Siirry suoraan sisältöön

Uravalmennus ja opintojen ohjaus 3Laajuus (5 op)

Tunnus: 2E00EW96

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija kykenee luomaan henkilökohtaisia työelämäyhteyksiä ja toimimaan verkostoissa. Hän osaa suunnitella omaa työtään ja työskennellä itsenäisesti asiantuntijatehtävissä. Opiskelija osaa markkinoida osaamistaan. Opiskelija kykenee ongelmanratkaisuun ja työtapojen kehittämiseen. Opiskelija pystyy kokoamaan ja analysoimaan työnäytteitään ja kehittymistään vuosiportfoliossa.

Sisältö

Valmentautuminen verkostoitumiseen ja oman verkoston laajentamiseen, ammattilaisen ja asiantuntijan työelämä- ja työskentelytaidot, oman osaamisen markkinointi, ongelmanratkaisu, työelämän fasilitointi- ja ideointimenetelmät sekä erilaiset työskentelytavat luovalla alalla. Vuosiportfolion laatiminen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija ymmärtää tyydyttävästi ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää verkostoitumisen merkityksen ja osaa laatia suppean omaa verkostoitumista edistävän, ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija asettaa työuraan liittyviä tavoitteita mutta osaamisen reflektointi jää pinnalliseksi. Se noudattaa tehtävänantoa tyydyttävästi. Opiskelijan arvio oman portfolion laadusta puuttuu tai on itsereflektion osalta puutteellinen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija ymmärtää ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää hyvin verkostoitumisen merkityksen media-alalla, toimii sen edistämiseksi ja osaa laatia realistisen, oma verkostoitumista edistävän ja ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa työuraan liittyviä tavoitteita ja reflektoida osaamistaan. Portfolio noudattaa tehtävänantoa ja on palautettu ajallaan. Opiskelija arvioi oman portfolionsa laatua pintapuolisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on sisäistänyt ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää hyvin verkostoitumisen merkityksen media-alalla, toimii aktiivisesti sen edistämiseksi ja osaa laatia innovatiivisen, omaa verkostoitumista edistävän ja ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa työuraan liittyviä tavoitteita ja reflektoida osaamistaan. Portfolio on sisällöltään ja muodoltaan laadukas. Portfolio noudattaa tehtävänantoa, on huolellisesti laadittu ja on palautettu ajallaan. Opiskelija osaa arvioida oman portfolionsa laatua realistisesti.

Lisätiedot

Arviointi perustuu vuosiportfolion kokonaisuuteen.

Ilmoittautumisaika

13.07.2024 - 13.09.2024

Ajoitus

12.08.2024 - 30.05.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media-ala

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

40 - 50

Koulutus
  • Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Maaret Salminen
  • Janne Heinonen
  • Tommi Moilanen
  • Tuomas Niemi
  • Carolina Pajula
  • Teppo Nuutinen
Vastuuhenkilö

Carolina Pajula

Ryhmät
  • 22MA
    Medianomi (AMK) 2022

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija kykenee luomaan henkilökohtaisia työelämäyhteyksiä ja toimimaan verkostoissa. Hän osaa suunnitella omaa työtään ja työskennellä itsenäisesti asiantuntijatehtävissä. Opiskelija osaa markkinoida osaamistaan. Opiskelija kykenee ongelmanratkaisuun ja työtapojen kehittämiseen. Opiskelija pystyy kokoamaan ja analysoimaan työnäytteitään ja kehittymistään vuosiportfoliossa.

Sisältö (OJ)

Valmentautuminen verkostoitumiseen ja oman verkoston laajentamiseen, ammattilaisen ja asiantuntijan työelämä- ja työskentelytaidot, oman osaamisen markkinointi, ongelmanratkaisu, työelämän fasilitointi- ja ideointimenetelmät sekä erilaiset työskentelytavat luovalla alalla. Vuosiportfolion laatiminen.

Lisätiedot (OJ)

Arviointi perustuu vuosiportfolion kokonaisuuteen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija ymmärtää tyydyttävästi ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää verkostoitumisen merkityksen ja osaa laatia suppean omaa verkostoitumista edistävän, ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija asettaa työuraan liittyviä tavoitteita mutta osaamisen reflektointi jää pinnalliseksi. Se noudattaa tehtävänantoa tyydyttävästi. Opiskelijan arvio oman portfolion laadusta puuttuu tai on itsereflektion osalta puutteellinen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija ymmärtää ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää hyvin verkostoitumisen merkityksen media-alalla, toimii sen edistämiseksi ja osaa laatia realistisen, oma verkostoitumista edistävän ja ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa työuraan liittyviä tavoitteita ja reflektoida osaamistaan. Portfolio noudattaa tehtävänantoa ja on palautettu ajallaan. Opiskelija arvioi oman portfolionsa laatua pintapuolisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on sisäistänyt ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää hyvin verkostoitumisen merkityksen media-alalla, toimii aktiivisesti sen edistämiseksi ja osaa laatia innovatiivisen, omaa verkostoitumista edistävän ja ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa työuraan liittyviä tavoitteita ja reflektoida osaamistaan. Portfolio on sisällöltään ja muodoltaan laadukas. Portfolio noudattaa tehtävänantoa, on huolellisesti laadittu ja on palautettu ajallaan. Opiskelija osaa arvioida oman portfolionsa laatua realistisesti.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

