Siirry suoraan sisältöön

Musiikin koulutus, Musiikkipedagogi (AMK): Instrumenttipedagogi

Opetussuunitelman tunnus: 18MP

Tutkintonimike
Musiikkipedagogi (AMK)
Laajuus
240 op
Kesto
4 vuotta (240 op)
Aloituslukukausi
Syksy 2018

Kuvaus

Musiikin koulutus johtaa kulttuurialan ammattikorkeakoulututkintoon tutkintonimikkeenä Musiikkipedagogi (AMK) tai Muusikko (AMK), joilla molemmilla on erilliset opetussuunnitelmat. Tutkinnon laajuus on 240 op ja opiskelun kesto 4 vuotta.

MUSIIKKIPEDAGOGI (AMK) -TUTKINTOON JOHTAVAN KOULUTUKSEN TUOTTAMA OSAAMINEN

Musiikkipedagogi (AMK) -tutkintoon johtava koulutus jakaantuu neljään erikoistumisalaan:
- instrumenttipedagogi
- musiikinteoriapedagogi, laaja-alainen musiikkipedagogiikka
- musiikinteoriapedagogi, säveltäminen
- kuoronjohtaja.
Koulutus painottuu länsimaiseen taidemusiikkiin huomioiden myös koulutuksesta valmistuvien tehtäväkentän rytmimusiikin osaamisvaatimuksia.

Musiikkipedagogikoulutuksen tuottaman taiteellisen osaamisen ydin on musiikillisessa ja pedagogisessa osaamisessa. Keskeinen musiikillinen osaaminen jakautuu instrumenttiosaamiseen, yhteismusisointiin, säveltämiseen sekä musiikin teoriaan ja historiaan.

Musiikkipedagogin ja muusikon fyysinen ja psyykkinen hyvinvointi, oppimisen taidot, viestintätaidot, musiikin tietotekniikka, taiteilijayrittäjyys, työyhteisö-, innovaatio-, kansainvälisyys- ja eettinen osaaminen kuuluvat koulutuksen tuottamaan osaamiseen.

Opiskelijan osaamisen kehittymistä voidaan kuvata seuraavilla vuositeemoilla:
1. opiskeluvuosi: Perusosaaminen ja orientoituminen ammatillisiin opintoihin
2. opiskeluvuosi: Ammatillisen osaamisperustan rakentuminen
3. opiskeluvuosi: Osaamisen profiloituminen ja syventyminen
4. opiskeluvuosi: Ammatillisen identiteetin (professioidentiteetin) vahvistuminen sekä tutkivan ja kehittävän työotteen hahmottuminen

ERIKOISTUMISALAT, KESKEISET OPISKELTAVAT AIHEET JA VALMISTUVIEN SIJOITTUMINEN TYÖELÄMÄÄN

Musiikkipedagogi (AMK) -tutkintoon johtava koulutus jakaantuu neljään erikoistumisalaan:
- instrumenttipedagogi
- musiikinteoriapedagogi, laaja-alainen musiikkipedagogiikka
- musiikinteoriapedagogi, säveltäminen
- kuoronjohtaja
Erikoistumisala valitaan koulutuksen alkaessa. Musiikkipedagogi (AMK) -tutkintoon sisältyvät yleisen opettajan kelpoisuuden tuottavat 60 op:n laajuiset opettajan pedagogiset opinnot, jotka toteutetaan yhteistyössä Tampereen ammattikorkeakoulun ammatillisen opettajankoulutuksen (TAOK) kanssa.

Musiikkipedagogi toimii eri ikäisten oppijoiden opetus- ja ohjaustehtävissä taiteen perusopetusta antavissa musiikkioppilaitoksissa, taidekouluissa, musiikkialan ammatillisella toisella asteella sekä vapaan sivistystyön sektorilla tai itsenäisenä yrittäjänä.

Musiikkipedagogien tehtäviä ovat soitonopettajan, laulunopettajan, musiikinteorian opettajan tai kuoronjohtajan tehtävät. Opiskelija keskittyy yhteen näistä, mutta voi laajentaa osaamistaan myös eri opetusalueille monipuolistaen näin työllistymismahdollisuuksiaan. Koulutus antaa valmiudet toimia myös monipuolisissa muusikon tehtävissä esittävänä muusikkona tai säveltäjänä.

