47 Mobiiliohjelmointi 2 6 2 2 2 1 1 1 1 2 0.5 0.5 0.5 0.5 0.5 0.5 0.5 0.5 1 1
4A00CN48 Ohjelmistotuotannon uudet suuntaukset 6 2 2 2 1 1 1 1 2 0.5 0.5 0.5 0.5 0.5 0.5 0.5 0.5 1 1
4A00CN49 Ohjelmointiosaamisen laajentaminen 3 1 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5 1 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.5 0.5
4A00CN50 Ohjelmistoprojekti 3 1 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5 1 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.5 0.5
4A00CN76 Mediaseuranta 5 1.7 1.7 1.7 0.8 0.8 0.8 0.8 1.7 0.4 0.4 0.4 0.4 0.4 0.4 0.4 0.4 0.8 0.8
4A00CI75 Floworks projektit 6 2 2 2 1 1 1 1 2 0.5 0.5 0.5 0.5 0.5 0.5 0.5 0.5 1 1
4A00CN77 Demolaprojekti 10 3.3 3.3 3.3 1.7 1.7 1.7 1.7 3.3 0.8 0.8 0.8 0.8 0.8 0.8 0.8 0.8 1.7 1.7
4A00CN78 Interaktiivinen projekti 10 3.3 3.3 3.3 1.7 1.7 1.7 1.7 3.3 0.8 0.8 0.8 0.8 0.8 0.8 0.8 0.8 1.7 1.7
4A00CN79 IP-verkkojen vianmääritys ja ylläpito 5 1.7 1.7 1.7 0.8 0.8 0.8 0.8 1.7 0.4 0.4 0.4 0.4 0.4 0.4 0.4 0.4 0.8 0.8
4A00CN80 Open Source -käyttöjärjestelmän perusteet 3 1 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5 1 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.5 0.5
4A00CN81 Open Source -käyttöjärjestelmän skriptit 3 1 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5 1 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.5 0.5
4A00CN82 Open Source -käyttöjärjestelmän palvelut 6 2 2 2 1 1 1 1 2 0.5 0.5 0.5 0.5 0.5 0.5 0.5 0.5 1 1
4A00CP22 Mobiilipeliohjelmointi 6 6 6 3 3
4A00CQ19 Verkon tietoturva 5 1.7 1.7 1.7 0.8 0.8 0.8 0.8 1.7 0.4 0.4 0.4 0.4 0.4 0.4 0.4 0.4 0.8 0.8
4A00CQ30 Tietoturvan yleiset perusteet 3 1 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5 1 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.5 0.5
4A00CQ31 Johdatus ICT-alan uusiin suuntauksiin 3 1 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5 1 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.5 0.5
4A00CR61 GameCamp 10 3.3 3.3 3.3 1.7 1.7 1.7 1.7 3.3 0.8 0.8 0.8 0.8 0.8 0.8 0.8 0.8 1.7 1.7
4A00CU57 GameCamp Advanced 10 3.3 3.3 3.3 1.7 1.7 1.7 1.7 3.3 0.8 0.8 0.8 0.8 0.8 0.8 0.8 0.8 1.7 1.7
4A00CW87 Digitalisaatio 3 1 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5 1 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.5 0.5
4A00CY59 Oman osaamisen kehittäminen 1 - 15 1.7 1.7 1.7 0.8 0.8 0.8 0.8 1.7 0.4 0.4 0.4 0.4 0.4 0.4 0.4 0.4 0.8 0.8
16TIK-1012
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT

(Valitaan opintopisteitä: 15)

15
16TIK-1013
HARJOITTELU

(Valitaan opintopisteitä: 30)

30
4A00CS32 Harjoittelu 1 kk 6 6 6 3 3
4A00CS33 Harjoittelu 2 kk 12 4 4 4 4 4 4 2 2 2 2 2 2
4A00CS34 Harjoittelu 3 kk 18 6 6 6 6 6 6 3 3 3 3 3 3
4A00CS35 Harjoittelu 4 kk 24 8 8 8 8 8 8 4 4 4 4 4 4
4A00CS36 Harjoittelu 5 kk 30 10 10 10 10 10 10 5 5 5 5 5 5
16TIK-1014
OPINNÄYTETYÖ

(Valitaan kaikki )

15
4A00CN52 Opinnäytetyö 15 10 5 5 5 5 2.5 2.5 2.5 2.5 2.5 2.5
Yhteensä 210 72 107 116 70 27 45 38 69 51.5 64.5 70 13.5 13.5 22.5 22.5 19.5 19.5 35 35 26.2 26.2 32.7 32.7 35 35

TAMKin yhteiset osaamiset

Mitä jokaisen TAMKista valmistuvan opiskelijan pitää osata?

