Uravalmennus ja opintojen ohjaus 3Laajuus (5 op)
Tunnus: 2E00EW96
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija kykenee luomaan henkilökohtaisia työelämäyhteyksiä ja toimimaan verkostoissa. Hän osaa suunnitella omaa työtään ja työskennellä itsenäisesti asiantuntijatehtävissä. Opiskelija osaa markkinoida osaamistaan. Opiskelija kykenee ongelmanratkaisuun ja työtapojen kehittämiseen. Opiskelija pystyy kokoamaan ja analysoimaan työnäytteitään ja kehittymistään vuosiportfoliossa.
Sisältö
Valmentautuminen verkostoitumiseen ja oman verkoston laajentamiseen, ammattilaisen ja asiantuntijan työelämä- ja työskentelytaidot, oman osaamisen markkinointi, ongelmanratkaisu, työelämän fasilitointi- ja ideointimenetelmät sekä erilaiset työskentelytavat luovalla alalla. Vuosiportfolion laatiminen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija ymmärtää tyydyttävästi ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää verkostoitumisen merkityksen ja osaa laatia suppean omaa verkostoitumista edistävän, ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija asettaa työuraan liittyviä tavoitteita mutta osaamisen reflektointi jää pinnalliseksi. Se noudattaa tehtävänantoa tyydyttävästi. Opiskelijan arvio oman portfolion laadusta puuttuu tai on itsereflektion osalta puutteellinen.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija ymmärtää ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää hyvin verkostoitumisen merkityksen media-alalla, toimii sen edistämiseksi ja osaa laatia realistisen, oma verkostoitumista edistävän ja ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa työuraan liittyviä tavoitteita ja reflektoida osaamistaan. Portfolio noudattaa tehtävänantoa ja on palautettu ajallaan. Opiskelija arvioi oman portfolionsa laatua pintapuolisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on sisäistänyt ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää hyvin verkostoitumisen merkityksen media-alalla, toimii aktiivisesti sen edistämiseksi ja osaa laatia innovatiivisen, omaa verkostoitumista edistävän ja ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa työuraan liittyviä tavoitteita ja reflektoida osaamistaan. Portfolio on sisällöltään ja muodoltaan laadukas. Portfolio noudattaa tehtävänantoa, on huolellisesti laadittu ja on palautettu ajallaan. Opiskelija osaa arvioida oman portfolionsa laatua realistisesti.
Lisätiedot
Arviointi perustuu vuosiportfolion kokonaisuuteen.
Ilmoittautumisaika
13.07.2024 - 13.09.2024
Ajoitus
12.08.2024 - 30.05.2025
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media-ala
Toimipiste
TAMK Mediapolis
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
40 - 50
Koulutus
- Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Maaret Salminen
- Janne Heinonen
- Tommi Moilanen
- Tuomas Niemi
- Carolina Pajula
- Teppo Nuutinen
Vastuuhenkilö
Carolina Pajula
Ryhmät
-
22MAMedianomi (AMK) 2022
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija kykenee luomaan henkilökohtaisia työelämäyhteyksiä ja toimimaan verkostoissa. Hän osaa suunnitella omaa työtään ja työskennellä itsenäisesti asiantuntijatehtävissä. Opiskelija osaa markkinoida osaamistaan. Opiskelija kykenee ongelmanratkaisuun ja työtapojen kehittämiseen. Opiskelija pystyy kokoamaan ja analysoimaan työnäytteitään ja kehittymistään vuosiportfoliossa.
Sisältö (OJ)
Valmentautuminen verkostoitumiseen ja oman verkoston laajentamiseen, ammattilaisen ja asiantuntijan työelämä- ja työskentelytaidot, oman osaamisen markkinointi, ongelmanratkaisu, työelämän fasilitointi- ja ideointimenetelmät sekä erilaiset työskentelytavat luovalla alalla. Vuosiportfolion laatiminen.