Musiikkipedagogikoulutuksen keskeisiä opintokokonaisuuksia ovat pedagoginen osaaminen, instrumenttiosaaminen, yhteismusisointi, kuoronjohto, säveltäminen sekä musiikin teoria, historia ja teknologia. Pedagogisissa opinnoissa yhdistyvät sekä oppimiseen liittyvät yleiset periaatteet että oman substanssin erityisosaaminen mm. opetusharjoittelun kautta.

Opintojen valinnaisuus

Musiikin koulutus sisältää vaihtoehtoisia ammattiopintoja ja vapaasti valittavia opintoja, joihin voi liittää opintoja myös TAMKin muista koulutuksista tai muista korkeakouluista. Opiskelija voi näin laajentaa ja profiloida osaamistaan oman kiinnostuksensa ja suuntautumisensa mukaan.

Opintojen valinnaisuus ja projektiopinnot tukevat tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan kytkemistä opintoihin. Erityisiä opetukseen, TKI-toimintaan ja kansainvälisyyteen kytkeytyviä oppimisympäristöjä ovat pianopedagoginen laboratorio sekä videoneuvottelutekniikalla etäopetuksena toteutettavat kansainväliset eri instrumenttien mestarikurssit. Tampereen Orkesteriakatemia on yhteistyömuoto Tampere Filharmonian kanssa, missä orkesterimuusikot osallistuvat opiskelioiden orkesterisoiton koulutukseen ja opiskelijoilla on mahdollisuus hakea soittamaan Tampere Filharmonian ohjelmassa olevaan konserttiin vuosittain. Tampereen Kuoroakatemia on vastaava kuoronjohtajakoulutuksen yhteistyömuoto Tampere Cappellan ja Kamarikuoro Näsin kanssa.

Opiskelijalla on mahdollisuus sisällyttää kansainvälisessä opiskelijavaihdossa suorittamiaan opintoja tai harjoittelua tutkintoonsa. Kansainvälinen opiskelijavaihto on mahdollinen toisena tai kolmantena opiskeluvuotena. Saapuvilla vaihto-opiskelijoilla on mahdollisuus opiskella instrumentti- ja yhteismusisointiopintoja sekä tiettyjä musiikin teorian, historian ja teknologian opintoja. Kansainvälinen opettajavaihtotoiminta, kuten esimerkiksi mestarikurssit, tukee koulutuksen korkeaa tasoa.

Monipuoliset työelämäsuhteet, yhteistyö TAMKin muiden koulutusten ja tamperelaisten yliopistojen kanssa sekä kansainvälisyys monipuolistavat koulutuksen antia.

ARVOPERUSTA

Koulutustoiminnassa arvojamme ovat:
Musiikillinen, pedagoginen ja kulttuurinen osaaminen
Osaamisen ja työelämän kehittäminen taiteellisen toiminnan ja soveltavan tutkimuksen kautta
Dynaamisuus muuttuvassa työelämässä
Yksilöllisyys ja yhteisöllisyys muusikoksi ja musiikkipedagogiksi kasvamisessa
Kansainvälisyys ja kulttuurikasvatus

KOULUTUKSEN RAKENNE

Perusopinnot ja ammattiopinnot 180 op
Harjoittelu 30 op
Vapaasti valittavat opinnot 15 op
Opinnäytetyö 15 op
Yhteensä 240 op

OPETUKSEN TOTEUTTAMINEN

Musiikin koulutuksessa painotetaan teoreettiseen tietoon tukeutuvaa käytännön oppimistyöskentelyä ja taitojen harjaannuttamista. Osa opintojaksoista toteutetaan yksilöopetuksena, mikä on osa vakiintunutta kansainvälistä musiikin koulutuksen käytäntöä. Merkittävä osa opinnoista toteutuu ryhmäopetuksena, joka koostuu pienryhmäopetuksesta, suurryhmäopetuksesta tai opiskelijan toimimisesta jonkin musiikillisen kokoonpanon - laajimmillaan sinfoniaorkesterin tai kuoron - jäsenenä.