Eettinen osaaminen

Opiskelija

- ottaa vastuun omasta toiminnastaan ja sen seurauksista

- toimii kaikessa yleisten ja oman alansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti

- ottaa huomioon erilaiset näkökulmat työskentelyssään

- soveltaa yhdenvertaisuuden periaatteita

- soveltaa globaalin vastuun periaatteita

- kykenee vaikuttamaan yhteiskunnallisesti osaamistaan hyödyntäen ja eettisiin arvoihin perustuen.

Ei liitettyjä opintojaksoja

Innovaatio-osaaminen

Opiskelija

- osaa havainnoida ja analysoida toimintaympäristöä

- osaa kyseenalaistaa ja uudistaa vallitsevia toimintatapoja

- osaa soveltaa erilaisia ideoinnin ja ongelmanratkaisun keinoja yksin ja ryhmissä

- osaa toteuttaa tutkimus- ja kehittämishankkeita soveltaen tietoa ja menetelmiä monialaisissa työryhmissä

- osaa antaa oman asiantuntemuksensa muiden käyttöön ja hyödyntää muiden asiantuntemusta

- osaa suunnata oma työtään siten, että se edistää taloudellisesti kannattavia ja/tai hyvinvointia lisääviä ratkaisuja.

Ei liitettyjä opintojaksoja

Kansainvälisyysosaaminen

Opiskelija

- osaa viestiä eri kulttuureista tulevien ihmisten kanssa, hallitsee oman alansa työtehtävissä tarvittavan kielitaidon

- suhtautuu työskentelyyn monikulttuurisessa ympäristössä ennakkoluulottomasti ja avoimesti

- seuraa aktiivisesti alansa kansainvälistä kehitystä ja ymmärtää sen vaikutukset ja mahdollisuudet

Ei liitettyjä opintojaksoja

Oppimisen taidot

Opiskelija

- osaa arvioida ja kehittää oppimistapojaan

- osaa henkilökohtaisen tiedonmuodostusprosessinsa avulla kehittää omaa osaamistaan

- osaa hankkia, arvioida käsitellä ja soveltaa tietoa reflektiota ja kriittistä reflektiota hyödyntäen

- kykenee oppimaan ryhmässä ja edistämään ryhmässä tapahtuvaa oppimista.

Ei liitettyjä opintojaksoja

Työyhteisöosaaminen

Opiskelija

- osaa toimia työyhteisön jäsenenä ja edistää yhteisön hyvinvointia

- osaa toimia työelämän viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa

- osaa hyödyntää tieto- ja viestintä-tekniikkaa oman alansa tehtävissä

- kykenee luomaan henkilökohtaisia työelämäyhteyksiä ja toimimaan verkostoissa

- osaa tehdä päätöksiä ennakoimattomissa tilanteissa

- kykenee työn johtamiseen ja itsenäiseen työskentelyyn asiantuntijatehtävissä

- omaa valmiuksia yrittäjyyteen.

