Siirry suoraan sisältöön

Ajattelu ja oppiminenLaajuus (5 op)

Tunnus: NA00FV00

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
-tunnistaa omaan ajatteluun ja oppimiseen vaikuttavia yksilöllisiä ja sosiaalisia motivaation ja innostuksen lähteitä
-tunnistaa erilaisia ajattelun muotoja ja niiden mahdollisuuksia
-soveltaa järjestelmällisesti erilaisia menetelmiä ajattelunsa kehittämisessä
-tunnistaa omaan hyvinvointiin ja motivaatioon liittyviä tekijöitä
-tunnistaa oman toimintansa vaikutuksia toisten motivaatioon ja toimintaan
-suunnitella ja muuttaa toimintaansa saavuttaakseen tavoitteitaan opinnoissa ja yhteistyössä muiden kanssa
-arvioida kriittisesti ja rakentavasti omaa ajatteluaan, toimintaansa ja oppimistaan

Sisältö

Opintojakson lähtökohtana on ajatus, että ajattelu määrittää toimintaa ja ajattelun taitojen oppiminen auttaa toimimaan taitavammin, erityisesti yhdessä toisten kanssa. Jokaisella on valmius ajatella taitavammin, kiinnostua asioista syvällisemmin, ja oppia paljon laajemmin, syvällisemmin ja tehokkaammin. Opintojaksolla valmistaudutaan tehokkaaseen työelämän tiimeissä toimimiseen ja oppimiseen.

Miten voin kehittää omaa kykyäni ajatella?
Miten ajattelu, oppiminen ja toiminta liittyvät toisiinsa?
Millaisia erilaisia ajattelun muotoja on, missä tilanteissa niitä kannattaa soveltaa ja miten ne vaikuttavat toimintaan?
Miten opin ja kehitän taitojani? Miten ylläpidän määrätietoisessa harjoittelussa tarvittavaa innostusta ja motivaatiota? Miten muutan tottumuksiani tietoisesti?
Millainen olen ajattelijana ja oppijana? Millaiset ajattelutavat ovat rajoittaneet oppimistani?
Miten kehitän itseäni samalla kun autan toisia kehittymään?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja opiskelijan tuotoksissa näkyy osaamistavoitteiden mukainen kehittyminen

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Arviointikriteerien 1-2 lisäksi:
Opiskelija tunnistaa ja arvioi oman toimintansa ja sen vaikutuksia toisten toimintaan

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arviointikriteerien 1-4 lisäksi:

Opiskelija osaa reflektoida osaamistavoitteiden saavuttamistaan kriittisesti eri tasoilla tunnistaen sekä heikkouksia, että vahvuuksia ajattelussaan ja toiminnassaan

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija ei ole suorittanut vaadittuja tehtäviä tehtävänannon mukaisesti, eikä ole osallistunut aktiivisesti

Ilmoittautumisaika

02.01.2025 - 30.03.2025

Ajoitus

01.02.2025 - 30.04.2025

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Avoin AMK

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 200

Koulutus
  • Tampereen korkeakouluyhteisön ristiinopiskelu
Opettaja
  • Annikka Lepola
  • Katja Varamäki
Ryhmät
  • AVOINAMK
    Avoin amk

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
-tunnistaa omaan ajatteluun ja oppimiseen vaikuttavia yksilöllisiä ja sosiaalisia motivaation ja innostuksen lähteitä
-tunnistaa erilaisia ajattelun muotoja ja niiden mahdollisuuksia
-soveltaa järjestelmällisesti erilaisia menetelmiä ajattelunsa kehittämisessä
-tunnistaa omaan hyvinvointiin ja motivaatioon liittyviä tekijöitä
-tunnistaa oman toimintansa vaikutuksia toisten motivaatioon ja toimintaan
-suunnitella ja muuttaa toimintaansa saavuttaakseen tavoitteitaan opinnoissa ja yhteistyössä muiden kanssa
-arvioida kriittisesti ja rakentavasti omaa ajatteluaan, toimintaansa ja oppimistaan

Sisältö (OJ)

Opintojakson lähtökohtana on ajatus, että ajattelu määrittää toimintaa ja ajattelun taitojen oppiminen auttaa toimimaan taitavammin, erityisesti yhdessä toisten kanssa. Jokaisella on valmius ajatella taitavammin, kiinnostua asioista syvällisemmin, ja oppia paljon laajemmin, syvällisemmin ja tehokkaammin. Opintojaksolla valmistaudutaan tehokkaaseen työelämän tiimeissä toimimiseen ja oppimiseen.