Taitojen oppimisen vaatima pitkäjänteinen opiskelu edellyttää säännöllistä, pitkälle aikavälille jakautuvaa opetusta, jossa taitojen omaksumiselle ja itsenäiselle työskentelylle jää riittävästi aikaa. Tällaiset opinnot (instrumenttiosaaminen, yhteismusisointiosaaminen, kuoronjohto ja pedagoginen osaaminen) muodostavat useita vuosia kestäviä juonteita. Opintoja, joiden sisältö ja luonne mahdollistaa intensiivisen opiskelun lyhyellä aikavälillä, toteutetaan myös periodiopetuksena. Teoreettinen tieto liittyy vahvasti käytännön tekemisen kautta saavutettavaan oppimiseen, jota reflektoidaan opintojen kuluessa

Osallistuminen yhteistyössä työelämän kanssa toteutettaviin produktioihin, projekteihin ja harjoitteluun ovat keskeinen osa oppimisprosessia. 30 opintopisteen laajuinen harjoittelu toteutuu projekteina koulutuksen kestäessä.

Opetussuunnitelman kehittäminen ja työelämäyhteistyö

Opetussuunnitelmassa noudatetaan eurooppalaista ja kansallista korkeakoulututkintojen viitekehystä (NQF ja EQF, taso 6).

Tampereen ammattikorkeakoulun musiikin koulutus ja Tampereen konservatorio toimivat kiinteässä yhteistyössä samassa toimipisteessä. Tampereen Musiikkiakatemia on tämän yhteistyön tunnus, jonka nimissä kehitetään ja toteutetaan mm. produktio- ja konserttitoimintaa.

Tampereen Musiikkiakatemialla on neuvottelukunta, joka toimii yhteistyöelimenä musiikkialan työelämään. Musiikin koulutuksella on yhteistyösopimuksia tiettyjen työelämätoimijoiden kanssa. Työelämäyhteistyö toteutuu lisäksi mm. projektien, työelämässä suoritettavien harjoittelujaksojen, opettajien taiteellisen ja pedagogisen toiminnan, julkaisujen, ammattimuusikkoina toimivien tuntiopettajien sekä musiikkipedagogikoulutuksen pedagogisen verkoston kautta.

Opetussuunnitelman kehittämisessä on kuultu neuvottelukunnan, työelämän edustajien ja opiskelijoiden näkemyksiä.

Opetussuunnitelmaan kuuluu seuraavat liitteet:

Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain

Tunnus Opinnon nimi Laajuus (op) 2018-2019 2019-2020 2020-2021 2021-2022 Syksy 2018 Kevät 2019 Syksy 2019 Kevät 2020 Syksy 2020 Kevät 2021 Syksy 2021 Kevät 2022 1. / 2018 2. / 2018 3. / 2019 4. / 2019 1. / 2019 2. / 2019 3. / 2020 4. / 2020 1. / 2020 2. / 2020 3. / 2021 4. / 2021 1. / 2021 2. / 2021 3. / 2022 4. / 2022
18MP-1000
Instrumenttiosaaminen

(Valitaan kaikki )

20
2X00DJ18 Instrumenttiosaaminen 1 16 16 8 8 4 4 4 4
2X00DJ41 Säestyssoitin musiikkipedagogin työvälineenä 4 4 2 2 1 1 1 1
18MP-1021
Instrumenttiosaaminen (instrumenttipedagogi)

(Valitaan kaikki )

16
2X00DJ19 Resitaali 1 16 16 8 8 4 4 4 4
18MP-1002
Musiikin teoria, historia ja teknologia

(Valitaan kaikki )

34
2X00CF44 Säveltapailu 1 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00CF49 Säveltapailu 2 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00DA14 Säveltapailu 3 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00CY06 Musiikinteoria ja harmonia 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00DJ20 Musiikkianalyysi 1 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00DJ21 Musiikkianalyysi 2 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00DC68 Musiikin historia 1 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00DC69 Musiikin historia 2 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00CF57 Musiikin historia, syventävä 1 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
2X00CF52 Sovitus ja soitinnuksen perusteet 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00CF48 Informaatioteknologia 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
2X00CF53 Musiikin tietotekniikka 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
18MP-1003
Pedagoginen osaaminen

(Valitaan kaikki )