ICT-osaajan työelämätaidot
WWW-tekniikat
Digitaalinen grafiikka
Projekti-infrastruktuurin rakentaminen
Innovointimenetelmät
Ketterän ICT-projektin hallinta
ICT-projektin englanti
Asiantuntijaviestinnän perusteet
Luokittelemattomat
Toimistosovellukset
Johdatus ICT-alaan ja tiimityöhön
Tietotekninen logiikka
Johdatus ohjelmointiin
Johdatus tietoverkkoihin
Tietokannat
Englannin kieli
Ruotsin kielen kirjallinen taito
Ruotsin kielen suullinen taito
Kouluttajakoulutus
Projektijohtamisen perusteet
ICT-palvelun kehittämisprojekti
Talousmatematiikka
Henkilökohtainen myyntityö ja asiakaspalvelu
ICT-alan ansaintalogiikat ja liiketoimintamallit
Game Business and Production
Kehittämistyön menetelmät opinnäytetyössä
Data-analytiikka
Reititys ja kytkentäisyys
Skaalautuvat verkot
Verkkojen yhdistäminen
Reititettyjen IP-verkkojen toteuttaminen
Kytkentäisten IP-verkkojen toteuttaminen
Pilvipalvelualustan hallinta
IT- Infrastruktuuri-palveluiden asennus, ylläpito ja hallinta 
Edistyneet IT- infrastruktuuri-palvelut sekä tietoverkkotyö, ylläpito ja hallinta 
Käytettävyys
Ohjelmiston määrittely ja suunnittelu
Olio-ohjelmointi
Dynaamisen verkkopalvelun rakentaminen
Dynaamisen verkkopalvelun toteutusprojekti
Mobiiliohjelmointi 1
Ohjelmistotuotannon versionhallinta
Palvelinohjelmointi
Ohjelmistotestaus
Ohjelmiston rakentamisprojekti
Käyttäjäkeskeinen suunnittelu
Olio-ohjelmointi
Projekti 1
Selaintekniikat 1
Projekti 2
Dokumentointi ja dokumentaation hallinta
Yrittäjyys ja e-business
Typografia
Julkaisujärjestelmät
Verkkoanalysointi
Projekti 3
UCD: Testaaminen
Game Design
Playtesting and Usability
Basics of 3D Modelling
3D Game Project 1
3D Game Project 2
2D Game Design & Construction for Programmers
Game Programming 1
Game Programming 2
3D Games Programming
2D Game Design and Construction for Games Artists
Shading, Lighting and Rendering 3D Models
Creating and Animating 3D Characters
Character Design and Storytelling
Advanced 3D Workshop
Projektiopinnot 1
Mobiiliohjelmointi 2
Ohjelmistotuotannon uudet suuntaukset
Ohjelmointiosaamisen laajentaminen
Ohjelmistoprojekti
Mediaseuranta
Floworks projektit
Demolaprojekti
Interaktiivinen projekti
IP-verkkojen vianmääritys ja ylläpito
Open Source -käyttöjärjestelmän perusteet
Open Source -käyttöjärjestelmän skriptit
Open Source -käyttöjärjestelmän palvelut
Mobiilipeliohjelmointi
Verkon tietoturva
Tietoturvan yleiset perusteet
Johdatus ICT-alan uusiin suuntauksiin
GameCamp
GameCamp Advanced
2D Games Project
Digitalisaatio
Oman osaamisen kehittäminen
Grand Game Release
Prosessien tehostaminen digitalisoimalla
Python-ohjelmointi
Kyberturvallisuustoiminnot
Visuaalisen suunnittelun ja digitaalisen grafiikan perusteet
Tutustuminen ICT-alaan
Data-analytiikka ja Big Data liiketoiminnan kehittämisen työkaluina
Johdatus kyberturvallisuuteen
Kyberturvallisuuden perusteet
Digitalisaatio
Harjoittelu 1 kk
Harjoittelu 2 kk
Harjoittelu 3 kk
Harjoittelu 4 kk
Harjoittelu 5 kk
Opinnäytetyö

Todistusjäsentely - amk-tutkinto (EQF 6)

Jäsentely, jossa voidaan tuoda näkyväksi opintojaksojen jakautuminen asetuksen mukaisesti perus- tai ammattiopintoihin, harjoitteluun, opinnäytetyöhön tai vapaasti valittaviin opintoihin.

