Tietojenkäsittelyn koulutus, Tampere: 16tiko
Opetussuunitelman tunnus: 16TIK
- Tutkintonimike
- Tradenomi (AMK)
- Laajuus
- 210 op
- Kesto
- 3.5 vuotta (210 op)
- Aloituslukukausi
- Syksy 2016
Kuvaus
AMK tutkintoon johtava nuorten koulutus
Koulutuksen nimi : TIETOJENKÄSITTELYN KOULUTUS
Tutkintonimike : Tradenomi, 210 op, 3,5 vuotta
Toteutusmuoto : Kokopäiväopetus
Yksikkö : Tietojenkäsittely Kuntokatu 3
Toimipisteen osoite : Kuntokatu 3, 33520 Tampere
Koulutuspäällikkö : Mira Grönvall
Hakukelpoisuus : Katso TAMKin hakusivut ja hakukelpoisuus AMK-tutkinnoissa www.tamk.fi
Koulutusohjelman tuottama osaaminen
Tietojenkäsittelyn koulutusohjelma mahdollistaa opiskelijan kasvun ICT-alan asiantuntijaksi. Tavoitteena on, että tiiviissä yhteistyössä työelämän kanssa opiskelijoista kehittyy aloitteellisia, yhteistyökykyisiä ja itseään aktiivisesti kehittäviä ICT-alan projektiosaajia.
Joustava opetussuunnitelma ja monipuoliset sisällölliset painotukset tarjoavat opiskelijalle hyvät mahdollisuudet suuntautua omaa kiinnostustaan lähellä oleville osaamisalueille.
Tietojenkäsittelyn koulutusohjelman painopistealueita ovat muun muassa:
-pelituotanto ja WWW-palvelut,
-ohjelmistojen tuottaminen ja testaaminen,
-tietoverkkojen ja palvelinjärjestelmien palvelut,
-tietoturvaan erikoistuminen,
-uusien teknologioiden nopea käyttöönottaminen ja soveltaminen,
-asiakasrajapinnassa toimiminen sekä
-ICT-alan yrittäjyys.
Koulutusohjelmassa liiketoimintaosaamisella on vahva jalansija, mikä luo hyvän pohjan toimia yrityksissä erilaisissa asiantuntijatehtävissä tai itsenäisenä yrittäjänä.
Opiskelu aloitetaan tiimeissä valmentajan ohjauksessa. Opintojen alussa keskitytään monipuolisesti eri ICT-painopistealueiden perussisältöihin projektien sekä tiimioppimisen kautta. Lisäksi opiskeluissa keskitytään alalla vaadittaviin tiimityötaitoihin sekä hyviin suullisiin ja kirjallisiin viestintävalmiuksiin niin suomeksi kuin englanniksikin.
Opintojen kuluessa kukin syventää osaamistaan valitsemillaan painopistealueilla. Työelämäyhteyksiä kehitetään jatkuvasti tekemällä monenlaisille organisaatioille erilaisia projekteja, suoritetaan viisi kuukautta kestävä harjoittelu sekä toteutetaan alan osaamista osoittava käytännönläheinen opinnäytetyö.
Opiskelijoilla on valmistuttuaan erinomaiset mahdollisuudet sijoittua oman osaamisprofiilinsa mukaisiin työtehtäviin joko ICT-yrityksissä tai erilaissa tietotekniikkaa hyödyntävissä organisaatioissa.
PERUSOPINNOT, 60 op
Perusopinnoissa kehitetään monipuolisesti tietotekniikan hyödyntämisen perusvalmiuksia. Perusopintoihin kuuluvat myös viestintä- ja kieliopinnot.
AMMATTIOPINNOT, 90 op
Ammattiopinnoista opiskelija pystyy kokoamaan itselleen soveltuvan osaamiskokonaisuuden tietojenkäsittelyn opinnoista ja täydentämään niitä halutessaan ulkomailla opiskelun, projektiopintojen ja muiden TAMKin koulutusohjelmien opinnoilla. Opiskelijan on suoritettava vähintään 70 opintopisteen edestä tietojenkäsittelyn koulutusohjelman ammattiopintoja (sisältäen pakolliset 45 opintopistettä valitun suuntautumisen opintoja). Ammattiopintojen 15 opintopistettä voivat koostua joko tietojenkäsittelyn tai muiden koulutusohjelmien ammattiopinnoista.
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT, 15 op
Vapaasti valittavien opintojen tarkoitus on antaa opiskelijalle mahdollisuus opiskella häntä kiinnostavia aiheita myös muilta kuin liiketalouden aloilta. Opiskelija voi valita ammattikorkeakoulutasoisia opintoja 15 opintopistettä ammattikorkeakoulun ja muiden koulutuksen tarjoajien opinnoista. Opiskelija voi suorittaa vapaasti valittavat opintojaksot haluaminaan ajankohtina.