Lisätiedot (OJ)
Arviointi perustuu vuosiportfolion kokonaisuuteen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija ymmärtää tyydyttävästi ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää verkostoitumisen merkityksen ja osaa laatia suppean omaa verkostoitumista edistävän, ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija asettaa työuraan liittyviä tavoitteita mutta osaamisen reflektointi jää pinnalliseksi. Se noudattaa tehtävänantoa tyydyttävästi. Opiskelijan arvio oman portfolion laadusta puuttuu tai on itsereflektion osalta puutteellinen.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija ymmärtää ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää hyvin verkostoitumisen merkityksen media-alalla, toimii sen edistämiseksi ja osaa laatia realistisen, oma verkostoitumista edistävän ja ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa työuraan liittyviä tavoitteita ja reflektoida osaamistaan. Portfolio noudattaa tehtävänantoa ja on palautettu ajallaan. Opiskelija arvioi oman portfolionsa laatua pintapuolisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija on sisäistänyt ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää hyvin verkostoitumisen merkityksen media-alalla, toimii aktiivisesti sen edistämiseksi ja osaa laatia innovatiivisen, omaa verkostoitumista edistävän ja ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa työuraan liittyviä tavoitteita ja reflektoida osaamistaan. Portfolio on sisällöltään ja muodoltaan laadukas. Portfolio noudattaa tehtävänantoa, on huolellisesti laadittu ja on palautettu ajallaan. Opiskelija osaa arvioida oman portfolionsa laatua realistisesti.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
02.07.2023 - 31.08.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 24.05.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media-ala
Toimipiste
TAMK Mediapolis
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
40 - 50
Koulutus
- Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Petteri Rajanti
- Pertti Näränen
- Tommi Moilanen
- Janne Heinonen
- Tuomas Niemi
- Carolina Pajula
- Maija Joensuu
Vastuuhenkilö
Carolina Pajula
Ryhmät
-
21MAMedianomi (AMK) 2021
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija kykenee luomaan henkilökohtaisia työelämäyhteyksiä ja toimimaan verkostoissa. Hän osaa suunnitella omaa työtään ja työskennellä itsenäisesti asiantuntijatehtävissä. Opiskelija osaa markkinoida osaamistaan. Opiskelija kykenee ongelmanratkaisuun ja työtapojen kehittämiseen. Opiskelija pystyy kokoamaan ja analysoimaan työnäytteitään ja kehittymistään vuosiportfoliossa.
Sisältö (OJ)
Valmentautuminen verkostoitumiseen ja oman verkoston laajentamiseen, ammattilaisen ja asiantuntijan työelämä- ja työskentelytaidot, oman osaamisen markkinointi, ongelmanratkaisu, työelämän fasilitointi- ja ideointimenetelmät sekä erilaiset työskentelytavat luovalla alalla. Vuosiportfolion laatiminen.
Lisätiedot (OJ)
Arviointi perustuu vuosiportfolion kokonaisuuteen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija ymmärtää tyydyttävästi ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää verkostoitumisen merkityksen ja osaa laatia suppean omaa verkostoitumista edistävän, ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija asettaa työuraan liittyviä tavoitteita mutta osaamisen reflektointi jää pinnalliseksi. Se noudattaa tehtävänantoa tyydyttävästi. Opiskelijan arvio oman portfolion laadusta puuttuu tai on itsereflektion osalta puutteellinen.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija ymmärtää ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää hyvin verkostoitumisen merkityksen media-alalla, toimii sen edistämiseksi ja osaa laatia realistisen, oma verkostoitumista edistävän ja ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa työuraan liittyviä tavoitteita ja reflektoida osaamistaan. Portfolio noudattaa tehtävänantoa ja on palautettu ajallaan. Opiskelija arvioi oman portfolionsa laatua pintapuolisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija on sisäistänyt ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää hyvin verkostoitumisen merkityksen media-alalla, toimii aktiivisesti sen edistämiseksi ja osaa laatia innovatiivisen, omaa verkostoitumista edistävän ja ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa työuraan liittyviä tavoitteita ja reflektoida osaamistaan. Portfolio on sisällöltään ja muodoltaan laadukas. Portfolio noudattaa tehtävänantoa, on huolellisesti laadittu ja on palautettu ajallaan. Opiskelija osaa arvioida oman portfolionsa laatua realistisesti.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
23.07.2022 - 15.09.2022
Ajoitus
22.08.2022 - 31.05.2023
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media-ala
Toimipiste
TAMK Mediapolis
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Petteri Rajanti
- Tommi Moilanen
- Tuomas Niemi
- Carolina Pajula
- Maija Joensuu
- Teppo Nuutinen
- Helena Ruohotie
Vastuuhenkilö
Carolina Pajula
Ryhmät
-
20MAMedianomi (AMK) 2020
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija kykenee luomaan henkilökohtaisia työelämäyhteyksiä ja toimimaan verkostoissa. Hän osaa suunnitella omaa työtään ja työskennellä itsenäisesti asiantuntijatehtävissä. Opiskelija osaa markkinoida osaamistaan. Opiskelija kykenee ongelmanratkaisuun ja työtapojen kehittämiseen. Opiskelija pystyy kokoamaan ja analysoimaan työnäytteitään ja kehittymistään vuosiportfoliossa.
Sisältö (OJ)
Valmentautuminen verkostoitumiseen ja oman verkoston laajentamiseen, ammattilaisen ja asiantuntijan työelämä- ja työskentelytaidot, oman osaamisen markkinointi, ongelmanratkaisu, työelämän fasilitointi- ja ideointimenetelmät sekä erilaiset työskentelytavat luovalla alalla. Vuosiportfolion laatiminen.