Harjoittelu
Harjoittelu 1 kk
Harjoittelu 2 kk
Harjoittelu 3 kk
Harjoittelu 4 kk
Harjoittelu 5 kk
Opinnäytetyö
Opinnäytetyö
Perus- ja ammattiopinnot
Toimistosovellukset
Johdatus ICT-alaan ja tiimityöhön
Tietotekninen logiikka
Johdatus ohjelmointiin
Johdatus tietoverkkoihin
Tietokannat
Englannin kieli
ICT-osaajan työelämätaidot
WWW-tekniikat
Digitaalinen grafiikka
Projekti-infrastruktuurin rakentaminen
Innovointimenetelmät
Ketterän ICT-projektin hallinta
ICT-projektin englanti
Asiantuntijaviestinnän perusteet
Ruotsin kielen kirjallinen taito
Ruotsin kielen suullinen taito
Kouluttajakoulutus
Projektijohtamisen perusteet
ICT-palvelun kehittämisprojekti
Talousmatematiikka
Henkilökohtainen myyntityö ja asiakaspalvelu
ICT-alan ansaintalogiikat ja liiketoimintamallit
Game Business and Production
Kehittämistyön menetelmät opinnäytetyössä
Data-analytiikka
Reititys ja kytkentäisyys
Skaalautuvat verkot
Verkkojen yhdistäminen
Reititettyjen IP-verkkojen toteuttaminen
Kytkentäisten IP-verkkojen toteuttaminen
Pilvipalvelualustan hallinta
IT- Infrastruktuuri-palveluiden asennus, ylläpito ja hallinta 
Edistyneet IT- infrastruktuuri-palvelut sekä tietoverkkotyö, ylläpito ja hallinta 
Käytettävyys
Ohjelmiston määrittely ja suunnittelu
Olio-ohjelmointi
Dynaamisen verkkopalvelun rakentaminen
Dynaamisen verkkopalvelun toteutusprojekti
Mobiiliohjelmointi 1
Ohjelmistotuotannon versionhallinta
Palvelinohjelmointi
Ohjelmistotestaus
Ohjelmiston rakentamisprojekti
Käyttäjäkeskeinen suunnittelu
Olio-ohjelmointi
Projekti 1
Selaintekniikat 1
Projekti 2
Dokumentointi ja dokumentaation hallinta
Yrittäjyys ja e-business
Typografia
Julkaisujärjestelmät
Verkkoanalysointi
Projekti 3
Game Design
Playtesting and Usability
Basics of 3D Modelling
3D Game Project 1
3D Game Project 2
2D Game Design & Construction for Programmers
Game Programming 1
Game Programming 2
3D Games Programming
2D Game Design and Construction for Games Artists
Shading, Lighting and Rendering 3D Models
Creating and Animating 3D Characters
Character Design and Storytelling
Advanced 3D Workshop
Projektiopinnot 1
Mobiiliohjelmointi 2
Ohjelmistotuotannon uudet suuntaukset
Ohjelmointiosaamisen laajentaminen
Ohjelmistoprojekti
Mediaseuranta
Floworks projektit
Demolaprojekti
Interaktiivinen projekti
IP-verkkojen vianmääritys ja ylläpito
Open Source -käyttöjärjestelmän perusteet
Open Source -käyttöjärjestelmän skriptit
Open Source -käyttöjärjestelmän palvelut
Mobiilipeliohjelmointi
Verkon tietoturva
Tietoturvan yleiset perusteet
Johdatus ICT-alan uusiin suuntauksiin
GameCamp
GameCamp Advanced
2D Games Project
Digitalisaatio
Oman osaamisen kehittäminen
Grand Game Release
Vapaasti valittavat opinnot

Ei liitettyjä opintojaksoja

Luokittelemattomat
UCD: Testaaminen
Prosessien tehostaminen digitalisoimalla
Python-ohjelmointi
Kyberturvallisuustoiminnot
Visuaalisen suunnittelun ja digitaalisen grafiikan perusteet
Tutustuminen ICT-alaan
Data-analytiikka ja Big Data liiketoiminnan kehittämisen työkaluina
Johdatus kyberturvallisuuteen
Kyberturvallisuuden perusteet
Digitalisaatio

Tunnus Opinnon nimi Laajuus (op)
16TIK-1000
PERUS- JA AMMATTIOPINNOT

(Valitaan kaikki )

150
16TIK-1001
ICT-alan perusosaaminen

(Valitaan kaikki )