Miten voin kehittää omaa kykyäni ajatella?
Miten ajattelu, oppiminen ja toiminta liittyvät toisiinsa?
Millaisia erilaisia ajattelun muotoja on, missä tilanteissa niitä kannattaa soveltaa ja miten ne vaikuttavat toimintaan?
Miten opin ja kehitän taitojani? Miten ylläpidän määrätietoisessa harjoittelussa tarvittavaa innostusta ja motivaatiota? Miten muutan tottumuksiani tietoisesti?
Millainen olen ajattelijana ja oppijana? Millaiset ajattelutavat ovat rajoittaneet oppimistani?
Miten kehitän itseäni samalla kun autan toisia kehittymään?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja opiskelijan tuotoksissa näkyy osaamistavoitteiden mukainen kehittyminen

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Arviointikriteerien 1-2 lisäksi:
Opiskelija tunnistaa ja arvioi oman toimintansa ja sen vaikutuksia toisten toimintaan

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Arviointikriteerien 1-4 lisäksi:

Opiskelija osaa reflektoida osaamistavoitteiden saavuttamistaan kriittisesti eri tasoilla tunnistaen sekä heikkouksia, että vahvuuksia ajattelussaan ja toiminnassaan

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija ei ole suorittanut vaadittuja tehtäviä tehtävänannon mukaisesti, eikä ole osallistunut aktiivisesti

Aika ja paikka

Kurssin suoritusaika on 1.2-30.4.2025 jonka jälkeen tehtävien palautus ei ole enää mahdollista.
Moodle-oppimisalustalle voi kirjautua 1.2 alkaen.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kaikkien tehtävien viimeinen palautuspäivä on 30.4.2025
Viimeinen ilmoittautuminen kurssille on 30.3..2025

Oppimispäiväkirjan voi palauttaa missä vaiheessa tahansa kurssin aikana, palautuksen jälkeen sitä ei voi enää muokata.
Palautetut tehtävät arvioidaan viimeisen palautuspäivän jälkeen (aiemmin keväällä palautetut jo aikaisemmin). Arvioinnin jälkeen arvosana näkyy Pakissa.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kurssi suoritetaan itsenäisesti Moodle-oppimisympäristössä verkkokurssina.
Kurssiin sisältyy yksi verkkotapaaminen kevään 2025 aikana.
Sinun tulee osallistua yhteen verkkotapaamiseen.
Ma 18.3 klo 17-18.30
To 27.3 klo 17-18.30
Ke 23.4 klo 17-18.30

Kurssin tuotoksena laaditaan oppimispäiväkirja, joka palautetaan Moodleen.
Kurssin suoritusaika on 1.2-30.4.2025 jonka jälkeen tehtävien palautus ei ole enää mahdollista.
Moodle-oppimisalustalle voi kirjautua 1.2 alkaen.

Oppimateriaalit

Kaikki kurssin materiaalit löytyvät Moodle-oppimisalustalta

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 opintopistettä = vastaa 135h opiskelijan työtä

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei ole suorittanut vaadittuja tehtäviä tehtävänannon mukaisesti, eikä ole osallistunut aktiivisesti

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja opiskelijan tuotoksissa näkyy osaamistavoitteiden mukainen kehittyminen

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Arviointikriteerien 1-2 lisäksi:
Opiskelija tunnistaa ja arvioi omaa toimintaansa ja sen vaikutuksia toisten toimintaan

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Arviointikriteerien 1-4 lisäksi:

Opiskelija osaa reflektoida osaamistavoitteiden saavuttamistaan kriittisesti eri tasoilla tunnistaen sekä heikkouksia, että vahvuuksia ajattelussaan ja toiminnassaan

Ilmoittautumisaika

22.08.2024 - 02.01.2025

Ajoitus

21.10.2024 - 28.02.2025

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 80

Opettaja
  • Katja Varamäki

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
-tunnistaa omaan ajatteluun ja oppimiseen vaikuttavia yksilöllisiä ja sosiaalisia motivaation ja innostuksen lähteitä
-tunnistaa erilaisia ajattelun muotoja ja niiden mahdollisuuksia
-soveltaa järjestelmällisesti erilaisia menetelmiä ajattelunsa kehittämisessä
-tunnistaa omaan hyvinvointiin ja motivaatioon liittyviä tekijöitä
-tunnistaa oman toimintansa vaikutuksia toisten motivaatioon ja toimintaan
-suunnitella ja muuttaa toimintaansa saavuttaakseen tavoitteitaan opinnoissa ja yhteistyössä muiden kanssa
-arvioida kriittisesti ja rakentavasti omaa ajatteluaan, toimintaansa ja oppimistaan

Sisältö (OJ)

Opintojakson lähtökohtana on ajatus, että ajattelu määrittää toimintaa ja ajattelun taitojen oppiminen auttaa toimimaan taitavammin, erityisesti yhdessä toisten kanssa. Jokaisella on valmius ajatella taitavammin, kiinnostua asioista syvällisemmin, ja oppia paljon laajemmin, syvällisemmin ja tehokkaammin. Opintojaksolla valmistaudutaan tehokkaaseen työelämän tiimeissä toimimiseen ja oppimiseen.