02.07.2023 - 31.08.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 24.05.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media-ala

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

40 - 50

Koulutus
  • Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Petteri Rajanti
  • Pertti Näränen
  • Tommi Moilanen
  • Janne Heinonen
  • Tuomas Niemi
  • Carolina Pajula
  • Maija Joensuu
Vastuuhenkilö

Carolina Pajula

Ryhmät
  • 21MA
    Medianomi (AMK) 2021

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija kykenee luomaan henkilökohtaisia työelämäyhteyksiä ja toimimaan verkostoissa. Hän osaa suunnitella omaa työtään ja työskennellä itsenäisesti asiantuntijatehtävissä. Opiskelija osaa markkinoida osaamistaan. Opiskelija kykenee ongelmanratkaisuun ja työtapojen kehittämiseen. Opiskelija pystyy kokoamaan ja analysoimaan työnäytteitään ja kehittymistään vuosiportfoliossa.

Sisältö (OJ)

Valmentautuminen verkostoitumiseen ja oman verkoston laajentamiseen, ammattilaisen ja asiantuntijan työelämä- ja työskentelytaidot, oman osaamisen markkinointi, ongelmanratkaisu, työelämän fasilitointi- ja ideointimenetelmät sekä erilaiset työskentelytavat luovalla alalla. Vuosiportfolion laatiminen.

Lisätiedot (OJ)

Arviointi perustuu vuosiportfolion kokonaisuuteen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija ymmärtää tyydyttävästi ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää verkostoitumisen merkityksen ja osaa laatia suppean omaa verkostoitumista edistävän, ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija asettaa työuraan liittyviä tavoitteita mutta osaamisen reflektointi jää pinnalliseksi. Se noudattaa tehtävänantoa tyydyttävästi. Opiskelijan arvio oman portfolion laadusta puuttuu tai on itsereflektion osalta puutteellinen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija ymmärtää ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää hyvin verkostoitumisen merkityksen media-alalla, toimii sen edistämiseksi ja osaa laatia realistisen, oma verkostoitumista edistävän ja ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa työuraan liittyviä tavoitteita ja reflektoida osaamistaan. Portfolio noudattaa tehtävänantoa ja on palautettu ajallaan. Opiskelija arvioi oman portfolionsa laatua pintapuolisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on sisäistänyt ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää hyvin verkostoitumisen merkityksen media-alalla, toimii aktiivisesti sen edistämiseksi ja osaa laatia innovatiivisen, omaa verkostoitumista edistävän ja ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa työuraan liittyviä tavoitteita ja reflektoida osaamistaan. Portfolio on sisällöltään ja muodoltaan laadukas. Portfolio noudattaa tehtävänantoa, on huolellisesti laadittu ja on palautettu ajallaan. Opiskelija osaa arvioida oman portfolionsa laatua realistisesti.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

23.07.2022 - 15.09.2022

Ajoitus

22.08.2022 - 31.05.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media-ala

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Petteri Rajanti
  • Tommi Moilanen
  • Tuomas Niemi
  • Carolina Pajula
  • Maija Joensuu
  • Teppo Nuutinen
  • Helena Ruohotie
Vastuuhenkilö

Carolina Pajula

Ryhmät
  • 20MA
    Medianomi (AMK) 2020

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija kykenee luomaan henkilökohtaisia työelämäyhteyksiä ja toimimaan verkostoissa. Hän osaa suunnitella omaa työtään ja työskennellä itsenäisesti asiantuntijatehtävissä. Opiskelija osaa markkinoida osaamistaan. Opiskelija kykenee ongelmanratkaisuun ja työtapojen kehittämiseen. Opiskelija pystyy kokoamaan ja analysoimaan työnäytteitään ja kehittymistään vuosiportfoliossa.

Sisältö (OJ)

Valmentautuminen verkostoitumiseen ja oman verkoston laajentamiseen, ammattilaisen ja asiantuntijan työelämä- ja työskentelytaidot, oman osaamisen markkinointi, ongelmanratkaisu, työelämän fasilitointi- ja ideointimenetelmät sekä erilaiset työskentelytavat luovalla alalla. Vuosiportfolion laatiminen.

