Asiantuntija asiakaspalvelijana 2Laajuus (10 op)
Tunnus: NA00FV42
Laajuus
10 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- tietää ammattialan ja organisaation/toimintaympäristön toimintaa ohjaavat lait, säännökset ja ohjeistukset
- osaa tunnistaa millaista osaamista ja taitoja toimiminen organsaatiossa/ toimintaympäristössä vaatii
- osaa tunnistaa organisaatioon/ toimintaympäristöön ja sen toimintaan liittyvät haasteet
- osaa toimia ratkaisukeskeisesti organisaatiossa/toimintaympäristössä ja tiimissä hyödyntäen omia tietojaan, taitojaan, kykyjään ja vahvuksiaan
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida toimintaa/projektin/palvelun yhteistyössä työelämän kanssa
- osaa tunnistaa organisaation toimintaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön, myös vieraalla kielellä
- osaa toimia ammatillisessa ja osallistavassa vuorovaikutussuhteessa, myös vieraalla kielellä
- tavoitteena vieraan kielen Eurooppalaisen viitekehyksen B2.1 taitotason parantaminen tai uuden kielen opettelu
Sisältö
Millaisia tietoja, taitoja ja asenteita työskentely organisaatiossa/toimintaympäristössä vaatii?
Millaisia haasteita organisaatiolla on arjen toiminnassa ja suhteessa asiakkaisiin?
Miten voin auttaa organisaatiota haasteiden ratkaisemisessa?
Miten käytän omia tietoja, taitoja, kykyjä ja vahvuuksia haasteiden ratkaisemisessa?
Miten tuotan tietoa organisaation/toimintaympäristön päätöksen tekoa ja kehittämistä varten?
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty:
Opiskelija
- osoittaa saavuttaneensa opintojakson tavoitteet jäsentäen asoita suhteessa toisiinsa
- osaa toimia suunnitelmallisesti ja ratkaisulähtöisesti perustellen soveltuvimman menettelyntavan valinnan
- osaa reflektoida omaa toimintaansa, osaamistaan ja kehittämisen kohteita myös saamansa palautteen pohjalta
- osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan
- ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös asiakastyöhön sekä tiimin ja organisaation toimintaan alalle tärkeiden toimintatapojen mukaisesti.
- hallitsee ammttitermejä ja osaa viestiä asiakaslähtöisesti ammatillisessa vuorovaikutuksessa kotimaisella ja vieraalla kielellä
Hylätty:
Opiskelija
- ei kykene osoittamaan opintojakson tavoitteiden saavuttamista
- ei kykene suunnitelmalliseen työskentelyyn
- ei pysty vastuulliseen yhteistyöhön omia vuorovaikutustaitojaan kehittäen
- ei pysty reflektoimaan omaa toimintaansa, osaamistaan tai kehittämisen kohteitaan
- ei ota ammatillista vastuuta toiminnastaan asiakastyössä, tiimissä tai organisaatiossa.
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 31.08.2025
Ajoitus
01.01.2023 - 31.12.2025
Laajuus
10 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Verkostoissa oppimisen ja osaamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Timo Nevalainen
- Mari Rytisalo
- Minna Nurminen
- Katja Varamäki
Vastuuhenkilö
Mari Rytisalo
Ryhmät
-
23VETOVerkostoissa oppimisen ja osaamisen tutkinto-ohjelma
-
23VETOSVerkostoissa oppimisen ja osaamisen tutkinto-ohjelma, syksy 2023
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- tietää ammattialan ja organisaation/toimintaympäristön toimintaa ohjaavat lait, säännökset ja ohjeistukset
- osaa tunnistaa millaista osaamista ja taitoja toimiminen organsaatiossa/ toimintaympäristössä vaatii
- osaa tunnistaa organisaatioon/ toimintaympäristöön ja sen toimintaan liittyvät haasteet
- osaa toimia ratkaisukeskeisesti organisaatiossa/toimintaympäristössä ja tiimissä hyödyntäen omia tietojaan, taitojaan, kykyjään ja vahvuksiaan
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida toimintaa/projektin/palvelun yhteistyössä työelämän kanssa
- osaa tunnistaa organisaation toimintaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön, myös vieraalla kielellä
- osaa toimia ammatillisessa ja osallistavassa vuorovaikutussuhteessa, myös vieraalla kielellä
- tavoitteena vieraan kielen Eurooppalaisen viitekehyksen B2.1 taitotason parantaminen tai uuden kielen opettelu
Sisältö (OJ)
Millaisia tietoja, taitoja ja asenteita työskentely organisaatiossa/toimintaympäristössä vaatii?