30
4A00CD91 Toimistosovellukset 3
4A00CM58 Johdatus ICT-alaan ja tiimityöhön 6
4A00CM59 Tietotekninen logiikka 3
4A00CM61 Johdatus ohjelmointiin 6
4A00CM64 Johdatus tietoverkkoihin 6
4A00CR50 Tietokannat 3
4A00CM74 Englannin kieli 3
16TIK-1002
Tuotekehitysprojekti

(Valitaan kaikki )

30
4A00CM68 ICT-osaajan työelämätaidot 6
4A00CM69 WWW-tekniikat 3
4A00CM70 Digitaalinen grafiikka 3
4A00CM71 Projekti-infrastruktuurin rakentaminen 3
4A00CM72 Innovointimenetelmät 3
4A00CN83 Ketterän ICT-projektin hallinta 6
4A00CM75 ICT-projektin englanti 3
4A00CN53 Asiantuntijaviestinnän perusteet 3
16TIK-1003
Viestintä

(Valitaan kaikki )

6
4A00CM76 Ruotsin kielen kirjallinen taito 2
4A00CM77 Ruotsin kielen suullinen taito 1
4A00CM78 Kouluttajakoulutus 3
16TIK-1004
Projekti- ja palveluliiketoimintaosaaminen

(Valitaan opintopisteitä: 15 )

15
4A00CM84 Projektijohtamisen perusteet 3
4A00CM85 ICT-palvelun kehittämisprojekti 3
4A00CM86 Talousmatematiikka 3
4A00CM87 Henkilökohtainen myyntityö ja asiakaspalvelu 3
4A00CM88 ICT-alan ansaintalogiikat ja liiketoimintamallit 3
IM00CV78 Game Business and Production 5
16TIK-1005
Tutkimus- ja kehittämistyön menetelmät

(Valitaan kaikki )

9
4A00CM79 Kehittämistyön menetelmät opinnäytetyössä 6
4A00CW02 Data-analytiikka 3
16TIK-1006
Opintopolun opinnot

(Valitaan yksi )

45
16TIK-1008
Tietoverkkopalvelut

(Valitaan kaikki )

45
4A00CD93 Reititys ja kytkentäisyys 4
4A00CD94 Skaalautuvat verkot 4
4A00CD95 Verkkojen yhdistäminen 4
4A00CN58 Reititettyjen IP-verkkojen toteuttaminen 5
4A00CN59 Kytkentäisten IP-verkkojen toteuttaminen 5
4A00CN60 Pilvipalvelualustan hallinta 5
4A00CP59 IT- Infrastruktuuri-palveluiden asennus, ylläpito ja hallinta  9
4A00CP60 Edistyneet IT- infrastruktuuri-palvelut sekä tietoverkkotyö, ylläpito ja hallinta  9
16TIK-1009
Ohjelmistotuotanto

(Valitaan kaikki )

45
4A00CN36 Käytettävyys 3
4A00CN38 Ohjelmiston määrittely ja suunnittelu 3
4A00CN39 Olio-ohjelmointi 6
4A00CN41 Dynaamisen verkkopalvelun rakentaminen 6
4A00CN42 Dynaamisen verkkopalvelun toteutusprojekti 3
4A00CN43 Mobiiliohjelmointi 1 6
4A00CN44 Ohjelmistotuotannon versionhallinta 3
4A00CN45 Palvelinohjelmointi 6
4A00CN46 Ohjelmistotestaus 3
4A00CY66 Ohjelmiston rakentamisprojekti 6
16TIK-1010
Web-palvelut

(Valitaan opintopisteitä: 45 )

45
16TIK-1021
Kaikille yhteiset opinnot

(Valitaan kaikki )

30
4A00CR54 Käyttäjäkeskeinen suunnittelu 3
4A00CR51 Olio-ohjelmointi 3
4A00CR52 Projekti 1 9
4A00CR53 Selaintekniikat 1 3
4A00CR55 Projekti 2 12
16TIK-1022
Valminnaiset Web-palvelun opinnot

(Valitaan opintopisteitä: 15 )

