Siirry suoraan sisältöön

Asiantuntija asiakaspalvelijana 2Laajuus (10 op)

Tunnus: NA00FV42

Laajuus

10 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- tietää ammattialan ja organisaation/toimintaympäristön toimintaa ohjaavat lait, säännökset ja ohjeistukset
- osaa tunnistaa millaista osaamista ja taitoja toimiminen organsaatiossa/ toimintaympäristössä vaatii
- osaa tunnistaa organisaatioon/ toimintaympäristöön ja sen toimintaan liittyvät haasteet
- osaa toimia ratkaisukeskeisesti organisaatiossa/toimintaympäristössä ja tiimissä hyödyntäen omia tietojaan, taitojaan, kykyjään ja vahvuksiaan
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida toimintaa/projektin/palvelun yhteistyössä työelämän kanssa
- osaa tunnistaa organisaation toimintaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön, myös vieraalla kielellä
- osaa toimia ammatillisessa ja osallistavassa vuorovaikutussuhteessa, myös vieraalla kielellä
- tavoitteena vieraan kielen Eurooppalaisen viitekehyksen B2.1 taitotason parantaminen tai uuden kielen opettelu

Sisältö

Millaisia tietoja, taitoja ja asenteita työskentely organisaatiossa/toimintaympäristössä vaatii?
Millaisia haasteita organisaatiolla on arjen toiminnassa ja suhteessa asiakkaisiin?
Miten voin auttaa organisaatiota haasteiden ratkaisemisessa?
Miten käytän omia tietoja, taitoja, kykyjä ja vahvuuksia haasteiden ratkaisemisessa?
Miten tuotan tietoa organisaation/toimintaympäristön päätöksen tekoa ja kehittämistä varten?

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty:
Opiskelija
- osoittaa saavuttaneensa opintojakson tavoitteet jäsentäen asoita suhteessa toisiinsa
- osaa toimia suunnitelmallisesti ja ratkaisulähtöisesti perustellen soveltuvimman menettelyntavan valinnan
- osaa reflektoida omaa toimintaansa, osaamistaan ja kehittämisen kohteita myös saamansa palautteen pohjalta
- osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan
- ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös asiakastyöhön sekä tiimin ja organisaation toimintaan alalle tärkeiden toimintatapojen mukaisesti.
- hallitsee ammttitermejä ja osaa viestiä asiakaslähtöisesti ammatillisessa vuorovaikutuksessa kotimaisella ja vieraalla kielellä

Hylätty:
Opiskelija
- ei kykene osoittamaan opintojakson tavoitteiden saavuttamista
- ei kykene suunnitelmalliseen työskentelyyn
- ei pysty vastuulliseen yhteistyöhön omia vuorovaikutustaitojaan kehittäen
- ei pysty reflektoimaan omaa toimintaansa, osaamistaan tai kehittämisen kohteitaan
- ei ota ammatillista vastuuta toiminnastaan asiakastyössä, tiimissä tai organisaatiossa.

Ilmoittautumisaika

02.12.2022 - 31.08.2025

Ajoitus

01.01.2023 - 31.12.2025

Laajuus

10 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Verkostoissa oppimisen ja osaamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Timo Nevalainen
  • Mari Rytisalo
  • Minna Nurminen
  • Katja Varamäki
Vastuuhenkilö

Mari Rytisalo

Ryhmät
  • 23VETO
    Verkostoissa oppimisen ja osaamisen tutkinto-ohjelma
  • 23VETOS
    Verkostoissa oppimisen ja osaamisen tutkinto-ohjelma, syksy 2023

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- tietää ammattialan ja organisaation/toimintaympäristön toimintaa ohjaavat lait, säännökset ja ohjeistukset
- osaa tunnistaa millaista osaamista ja taitoja toimiminen organsaatiossa/ toimintaympäristössä vaatii
- osaa tunnistaa organisaatioon/ toimintaympäristöön ja sen toimintaan liittyvät haasteet
- osaa toimia ratkaisukeskeisesti organisaatiossa/toimintaympäristössä ja tiimissä hyödyntäen omia tietojaan, taitojaan, kykyjään ja vahvuksiaan
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida toimintaa/projektin/palvelun yhteistyössä työelämän kanssa
- osaa tunnistaa organisaation toimintaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön, myös vieraalla kielellä
- osaa toimia ammatillisessa ja osallistavassa vuorovaikutussuhteessa, myös vieraalla kielellä
- tavoitteena vieraan kielen Eurooppalaisen viitekehyksen B2.1 taitotason parantaminen tai uuden kielen opettelu