HARJOITTELU, 30 op
Harjoittelu tarkoittaa 20 viikon kokopäiväistä työskentelyä jossakin yrityksessä tai organisaatiossa. Harjoittelun tavoitteena on perehdyttää opiskelija oman ammattialansa keskeisiin käytännön työtehtäviin sekä antaa mahdollisuuksia opittujen tietojen ja taitojen soveltamiseen työelämässä.
OPINNÄYTETYÖ, 15 op
Opinnäytetyö on käytännön työhön liittyvä kehittämistehtävä.
Opintojen rakenne
Perus- ja ammattiopinnot 150 op
Harjoittelu 30 op
Vapaasti valittavat opinnot 15 op
Opinnäytetyö 15 op
Yhteensä 210 op
Opetussuunnitelmaan kuuluu seuraavat opintosuunnat
Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä
Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) | 2016-2017 | 2017-2018 | 2018-2019 | 2019-2020 | Syksy 2016 | Kevät 2017 | Syksy 2017 | Kevät 2018 | Syksy 2018 | Kevät 2019 | Syksy 2019 | 1. / 2016 | 2. / 2016 | 3. / 2017 | 4. / 2017 | 1. / 2017 | 2. / 2017 | 3. / 2018 | 4. / 2018 | 1. / 2018 | 2. / 2018 | 3. / 2019 | 4. / 2019 | 1. / 2019 | 2. / 2019 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
16TIK-1000 |
PERUS- JA AMMATTIOPINNOT
(Valitaan kaikki ) |
150 | |||||||||||||||||||||||||
16TIK-1001 |
ICT-alan perusosaaminen
(Valitaan kaikki ) |
30 | |||||||||||||||||||||||||
4A00CD91 | Toimistosovellukset | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
4A00CM58 | Johdatus ICT-alaan ja tiimityöhön | 6 | 6 | 6 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||||
4A00CM59 | Tietotekninen logiikka | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
4A00CM61 | Johdatus ohjelmointiin | 6 | 6 | 6 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||||
4A00CM64 | Johdatus tietoverkkoihin | 6 | 6 | 6 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||||
4A00CR50 | Tietokannat | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
4A00CM74 | Englannin kieli | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
16TIK-1002 |
Tuotekehitysprojekti
(Valitaan kaikki ) |
30 | |||||||||||||||||||||||||
4A00CM68 | ICT-osaajan työelämätaidot | 6 | 6 | 6 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||||
4A00CM69 | WWW-tekniikat | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
4A00CM70 | Digitaalinen grafiikka | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
4A00CM71 | Projekti-infrastruktuurin rakentaminen | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
4A00CM72 | Innovointimenetelmät | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
4A00CN83 | Ketterän ICT-projektin hallinta | 6 | 6 | 6 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||||
4A00CM75 | ICT-projektin englanti | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
4A00CN53 | Asiantuntijaviestinnän perusteet | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
16TIK-1003 |
Viestintä
(Valitaan kaikki ) |
6 | |||||||||||||||||||||||||
4A00CM76 | Ruotsin kielen kirjallinen taito | 2 | 2 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||
4A00CM77 | Ruotsin kielen suullinen taito | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | ||||||||||||||||||
4A00CM78 | Kouluttajakoulutus | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | ||||||||||||||||||
16TIK-1004 |
Projekti- ja palveluliiketoimintaosaaminen
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
15 | |||||||||||||||||||||||||
4A00CM84 | Projektijohtamisen perusteet | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
4A00CM85 | ICT-palvelun kehittämisprojekti | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
4A00CM86 | Talousmatematiikka | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | ||||||||||||||||||
4A00CM87 | Henkilökohtainen myyntityö ja asiakaspalvelu | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | ||||||||||||||||||
4A00CM88 | ICT-alan ansaintalogiikat ja liiketoimintamallit | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | ||||||||||||||||||
IM00CV78 | Game Business and Production | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
16TIK-1005 |
Tutkimus- ja kehittämistyön menetelmät
(Valitaan kaikki ) |
9 | |||||||||||||||||||||||||
4A00CM79 | Kehittämistyön menetelmät opinnäytetyössä | 6 | 6 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 1.5 | 1.5 | ||||||||||||||||||
4A00CW02 | Data-analytiikka | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
16TIK-1006 |
Opintopolun opinnot
(Valitaan yksi ) |
45 | |||||||||||||||||||||||||
16TIK-1008 |
Tietoverkkopalvelut
(Valitaan kaikki ) |
45 | |||||||||||||||||||||||||
4A00CD93 | Reititys ja kytkentäisyys | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||||||
4A00CD94 | Skaalautuvat verkot | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||||||
4A00CD95 | Verkkojen yhdistäminen | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||