Millaisia haasteita organisaatiolla on arjen toiminnassa ja suhteessa asiakkaisiin?
Miten voin auttaa organisaatiota haasteiden ratkaisemisessa?
Miten käytän omia tietoja, taitoja, kykyjä ja vahvuuksia haasteiden ratkaisemisessa?
Miten tuotan tietoa organisaation/toimintaympäristön päätöksen tekoa ja kehittämistä varten?
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty:
Opiskelija
- osoittaa saavuttaneensa opintojakson tavoitteet jäsentäen asoita suhteessa toisiinsa
- osaa toimia suunnitelmallisesti ja ratkaisulähtöisesti perustellen soveltuvimman menettelyntavan valinnan
- osaa reflektoida omaa toimintaansa, osaamistaan ja kehittämisen kohteita myös saamansa palautteen pohjalta
- osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan
- ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös asiakastyöhön sekä tiimin ja organisaation toimintaan alalle tärkeiden toimintatapojen mukaisesti.
- hallitsee ammttitermejä ja osaa viestiä asiakaslähtöisesti ammatillisessa vuorovaikutuksessa kotimaisella ja vieraalla kielellä
Hylätty:
Opiskelija
- ei kykene osoittamaan opintojakson tavoitteiden saavuttamista
- ei kykene suunnitelmalliseen työskentelyyn
- ei pysty vastuulliseen yhteistyöhön omia vuorovaikutustaitojaan kehittäen
- ei pysty reflektoimaan omaa toimintaansa, osaamistaan tai kehittämisen kohteitaan
- ei ota ammatillista vastuuta toiminnastaan asiakastyössä, tiimissä tai organisaatiossa.
Aika ja paikka
Projektitiimit aikatauluttavat työskentelyn itsenäisesti.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Projektityössä
- Hyväksytty projektisuunnitelma, joka sisältää henkilökohtaiset tavoitteet.
- Projektiraportti, joka sisältää itsearvioinnin suhteessa tavoitteisiin.
- Tuntiseurantataulukko.
Harjoittelussa
- tutkinto-ohjelman mukaiset harjoittelun asiakirjat ja tuntiseuranta.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Oppiminen perustuu tiimissä tapahtuvaan projektityöskentelyyn. Projektilla tulee olla toimeksiantaja. Tiimii laatii projektisuunnitelman pohjaksi työskentelylle, ja toteuttaa projektin itsenäisesti sisältäen niin tarvittavaa tiedonhakua kuin käytännön työtehtävien hoitamista eli kokemuksellisesti oppien. Valmentajat ovat tavoitettavissa ohjaus- ja sparrailutarpeen mukaan. Projektit päätetään sisältäen prosessin ja vaikutusten analysoinnin, ja tietoa jaetaan muille opiskelijoille esityksen muodossa.
Oppimateriaalit
Projketien mukaiset materiaalit
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op = 27 työtuntia. Opiskelija määrittelee itse ajankäytön ja siihen liittyvän tekemisen. Tehtyjen työtuntien pohjalta annetaan opintopisteet.
Sisällön jaksotus
Projektistartti 16.1.2024
Projektikarkelot 13.5.2024
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Projektin toteuttaminen tai harjoittelu.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Toteutus voi sisältää osan mahdollisista ns. harjoittelujaksoista, jotka kuuluvat valitun tutkintonimikkeen opintoihin. Tästä tulee aina sopia oman tiimi- ja tutkintovalmentajan kanssa.