45
2X00CG21 Opettajuuden perusta 5 5 2.5 2.5 1.3 1.3 1.3 1.3
2X00CG24 Pedagogiset perustaidot 5 5 2.5 2.5 1.3 1.3 1.3 1.3
2X00CG27 Yhteisöllinen opettajuus 5 5 2.5 2.5 1.3 1.3 1.3 1.3
2X00CG32 Opettajuuden kehittäminen 5 5 2.5 2.5 1.3 1.3 1.3 1.3
2X00CG22 Musiikkipedagogina toimiminen 4 4 2 2 1 1 1 1
2X00CG25 Erilaiset oppimismenetelmät 4 4 2 2 1 1 1 1
2X00CG28 Pedagogisen näkemyksen laajentuminen 4 4 2 2 1 1 1 1
2X00CG33 Tulevaisuuden musiikinopettajuus 4 4 2 2 1 1 1 1
2X00CG30 Pedagoginen praktikum 1 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00DJ22 Pedagoginen praktikum 2 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
2X00CG29 Pedagoginen praktikum 3 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
2X00CG34 Pedagoginen praktikum 4 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
18MP-1004
Viestintätaidot, yrittäjyys ja hyvinvointi

(Valitaan kaikki )

16
2X00CY08 Orientaatio opiskeluun, psyykkiseen valmentautumiseen ja työergonomiaan 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00CY10 Muusikon työergonomia ja psyykkinen valmentautuminen 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
VENGLANTI-8 Englanti, lähtötaso 0
VRUOTSI-8 Ruotsi, lähtötaso 0
2X00CF60 English for Music Professionals 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00CF61 Yrkessvenska för musikbranchen 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00CF62 Tiedonhankinta, kirjoitusviestintä ja verkkoyhteisöt 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00DJ23 Taitelijayrittäjyys ja urasuunnittelu 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
18MP-1005
Instrumenttipedagogin syventävä osaaminen

(Valitaan kaikki )

32
2X00DJ24 Instrumenttiosaaminen 2 16 16 8 8 4 4 4 4
2X00DJ25 Resitaali 2 16 16 8 8 4 4 4 4
18MP-1017
Vaihtoehtoiset osaamiset

(Valitaan opintopisteitä: 0 )

0
18MP-1010
Vapaasti valittavat osaamiset

(Valitaan opintopisteitä: 15 )

15
18MP-1011
Instrumenttipedagogin harjoittelu

(Valitaan kaikki )

30
2X00CY14 Kuoro 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
2X00CF89 Opetusharjoittelu 1 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00DJ26 Opetusharjoittelu 2 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
2X00DJ27 Opetusharjoittelu 3 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
2X00CF96 Opetusharjoittelu 4 4 4 2 2 1 1 1 1
2X00DJ28 Yhteismusisointi ja produktiot 1 4 4 2 2 1 1 1 1
2X00DJ30 Yhteismusisointi ja produktiot 2 5 5 2.5 2.5 1.3 1.3 1.3 1.3
2X00CF97 Yhteismusisointi ja produktiot 3 4 4 2 2 1 1 1 1
2X00CG36 Musiikkialan työtehtävissä toimiminen 4 4 2 2 1 1 1 1
18MP-1014
Opinnäytetyö

(Valitaan kaikki )

15
2X00CG19 Opinnäytetyön suunnittelu 5 5 2.5 2.5 1.3 1.3 1.3 1.3
2X00CG20 Opinnäytetyön toteutus ja raportointi 10 10 5 5 2.5 2.5 2.5 2.5
Yhteensä 240 61 52 50 45 30.5 30.5 26 26 25 25 22.5 22.5 15.7 15.7 15.7 15.7 13.4 13.4 13.4 13.4 12.7 12.7 12.7 12.7 11.3 11.3 11.3 11.3

TAMKin yhteiset osaamiset

Mitä jokaisen TAMKista valmistuvan opiskelijan pitää osata?

Eettinen osaaminen

Opiskelija

- ottaa vastuun omasta toiminnastaan ja sen seurauksista

- toimii kaikessa yleisten ja oman alansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti

- ottaa huomioon erilaiset näkökulmat työskentelyssään

- soveltaa yhdenvertaisuuden periaatteita

- soveltaa globaalin vastuun periaatteita

- kykenee vaikuttamaan yhteiskunnallisesti osaamistaan hyödyntäen ja eettisiin arvoihin perustuen.