4A00CN58 | Reititettyjen IP-verkkojen toteuttaminen | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | ||||||||||||||||||
4A00CN59 | Kytkentäisten IP-verkkojen toteuttaminen | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | ||||||||||||||||||
4A00CN60 | Pilvipalvelualustan hallinta | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | ||||||||||||||||||
4A00CP59 | IT- Infrastruktuuri-palveluiden asennus, ylläpito ja hallinta | 9 | 9 | 9 | 4.5 | 4.5 | |||||||||||||||||||||
4A00CP60 | Edistyneet IT- infrastruktuuri-palvelut sekä tietoverkkotyö, ylläpito ja hallinta | 9 | 9 | 9 | 4.5 | 4.5 | |||||||||||||||||||||
16TIK-1009 |
Ohjelmistotuotanto
(Valitaan kaikki ) |
45 | |||||||||||||||||||||||||
4A00CN36 | Käytettävyys | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
4A00CN38 | Ohjelmiston määrittely ja suunnittelu | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
4A00CN39 | Olio-ohjelmointi | 6 | 6 | 6 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||||
4A00CN41 | Dynaamisen verkkopalvelun rakentaminen | 6 | 6 | 6 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||||
4A00CN42 | Dynaamisen verkkopalvelun toteutusprojekti | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
4A00CN43 | Mobiiliohjelmointi 1 | 6 | 6 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 1.5 | 1.5 | ||||||||||||||||||
4A00CN44 | Ohjelmistotuotannon versionhallinta | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | ||||||||||||||||||
4A00CN45 | Palvelinohjelmointi | 6 | 6 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 1.5 | 1.5 | ||||||||||||||||||
4A00CN46 | Ohjelmistotestaus | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | ||||||||||||||||||
4A00CY66 | Ohjelmiston rakentamisprojekti | 6 | 6 | 6 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||||
16TIK-1010 |
Web-palvelut
(Valitaan opintopisteitä: 45) |
45 | |||||||||||||||||||||||||
16TIK-1021 |
Kaikille yhteiset opinnot
(Valitaan kaikki ) |
30 | |||||||||||||||||||||||||
4A00CR54 | Käyttäjäkeskeinen suunnittelu | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
4A00CR51 | Olio-ohjelmointi | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
4A00CR52 | Projekti 1 | 9 | 9 | 9 | 4.5 | 4.5 | |||||||||||||||||||||
4A00CR53 | Selaintekniikat 1 | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
4A00CR55 | Projekti 2 | 12 | 12 | 12 | 6 | 6 | |||||||||||||||||||||
16TIK-1022 |
Valminnaiset Web-palvelun opinnot
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
15 | |||||||||||||||||||||||||
4A00CR56 | Dokumentointi ja dokumentaation hallinta | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
4A00CR57 | Yrittäjyys ja e-business | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
4A00CR58 | Typografia | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
4A00CR59 | Julkaisujärjestelmät | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
4A00CR60 | Verkkoanalysointi | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
4A00CV26 | Projekti 3 | 8 | |||||||||||||||||||||||||
4A00CV27 | UCD: Testaaminen | 3 | |||||||||||||||||||||||||
16TIK-1015 |
Game Production
(Valitaan opintopisteitä: 45) |
45 | |||||||||||||||||||||||||
16TIK-1016 |
Mutual Game Academy Studies
(Valitaan kaikki ) |
25 | |||||||||||||||||||||||||
IM00CV77 | Game Design | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
IM00CU54 | Playtesting and Usability | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
IM00CV79 | Basics of 3D Modelling | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
IM00CV82 | 3D Game Project 1 | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
IM00CV83 | 3D Game Project 2 | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
16TIK-1018 |
Game Academy Specialisation
(Valitaan opintopisteitä: 20) |
20 | |||||||||||||||||||||||||
16TIK-1019 |
Game Programmers
(Valitaan kaikki ) |
20 | |||||||||||||||||||||||||
4A00CW03 | 2D Game Design & Construction for Programmers | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
4A00CW04 | Game Programming 1 | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
4A00CW05 | Game Programming 2 | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
4A00CW06 | 3D Games Programming | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
16TIK-1020 |
Game Artists
(Valitaan kaikki ) |
23 | |||||||||||||||||||||||||
IM00CU53 | 2D Game Design and Construction for Games Artists | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
IM00CV80 | Shading, Lighting and Rendering 3D Models | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
IM00CV81 | Creating and Animating 3D Characters | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