Lisätiedot (OJ)

Arviointi perustuu vuosiportfolion kokonaisuuteen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija ymmärtää tyydyttävästi ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää verkostoitumisen merkityksen ja osaa laatia suppean omaa verkostoitumista edistävän, ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija asettaa työuraan liittyviä tavoitteita mutta osaamisen reflektointi jää pinnalliseksi. Se noudattaa tehtävänantoa tyydyttävästi. Opiskelijan arvio oman portfolion laadusta puuttuu tai on itsereflektion osalta puutteellinen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija ymmärtää ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää hyvin verkostoitumisen merkityksen media-alalla, toimii sen edistämiseksi ja osaa laatia realistisen, oma verkostoitumista edistävän ja ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa työuraan liittyviä tavoitteita ja reflektoida osaamistaan. Portfolio noudattaa tehtävänantoa ja on palautettu ajallaan. Opiskelija arvioi oman portfolionsa laatua pintapuolisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on sisäistänyt ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää hyvin verkostoitumisen merkityksen media-alalla, toimii aktiivisesti sen edistämiseksi ja osaa laatia innovatiivisen, omaa verkostoitumista edistävän ja ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa työuraan liittyviä tavoitteita ja reflektoida osaamistaan. Portfolio on sisällöltään ja muodoltaan laadukas. Portfolio noudattaa tehtävänantoa, on huolellisesti laadittu ja on palautettu ajallaan. Opiskelija osaa arvioida oman portfolionsa laatua realistisesti.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

09.06.2021 - 31.08.2021

Ajoitus

14.08.2021 - 31.05.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Media-ala

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Maaret Salminen
  • Petteri Rajanti
  • Pertti Näränen
  • Tommi Moilanen
  • Anneli Karppinen
  • Tuomas Niemi
  • Carolina Pajula
  • Teppo Nuutinen
Vastuuhenkilö

Leena Mäkelä

Ryhmät
  • 19MA
    Medianomi (AMK) 2019

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija kykenee luomaan henkilökohtaisia työelämäyhteyksiä ja toimimaan verkostoissa. Hän osaa suunnitella omaa työtään ja työskennellä itsenäisesti asiantuntijatehtävissä. Opiskelija osaa markkinoida osaamistaan. Opiskelija kykenee ongelmanratkaisuun ja työtapojen kehittämiseen. Opiskelija pystyy kokoamaan ja analysoimaan työnäytteitään ja kehittymistään vuosiportfoliossa.

Sisältö (OJ)

Valmentautuminen verkostoitumiseen ja oman verkoston laajentamiseen, ammattilaisen ja asiantuntijan työelämä- ja työskentelytaidot, oman osaamisen markkinointi, ongelmanratkaisu, työelämän fasilitointi- ja ideointimenetelmät sekä erilaiset työskentelytavat luovalla alalla. Vuosiportfolion laatiminen.

Lisätiedot (OJ)

Arviointi perustuu vuosiportfolion kokonaisuuteen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija ymmärtää tyydyttävästi ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää verkostoitumisen merkityksen ja osaa laatia suppean omaa verkostoitumista edistävän, ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija asettaa työuraan liittyviä tavoitteita mutta osaamisen reflektointi jää pinnalliseksi. Se noudattaa tehtävänantoa tyydyttävästi. Opiskelijan arvio oman portfolion laadusta puuttuu tai on itsereflektion osalta puutteellinen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija ymmärtää ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää hyvin verkostoitumisen merkityksen media-alalla, toimii sen edistämiseksi ja osaa laatia realistisen, oma verkostoitumista edistävän ja ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa työuraan liittyviä tavoitteita ja reflektoida osaamistaan. Portfolio noudattaa tehtävänantoa ja on palautettu ajallaan. Opiskelija arvioi oman portfolionsa laatua pintapuolisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on sisäistänyt ammattilaisena ja asiantuntijana työskentelyyn liittyvät vaatimukset. Hän ymmärtää hyvin verkostoitumisen merkityksen media-alalla, toimii aktiivisesti sen edistämiseksi ja osaa laatia innovatiivisen, omaa verkostoitumista edistävän ja ohjeita noudattavan suunnitelman. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa työuraan liittyviä tavoitteita ja reflektoida osaamistaan. Portfolio on sisällöltään ja muodoltaan laadukas. Portfolio noudattaa tehtävänantoa, on huolellisesti laadittu ja on palautettu ajallaan. Opiskelija osaa arvioida oman portfolionsa laatua realistisesti.

Aika ja paikka

Kolmas lukuvuosi.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Asiantuntijaluentoja teemoista. Itsenäistä tutustumista teemoihin liittyviin oheismateriaaleihin ja tehtäviin liittyvät taustatutkimukset sekä kirjalliset tuotokset.

Oppimateriaalit

Oheismateriaalit Moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Asiantuntijaluentoihin osallistuminen ja itsenäisten tehtävien suorittaminen.