Opettajuuden kehittäminen
Tulevaisuuden musiikinopettajuus
Pedagoginen praktikum 4
Orientaatio opiskeluun, psyykkiseen valmentautumiseen ja työergonomiaan
Muusikon työergonomia ja psyykkinen valmentautuminen
Tiedonhankinta, kirjoitusviestintä ja verkkoyhteisöt
Sävellys C2
Varhaisiän musiikkikasvatus
Musiikin alkuopetus
Musiikin aikuiskasvatus
Musiikin erityiskasvatus
Opetusharjoittelu 4
Musiikkialan työtehtävissä toimiminen
Opetusharjoittelu 4
Musiikkialan työtehtävissä toimiminen
Opetusharjoittelu 4
Opinnäytetyön suunnittelu
Opinnäytetyön toteutus ja raportointi
Innovaatio-osaaminen

Opiskelija

- osaa havainnoida ja analysoida toimintaympäristöä

- osaa kyseenalaistaa ja uudistaa vallitsevia toimintatapoja

- osaa soveltaa erilaisia ideoinnin ja ongelmanratkaisun keinoja yksin ja ryhmissä

- osaa toteuttaa tutkimus- ja kehittämishankkeita soveltaen tietoa ja menetelmiä monialaisissa työryhmissä

- osaa antaa oman asiantuntemuksensa muiden käyttöön ja hyödyntää muiden asiantuntemusta

- osaa suunnata oma työtään siten, että se edistää taloudellisesti kannattavia ja/tai hyvinvointia lisääviä ratkaisuja.

Opettajuuden kehittäminen
Tulevaisuuden musiikinopettajuus
Pedagoginen praktikum 4
Sävellys C2
Opetusharjoittelu 4
Musiikkialan työtehtävissä toimiminen
Opetusharjoittelu 4
Musiikkialan työtehtävissä toimiminen
Sävellysprojekti 2
Opetusharjoittelu 4
Opinnäytetyön suunnittelu
Opinnäytetyön toteutus ja raportointi
Kansainvälisyysosaaminen

Opiskelija

- osaa viestiä eri kulttuureista tulevien ihmisten kanssa, hallitsee oman alansa työtehtävissä tarvittavan kielitaidon

- suhtautuu työskentelyyn monikulttuurisessa ympäristössä ennakkoluulottomasti ja avoimesti

- seuraa aktiivisesti alansa kansainvälistä kehitystä ja ymmärtää sen vaikutukset ja mahdollisuudet

Informaatioteknologia
Tulevaisuuden musiikinopettajuus
English for Music Professionals
Yrkessvenska för musikbranchen
Tiedonhankinta, kirjoitusviestintä ja verkkoyhteisöt
Opinnäytetyön suunnittelu
Opinnäytetyön toteutus ja raportointi
Oppimisen taidot

Opiskelija

- osaa arvioida ja kehittää oppimistapojaan

- osaa henkilökohtaisen tiedonmuodostusprosessinsa avulla kehittää omaa osaamistaan

- osaa hankkia, arvioida käsitellä ja soveltaa tietoa reflektiota ja kriittistä reflektiota hyödyntäen

- kykenee oppimaan ryhmässä ja edistämään ryhmässä tapahtuvaa oppimista.

Instrumenttiosaaminen 1
Säveltapailu 3
Musiikkianalyysi 2
Musiikin historia 2
Informaatioteknologia
Musiikin tietotekniikka
Opettajuuden kehittäminen
Tulevaisuuden musiikinopettajuus
Pedagoginen praktikum 4
Orientaatio opiskeluun, psyykkiseen valmentautumiseen ja työergonomiaan
Muusikon työergonomia ja psyykkinen valmentautuminen
English for Music Professionals
Yrkessvenska för musikbranchen
Tiedonhankinta, kirjoitusviestintä ja verkkoyhteisöt
Resitaali 2
Sävellys C2
Resitaali B
Yhteismusisointi ja produktiot 3
Opetusharjoittelu 4
Opetusharjoittelu 4
Opinnäytetyön suunnittelu
Opinnäytetyön toteutus ja raportointi
Työyhteisöosaaminen

Opiskelija

- osaa toimia työyhteisön jäsenenä ja edistää yhteisön hyvinvointia

- osaa toimia työelämän viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa

- osaa hyödyntää tieto- ja viestintä-tekniikkaa oman alansa tehtävissä

- kykenee luomaan henkilökohtaisia työelämäyhteyksiä ja toimimaan verkostoissa

- osaa tehdä päätöksiä ennakoimattomissa tilanteissa

- kykenee työn johtamiseen ja itsenäiseen työskentelyyn asiantuntijatehtävissä

- omaa valmiuksia yrittäjyyteen.