Kansainvälisyys
Mahdolliset kv - lähteet
Ilmoittautumisaika
02.07.2023 - 31.07.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.07.2024
Laajuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Verkostoissa oppimisen ja osaamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Timo Nevalainen
- Minna Nurminen
- Katja Varamäki
Vastuuhenkilö
Katja Varamäki
Ryhmät
-
23VETOSVerkostoissa oppimisen ja osaamisen tutkinto-ohjelma, syksy 2023
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- tietää ammattialan ja organisaation/toimintaympäristön toimintaa ohjaavat lait, säännökset ja ohjeistukset
- osaa tunnistaa millaista osaamista ja taitoja toimiminen organsaatiossa/ toimintaympäristössä vaatii
- osaa tunnistaa organisaatioon/ toimintaympäristöön ja sen toimintaan liittyvät haasteet
- osaa toimia ratkaisukeskeisesti organisaatiossa/toimintaympäristössä ja tiimissä hyödyntäen omia tietojaan, taitojaan, kykyjään ja vahvuksiaan
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida toimintaa/projektin/palvelun yhteistyössä työelämän kanssa
- osaa tunnistaa organisaation toimintaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön, myös vieraalla kielellä
- osaa toimia ammatillisessa ja osallistavassa vuorovaikutussuhteessa, myös vieraalla kielellä
- tavoitteena vieraan kielen Eurooppalaisen viitekehyksen B2.1 taitotason parantaminen tai uuden kielen opettelu
Sisältö (OJ)
Millaisia tietoja, taitoja ja asenteita työskentely organisaatiossa/toimintaympäristössä vaatii?
Millaisia haasteita organisaatiolla on arjen toiminnassa ja suhteessa asiakkaisiin?
Miten voin auttaa organisaatiota haasteiden ratkaisemisessa?
Miten käytän omia tietoja, taitoja, kykyjä ja vahvuuksia haasteiden ratkaisemisessa?
Miten tuotan tietoa organisaation/toimintaympäristön päätöksen tekoa ja kehittämistä varten?
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty:
Opiskelija
- osoittaa saavuttaneensa opintojakson tavoitteet jäsentäen asoita suhteessa toisiinsa
- osaa toimia suunnitelmallisesti ja ratkaisulähtöisesti perustellen soveltuvimman menettelyntavan valinnan
- osaa reflektoida omaa toimintaansa, osaamistaan ja kehittämisen kohteita myös saamansa palautteen pohjalta
- osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan
- ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös asiakastyöhön sekä tiimin ja organisaation toimintaan alalle tärkeiden toimintatapojen mukaisesti.
- hallitsee ammttitermejä ja osaa viestiä asiakaslähtöisesti ammatillisessa vuorovaikutuksessa kotimaisella ja vieraalla kielellä
Hylätty:
Opiskelija
- ei kykene osoittamaan opintojakson tavoitteiden saavuttamista
- ei kykene suunnitelmalliseen työskentelyyn
- ei pysty vastuulliseen yhteistyöhön omia vuorovaikutustaitojaan kehittäen
- ei pysty reflektoimaan omaa toimintaansa, osaamistaan tai kehittämisen kohteitaan
- ei ota ammatillista vastuuta toiminnastaan asiakastyössä, tiimissä tai organisaatiossa.
Aika ja paikka
Projektitiimit aikatauluttavat työskentelyn itsenäisesti.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Projektityössä
- Hyväksytty projektisuunnitelma, joka sisältää henkilökohtaiset tavoitteet.
- Projektiraportti, joka sisältää itsearvioinnin suhteessa tavoitteisiin.
- Tuntiseurantataulukko.
Harjoittelussa
- tutkinto-ohjelman mukaiset harjoittelun asiakirjat ja tuntiseuranta.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Oppiminen perustuu tiimissä tapahtuvaan projektityöskentelyyn. Projektilla tulee olla toimeksiantaja. Tiimii laatii projektisuunnitelman pohjaksi työskentelylle, ja toteuttaa projektin itsenäisesti sisältäen niin tarvittavaa tiedonhakua kuin käytännön työtehtävien hoitamista eli kokemuksellisesti oppien. Valmentajat ovat tavoitettavissa ohjaus- ja sparrailutarpeen mukaan. Projektit päätetään sisältäen prosessin ja vaikutusten analysoinnin, ja tietoa jaetaan muille opiskelijoille esityksen muodossa.
Oppimateriaalit
Projketien mukaiset materiaalit
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op = 27 työtuntia. Opiskelija määrittelee itse ajankäytön ja siihen liittyvän tekemisen. Tehtyjen työtuntien pohjalta annetaan opintopisteet.
Sisällön jaksotus
Projektistartti 16.1.2024
Projektikarkelot 13.5.2024
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Projektin toteuttaminen tai harjoittelu.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Toteutus voi sisältää osan mahdollisista ns. harjoittelujaksoista, jotka kuuluvat valitun tutkintonimikkeen opintoihin. Tästä tulee aina sopia oman tiimi- ja tutkintovalmentajan kanssa.
Kansainvälisyys
Mahdolliset kv - lähteet