Siirry suoraan sisältöön

Asiakasprojektityön perusteet Laajuus (5 op)

Tunnus: 2E00EW81

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Sisältö

Markkinointiviestinnän perusteet, mainos- ja tietoiskuformaatit. Asiakastyö ja -neuvottelu. Asiakasprojektien ideointi sekä projektin esituotanto, demotuotanto tai testaus.

Esitietovaatimukset

Media-alan tutkinto-ohjelman 1.vuoden opinnot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohtia ja mediakampanja-ajattelua tyydyttävästi. Hän osaa työryhmässä kehittää kerronnallisia ideoita asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan palautetta. Opiskelija pystyy kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta ohjeiden mukaisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää kekseliäitä ja realistisia audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta Opiskelija osaa esitellä ideaansa erinomaisesti. Hän osaa ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta sekä antaa rakentavaa palautetta muulle työryhmälle. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään toteuttamiskelpoisia tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Ilmoittautumisaika

21.12.2024 - 19.01.2025

Ajoitus

20.01.2025 - 31.05.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media-ala

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Janne Heinonen
  • Media-ala Virtuaalihenkilö
Vastuuhenkilö

Janne Heinonen

Ryhmät
  • 23MA
    Medianomi (AMK) 2023

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Sisältö (OJ)

Markkinointiviestinnän perusteet, mainos- ja tietoiskuformaatit. Asiakastyö ja -neuvottelu. Asiakasprojektien ideointi sekä projektin esituotanto, demotuotanto tai testaus.

Esitietovaatimukset (OJ)

Media-alan tutkinto-ohjelman 1.vuoden opinnot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohtia ja mediakampanja-ajattelua tyydyttävästi. Hän osaa työryhmässä kehittää kerronnallisia ideoita asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan palautetta. Opiskelija pystyy kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta ohjeiden mukaisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää kekseliäitä ja realistisia audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta Opiskelija osaa esitellä ideaansa erinomaisesti. Hän osaa ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta sekä antaa rakentavaa palautetta muulle työryhmälle. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään toteuttamiskelpoisia tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

11.12.2023 - 14.01.2024

Ajoitus

05.02.2024 - 05.04.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media-ala

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

40 - 50

Koulutus
  • Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Janne Heinonen
  • Media-ala Virtuaalihenkilö
Vastuuhenkilö

Leena Mäkelä

Ryhmät
  • 22MA
    Medianomi (AMK) 2022

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Sisältö (OJ)

Markkinointiviestinnän perusteet, mainos- ja tietoiskuformaatit. Asiakastyö ja -neuvottelu. Asiakasprojektien ideointi sekä projektin esituotanto, demotuotanto tai testaus.

Esitietovaatimukset (OJ)

Media-alan tutkinto-ohjelman 1.vuoden opinnot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohtia ja mediakampanja-ajattelua tyydyttävästi. Hän osaa työryhmässä kehittää kerronnallisia ideoita asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan palautetta. Opiskelija pystyy kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta ohjeiden mukaisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää kekseliäitä ja realistisia audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta Opiskelija osaa esitellä ideaansa erinomaisesti. Hän osaa ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta sekä antaa rakentavaa palautetta muulle työryhmälle. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään toteuttamiskelpoisia tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Aika ja paikka

Lähiopetukset ADAssa seuraavasti:
ma 5.2. klo 9-12,
ma 19.2. klo 9-12,
ma 4.3. klo 9-12,
ma 25.3. 10-15,
pe 5.4. 10-15 (KINO)

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, tehtävät, analyysit sekä mahdollisesti myös pienimuotoiset asiakasprojektit. Kurssi käsittelee markkinointiviestintää ja muita asiakkaille toteutettavia tilausprojekteja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetukset noin 20 h, itsenäinen ja ryhmätyöskentely noin 115 h.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Jakson voi suorittaa myös aiemman osaamisen näytöllä kokonaan tai osittain (esim. omat asiakastyöprojektit tai markkinointialan tehtävät sekä niiden kirjallinen raportonti ja analysointi). Kyseeseen tulevat myös hyväksiluvut aiemmin suoritetulla vastaavalla korkeakoulutason kurssilla. Näistä mahdollisuuksista lisätietoja: Janne Heinonen

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Mahdollista liittää aitoihin työprojekteihin esim. Keikkakioski-järjestelmän tai opiskelijaosuuskunnan kautta.

Lisätietoja opiskelijoille

Moodle-toteutus julkaistaan viimeistään viikolla 6.

Ilmoittautumisaika

03.12.2022 - 08.02.2023

Ajoitus

06.02.2023 - 03.04.2023

Laajuus

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media-ala

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

45 - 55

Koulutus
  • Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Pertti Näränen
  • Janne Heinonen
  • Media-ala Virtuaalihenkilö
Vastuuhenkilö

Pertti Näränen

Ryhmät
  • 21MA
    Medianomi (AMK) 2021

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Sisältö (OJ)

Markkinointiviestinnän perusteet, mainos- ja tietoiskuformaatit. Asiakastyö ja -neuvottelu. Asiakasprojektien ideointi sekä projektin esituotanto, demotuotanto tai testaus.

Esitietovaatimukset (OJ)

Media-alan tutkinto-ohjelman 1.vuoden opinnot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohtia ja mediakampanja-ajattelua tyydyttävästi. Hän osaa työryhmässä kehittää kerronnallisia ideoita asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan palautetta. Opiskelija pystyy kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta ohjeiden mukaisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää kekseliäitä ja realistisia audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta Opiskelija osaa esitellä ideaansa erinomaisesti. Hän osaa ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta sekä antaa rakentavaa palautetta muulle työryhmälle. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään toteuttamiskelpoisia tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Aika ja paikka

Lähiopetukset maanantaisin ADAssa seuraavasti:
Vko 6 ma 6.2. 9-12,
ma 20.2. 9-12,
6.3. 9-12,
ma 27.3. 10-15,
ma 3.4. 10-15

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, tehtävä, analyysit sekä mahdollisesti myös pienimuotoiset asiakasprojektit. Kurssi käsittelee markkinointiviestintää ja muita asiakkaille toteutettavia tilausprojekteja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetukset noin 20 h, itsenäinen ja ryhmätyöskentely noin 115 h.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Jakson voi suorittaa myös aiemman osaamisen näytöllä kokonaan tai osittain (esim. omat asiakastyöprojektit tai markkinointialan tehtävät sekä niiden kirjallinen raportonti ja analysointi). Kyseeseen tulevat myös hyväksiluvut aiemmin suoritetulla vastaavalla korkeakoulutason kurssilla. Näistä mahdollisuuksista lisätietoja: lehtori Pertti Näränen.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Mahdollista liittää aitoihin työprojekteihin esim. Keikkakioski-järjestelmän tai opiskelijaosuuskunnan kautta.