Informaatioteknologia
Opettajuuden kehittäminen
Tulevaisuuden musiikinopettajuus
Pedagoginen praktikum 4
Muusikon työergonomia ja psyykkinen valmentautuminen
English for Music Professionals
Yrkessvenska för musikbranchen
Tiedonhankinta, kirjoitusviestintä ja verkkoyhteisöt
Varhaisiän musiikkikasvatus
Musiikin alkuopetus
Musiikin aikuiskasvatus
Musiikin erityiskasvatus
Opetusharjoittelu 4
Yhteismusisointi ja produktiot 3
Musiikkialan työtehtävissä toimiminen
Opetusharjoittelu 4
Musiikkialan työtehtävissä toimiminen
Sävellysprojekti 2
Kuoro 4
Opetusharjoittelu 4
Opinnäytetyön suunnittelu
Opinnäytetyön toteutus ja raportointi
Luokittelemattomat
Säestyssoitin musiikkipedagogin työvälineenä
Resitaali 1
Säveltapailu 1
Säveltapailu 2
Musiikinteoria ja harmonia
Musiikkianalyysi 1
Musiikin historia 1
Musiikin historia, syventävä 1
Sovitus ja soitinnuksen perusteet
Opettajuuden perusta
Pedagogiset perustaidot
Yhteisöllinen opettajuus
Musiikkipedagogina toimiminen
Erilaiset oppimismenetelmät
Pedagogisen näkemyksen laajentuminen
Pedagoginen praktikum 1
Pedagoginen praktikum 2
Pedagoginen praktikum 3
Englanti, lähtötaso
Ruotsi, lähtötaso
Taitelijayrittäjyys ja urasuunnittelu
Instrumenttiosaaminen 2
Kontrapunkti
Sävellystekniikat 1
Sävellystekniikat 2
Sävellystekniikat 3
Soitinnus
Sävellys C1
Säveltapailu 4
Musiikkianalyysi, syventävä
Pop- ja jazz-teoria ja säveltapailu
Sovitus
Tieto- ja viestintäteknologian musiikkipedagoginen soveltaminen
Kuoronjohto C1
Kuoronjohto C2
Kuoronjohto B1
Säveltapailu 4
Kuoro
Opetusharjoittelu 1
Opetusharjoittelu 2
Opetusharjoittelu 3
Yhteismusisointi ja produktiot 1
Yhteismusisointi ja produktiot 2
Kuoro
Opetusharjoittelu 1
Opetusharjoittelu 2
Opetusharjoittelu 3
Yhteismusisointi
Sävellysprojekti 1
Kuoro 1
Kuoro 2
Kuoro 3
Opetusharjoittelu 1
Opetusharjoittelu 2
Opetusharjoittelu 3

Todistusjäsentely - amk-tutkinto (EQF 6)

Jäsentely, jossa voidaan tuoda näkyväksi opintojaksojen jakautuminen asetuksen mukaisesti perus- tai ammattiopintoihin, harjoitteluun, opinnäytetyöhön tai vapaasti valittaviin opintoihin.

