Yrittäjyys ja yrittäjämäinen työoteLaajuus (5 op)
Tunnus: NA00FU94
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- on aktiivinen ja osaa tarttua asioihin yrittäjämäisellä työotteella
- osaa tuoda omia ideoitaan keskusteluun ja innostaa muita yhteiseen kehittämiseen
- tietää yrittäjyyden perusedellytykset ja osaa arvioida omia vahvuuksiaan mahdollisena yrittäjänä
- osaa hyödyntää erilaisia verkostoitumistilanteita
Sisältö
Mitä yrittäjämäinen työote minulta vaatii?
Miten innostan muita kehittämään yhdessä?
Millainen uravaihtoehto yrittäjyys minulle on?
Mitä yrittäjyys minulta vaatii ja mahdollistaa?
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty
Opiskelija osallistuu aktiivisesti tiimin yhteisiin oppimistilanteisiin. Opiskelija hyödyntää teoriatietoa ja jakaa osaamistaan myös muille. Opiskelija osaa reflektoida osaamistavoitteiden toteutumista.
Hylätty
Opiskelija ei tuo lisäarvoa oppivaan organisaatioon. Opiskelija ei tuo teoriaosaamistaan tiimin oppimistilanteisiin.
Ilmoittautumisaika
02.07.2023 - 31.08.2024
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Verkostoissa oppimisen ja osaamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mari Rytisalo
Vastuuhenkilö
Mari Rytisalo
Ryhmät
-
23VETOVerkostoissa oppimisen ja osaamisen tutkinto-ohjelma
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- on aktiivinen ja osaa tarttua asioihin yrittäjämäisellä työotteella
- osaa tuoda omia ideoitaan keskusteluun ja innostaa muita yhteiseen kehittämiseen
- tietää yrittäjyyden perusedellytykset ja osaa arvioida omia vahvuuksiaan mahdollisena yrittäjänä
- osaa hyödyntää erilaisia verkostoitumistilanteita
Sisältö (OJ)
Mitä yrittäjämäinen työote minulta vaatii?
Miten innostan muita kehittämään yhdessä?
Millainen uravaihtoehto yrittäjyys minulle on?
Mitä yrittäjyys minulta vaatii ja mahdollistaa?
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty
Opiskelija osallistuu aktiivisesti tiimin yhteisiin oppimistilanteisiin. Opiskelija hyödyntää teoriatietoa ja jakaa osaamistaan myös muille. Opiskelija osaa reflektoida osaamistavoitteiden toteutumista.
Hylätty
Opiskelija ei tuo lisäarvoa oppivaan organisaatioon. Opiskelija ei tuo teoriaosaamistaan tiimin oppimistilanteisiin.
Aika ja paikka
Lähikerrat yhden lukukauden ajan yhden kerran viikossa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytty suoritus edellyttää 100 %:n osallistumisen yhteisiin sessioihin ja poissaolojen sattuessa korvaamisen yhteisesti sovitulla tavalla, tarvittavat erikseen määritellyt, itsenäisesti toteutettavien tehtävien teon sekä niiden jakaminen yhteisissä sessioissa.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Pääasiallinen oppimismenetelmä on dialogi, joka edellyttää läsnäoloa ja aktiivisuutta yhteisissä oppimistilanteissa. Oppiminen tapahtuu yhteisissä tilanteissa, mihin opiskelija yksin tai ryhmän osana jakaa tietoa muille, analysoi sitä sekä tuottaa uutta tietoa muiden osallistujien kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Osallistuminen yhteisiin sessioihin 60 t.
sessioiden ulkopuolinen aika yksilölliseen ja yhdessä muiden kanssa tapahtuvaan työskentelyyn 75 t.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Toteutuksella ei ole valinnaista suoritustapaa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Yhteisissä dialogisessioissa esitellään ja saadaan tukea projekteihin, joita opiskelijat toteuttavat Työelämäoppimisen toteutuksiin liittyen. Projektit suunnitellaan ja toteutetaan yhteistyössä työelämän eri organisaatioiden kanssa.