Pedagoginen harjoittelu 2Laajuus (4 op)
Tunnus: 2X00GW03
Laajuus
4 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• ohjata yksilöä tai ryhmää asettamaan omia oppimiseen liittyviä tavoitteita.
• valmistaa oppijalähtöisiä oppimateriaaleja.
• suunnitella ja toteuttaa oppijalähtöisiä ja osallistavia opetus- tai harjoitustuokioita.
• antaa palautetta oppijalähtöisesti ja osallistavasti.
• arvioida ja kehittää omaa pedagogista toimintaa ja oppimista.
• käyttää saatua palautetta oman pedagogisen osaamisen kehittämisessä.
Sisältö
Opintojakson aikana etsitään vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
• Miten ohjaan yksilöä tai ryhmää tavoitteiden asettamisessa?
• Miten valmistan oppijalähtöisiä oppimateriaaleja?
• Miten suunnittelen ja toteutan oppijalähtöisiä ja osallistavia opetus- tai harjoitustuokioita?
• Miten annan palautetta oppijalähtöisesti ja osallistavasti?
• Miten arvioin ja kehitän pedagogista toimintaani ja oppimistani?
• Miten käytän saatua palautetta oman pedagogisen osaamisen kehittämisessä?
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opintojakson hyväksytysti suorittaminen edellyttää osaamistavoitteiden mukaisen osaamisen osoittamista sovituilla toteutustavoilla.
Ilmoittautumisaika
01.05.2025 - 31.07.2025
Ajoitus
15.09.2025 - 08.05.2026
Laajuus
4 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Musiikki
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
1 - 30
Koulutus
- Musiikin tutkinto-ohjelma, Musiikkipedagogi
Vastuuhenkilö
Mari Leppävuori
Ryhmät
-
24MUPEMusiikkipedagogi
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• ohjata yksilöä tai ryhmää asettamaan omia oppimiseen liittyviä tavoitteita.
• valmistaa oppijalähtöisiä oppimateriaaleja.
• suunnitella ja toteuttaa oppijalähtöisiä ja osallistavia opetus- tai harjoitustuokioita.
• antaa palautetta oppijalähtöisesti ja osallistavasti.
• arvioida ja kehittää omaa pedagogista toimintaa ja oppimista.
• käyttää saatua palautetta oman pedagogisen osaamisen kehittämisessä.
Sisältö (OJ)
Opintojakson aikana etsitään vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
• Miten ohjaan yksilöä tai ryhmää tavoitteiden asettamisessa?
• Miten valmistan oppijalähtöisiä oppimateriaaleja?
• Miten suunnittelen ja toteutan oppijalähtöisiä ja osallistavia opetus- tai harjoitustuokioita?
• Miten annan palautetta oppijalähtöisesti ja osallistavasti?
• Miten arvioin ja kehitän pedagogista toimintaani ja oppimistani?
• Miten käytän saatua palautetta oman pedagogisen osaamisen kehittämisessä?
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opintojakson hyväksytysti suorittaminen edellyttää osaamistavoitteiden mukaisen osaamisen osoittamista sovituilla toteutustavoilla.
Arviointiasteikko
0-5