Sisältö (OJ)

Millaisia tietoja, taitoja ja asenteita työskentely organisaatiossa/toimintaympäristössä vaatii?
Millaisia haasteita organisaatiolla on arjen toiminnassa ja suhteessa asiakkaisiin?
Miten voin auttaa organisaatiota haasteiden ratkaisemisessa?
Miten käytän omia tietoja, taitoja, kykyjä ja vahvuuksia haasteiden ratkaisemisessa?
Miten tuotan tietoa organisaation/toimintaympäristön päätöksen tekoa ja kehittämistä varten?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty:
Opiskelija
- osoittaa saavuttaneensa opintojakson tavoitteet jäsentäen asoita suhteessa toisiinsa
- osaa toimia suunnitelmallisesti ja ratkaisulähtöisesti perustellen soveltuvimman menettelyntavan valinnan
- osaa reflektoida omaa toimintaansa, osaamistaan ja kehittämisen kohteita myös saamansa palautteen pohjalta
- osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan
- ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös asiakastyöhön sekä tiimin ja organisaation toimintaan alalle tärkeiden toimintatapojen mukaisesti.
- hallitsee ammttitermejä ja osaa viestiä asiakaslähtöisesti ammatillisessa vuorovaikutuksessa kotimaisella ja vieraalla kielellä

Hylätty:
Opiskelija
- ei kykene osoittamaan opintojakson tavoitteiden saavuttamista
- ei kykene suunnitelmalliseen työskentelyyn
- ei pysty vastuulliseen yhteistyöhön omia vuorovaikutustaitojaan kehittäen
- ei pysty reflektoimaan omaa toimintaansa, osaamistaan tai kehittämisen kohteitaan
- ei ota ammatillista vastuuta toiminnastaan asiakastyössä, tiimissä tai organisaatiossa.

Aika ja paikka

Projektitiimit aikatauluttavat työskentelyn itsenäisesti.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Projektityössä
- Hyväksytty projektisuunnitelma, joka sisältää henkilökohtaiset tavoitteet.
- Projektiraportti, joka sisältää itsearvioinnin suhteessa tavoitteisiin.
- Tuntiseurantataulukko.

Harjoittelussa
- tutkinto-ohjelman mukaiset harjoittelun asiakirjat ja tuntiseuranta.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Oppiminen perustuu tiimissä tapahtuvaan projektityöskentelyyn. Projektilla tulee olla toimeksiantaja. Tiimii laatii projektisuunnitelman pohjaksi työskentelylle, ja toteuttaa projektin itsenäisesti sisältäen niin tarvittavaa tiedonhakua kuin käytännön työtehtävien hoitamista eli kokemuksellisesti oppien. Valmentajat ovat tavoitettavissa ohjaus- ja sparrailutarpeen mukaan. Projektit päätetään sisältäen prosessin ja vaikutusten analysoinnin, ja tietoa jaetaan muille opiskelijoille esityksen muodossa.

Oppimateriaalit

Projketien mukaiset materiaalit

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op = 27 työtuntia. Opiskelija määrittelee itse ajankäytön ja siihen liittyvän tekemisen. Tehtyjen työtuntien pohjalta annetaan opintopisteet.

Sisällön jaksotus

Projektistartti 16.1.2024
Projektikarkelot 13.5.2024

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Projektin toteuttaminen tai harjoittelu.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Toteutus voi sisältää osan mahdollisista ns. harjoittelujaksoista, jotka kuuluvat valitun tutkintonimikkeen opintoihin. Tästä tulee aina sopia oman tiimi- ja tutkintovalmentajan kanssa.

Kansainvälisyys

Mahdolliset kv - lähteet

Ilmoittautumisaika

02.07.2023 - 31.07.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.07.2024

Laajuus

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Verkostoissa oppimisen ja osaamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Timo Nevalainen
  • Minna Nurminen
  • Katja Varamäki
Vastuuhenkilö

Katja Varamäki

Ryhmät
  • 23VETOS
    Verkostoissa oppimisen ja osaamisen tutkinto-ohjelma, syksy 2023