Harjoittelu
Kuoro
Opetusharjoittelu 1
Opetusharjoittelu 2
Opetusharjoittelu 3
Opetusharjoittelu 4
Yhteismusisointi ja produktiot 1
Yhteismusisointi ja produktiot 2
Yhteismusisointi ja produktiot 3
Musiikkialan työtehtävissä toimiminen
Kuoro
Opetusharjoittelu 1
Opetusharjoittelu 2
Opetusharjoittelu 3
Opetusharjoittelu 4
Yhteismusisointi
Musiikkialan työtehtävissä toimiminen
Sävellysprojekti 1
Sävellysprojekti 2
Kuoro 1
Kuoro 2
Kuoro 3
Kuoro 4
Opetusharjoittelu 1
Opetusharjoittelu 2
Opetusharjoittelu 3
Opetusharjoittelu 4
Opinnäytetyö
Opinnäytetyön suunnittelu
Opinnäytetyön toteutus ja raportointi
Perus- ja ammattiopinnot
Instrumenttiosaaminen 1
Säestyssoitin musiikkipedagogin työvälineenä
Resitaali 1
Säveltapailu 1
Säveltapailu 2
Säveltapailu 3
Musiikinteoria ja harmonia
Musiikkianalyysi 1
Musiikkianalyysi 2
Musiikin historia 1
Musiikin historia 2
Musiikin historia, syventävä 1
Sovitus ja soitinnuksen perusteet
Informaatioteknologia
Musiikin tietotekniikka
Opettajuuden perusta
Pedagogiset perustaidot
Yhteisöllinen opettajuus
Opettajuuden kehittäminen
Musiikkipedagogina toimiminen
Erilaiset oppimismenetelmät
Pedagogisen näkemyksen laajentuminen
Tulevaisuuden musiikinopettajuus
Pedagoginen praktikum 1
Pedagoginen praktikum 2
Pedagoginen praktikum 3
Pedagoginen praktikum 4
Orientaatio opiskeluun, psyykkiseen valmentautumiseen ja työergonomiaan
Muusikon työergonomia ja psyykkinen valmentautuminen
Englanti, lähtötaso
Ruotsi, lähtötaso
English for Music Professionals
Yrkessvenska för musikbranchen
Tiedonhankinta, kirjoitusviestintä ja verkkoyhteisöt
Taitelijayrittäjyys ja urasuunnittelu
Instrumenttiosaaminen 2
Resitaali 2
Kontrapunkti
Sävellystekniikat 1
Sävellystekniikat 2
Sävellystekniikat 3
Soitinnus
Sävellys C1
Sävellys C2
Säveltapailu 4
Pop- ja jazz-teoria ja säveltapailu
Sovitus
Varhaisiän musiikkikasvatus
Musiikin alkuopetus
Musiikin aikuiskasvatus
Musiikin erityiskasvatus
Kuoronjohto C1
Kuoronjohto C2
Kuoronjohto B1
Resitaali B
Säveltapailu 4
Vapaasti valittavat opinnot

Ei liitettyjä opintojaksoja

Luokittelemattomat
Musiikkianalyysi, syventävä
Tieto- ja viestintäteknologian musiikkipedagoginen soveltaminen

Tunnus Opinnon nimi Laajuus (op)
18MP-1000
Instrumenttiosaaminen

(Valitaan kaikki )

20
2X00DJ18 Instrumenttiosaaminen 1 16
2X00DJ41 Säestyssoitin musiikkipedagogin työvälineenä 4
18MP-1021
Instrumenttiosaaminen (instrumenttipedagogi)

(Valitaan kaikki )

16
2X00DJ19 Resitaali 1 16
18MP-1002
Musiikin teoria, historia ja teknologia

(Valitaan kaikki )

34
2X00CF44 Säveltapailu 1 3
2X00CF49 Säveltapailu 2 3
2X00DA14 Säveltapailu 3 3
2X00CY06 Musiikinteoria ja harmonia 3
2X00DJ20 Musiikkianalyysi 1 3
2X00DJ21 Musiikkianalyysi 2 3
2X00DC68 Musiikin historia 1 3
2X00DC69 Musiikin historia 2 3
2X00CF57 Musiikin historia, syventävä 1 2
2X00CF52 Sovitus ja soitinnuksen perusteet 3
2X00CF48 Informaatioteknologia 2
2X00CF53 Musiikin tietotekniikka 3
18MP-1003
Pedagoginen osaaminen

(Valitaan kaikki )

45
2X00CG21 Opettajuuden perusta 5
2X00CG24 Pedagogiset perustaidot 5
2X00CG27 Yhteisöllinen opettajuus 5
2X00CG32 Opettajuuden kehittäminen 5
2X00CG22 Musiikkipedagogina toimiminen 4
2X00CG25 Erilaiset oppimismenetelmät 4
2X00CG28 Pedagogisen näkemyksen laajentuminen 4
2X00CG33 Tulevaisuuden musiikinopettajuus 4
2X00CG30 Pedagoginen praktikum 1 3
2X00DJ22 Pedagoginen praktikum 2 2
2X00CG29 Pedagoginen praktikum 3 2
2X00CG34 Pedagoginen praktikum 4 2
18MP-1004
Viestintätaidot, yrittäjyys ja hyvinvointi

(Valitaan kaikki )