15
4A00CR56 Dokumentointi ja dokumentaation hallinta 3
4A00CR57 Yrittäjyys ja e-business 3
4A00CR58 Typografia 3
4A00CR59 Julkaisujärjestelmät 3
4A00CR60 Verkkoanalysointi 3
4A00CV26 Projekti 3 8
4A00CV27 UCD: Testaaminen 3
16TIK-1015
Game Production

(Valitaan opintopisteitä: 45 )

45
16TIK-1016
Mutual Game Academy Studies

(Valitaan kaikki )

25
IM00CV77 Game Design 5
IM00CU54 Playtesting and Usability 5
IM00CV79 Basics of 3D Modelling 5
IM00CV82 3D Game Project 1 5
IM00CV83 3D Game Project 2 5
16TIK-1018
Game Academy Specialisation

(Valitaan opintopisteitä: 20 )

20
16TIK-1019
Game Programmers

(Valitaan kaikki )

20
4A00CW03 2D Game Design & Construction for Programmers 5
4A00CW04 Game Programming 1 5
4A00CW05 Game Programming 2 5
4A00CW06 3D Games Programming 5
16TIK-1020
Game Artists

(Valitaan kaikki )

23
IM00CU53 2D Game Design and Construction for Games Artists 5
IM00CV80 Shading, Lighting and Rendering 3D Models 5
IM00CV81 Creating and Animating 3D Characters 5
IM00CW84 Character Design and Storytelling 3
IM00CW81 Advanced 3D Workshop 5
16TIK-1011
Valinnaiset ammattiopinnot

(Valitaan opintopisteitä: 15 )

15
4A00CI76 Projektiopinnot 1 1 - 10
4A00CN47 Mobiiliohjelmointi 2 6
4A00CN48 Ohjelmistotuotannon uudet suuntaukset 6
4A00CN49 Ohjelmointiosaamisen laajentaminen 3
4A00CN50 Ohjelmistoprojekti 3
4A00CN76 Mediaseuranta 5
4A00CI75 Floworks projektit 6
4A00CN77 Demolaprojekti 10
4A00CN78 Interaktiivinen projekti 10
4A00CN79 IP-verkkojen vianmääritys ja ylläpito 5
4A00CN80 Open Source -käyttöjärjestelmän perusteet 3
4A00CN81 Open Source -käyttöjärjestelmän skriptit 3
4A00CN82 Open Source -käyttöjärjestelmän palvelut 6
4A00CP22 Mobiilipeliohjelmointi 6
4A00CQ19 Verkon tietoturva 5
4A00CQ30 Tietoturvan yleiset perusteet 3
4A00CQ31 Johdatus ICT-alan uusiin suuntauksiin 3
4A00CR61 GameCamp 10
4A00CU57 GameCamp Advanced 10
IM00CU55 2D Games Project 7
4A00CW87 Digitalisaatio 3
4A00CY59 Oman osaamisen kehittäminen 1 - 15
4A00CZ33 Grand Game Release 6 - 12
4A00DO49 Prosessien tehostaminen digitalisoimalla 3
4A00DP70 Python-ohjelmointi 3
4A00ET69 Kyberturvallisuustoiminnot 5
4A00ET70 Visuaalisen suunnittelun ja digitaalisen grafiikan perusteet 6
16TIK-1012
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT

(Valitaan opintopisteitä: 15 )

15
4A00DE43 Tutustuminen ICT-alaan 1
4A00DH87 Data-analytiikka ja Big Data liiketoiminnan kehittämisen työkaluina 3
4A00DI70 Johdatus kyberturvallisuuteen 3
4A00DM18 Kyberturvallisuuden perusteet 3
4A00DP69 Digitalisaatio 3
16TIK-1013
HARJOITTELU

(Valitaan opintopisteitä: 30 )

30
4A00CS32 Harjoittelu 1 kk 6
4A00CS33 Harjoittelu 2 kk 12
4A00CS34 Harjoittelu 3 kk 18
4A00CS35 Harjoittelu 4 kk 24
4A00CS36 Harjoittelu 5 kk 30
16TIK-1014
OPINNÄYTETYÖ

(Valitaan kaikki )

15
4A00CN52 Opinnäytetyö 15

Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.

Siirry alkuun