Miten voin kehittää omaa kykyäni ajatella?
Miten ajattelu, oppiminen ja toiminta liittyvät toisiinsa?
Millaisia erilaisia ajattelun muotoja on, missä tilanteissa niitä kannattaa soveltaa ja miten ne vaikuttavat toimintaan?
Miten opin ja kehitän taitojani? Miten ylläpidän määrätietoisessa harjoittelussa tarvittavaa innostusta ja motivaatiota? Miten muutan tottumuksiani tietoisesti?
Millainen olen ajattelijana ja oppijana? Millaiset ajattelutavat ovat rajoittaneet oppimistani?
Miten kehitän itseäni samalla kun autan toisia kehittymään?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja opiskelijan tuotoksissa näkyy osaamistavoitteiden mukainen kehittyminen

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Arviointikriteerien 1-2 lisäksi:
Opiskelija tunnistaa ja arvioi oman toimintansa ja sen vaikutuksia toisten toimintaan

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Arviointikriteerien 1-4 lisäksi:

Opiskelija osaa reflektoida osaamistavoitteiden saavuttamistaan kriittisesti eri tasoilla tunnistaen sekä heikkouksia, että vahvuuksia ajattelussaan ja toiminnassaan

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija ei ole suorittanut vaadittuja tehtäviä tehtävänannon mukaisesti, eikä ole osallistunut aktiivisesti

Aika ja paikka

Kurssin suoritusaika on 12.11.2024-28.2.2025 jonka jälkeen tehtävien palautus ei ole enää mahdollista.
Moodle-oppimisalustalle voi kirjautua 12.11 alkaen.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kaikkien tehtävien viimeinen palautuspäivä on 28.2.2025
Viimeinen ilmoittautuminen kurssille on 31.1.2025

Tehtävät voi palauttaa missä vaiheessa tahansa kurssin aikana, palautuksen jälkeen niitä ei voi enää muokata.
Palautetut tehtävät arvioidaan viimeisen palautuspäivän jälkeen (aiemmin keväällä palautetut jo aikaisemmin). Arvioinnin jälkeen arvosana näkyy Pakissa.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kurssi suoritetaan itsenäisesti Moodle-oppimisympäristössä verkkokurssina.

Kurssin tuotoksena laaditaan oppimispäiväkirja, joka palautetaan Moodleen.

Kurssin suoritusaika on 12.11.2024-28.2.2025 jonka jälkeen tehtävien palautus ei ole enää mahdollista.
Moodle-oppimisalustalle voi kirjautua 12.11 alkaen.

Oppimateriaalit

Kaikki kurssin materiaalit löytyvät Moodle-oppimisalustalta

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 opintopistettä = vastaa 135h opiskelijan työtä

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei ole suorittanut vaadittuja tehtäviä tehtävänannon mukaisesti, eikä ole osallistunut aktiivisesti

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja opiskelijan tuotoksissa näkyy osaamistavoitteiden mukainen kehittyminen

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Arviointikriteerien 1-2 lisäksi:
Opiskelija tunnistaa ja arvioi omaa toimintaansa ja sen vaikutuksia toisten toimintaan

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Arviointikriteerien 1-4 lisäksi:

Opiskelija osaa reflektoida osaamistavoitteiden saavuttamistaan kriittisesti eri tasoilla tunnistaen sekä heikkouksia, että vahvuuksia ajattelussaan ja toiminnassaan

Ilmoittautumisaika

03.01.2024 - 30.03.2024

Ajoitus

01.02.2024 - 30.04.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 200

Opettaja
  • Timo Nevalainen
  • Katja Varamäki
Ryhmät
  • AVOINAMK
    Avoin amk