16
2X00CY08 Orientaatio opiskeluun, psyykkiseen valmentautumiseen ja työergonomiaan 3
2X00CY10 Muusikon työergonomia ja psyykkinen valmentautuminen 2
VENGLANTI-8 Englanti, lähtötaso 0
VRUOTSI-8 Ruotsi, lähtötaso 0
2X00CF60 English for Music Professionals 3
2X00CF61 Yrkessvenska för musikbranchen 3
2X00CF62 Tiedonhankinta, kirjoitusviestintä ja verkkoyhteisöt 3
2X00DJ23 Taitelijayrittäjyys ja urasuunnittelu 2
18MP-1005
Instrumenttipedagogin syventävä osaaminen

(Valitaan kaikki )

32
2X00DJ24 Instrumenttiosaaminen 2 16
2X00DJ25 Resitaali 2 16
18MP-1006
Musiikinteoriapedagogin syventävä osaaminen

(Valitaan opintopisteitä: 49 )

49
2X00DJ31 Kontrapunkti 2
2X00DJ32 Sävellystekniikat 1 5
2X00DJ33 Sävellystekniikat 2 5
2X00DJ34 Sävellystekniikat 3 4
2X00CH95 Soitinnus 4
2X00DJ42 Sävellys C1 10
2X00DJ43 Sävellys C2 10
2X00CH85 Säveltapailu 4 4
2X00CH84 Musiikkianalyysi, syventävä 4
2X00CH87 Pop- ja jazz-teoria ja säveltapailu 3
2X00DJ39 Sovitus 5
2X00DJ35 Varhaisiän musiikkikasvatus 5
2X00DJ36 Musiikin alkuopetus 5
2X00DJ37 Musiikin aikuiskasvatus 5
2X00DJ38 Musiikin erityiskasvatus 2
2X00DM34 Tieto- ja viestintäteknologian musiikkipedagoginen soveltaminen 3
18MP-1007
Kuoronjohtajan syventävä osaaminen

(Valitaan kaikki )

48
2X00DD62 Kuoronjohto C1 10
2X00DD63 Kuoronjohto C2 10
2X00DD64 Kuoronjohto B1 10
2X00CY13 Resitaali B 14
2X00CH85 Säveltapailu 4 4
18MP-1017
Vaihtoehtoiset osaamiset

(Valitaan opintopisteitä: 0 )

0
18MP-1010
Vapaasti valittavat osaamiset

(Valitaan opintopisteitä: 15 )

15
18MP-1011
Instrumenttipedagogin harjoittelu

(Valitaan kaikki )

30
2X00CY14 Kuoro 2
2X00CF89 Opetusharjoittelu 1 3
2X00DJ26 Opetusharjoittelu 2 2
2X00DJ27 Opetusharjoittelu 3 2
2X00CF96 Opetusharjoittelu 4 4
2X00DJ28 Yhteismusisointi ja produktiot 1 4
2X00DJ30 Yhteismusisointi ja produktiot 2 5
2X00CF97 Yhteismusisointi ja produktiot 3 4
2X00CG36 Musiikkialan työtehtävissä toimiminen 4
18MP-1023
Musiikinteoriapedagogin harjoittelu

(Valitaan opintopisteitä: 30 )

30
2X00CY14 Kuoro 2
2X00DJ44 Opetusharjoittelu 1 5
2X00DJ45 Opetusharjoittelu 2 5
2X00DJ46 Opetusharjoittelu 3 5
2X00DJ47 Opetusharjoittelu 4 5
2X00DJ48 Yhteismusisointi 4
2X00CG36 Musiikkialan työtehtävissä toimiminen 4
2X00DJ49 Sävellysprojekti 1 5
2X00DJ50 Sävellysprojekti 2 5
18MP-1013
Kuoronjohtajan harjoittelu

(Valitaan kaikki )

30
2X00CG04 Kuoro 1 4
2X00CG06 Kuoro 2 4
2X00CG08 Kuoro 3 4
2X00CG10 Kuoro 4 4
2X00CG03 Opetusharjoittelu 1 3
2X00CG05 Opetusharjoittelu 2 4
2X00CG07 Opetusharjoittelu 3 3
2X00CG09 Opetusharjoittelu 4 4
18MP-1014
Opinnäytetyö

(Valitaan kaikki )

15
2X00CG19 Opinnäytetyön suunnittelu 5
2X00CG20 Opinnäytetyön toteutus ja raportointi 10

Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.

Siirry alkuun