Lisätiedot (OJ)
Arviointi perustuu vuosiportfolion kokonaisuuteen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija ymmärtää tyydyttävästi ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää verkostoitumisen merkityksen ja osaa laatia suppean omaa verkostoitumista edistävän, ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija asettaa työuraan liittyviä tavoitteita mutta osaamisen reflektointi jää pinnalliseksi. Se noudattaa tehtävänantoa tyydyttävästi. Opiskelijan arvio oman portfolion laadusta puuttuu tai on itsereflektion osalta puutteellinen.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija ymmärtää ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää hyvin verkostoitumisen merkityksen media-alalla, toimii sen edistämiseksi ja osaa laatia realistisen, oma verkostoitumista edistävän ja ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa työuraan liittyviä tavoitteita ja reflektoida osaamistaan. Portfolio noudattaa tehtävänantoa ja on palautettu ajallaan. Opiskelija arvioi oman portfolionsa laatua pintapuolisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija on sisäistänyt ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää hyvin verkostoitumisen merkityksen media-alalla, toimii aktiivisesti sen edistämiseksi ja osaa laatia innovatiivisen, omaa verkostoitumista edistävän ja ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa työuraan liittyviä tavoitteita ja reflektoida osaamistaan. Portfolio on sisällöltään ja muodoltaan laadukas. Portfolio noudattaa tehtävänantoa, on huolellisesti laadittu ja on palautettu ajallaan. Opiskelija osaa arvioida oman portfolionsa laatua realistisesti.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
09.06.2021 - 31.08.2021
Ajoitus
14.08.2021 - 31.05.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Media-ala
Toimipiste
TAMK Mediapolis
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Maaret Salminen
- Petteri Rajanti
- Pertti Näränen
- Tommi Moilanen
- Anneli Karppinen
- Tuomas Niemi
- Carolina Pajula
- Teppo Nuutinen
Vastuuhenkilö
Leena Mäkelä
Ryhmät
-
19MAMedianomi (AMK) 2019
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija kykenee luomaan henkilökohtaisia työelämäyhteyksiä ja toimimaan verkostoissa. Hän osaa suunnitella omaa työtään ja työskennellä itsenäisesti asiantuntijatehtävissä. Opiskelija osaa markkinoida osaamistaan. Opiskelija kykenee ongelmanratkaisuun ja työtapojen kehittämiseen. Opiskelija pystyy kokoamaan ja analysoimaan työnäytteitään ja kehittymistään vuosiportfoliossa.
Sisältö (OJ)
Valmentautuminen verkostoitumiseen ja oman verkoston laajentamiseen, ammattilaisen ja asiantuntijan työelämä- ja työskentelytaidot, oman osaamisen markkinointi, ongelmanratkaisu, työelämän fasilitointi- ja ideointimenetelmät sekä erilaiset työskentelytavat luovalla alalla. Vuosiportfolion laatiminen.
Lisätiedot (OJ)
Arviointi perustuu vuosiportfolion kokonaisuuteen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija ymmärtää tyydyttävästi ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää verkostoitumisen merkityksen ja osaa laatia suppean omaa verkostoitumista edistävän, ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija asettaa työuraan liittyviä tavoitteita mutta osaamisen reflektointi jää pinnalliseksi. Se noudattaa tehtävänantoa tyydyttävästi. Opiskelijan arvio oman portfolion laadusta puuttuu tai on itsereflektion osalta puutteellinen.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija ymmärtää ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää hyvin verkostoitumisen merkityksen media-alalla, toimii sen edistämiseksi ja osaa laatia realistisen, oma verkostoitumista edistävän ja ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa työuraan liittyviä tavoitteita ja reflektoida osaamistaan. Portfolio noudattaa tehtävänantoa ja on palautettu ajallaan. Opiskelija arvioi oman portfolionsa laatua pintapuolisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija on sisäistänyt ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää hyvin verkostoitumisen merkityksen media-alalla, toimii aktiivisesti sen edistämiseksi ja osaa laatia innovatiivisen, omaa verkostoitumista edistävän ja ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa työuraan liittyviä tavoitteita ja reflektoida osaamistaan. Portfolio on sisällöltään ja muodoltaan laadukas. Portfolio noudattaa tehtävänantoa, on huolellisesti laadittu ja on palautettu ajallaan. Opiskelija osaa arvioida oman portfolionsa laatua realistisesti.
Aika ja paikka
Kolmas lukuvuosi.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Asiantuntijaluentoja teemoista. Itsenäistä tutustumista teemoihin liittyviin oheismateriaaleihin ja tehtäviin liittyvät taustatutkimukset sekä kirjalliset tuotokset.
Oppimateriaalit
Oheismateriaalit Moodlessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Asiantuntijaluentoihin osallistuminen ja itsenäisten tehtävien suorittaminen.