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
-tunnistaa omaan ajatteluun ja oppimiseen vaikuttavia yksilöllisiä ja sosiaalisia motivaation ja innostuksen lähteitä
-tunnistaa erilaisia ajattelun muotoja ja niiden mahdollisuuksia
-soveltaa järjestelmällisesti erilaisia menetelmiä ajattelunsa kehittämisessä
-tunnistaa omaan hyvinvointiin ja motivaatioon liittyviä tekijöitä
-tunnistaa oman toimintansa vaikutuksia toisten motivaatioon ja toimintaan
-suunnitella ja muuttaa toimintaansa saavuttaakseen tavoitteitaan opinnoissa ja yhteistyössä muiden kanssa
-arvioida kriittisesti ja rakentavasti omaa ajatteluaan, toimintaansa ja oppimistaan

Sisältö (OJ)

Opintojakson lähtökohtana on ajatus, että ajattelu määrittää toimintaa ja ajattelun taitojen oppiminen auttaa toimimaan taitavammin, erityisesti yhdessä toisten kanssa. Jokaisella on valmius ajatella taitavammin, kiinnostua asioista syvällisemmin, ja oppia paljon laajemmin, syvällisemmin ja tehokkaammin. Opintojaksolla valmistaudutaan tehokkaaseen työelämän tiimeissä toimimiseen ja oppimiseen.

Miten voin kehittää omaa kykyäni ajatella?
Miten ajattelu, oppiminen ja toiminta liittyvät toisiinsa?
Millaisia erilaisia ajattelun muotoja on, missä tilanteissa niitä kannattaa soveltaa ja miten ne vaikuttavat toimintaan?
Miten opin ja kehitän taitojani? Miten ylläpidän määrätietoisessa harjoittelussa tarvittavaa innostusta ja motivaatiota? Miten muutan tottumuksiani tietoisesti?
Millainen olen ajattelijana ja oppijana? Millaiset ajattelutavat ovat rajoittaneet oppimistani?
Miten kehitän itseäni samalla kun autan toisia kehittymään?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja opiskelijan tuotoksissa näkyy osaamistavoitteiden mukainen kehittyminen

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Arviointikriteerien 1-2 lisäksi:
Opiskelija tunnistaa ja arvioi oman toimintansa ja sen vaikutuksia toisten toimintaan

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Arviointikriteerien 1-4 lisäksi:

Opiskelija osaa reflektoida osaamistavoitteiden saavuttamistaan kriittisesti eri tasoilla tunnistaen sekä heikkouksia, että vahvuuksia ajattelussaan ja toiminnassaan

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija ei ole suorittanut vaadittuja tehtäviä tehtävänannon mukaisesti, eikä ole osallistunut aktiivisesti

Aika ja paikka

Kurssin suoritusaika on 1.2-30.4.2024 jonka jälkeen tehtävien palautus ei ole enää mahdollista.
Moodle-oppimisalustalle voi kirjautua 1.2 alkaen.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kaikkien tehtävien viimeinen palautuspäivä on 30.4.2024
Viimeinen ilmoittautuminen kurssille on 1.4.2024

Tehtävät voi palauttaa missä vaiheessa tahansa kurssin aikana, palautuksen jälkeen niitä ei voi enää muokata.
Palautetut tehtävät arvioidaan viimeisen palautuspäivän jälkeen (aiemmin keväällä palautetut jo aikaisemmin). Arvioinnin jälkeen arvosana näkyy Pakissa.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kurssi suoritetaan itsenäisesti Moodle-oppimisympäristössä verkkokurssina.
Kurssiin sisältyy yksi verkkotapaaminen maaliskuussa 2024 (vaihtoehtoiset päivämäärät vahvistetaan helmikuussa).
Kurssin tuotoksena laaditaan oppimispäiväkirja, joka palautetaan Moodleen.

Kurssin suoritusaika on 1.2-30.4.2024 jonka jälkeen tehtävien palautus ei ole enää mahdollista.
Moodle-oppimisalustalle voi kirjautua 1.2 alkaen.

Oppimateriaalit

Kaikki kurssin materiaalit löytyvät Moodle-oppimisalustalta

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 opintopistettä = vastaa 135h opiskelijan työtä

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei ole suorittanut vaadittuja tehtäviä tehtävänannon mukaisesti, eikä ole osallistunut aktiivisesti

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja opiskelijan tuotoksissa näkyy osaamistavoitteiden mukainen kehittyminen

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Arviointikriteerien 1-2 lisäksi:
Opiskelija tunnistaa ja arvioi omaa toimintaansa ja sen vaikutuksia toisten toimintaan

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Arviointikriteerien 1-4 lisäksi:

Opiskelija osaa reflektoida osaamistavoitteiden saavuttamistaan kriittisesti eri tasoilla tunnistaen sekä heikkouksia, että vahvuuksia ajattelussaan ja toiminnassaan