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- tietää ammattialan ja organisaation/toimintaympäristön toimintaa ohjaavat lait, säännökset ja ohjeistukset
- osaa tunnistaa millaista osaamista ja taitoja toimiminen organsaatiossa/ toimintaympäristössä vaatii
- osaa tunnistaa organisaatioon/ toimintaympäristöön ja sen toimintaan liittyvät haasteet
- osaa toimia ratkaisukeskeisesti organisaatiossa/toimintaympäristössä ja tiimissä hyödyntäen omia tietojaan, taitojaan, kykyjään ja vahvuksiaan
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida toimintaa/projektin/palvelun yhteistyössä työelämän kanssa
- osaa tunnistaa organisaation toimintaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön, myös vieraalla kielellä
- osaa toimia ammatillisessa ja osallistavassa vuorovaikutussuhteessa, myös vieraalla kielellä
- tavoitteena vieraan kielen Eurooppalaisen viitekehyksen B2.1 taitotason parantaminen tai uuden kielen opettelu

Sisältö (OJ)

Millaisia tietoja, taitoja ja asenteita työskentely organisaatiossa/toimintaympäristössä vaatii?
Millaisia haasteita organisaatiolla on arjen toiminnassa ja suhteessa asiakkaisiin?
Miten voin auttaa organisaatiota haasteiden ratkaisemisessa?
Miten käytän omia tietoja, taitoja, kykyjä ja vahvuuksia haasteiden ratkaisemisessa?
Miten tuotan tietoa organisaation/toimintaympäristön päätöksen tekoa ja kehittämistä varten?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty:
Opiskelija
- osoittaa saavuttaneensa opintojakson tavoitteet jäsentäen asoita suhteessa toisiinsa
- osaa toimia suunnitelmallisesti ja ratkaisulähtöisesti perustellen soveltuvimman menettelyntavan valinnan
- osaa reflektoida omaa toimintaansa, osaamistaan ja kehittämisen kohteita myös saamansa palautteen pohjalta
- osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan
- ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös asiakastyöhön sekä tiimin ja organisaation toimintaan alalle tärkeiden toimintatapojen mukaisesti.
- hallitsee ammttitermejä ja osaa viestiä asiakaslähtöisesti ammatillisessa vuorovaikutuksessa kotimaisella ja vieraalla kielellä

Hylätty:
Opiskelija
- ei kykene osoittamaan opintojakson tavoitteiden saavuttamista
- ei kykene suunnitelmalliseen työskentelyyn
- ei pysty vastuulliseen yhteistyöhön omia vuorovaikutustaitojaan kehittäen
- ei pysty reflektoimaan omaa toimintaansa, osaamistaan tai kehittämisen kohteitaan
- ei ota ammatillista vastuuta toiminnastaan asiakastyössä, tiimissä tai organisaatiossa.

Aika ja paikka

Projektitiimit aikatauluttavat työskentelyn itsenäisesti.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Projektityössä
- Hyväksytty projektisuunnitelma, joka sisältää henkilökohtaiset tavoitteet.
- Projektiraportti, joka sisältää itsearvioinnin suhteessa tavoitteisiin.
- Tuntiseurantataulukko.

Harjoittelussa
- tutkinto-ohjelman mukaiset harjoittelun asiakirjat ja tuntiseuranta.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Oppiminen perustuu tiimissä tapahtuvaan projektityöskentelyyn. Projektilla tulee olla toimeksiantaja. Tiimii laatii projektisuunnitelman pohjaksi työskentelylle, ja toteuttaa projektin itsenäisesti sisältäen niin tarvittavaa tiedonhakua kuin käytännön työtehtävien hoitamista eli kokemuksellisesti oppien. Valmentajat ovat tavoitettavissa ohjaus- ja sparrailutarpeen mukaan. Projektit päätetään sisältäen prosessin ja vaikutusten analysoinnin, ja tietoa jaetaan muille opiskelijoille esityksen muodossa.

Oppimateriaalit

Projketien mukaiset materiaalit

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op = 27 työtuntia. Opiskelija määrittelee itse ajankäytön ja siihen liittyvän tekemisen. Tehtyjen työtuntien pohjalta annetaan opintopisteet.

Sisällön jaksotus

Projektistartti 16.1.2024
Projektikarkelot 13.5.2024

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Projektin toteuttaminen tai harjoittelu.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Toteutus voi sisältää osan mahdollisista ns. harjoittelujaksoista, jotka kuuluvat valitun tutkintonimikkeen opintoihin. Tästä tulee aina sopia oman tiimi- ja tutkintovalmentajan kanssa.

Kansainvälisyys

Mahdolliset kv - lähteet