IM00CW84 | Character Design and Storytelling | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
IM00CW81 | Advanced 3D Workshop | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
16TIK-1011 |
Valinnaiset ammattiopinnot
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
15 | |||||||||||||||||||||||||
4A00CI76 | Projektiopinnot 1 | 1 - 10 | 2.4 | 2.4 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | |||||||
4A00CN47 | Mobiiliohjelmointi 2 | 6 | 2.4 | 2.4 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | |||||||
4A00CN48 | Ohjelmistotuotannon uudet suuntaukset | 6 | 2.4 | 2.4 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | |||||||
4A00CN49 | Ohjelmointiosaamisen laajentaminen | 3 | 1.2 | 1.2 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | |||||||
4A00CN50 | Ohjelmistoprojekti | 3 | 1.2 | 1.2 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | |||||||
4A00CN76 | Mediaseuranta | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | |||||||
4A00CI75 | Floworks projektit | 6 | 2.4 | 2.4 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | |||||||
4A00CN77 | Demolaprojekti | 10 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
4A00CN78 | Interaktiivinen projekti | 10 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
4A00CN79 | IP-verkkojen vianmääritys ja ylläpito | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | |||||||
4A00CN80 | Open Source -käyttöjärjestelmän perusteet | 3 | 1.2 | 1.2 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | |||||||
4A00CN81 | Open Source -käyttöjärjestelmän skriptit | 3 | 1.2 | 1.2 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | |||||||
4A00CN82 | Open Source -käyttöjärjestelmän palvelut | 6 | 2.4 | 2.4 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | |||||||
4A00CP22 | Mobiilipeliohjelmointi | 6 | 2.4 | 2.4 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.6 | |||||||
4A00CQ19 | Verkon tietoturva | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
4A00CQ30 | Tietoturvan yleiset perusteet | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
4A00CQ31 | Johdatus ICT-alan uusiin suuntauksiin | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
4A00CR61 | GameCamp | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
4A00CU57 | GameCamp Advanced | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
IM00CU55 | 2D Games Project | 7 | 7 | 7 | 3.5 | 3.5 | |||||||||||||||||||||
4A00CW87 | Digitalisaatio | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
4A00CY59 | Oman osaamisen kehittäminen | 1 - 15 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
4A00CZ33 | Grand Game Release | 6 - 12 | |||||||||||||||||||||||||
4A00DO49 | Prosessien tehostaminen digitalisoimalla | 3 | |||||||||||||||||||||||||
4A00DP70 | Python-ohjelmointi | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
4A00ET69 | Kyberturvallisuustoiminnot | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
4A00ET70 | Visuaalisen suunnittelun ja digitaalisen grafiikan perusteet | 6 | 6 | 6 | 6 | ||||||||||||||||||||||
16TIK-1012 |
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
15 | |||||||||||||||||||||||||
4A00DE43 | Tutustuminen ICT-alaan | 1 | |||||||||||||||||||||||||
4A00DH87 | Data-analytiikka ja Big Data liiketoiminnan kehittämisen työkaluina | 3 | |||||||||||||||||||||||||
4A00DI70 | Johdatus kyberturvallisuuteen | 3 | |||||||||||||||||||||||||
4A00DM18 | Kyberturvallisuuden perusteet | 3 | |||||||||||||||||||||||||
4A00DP69 | Digitalisaatio | 3 | |||||||||||||||||||||||||
16TIK-1013 |
HARJOITTELU
(Valitaan opintopisteitä: 30) |
30 | |||||||||||||||||||||||||
4A00CS32 | Harjoittelu 1 kk | 6 | |||||||||||||||||||||||||
4A00CS33 | Harjoittelu 2 kk | 12 | |||||||||||||||||||||||||
4A00CS34 | Harjoittelu 3 kk | 18 | |||||||||||||||||||||||||
4A00CS35 | Harjoittelu 4 kk | 24 | |||||||||||||||||||||||||
4A00CS36 | Harjoittelu 5 kk | 30 | 12 | 12 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
16TIK-1014 |
OPINNÄYTETYÖ
(Valitaan kaikki ) |
15 | |||||||||||||||||||||||||
4A00CN52 | Opinnäytetyö | 15 | 10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||
Yhteensä | 210 | 70 | 231.2 | 153.2 | 26.6 | 30 | 40 | 110.1 | 121.1 | 77.1 | 76.1 | 26.6 | 15 | 15 | 20 | 20 | 55.2 | 55.2 | 59.2 | 62.2 | 38.9 | 38.9 | 35.4 | 41.4 | 13.3 | 13.3 |
TAMKin yhteiset osaamiset
Mitä jokaisen TAMKista valmistuvan opiskelijan pitää osata?
Todistusjäsentely - amk-tutkinto (EQF 6)
Jäsentely, jossa voidaan tuoda näkyväksi opintojaksojen jakautuminen asetuksen mukaisesti perus- tai ammattiopintoihin, harjoitteluun, opinnäytetyöhön tai vapaasti valittaviin opintoihin.
Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.