Ilmoittautumisaika

12.12.2022 - 17.04.2023

Ajoitus

09.01.2023 - 08.05.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 150

Opettaja
  • Timo Nevalainen
  • Katja Varamäki
Vastuuhenkilö

Katja Varamäki

Ryhmät
  • AVOINAMK
    Avoin amk

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
-tunnistaa omaan ajatteluun ja oppimiseen vaikuttavia yksilöllisiä ja sosiaalisia motivaation ja innostuksen lähteitä
-tunnistaa erilaisia ajattelun muotoja ja niiden mahdollisuuksia
-soveltaa järjestelmällisesti erilaisia menetelmiä ajattelunsa kehittämisessä
-tunnistaa omaan hyvinvointiin ja motivaatioon liittyviä tekijöitä
-tunnistaa oman toimintansa vaikutuksia toisten motivaatioon ja toimintaan
-suunnitella ja muuttaa toimintaansa saavuttaakseen tavoitteitaan opinnoissa ja yhteistyössä muiden kanssa
-arvioida kriittisesti ja rakentavasti omaa ajatteluaan, toimintaansa ja oppimistaan

Sisältö (OJ)

Opintojakson lähtökohtana on ajatus, että ajattelu määrittää toimintaa ja ajattelun taitojen oppiminen auttaa toimimaan taitavammin, erityisesti yhdessä toisten kanssa. Jokaisella on valmius ajatella taitavammin, kiinnostua asioista syvällisemmin, ja oppia paljon laajemmin, syvällisemmin ja tehokkaammin. Opintojaksolla valmistaudutaan tehokkaaseen työelämän tiimeissä toimimiseen ja oppimiseen.

Miten voin kehittää omaa kykyäni ajatella?
Miten ajattelu, oppiminen ja toiminta liittyvät toisiinsa?
Millaisia erilaisia ajattelun muotoja on, missä tilanteissa niitä kannattaa soveltaa ja miten ne vaikuttavat toimintaan?
Miten opin ja kehitän taitojani? Miten ylläpidän määrätietoisessa harjoittelussa tarvittavaa innostusta ja motivaatiota? Miten muutan tottumuksiani tietoisesti?
Millainen olen ajattelijana ja oppijana? Millaiset ajattelutavat ovat rajoittaneet oppimistani?
Miten kehitän itseäni samalla kun autan toisia kehittymään?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja opiskelijan tuotoksissa näkyy osaamistavoitteiden mukainen kehittyminen

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Arviointikriteerien 1-2 lisäksi:
Opiskelija tunnistaa ja arvioi oman toimintansa ja sen vaikutuksia toisten toimintaan

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Arviointikriteerien 1-4 lisäksi:

Opiskelija osaa reflektoida osaamistavoitteiden saavuttamistaan kriittisesti eri tasoilla tunnistaen sekä heikkouksia, että vahvuuksia ajattelussaan ja toiminnassaan

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija ei ole suorittanut vaadittuja tehtäviä tehtävänannon mukaisesti, eikä ole osallistunut aktiivisesti

Aika ja paikka

Kurssin suoritusaika on 9.1-8.5.2023 jonka jälkeen tehtävien palautus ei ole enää mahdollista.
Moodleen voi kirjautua 9.1 alkaen.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kaikkien tehtävien viimeinen palautuspäivä on 8.5.2023
Tehtävät voi palauttaa missä vaiheessa tahansa kurssin aikana, palautuksen jälkeen nittä ei voi enää muokata.
Palautetut tehtävät arvioidaan kerran kuussa, jonka jälkee arvosana näkyy Pakissa.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kurssi suoritetaan itsenäisesti Moodle- oppimisympäristössä verkkokurssina.
Kurssin tuotoksena laaditaan oppimispäiväkirja, joka palautetaan Moodleen.

Oppimateriaalit

Kaikki kurssin materiaalit löytyvät Moodle-alustalta

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 opintopistettä = vastaa 135h opiskelijan työtä

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei ole suorittanut vaadittuja tehtäviä tehtävänannon mukaisesti, eikä ole osallistunut aktiivisesti

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja opiskelijan tuotoksissa näkyy osaamistavoitteiden mukainen kehittyminen

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Arviointikriteerien 1-2 lisäksi:
Opiskelija tunnistaa ja arvioi omaa toimintaansa ja sen vaikutuksia toisten toimintaan

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Arviointikriteerien 1-4 lisäksi:

Opiskelija osaa reflektoida osaamistavoitteiden saavuttamistaan kriittisesti eri tasoilla tunnistaen sekä heikkouksia, että vahvuuksia ajattelussaan ja toiminnassaan